לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


נושאי ביטחון ומודיעין בינל"א. חוקר בתחומי מודיעין וצבא. מרצה באוניברסיטה. קצין בכיר במילואים. משתתף קבוע בפרסומים באנגלית בתחומי מודיעין, טרור ומדיניות ביטחון. Intelligence - terrorism - international defense issues שידורים: www.g2analyst.com
כינוי:  G2officer





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     




הוסף מסר

6/2008

'שריון שקט בארה"ב *


בקטע זה

=======

*הצגה בפני ניספחים ועיתונאים -שריון שקט.

*ישראל ביקשה פרטים נוספים על החיילים החטופים רגב וגולדווסר.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מרכז ההנעה והשריון של צבא ארצות-הברית הציג בפני ניספחים צבאיים ועיתונים,שורה של כלי רכב משורינים בפיתוח המוגדרים בשפה פשוטנ  ' תנועה שקטה' הכלי העיקרי שהוצג היה תותח- מתניע חדיש,בקוטר 155 מ"מ ' ממשפחת ההוביצר' המסוגל לנוע לפחות חצי שעה על מנועי לחשמל, ללא רעש נלווה של מנועי דלק/ דיזל. התומ"ת נע על מערכת מתלים מיוחדת העושה שימוש מלא בשרשראות גומי קשיחות ויחד עם זה גמישןת במיוחד. אותה שיטת הנעשה מייושמת כעת, באורח נסיוני, בכל ררכב משוריינים נוספים.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מקורות בדמשק מסר שב48 השעות האחרונות פנו נציגי ישראל למתווכים בינה לסוריה, והגישו רשימת שאלות קטנה, המעידה על כך שהיא מעןוינת לקבל פרטים נוספים על החטופים הנעדר

נכתב על ידי G2officer , 22/6/2008 15:12  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לקט כללי


בקטע זה:

=======

* הושקה צוללת התקפה חדשה. ארצות הברית.

*משלחת IAEA לסוריה  והערכות על ' התכנית הסורית.

* איומי אל ברדאעי.

*המשטרה הסעודית, באמצעות ' פלוגות המוסר  ומצוד ההומואים'

*ניסויי קשר מול חוף פלורידה קיי - פוגעים בלוויתנים נדירים.

====================================================================

במספנות גורדנטן,ניו-המפשייר, הושקה צוללת התקפה גרעינית

,חדדשה של צי ארה"ב. הצוללת נקראה על שמו של טיס חב ' אמריקן' שנרצח בהתקפת מגדלי התאומים. 9/11. סיירל מקגינס, היה טיס מילואים בצי ארצות-הברית. הצוללת שרוב פרטיה חסויים היא במשקל 7800 טון ואורך 535 רגל,עם צוות המונה 134 ימאים.. הצי אומר שבניית הצוללת נמשכה פחות מהמתוכן והשקעה נמוכה ב 54 מליון דולר מהתחשיב המקורי.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

משלחת סוכנות הפיקוח הבעין לאומית על אנרגיה גרעינית IAEA יצאה לסוריה, כדי לבקר באתר דיר א זור שהותקף בשנה שעברה על ידי צ.ה.ל. למרות טיעון שהושמע במטה הסוכנות בווינה ובו הבטחת ' לשיתוף פעולה מלא עם המשלחת' אומרים מקוות באו"ם ' שלמשלחת אין מנדט ברור והמטרה היא לבדוק סימנ קרינה גרעינית ועדויות מוכחות על הנעשה'. בתוך כך ממשיכה העיתונות העולמית לפרסם ' נתונים' על המתקן.בולטת כתבת שבועון חדשות גרמני ' דר שפיגל' על שיתוף פעולה משולש, סורי, אירני צפון-קוריאני בהשבחת האתר בדר א זור  ושידרוגו ' לכור העשרה פעיל'. יחד עם זה מופיעות ידיעות רבות על ' תכנית סורית לפיתוח גז עצבים במסגרת תכנית נשק השמדשה המונית. מקורות מקצועיים ממשיכים לטעון שמדובר בפיתוח ' שיטה סורית' להשבחת הפקת אורניום מועשר מפוספטים' תכנית בה עוס'קים מדענים סורים עוד מאז שנת השבעים הקודמות(ראו קטעים בעניין זה)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ראש IEAE דר אל ברדאעי, הצהיר שאם יעשה נסעיון לתקוף את  המערך הגרעיני של אירן הוא יתפטר מתפקידו. אל ברדעאי המצרי, ידוע בנטייות ' פרו אירניות' ולדעת רבים הוא ' האחראי הבלעדי לסחבת בטיפול במשבר. דברי אל ברדאעי באים על רקי ידיעות על תרגיל  ישראלי לחיסול אתר בושהייר, שנעשה מעל לים התיכון, כנראה מצפון לקו התיחום הימי שבין ישראל ללבנון.ידיעות על התרגיל גרמו ' לתגובסות אירניות מילוליות ומעשיות', כולל אזהרות ' נקמה' שכוונו נגד ' ישראל וידידותיתה' ושינויי הערכות של יחידות ההגנה האווירית האירנית.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ מריאד נמסר על הפעלת עשרות שוטרים ושוטרות ' מחלק המוסר ושמירת ערכי הסלם' נגד ציבור ' העליזי של הממלכה'. ההומוסכסואלים מתוארים בין השאר ' כסיכון בעיטחוני חמור שיש חבער. באזור ריאד נעצר 21 ' חשודים' ואילו במחוז קטיפ' נעצרו עוד 27 חשודים ' כמנהיגי תאי- חשקשל בעלי ברירה מינית אחרת'

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

צי ארצות הברית מפעיל את היחידה האקוסטית שלו במסגרת מחקר מיוחד, שהוכתב על ידי בית-המשפט, לבדיקת שידוי תתים עךל אוכלוסיות לוויתנים נדירים, בעיקר בפלורידה=קיי KESS. המחקר מתרכז באזור סן דייגו, ארי ששדולות הגנה על בעלי חיים ימיים, החלו לטעון שניוסויי הצי בתחומי תקשורת רדיו תת ימי ' גורמות לתמותת לוויתניןם או לפחות ' לבילבול חמור של בעלי החיים'

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

נכתב על ידי G2officer , 22/6/2008 02:20  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לקט חלק א 19 יוני 2008


שופט מחוזי בכיר בריו דה ז'נירו הורה להרחיק סיורי צבא מרובעי עוני אחרי שהוכח שיחידה של שהמשטרה הצבאית   ' בשליחות' כנופיית פשע מאורגן, עצרה שלושה צעירים, חברי כנופיה יריבה ענתה ןחקרה אותם  ואחר כך הסגירה עצורים לידי אויביהם שהוצאיום להורג

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

אירגון אמנסטי טוען שמספר ' נעדרי מהומות טיבט' עולה בהתמדה וכי בידי האירגון רשימה ובה אלף שמון טייבטים  שנעצרו בגל המהומות   האחרון ומאז נעדרים.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בית משפט פלילי יפני בעיר הנמל יוקהמה,הטיל שמונה שנות מאסר,עם עבודת פרך,על ימאי,איש צי ארה'ב שנמצא אשם בדקירת שתי נשים יפניות, ארוע מהשנה שעברה. הנשים נפצעו קל.בתי דין יפנים החמירו באחרונה בעונשי אנשי צבא אמריקאים, השייכים לכחמישיפ אלף אנשי צבא צי וחיל אוויר  המןצבים ביפן.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מעירק  נמסר על 'כניעת חוליית טרור סונית הקשורה ' לסניף אל-קעאדה בעמרה, מדרום לבגדד'. לא נמסר בכמה ' חמושים מדובר' פרט לעובדה ' שהחוליה העדיפה להכנע לשלטונות - ערב פעולה צבאית בה עמדו חבריה להשתתף'

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

מצרפת נמסר על מאמץ משרד החוץ הצרפתי להביא למפגש  אולמרט אסד. המדובר הוא בארוע המתוכנן לשולי ' ועידת אירגון מדינות אגן הים-התיכון, שתתכנס ב 13 ליולי הקרוב. צרפת הכחישה ידיעות ממקורות בסוריה ואירן כאילו ' נשיא סוריה קבל הזמנה מיוחדת להשתתף במפגש'.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

לפי מקורות בפקיסטן ,שהסתמכו על מידע אינטרנט של ' גולים באלוצ'ים/אירנים'  הפועלים בדרום מזרח אירן ובצידו הפקיסטני של הגבול הבין לאומי, הוצואו להורג בעיר שיהאד, ' לפחות ארבעה לאומנים באלוצ'ים,ובהם שתי נשים צעירות, שנמצאו אשמים באחריות  לפיגוע- פיצוץ שארע בחודש אפריל השנה במהלכו נהרגו 14 אירנים ובהם אנשי כוחות הניטחון.בשעתו נמסר על ' פיצוץ כתוצאה מתאונה שארעה ליד מתקן חשמל אזרחי' אירן האשימה ' באחריות לפיגוע את ישראל וארצות-הברית' הארגון אליו השתייכו התלויים נקרא ' תנועת/ ברית הג'יהאד של אנשי הסונה באירן'.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

אירגון אתני של סטודנטים  בורמזים,בני אומת הקארן, המשתתפים ' בחזית השיחרור של הקארן' הפועלת במאיינמאר הודו תאילנד ובנגלדש, הודשיע על ' קקרב מוצל בין חוליית קומנדו לפטרול של הצבא' המקור שפירסם דסבריו בבריטניה, אמר 'שההתקפה כוונה נגד שיירת ייצוא-דלק שככל הנראה נועד ללקוח בתאילנד.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

קונצרן התעשייה האווירית ' בואינג' בארצות-הברית, רשם 

 

נכתב על ידי G2officer , 19/6/2008 08:49  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דרישת שלום מיורם


שמי קרול ואני אישתו של יורם. הוא ביקש ממני לכתוב לכל קוראיו הנאמנים שבתקופה האחרונה הוא סובל מסיבוכים של מחלה "שממררת את חייו", כפי שהוא אומר, "כבר שנים רבות". הוא מבקש מהקוראים להתאזר במעט סבלנות שכן בקרוב יוכל לחזור לפעילות מלאה. בימים הקרובים הוא ישתדל להביא לכם ידיעות וניתוחים כמיטב יכולתו.

ברכות,

קרול

נכתב על ידי G2officer , 13/6/2008 17:41  
3340 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצריים בדיקת נכסי גרעין*גזרי דין במרוקו*מסמכי מודיעין ברכבת בריטית*תפיסת סם בפנמטוסי כפיר בארגנטינה*


בקטע זה

*מצריים 'מחיה  בדיקות ' נכסים גריעניים' כולל עובדי תעשיות-היקף.לחץ צמרת המחקר.

* גזרי דין,עבירות טרור,על 29 חברי 'חוליית יאעטואן' שנעצרה  2007 במרוקו.

*צרור מסמכי מודיעין,.על אל קעדה,הוזנחו/התגלו  ברכבת פרברים בריטית.

* צי פנמה לכד ' שייטת קוקאין' ובה 6 טון ' סחורה'.

* סיכוי להפסקת אש בסומליה.

* ארגנטינה עיל איכות מטוסי כפיר 2.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

אחרי הזנחה  שיטתית גבוהה, של  נכסים גרעיניים'מצריים החלו משרדי תומכי ומבצעי המח\רקר  הקשורים  'במחקר  הרגיש' לייחס יותר  תשומת  לגילויה  של קרינה רדיו אטקטיווית אצל 'קבוצות מגע שוטף או אחסנה'. המשטרה הפועלת לפי רשימת ' מרכזי יעד' מיקומם הסופיים,פעילותם  ומידת הסיכון/ חשיפה,של מוסבד זה או אחר היכולים להשפיע על הסביבה  גורמים אלה מקבלים כעת  צווי-החייאה  והצטרפות מחדש למחקרים  מהם' זולג' מידע רגיפש שבהעדר םיקוח מתאים הופך להיות ' מסוכן ביותר'  הדברים באים על רקע ידיעות על חריגות חתרכות מנוהלים ממשלתים,שלא שופצו מזה שנים, על רקע כוונת הממשלה להעמיק פעולות ' העשרת אורניום ' אחד מאנשי רשות האנרגיה הגרעינית נשלח לאזור החוף הצפון -מערבי ' כרגע לפני חצות'  להעניק טיפול דחוף, אלא אם כן נזקים יטופלו במהירות, לפני שיגיעו ' לנקודות אל חזור'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

29 חברי תא טרור מרוקאי הידוע ' כחוליית תא טאטואאין'ובהם שניים שהועמדו לדין שלא בפניהם, קבלו  ברבאט עונשי מאסר עם עבודת פרך,הנעים בין שנתיים וחצי לשמונה שנים.השפוטים זוהו ' כמוג'הידין ממוצא מרוקאי שהתנדבו לצאת ולחלחם בזירת בגדד' התובע אעמר שזמטרת גיוס חברכי התא ניתה לפגוע באינטרסים של מדינות ידידות למרוקו ובפרט באינטרסים זל ארצות-הברית במזרח-התיכוןן. החבוה התאמנה בצףון אפריקה  ונועדה לצאת לעירקג עם ראשית 2008.  ברשות ' המוג'הידין' נמצאו מסמכים מזוייפים וכלי נשק קל. כל אלה מלבד ' הצהרות נכונות להתאבד למען אללה'..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מסמכי מודיעין בריטי, בסך הכל שבעה עשר עמודי מידי סודי על אירגון אל-קעאדה העולמי,התגלו באחד מתאי רכבבת פרברים בריטית ובסופו של דבר נמסרו לבולשת המכזית ' סקוטלנד יארד'  המסמכים נבדקו גם על ידי סוכנויות  MI5   /  MI6 העוסקות בביטחון פנים ומדיניות חוץ. גילוי המסמכים  הטיל צל כבד על קהיליית המודיעין ויעילות מנגנון ' ביטחון השדה' של הקהיליה. עמודי המסמך, שפרטיהם המלאים לא פורסמו, מגלים לדעת ודי דבר, על ההירארכיה הסבוכה של אירגון הטרור,בגדלו הנכחי והעצמאות הרבה ממנה נהנים 'הסניפים הבין לאומיים' של מחתרת המוג'הידין הגדולה בעולם.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

הצי ומשמר החופים של פנמה, כנראה בשיתוף  פעולה מודיעני/ מבצעי של ארצות-הברית וקולומביה,יירטו ' שייטת סמים קולומביאנית' ובה שלשה כלי שיט חמושים, שאיבטחו  ששה טון קוקאין באיכות גבוהה שערכם כ 186 מליון דולר. נראה שהספינות שייכות במשותף לקרטלי סמים ואירגון הגרילה/ טרור FARC. לפי מקור פנמי,שדיבר עם כתבים מייד אחרי פירסום התפיסה 'טרוריסטים שלחו למטה הצי מכתב איום ואזהרה בו נקבע  שבעלי הרכוש שנשדד על ידי אויבי ה עם  - צפויים לשלם  מחיר גבהה' מומחה פנמי לנעשה בשוק הסמים, לפי מצבו הנכחי אומר שאבדן ששה טון קוקאין, מהשוק הצפון אמריקאי היא מכה קשה  הפוגעת בשוק הסמים'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בסומליה נמסר על ' הסכם הפסקת אש בין כוחות הממשלה, כוחות איחוד אפריקה והכוח האתיופי לבין אירגוני המורדים ' הפרטיים והאידאולוגים כאחד'  הכוונה היא בעיקר ' לצבאות פרטיים' הכוללים יחידות של צבא מובלעות החופים פונט לנד וסומלילנד , הברית הצבאית השולטת במובלעת נמל קיסמאו, מובלעת באלאטווין  ואירגון הנוער האסלמי/ שבאב אל איסלם.

את הפסקת האש ' תיוון האו"ם' רבים מתושבי סומליה הגיבה בחיוב על הפסקת האש, שבכמה מקרים התקבלה בחלווי גילויי שמחה, אך בשעות אחר הצהריים הלו להתקבל ידיעות, ממקורות שונים על חילופי אש, הפגזת מרגמות לאורך כביש החוף ומספר מטחי רקטות ' גראד' שפגעו בשווקי מוגדישו. מספר ההרוגים שנמנו היום עומד על ששה ומספא בפצועיםן על שלושה עשר - כולם אזרחים.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מקור קולומביאני שדיבר על הקמת טייסת קרב-הפצצה הנשענת על מטובי ' כפיר 2' שהרכש היה ככל הנראה ' מעולה' למרות תגובות ' הססניות מארצות-הברית' לפי המקור שמעה משלחת רכש קולומביאנית ' דברים רבים בשבח המטוס הישראלי'  וכי המטוס עונה על ' רוב תנאי השטח' וצרכי  טיסה במזג אוויקר המשתנה בתדירות גבוהה.לא נמסר מה היקף העסקות שישראל ביצעה בדרום אמריקה, ארגנטינה, אקוודור, קולומביה  וכנראה  עסקות משא ומתן עם מדינות נוספות, חיזקה מעמד התעיה האווירית ביבשת ופתחה ' צהור לעסקות נוספות בהן נמכרו מטובים שיצאו מכלל שימוש בישראל. בכמה מקרים נאלצה התעשייה הישראלית להתמודד עם ארצות הברית כדי שזו לא תתנגד למכירת מטוסי F-16,מסוקי בל- 205/6, ערבה  ודקוטה  C-3.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

נכתב על ידי G2officer , 11/6/2008 17:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רמטכ"ל קנדי חדש*מזכ ההגנה גייטס-למד לשמוע ביקורת *על חטופי קולומביה*סין וגמלים*


בקטע זה

* גנרל ריק הילייאר, הרמטכ"ל היוצא של קנדה זכה לכינוי ' הפה הגדול' כעת יוחלף ' בפה קטן'

* מזכיר ההגנה האמריקאי ' על המערכת לשמוע ביקורת' רמטכ"חדש,יהודי איש חילהאוויר.

*מדיניות חדשה בכל הקשור ' לחטופי קולומביה'

*סין מגדילה מספר יחידות סיור רכובות גמלים וסוסים.

*באירן ' דגם ניסוי' יחידות סיור עם מל"ט דו מושבי ומתקפל.

===============================================================

גנרל ריק היילאר שבשלושה השנים האחרונות שימש ראש המטה הכללי של צבא קנדה,מי שנודע בגילוי לב,מענ לשון וגם ביקורת נגד הדרג האזרחי, עומד לסיים תפקידו, ידיעה שהסבה קורת רוח לדרג האזרחי בממסבד הביטחוני קנדי. היילאר, איש חי"ר וממצדדי ' צבא קנדי יעיל ותקיף' יעביר תפקידו לגנרל וולטר נאתנייק, איש חי"ר הידוע כקצין מוכשר ומומחה בנושאי אירגון ' ודמות הצבא במאה ה 21 ' הרמטכ"כ החדש, יליד קנדה ממוצא אוקראיני הוא הזוכה לתמיכה רחבה ממסגרות הברית הצפון אטלנטית NATO.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מזכיר ההגנה האמריקאי  גייטס, שדיבר בכנס פיקוד עליון, שנרך במערב התיכון, חזר על דברים שהשמיע בשבוע שעבר בוושניגטון וקרא לקצונה הבכירה, בכל הזרועות ' להסתגל לשמוע ביקורת ציבורית נגד מערכת הביטחון' דברי גייטס עוררו הד נרחב בקהילייה הצבאית של ארה"ב, שם בלטה באחרונה תופעת ' חוסר נכונות לשמוע ביקורת ציבורית ובפרט ביקורת בנושאי צבא וביטחון הבאים מהדרג המדיני ובעיקר מהסנט והקונגרס. ברקע הדברים הכנות למינוי גנרל חיל-האוויר, זרוע התובלה, מרק שוורץ כראש המטות המאוחדים. גנרל שוורץ הוא קצין ממוצא יהודי, שלזכותו אלפי שעות טיסה בדגמים שונים ל מטוס התובלה C-130 הרקולס  וניסיון עשיר בפיקוד על מבצעים מיוחדים  ומשולבים.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ממשלת קולומביה קבלה המלצות חדשות בכל הקשור לטיפול בחטופים ושבויים המוחזקים,לפעמים שנים, בידי שתי המחתרות השמאלניות הועלות במדינה, אירגון  FARC  והאירגון קטן ממנו ELN . על שינוי המדיניות הוחלט במטה ' המשלחת לדיכוי פשעים חמורים וחקירת פשעיעם מיוחדים/ DRACO '  עיקרי התכנית צמצום מגע למומ"מ עם אירגוני המורדים, צמצום פירסומים על גורל החטופים, הפחתת מעורבות לאומית בנושאי  דיונים עם אירגוני הטרוטר/ גרילה העלאת רמת הפעולות המיוחדות נגד מפקדות הטרור/ גרילה.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מפירסומים בהונג קונג וטאיוון עולה שהמטה הכללי הסיני החליט להרחיב שימוש בבעלי-חיים במסגרות ' גדודי פטרול הגבול' המוצבים באזורי גבולות  נידחים  ואזורי ספר צחיחים. ההחלטה התקבלה לאור סיכום סקר תלת שנתי שנערך  בחטיבות בהן מוצבים בעלי חיים והמסקנה שפרט לשאלת ' מהירות תנועה' יש לפרשים ורוכבי גמלים, יתרונות ברורים על פני חיילים מוסעי רכב מנועי.  יחידות של רוכבי גמלים הצטיינו למשל במירדפים אחר מורדים טיבטים, מבריחי ציוןד ואדם  ופעילו קרבית  משולבת עם חי"ר ממוסק.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

אנשי משמר הגבול של פקיסטן, שדיווחו על פעולות משותפות, או מתואמות עם הצבא האירני, שהתמקדו באזור באלוצי'סטן, אמרו שיחידות אירניות ממונעות, הפתיעו  בהפתעה מבצעית כאשר לפי הצורך ובעת ביצוע מרדפים וסורי מודיעין, הפעילו מטוסים זעירים וקלים עם איפיונים מיוחדים. שהוכבו בשטח והמריאו ממסלולים מאולתים. המטוסים מצויידים ברכב מסיע 4X4 ובו ארוזים המטוסים והציוד הנלווה שלהם, כולל מכשירי צילום המעבירים 'תמונו שטחבזמן אמת' עוד משמשים כלי הטיס ' האולטרא קלים'  להעברת  צלפים או ' מומחים' אחרים לפי הצורך.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 11/6/2008 05:24  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הרוגים באלג'יריה * קרב במוגדישו*מליציה ימנית בברזיל*תחמושת הוברחה מוונזואלה לקולומביה*עימות וונזולה


בקטע זה:

*הרוגים ופצועיםצ בסדרת פיגוןעים והתקלויות בקרבת הבירה אלג'יר.

*עשרות נפגעים במהלך  הפגזה וחילופי אש בבירה מוגדישו.

* סמל מצבא וונזואלה נעצר בקולומביה וברשותו 400.000 כדורי AK47.

*בברזיל נחשפה ' מליציה ' סודית של הימין.נוהלה על ידי קציני משטרה.

* צוו של נשיא וונזואלה מחייב הכנסיה לדווח לשרותי הביטחוןצ והמודיעין.

=================================================================

לפחות 13 חיילים ואזרחים אלג'ירים וצרפתים נהרגוט במספר פיגועים שהחלו ביום חמישי האחרון. יעדי ההתקפות שביצע אירגון ' אל-קעאדה במגר'ב' היו בעיקר מפעלי ורכבי חברת הנדסה צרפתית, שמתקניה נמצאים ממזרח לבירה אלג'יר  וכן תחנת רכבת אזורית, המשמשת להסעת נוסעים, כולל פועלים בדרכם לעבודה ומטענים ,כולל ציוד השייך לחברה הצרפתית.

דובר המשטרה אמר שבאזור התחנה ארעו שני פיצוצים עזים וכי מטען אחד הופעל ברגע בו חלף לידו ררכב צרפתי.בפיגוע זה נהרג מהנדס צרפתי ונהגו הצרפתי נפצע קשה ואחר כך נמסר שנפטר מפצעיו.. פיצוצים נוספים,חלקם מטענים מאולתרים, שהוטלו לא רחוק מתחנת הרכבת וכן לייד משרדי החברה הצרפתית. סה'כ ההרוגים מהתקפות אלה עומד לפי שעה על  13 ועוד 8 פצועים. המשטרה סורקת אזור כפרי סמוך משם נשמע ירי נשק קל. קצין משטרה אמר שלפי ידיעות שטרם אוששו,

נראה שאנשי הגרילה תקפו  חקלאים בעבודתם וכן פועלים בדרכם לעבודה.

הצבא אומר שמאז ליל רביעי/ חמישי האחרון ' נהרגו לפחות ששה חיילים ועוד ארבעה נפצעו'  הדובר לא הגדיר במדוייק באיזה ארוע נפגעו החיילים והסתפק בהודעה כללית בלבד  עוד אמר הדובר שבבלילה שבין חמישי לשישי ובמהלך ' מרדף אחר חשודים חמושים בנק"ל נוצר מגע אש עם החמושים ומאוחר יותר התגלתה גווית חבר ארגון הגרילה ' אל קעאדה במגר'ב'. יצויין שגורמי מודיעין הזהירו בשבוע שעבר על אפשרות '  אופנסיבה של אל קעאדה במקומות שונים בצפון אפריקה.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.

יום של הפגזות ואחר כך חילופי יריות בבירת סומליה הותיר לפחות 17 הרוגים ועוןד 67 פצועים. רוב הנפגעים זוהו  כאזרחים שביקרו בשוק פתוח, אנשי ביטחון סומלים ומספר קטן של ' חמושים מקומיים'  חברי אירגון הנוער המוסלמי החמוש ' אל שבאב' הידוע גם ' כשבאב אל איסלם'  לוחמים אלה מוגדרים כיום ' כזרוע הצבאית של ארגון בית הדין השרעאי' (ראו קטעים) עדי ראיה להפגזה אמרו שבמהלכה נורו לעבר השוק ' לפחות חמישים פצצות מרגמה בקוטר 120 מילימטר' מייד אחרי ההפגזה התפתח באזור השוק קרב יריות שמאוחר יותר התפשט לישובים הנמצאים מחוץ לבירה מוגדישו. קצין מטה מהכוח האוגנדי החונה במוגדישו כחלק ' מהכוח הרב אפריקאי' אמר שאנשיו סייעו לחלץ עיתונאי סומלי, עובד רשתותץ BBC  וח AP שנורה ' בידי אלמונים' שפגעו בבטנו ובחזהו. מקורות סומלים  אומרים שהעיתונאי נורה בידי חיילים אתיופים ,הועבר לבית-חולים ושם נפטר מפצעיו.ידיעות על חללי מיקוש הגיעו מאזור בלאדטווין ולפיהן נהרגו 4 אזרחים סבומליםצ ועוד 2 נפצעו כשרכבם נפגע ממטען צד.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

סמל מצבא וונזואלה ועמו אזרח וונזואלי ושני אזרחים קולומביאנים, נתפסו על ידי יחידת קומנדו קולומביאנית, זמן קצר אחרי שחצו הבגבול באזור האמזונה. ברשות הארבעה ארבע מאות אלף כדורי AK 47 ממלאי הצבא הוונזואלי. בעוד וונזואלה שומרת על שתיקה, הודיע התובע הכללישל קולומביה שנגד מבריחי התחמושת ' יופעל החוק במלואו' עוד נמסר בבוגוטה שהמודיעין הקולומביאני פעל לאתור המבריחים לפי מסמכים שנפלו בידיו באאשית מאי 2008

התחמושת נועדה למחתרת השמאל הגדולה  FARC.

++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

התביעה הכללית של ברזיל הודיעה על הצלחתה לעצור כמה מבכירי ' אירגון מליציה ימני לא חוקי' שפעל במתקונת ' כתות מוות' חברי האירגוןומנהיגיו התגלו כקציני משטרה זוטרים ואנשי רשות בתי הכלא הפדראלים. המליציה נחשפה במהלך חקירת בכעלמו של עיתנואי חבר מערכת 'O-DIA' החזקתו בכלא סודי ועינויו. בראש החוליה שעסקה בחטיפת העיתונאי עמד קצין משטרה מיחידה סודית,לא חוקית הנקראת W המשלחת לדיכוי פשעים חמוריןם וחקירות מיוחדות/DRACO' כינוןיו של הקצין הוא ' 0-2' לציון מעמדו כסגן מפקד המליציה. כעת מחפשים את ראש המליציה המכונה ' 0-1 '.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בוונזואלה פרצה שערוריה כאשר אחד הקרדינלים של הכנסיה הקתולית  דיווח על ' צוו חדש של הנשיא הוגו שאווז המחייב את הכנסיה,בכל הרמות, לשתף פעולה עם שרותי הביטחון והמודיעין.לפי ההוראה עליה חתם הנשיא יהיה על הכנסיה לדווח על כל פעילות חריגה של מאמינים ובכלל זה סודות וידוי, שהם ' מוגנים בחסיון מוחלט' כאחד העקרונות היותר חשובים של הכנסיה הקתולית ברחבי תבל.מלשכת הנשיא שאווז נמסר ' שמדובר באי הבנות שיובהרו בתוך זמן קצר' אך הקרדינל ובכירי כנסיה נוספים,עומדים על דעתם שמדובר בצוו נשיאותי המחייב שיתוף פעולה בין הכמורה למודיעין.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 9/6/2008 06:13  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דלק ותפירת שפתיים*פוצץ עיתון בסקי ספרדי'חקירה בקו LTTE*מושארף נגד דר חאן


ב קטע זה

*גוברות ' מחאות עליית הדלק באינדונזיה' מפגינים סטודנטים תפרו שפתיים.

*בבילאבו, באעזור הבסקי של ספרד, הוחצץ בית-דפוס של עיתון בסקי לאומני.

\* חקירה נמרצת של פיגוע בסרילנקה. עשרות מעצרים.

* הברחת נשק לאפגניסטן.

* תיחכום השימוש באמצעי טרור.

*דו"ח אבידות לפי פירסומי LTTE, כולל ' נמרים שחורים'

*נשיא פקיסטן פרווז מושארף מזהירנ א 'אבי הפצצה הפקיסטנית' ד"ר חאן להמנע מהסתה.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ עליה של 30% במחירי הדלק באינדונזיה ממשיכה להתסיס  חוגים רבים ובכלל זה רבבות אחברי אירגוני סטודנטים, כולל תלמידי ' מדרסום מוסלמיות'. המשטרה בבירה ג'קרטה התעמתה עם מפגינים וביצעה עשרות מעצרים. לפחות מעט מהמפגינים שנעצרו היו ' פצועים קל'. המשטרה דיווחה על צורת מחאה נוסםפת בה נוקטים המפגינים והיר '  תפירת שפתיים' כדי לבטא התנגדות לסתימת פה. לפחות שני תפורי שפתיים הובאו לבית-חולים ממשלתי, שם אולצו על ידי השוטרים לאפשר הסרת התפרים.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

שרותי ההצלה והמשטרה בעיר הבסקית בלבאו, מסרו על פיגוע- פיצוץ שלא גרם לנפגעים אך הסב נזק כבד לבת- הדפוס ומשרדי מערכת היומון הבסקי EL-CORERO.. המשטרה טוענת שהמטען,במשקל ' שלשה קילוגרם לפחות' הוטמן בתוך בהית-הדפוס ואילו דובר בסקי אמר בהודעה טלפונית שהמטען הונח ליד קיר חיצוני. לפי שעה אין ' מקבלי אחריות' לפיגוע, אף מקור מודעיני העוסק במחתרת הבקית בדלנית, העיר שלדעתו מדובר במעשי פלג קיצוני שםפרש מאטירגון ETA.פלג זה מבקש להקצין עמדות על החוגים והאירגונים הבסקים והוא מתנגד לפירסום ' מאמרים פשרניים' פרי עטם של חברי הנהגת ETA המבקשים פתרון של שלום

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ממשלת סרילנקה הודיעה על ניהול ' חקירה מעמיקה במיוחד'של פיגוע פיצוץ באוטבוס אזרחי שנע בשטח כפרי, לא רחוק מהבירה קולומבו ראו קטע בפיצוץ שהרס את כלי הרכב נהרגו, לפי מניין סופםי 52 אזרחים, בני גילאים שונים, והמעשה גרם לסערת רוחות ואף להפגנות בהן נדרשה ממשלת האי ' להציג תוצאות ברורות'. החקירה נתקלת בקשיים בגלל ' נטילת אחריות לפיגוע על ידי קבוצות שונות בעדה התמילית, החל בארגון הראשיLTTEד' וחכלה בארגון קטן עליו עאין יודעים הרבה, המתהדר בתאר ' הנמרים השחורים של תמיל אלמ'/ BTOTE ' שאנשיו נוטלים אחריות ' לפיגוןעים לא שגרתיים והמוניים. לפי הודעת המשטרה בידי כמאה עצורים ומהם יותר מחמישים ' נמרים שחורים'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

דובר צבאי אמריקאי שדיבר בקאבול, העיריך ' שמאות כלי נשק קל,כולל תחמושת נפיצה הוחדרו הימים האחרונים לאפגניסטן'  מקור הנשק, הכולל מקלעים קלים מתוצרת אירנית, לפי מודל רוסי, מרגמות קלות כנראה מתוצאת פקיסטני וציוד אופטי - הוא באזור השבטי של פקיסטן.  ההברחה הגדולה התאפשרה  כצותאה ' ממדיניוות שלושת הקופים בה נוחקטת פקיסטן' לפיה   ' לא רואים לא שומעים לא מדברים'.  המקור אומר שהנשק הגיע ללוחמי שבטים היכולים להשפיע במדה רבה על זרימת סיוע לוגיסטאי לאפגניסטן,דרך נתיבים פקיסטנים.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 מסמך של קהיליית המודיעין ההודי, שמקצתו הודלף לכתבים צבבירה דלהי, אומרשאירגוני הטרטר השונים הפועלים במדינה, ג'יהאדים,הינדים, מאואיסטים ופרו נפאלים ' מגבירים מאמציהם 'להשבחת פיגוןעים באמצעות תיחכום טכני מדעי ורעיונות חדשים' עיקר השינוי הוא בצורת הפעלת מטעני חבלה ואך בחירת חמרי חבלה חדישים, מסוג שלא נודע עד כה'. הסיבה העיקרית ' לתיחכןם' קשורה בעליית רמתם של מדנדבי הטרור, שרבים מהם בעלי הסכלה אקדמאית=טכנולוגית, הנרכשת באוניברסיאטות חוץ, בעיגר בבריטניה הולנד וגרמניה.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

לכבוד ' יום הקדושים' שבו מציין אירגון LTTE זכר חלליו במלחמת האזרחים,צםךתקופה שהחלה בסוף שנת 1982 מסרומנ דוברי האירגון שמאז תחילת המרג ' נהרגו  21.051 מלוחמי האירגון  ומהם 348 אנשי ' כח הנמרים השחורים' 256 גברים  ועוד 91 נשים וקטינים. רוב ההרוגים בקטגוריה זו נפלו ' בפעולותימיות' שכוונו נגד כלי שיט של הצי הסרילנקי ומתקני חוף שונים.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 נשיא פקיסטן גנרלמיל.פרווז מושארף  הזהיר את ' אבי פצצת הגרעין הפקיסטנית' ד"ר עבדל קאדיר חאן, שזה לא מכבר שוחרר ממאסר בית, לחדול ממסכע תעמולה אישי ' ובעיקר להפסיק הפצת תעמולה נגד מוסד הנשיאות והנשיא מושארף. הדברים באים בהמשך למסע תעמולה ' והסברה' אישי של דר חאן נגד הנשיא ודברי הגנה על צרקע ההאשמות שמכר לאירן לוב וצפון קוריאה ' סודות ואף חמרי העשרת אורניום'.  בין הנשאר תובע חוג מדענים ומדינאים התומכים במדען הגרעין אתך ' פיטורי הנשיא בגלל חריגה מסמכות ומעשים שעשה נגד החוקה כל זה בתקופת שלטונו כנשיא כת צבאית'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 8/6/2008 17:05  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תביעה נגד צבא אוסטרליה*נאשמי 9/11 רוצים למות*העברת אסירים בעירק* ח.א תורכי פעל בעירק*


בקטע זה

* תביעה נגד צבא אוסטרליה...הסיבה  בוטנים.

* נאשמי 9/11 בגוואנטנמו רוצים להשפט למוות.

* מסימני ' ההרפיה האמריקאית בעירק'  אסירים מעידן צאדם מועברים לכלא עירקי*

*בית משפט בהאררא מתיר לאופוזיציה הזימבאבווית להפגין\

*חיל-האוויר התורכי תקף מטרות PKK בצפון עירק.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

משפחת חנ יך אוסטרלי במכינה קדם צבאית, הנקראת ' קדטס' שנפטר בעקבות אלרגיה לבוטנים, תובעת פיצויים מהצבא האוסטרלי ובמיוחד מהרמטכ"ל   ' שלא טרח לוודא שבמזון החניכים אין בוטנים,או מוצרי לוואי של בסוטנים, הגורמים לתגובה אלרגית קשה.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נאשמי השתתפות בתכנון התקפת 9/11,העומדים לדין במחנה גוואנטנמו ובראשםחאליד שיח' מוחמדמזיה בין שאליבה,עלי עבד אל אזאנייא, מוצטפא ה אוושאווי, הגיבו בתשואות כשהתובע הצבאי תבע להטיל עליהם עונש מוות. חאליד שיח' מוחמד אף עמד והודה לתובע על הדרישה להטיל עליו ועל חבריו עונש מוות.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

פרשנים עירקים אומרים שהחלטה אמריקית להעביר לבתי כלא עירקים ' אסירים אנשי משטר צאדם חוסגיין לשעבר' מהווה לא רק הליך משפטי מינהלי,אלא שינוי מהותי בתפיסה האמריקאית על המתרחש בעירק  ' וירידת מדרגה בהתייחסוח האמא=ריקאית למעמדה החוקי והציבורי של ממשלת עירק'  אסירים רבים ניסו להתנגד בכוח להעברתם מכלא אמריקאי לחמתקן עירקי וטעאנו באמצעות עורכי-דינם ' שהעירכקים נוקשים מהאמריקאים' והזהירו שבבית-סוהר כלל עירקי הם יחשפו להתעללויות והתנקלויות.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בית המשפט העליון של זימבאבוואט פסל החלטת ממשלה האסרת הפגנות אופוזיציה,ההחלטה נמחשת היסטורית, משמיטה מידי ממשלו של העריץ רוברט מוגאבה האפשרות להפיל נגד המפגינים,מתנגדי ממשלו, את יחידות המשטרה והצבא. ההחלטתה התקבלה בהתלהבות ורבבות יצאו לחוצות הבירה האררא כדי לקראוא להפלת השילטון. הפגנות גדולות יותר צפ]ויות להערך השבוע, לא רק בבירה,אלא גם בעירים נוספות.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מטוסי קרב/ הפצצה של חיל האוויר התורכי פעלו  בשטח עירק  החל בשעות אחרי חצות . דובר צבאי באנקרה אמר שהגיחות נועדו לפגוע בריכוזי ' ארגון מפלגת הפועלים הקורדית/ PKK' והן נמשכו גם  חצות ובוקר יום שבת.  ההתקפות התרכזו 'בשטחי טבע' ובעיקר פסבגות הרים ושטחים מיוערים המשמשים ' מקומות מסתור קבועים של PKK. עיתונאים תורכים מסרו על מספר גדול של פצצות תאורה שהוטלו בשלב הראשןן של גיחות ההפצצה וכן על גיחות ש נועדו לפגוע בתחבורה מוטורית קקרוב  למפגשי הגבולות תורכיה-עירק-אירן ולפחות במקרה אחד של תקיפת כלי רכב שנסעו מצידו העירקי של גבול  סוריה-תורכיה- עירק.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 7/6/2008 09:43  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מלחמה ב LRA*הסגרת באמבא*שוד מזון בסומליה*פיגוע אוטובוס בסרילנקה*


 קטע זה:

*נשיא אוגנדה ' מתחייב להשמיד את ארגון LRA ומנהיגו גו'זף קוני.

* פייר באמבא הוסגר לבית דין בלגי.

*רשויות האום בסומליה מתלוננות על שוד משלוחי מזון.

*מטען חבלה שהוטמן באוטבוס סרילנקעי גרם לצמות 24 אזרחים.

* תלונות חדשות נגד אנסי כוחות האו"ם באסיה ובאפריקה.

=================================================================

נשיא אוגנדה,יוארי מוסוויני, הודיע בוועידה שנערכה בקונגו DRC ' על החלטתו הנחושה לעקור משורש ולהשמיד את אירגון הטרור והגרילה LRA צבא השיחרור של האל( לפעמים הצבא המהפכני של האל  בהנהגת ג'וזף קוני. הדברים סבאו אחרי שקוני לא הופיע לטקס חתימת הסכם שלום לו ערבו מדינות מהאזור, כולל קונגו,סודן ו=קניה. ארגון LRA מוגדר באו"ם ' כארגון האחראי לפשעי מלחמה' ומנהיגו קוני, מבוקש בבית הדין הבין לאומי בהאג. (ראו קטעים)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

סגן נשיא קונגו לשעבר, פייר באמבא, הועבר רשמית לידי שלטונות המשפט הבלגי, כצעד נוסף בדרכו לעמוד לדין בעוון פשעי מלחמה. באמבא הוסגר בבריסל אחרי חודשים של אי וודאות וניסינות אוהדיו לשכנע את הממשלה הקונגולזית  לשחררו. עם הוודע דבר הסגרתו של באמבא, הופצה ברשת האינטרנט הודעה של תומכיו, המאיימת ' במלחמת אזרחים ללא תקדים, אלא אם הפוליטיקאי המואשם במאות מקרי רצח ואחריות למעשי אונס שוד וגז 'ל ישוחרר לאלתר' על המסמך חתום ארגון.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נציג ארגון המזון העולמי בקרן אפריקה, אמר ביום שישי ' שמשלוחי מזון שלמים הנפרקים בנמלי החוף הסומלי נשדדים בידי איילי מלחמה ' וצבאות פרטיים' המעבירים אותם למחסנים מאובטחים משם הם ' ממוחזרים לשוק הרחב'. המדובר הוא במשלוחי מזון חיוני לקיומם של רבבות סומלים. המשטרה והצבא הסומלים  טוענים ' שאינם מודעים לתופעה' אולם חיילים אוגנדים המוצבים מטעם איחוד אפריקה, אומרים שהם עדים ' לשוד שיטתי של משאיות מזון ומכירתו בשווקים'. קצין אוגנדי אמר באותו עניין שלפי הוראת איחוד אפריקה ' אל לחיילי הכוח הרב אומי להתערב בנעשה,,אלא אם נשקפת סכנה לחיי הציבור'

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מטען חבלה גדול, שהכיל סרטי בד ממולךאים כדורי מייסבים וברגים, התפוצץ באוטבוס ציבורי, שנע ליד קונוויא.  לפיגוע אחראי ארגון ' נמרי השיחרור של תמיל אלמ/ LTTE' באמצעות זרוע הטרור ' הנמרים השחורים'. דבר המשטרה אמר שבפיגןע נהרגו 23 אזרחים,כולל זקנים ומספר תינוקות ועוד 21 נפצעו. זה הפיגוע השלישי מסןגו בתוך חודש. פרשנים אומרים שהבדלנים חידשו מסע פיגועי טרור אחרי שהחודשים האחרונים הם סבלו ' מפלות קשות מידי כוחות הביטחון שך סרילנקה. האוטובוס התפוצץ שעה שחלףלייד תחנת אוטבוס משם הופעל המטען באמצעות  ' בובה האוואית המרקדת בפקודת שלט רחוק'.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מנהל אחד ממנגנוני הפיקוח על כוחות או"ם UNPKO אמר בקינשאסה שממשלות שונות המארחות כוחות או"ם מתלוננות על התנהגות חיילי כוחות בין=לאומייםהמתעללים בנערות ונשים מקומיות, מבצעים  מעשי אונס, סחיטה מינית ואף חטיפות ' לצורך הפעלת נשים בבתי בושת הפועלים בבסיסים או לידם'. הדובר מנה בין השאר את האיטי,חוף השנהב,סודן,צ'אד ואריתריאה. במקרה אחד, שארע באריתריאה עמד המון  מקומי להסתער על מבנה המאכלס משרדי-או"ם, שלפי השמועות משמש ' בית זונות לכל דבר' המנהל אמר עוד שנמשכות בדיקות תלונות נגד חיילי או"ם מסרילנקה, ירדן ומצריים שהואשמו על ידי חוקרים מהאיטי ' באחריות להריונן של עשרות נערות מקומיות שהועסקו ככובסות ולמעשה היו זונות צעירות שנשלחו על ידי סרסוריהן ' לכבס בגדי חיילים מסרילנקה או  לנקות מועדון קצינים מצרים'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 6/6/2008 23:43  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



א קעאדה להלחם בישראל*שיחות שרם אשיח*ביקורת רייס נגד פקיסטן*)


בקטע זה:

* אל קעאדה קורא לראות בישראל ' יעד מלחמה עיקרי'

*מזכירת המדינה רייס נזפה בפקיסטן בגלל ' נטיות להדבר עם הטרוריסטים.

*הכנות לשיחות פלסתינאים עם בוש בשארם א שי'ח.

* מעצר נזירים בודהיסטים בסין.

*מירדף באזור פשהאוור.

=================================================================

מספר 2 בארגון אל-קעאדה,דר איימן זוהיירי, פירסם קלטת והודעה מודפסת בה קורא הארגון ' לרגל החמישה ביוני' לכוון עיקר המלחמה המוסלמית נגד מדינת ישראל ' לשחרור האדמות הכבושות וביטול היישות הציונית' קריאות דומות השמיעו בכירים באירן, כולל שר החוץ, שקראו לחסל את המדינה היהודית/ ציונית. דברים אלה ועוד באו במסגרצ ציון 49 שנה למלחמת ששת הימים וכיבוש ירושלים מיד הירדנים.  וועדת ההתנגדות ברצועת עזב, הכריזה על 'כוננות מיוחדת' במסגרתה נורתה אש מרגמות שפגעה במספר אתרים בישראל. להפגזות נלוו  הודעות מגברי-קול, כולל הודעה על ' פגיעה בציונים' מה שהביא לקריאות עידוד ויללות  שמחה.  כתב בריטי העושה בעזה אמר שבירי התגובה שבא מישראל ' נפגע בית פלסתינאי ובמקום נהרגה ילדה בת שש. הודעה אחרת דיווחה על ' לפחות שלושה טכנאי רקטות של החמא"ס שנהרגו מפגיעת טיל ישראלי.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מזכירת המדינה קונדוליסה רייס, נזפה בממשלת פקיסטן על נטייתה לדבר עם הטרוריסטים והעדפת שיחות כאלה על פני ' מגעים חיובייםן' עם בעלות בריתה המסורתיות. רייס הביעה דאגה ממה שמצטייר כהרפיית ' המתח הצבאי מודעיני בכל הקשור למלחמה בטאליבן ואירגונים אחרים' דברי רייס באים בהמשך לביקורת  שמטיחים באחרונה בכירים בממשלה וכן במטה כוחות NATO/ISAF. הביקורת באה בין השאר ' לעודד את אפגניסטן' החוששת מהתגברות המלחמה בגלל מדיניות פייסנית וחדשה של פקיסטן.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 ראשי החמא"ס  נערכים לפגישה עם מנהיגי הרשות הפםלסתינאית, בה ינסו ליישב הידורים טרם  ' מפגש הנשיא בוש עם הפלסתינאים, שיערך בשרם א שיח'.  לפי ידיעות ' מרצועת המלונות' נראים באזור אלפי חיילים שוטרים ושוטרי חרש מצרים, המבצעים חיפושים מדוקדקים בכלי רכב וכן מסיירים בשטח המדברי הררי עד לעומק 50 קילומטרים מהחוף  לתוך מדבר סיני, כל זה כחלק מהערכה שקבוצות מצריות/ פלסתינאיות ינסו להפריע לשיחות מצריים,פלסתינאים ןהנשיא בוש.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

המשטרה הסינית עצרה במקומות שונים 17 ' חברי תא טרור טיבטי' דובר המשטרה שדיבר בבז'ינג, אמר שמדובר ' בחוליית טרור מסוכנת' שכעמדה לעבור ' מתכנון למבצעים' ובכלל זה ביצוע ' פיגועי ראוובה' נגד יעדי התכגנסות ציבורית הקשורה למשחקים האוטלימפיים ופגיעות בנמלי אוויר וים.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

המשטרה הפקיסטנית בסיוע הצבא מבצעים ' סריקות נרחבות' אחרי 'שחמושים' פתחו באש על סיור משטרה ואחר כך על תחנת משטרה באזור פשהוואר. המשטרה אומרת ששמעה ' הסברים מניחים את הדעת מראשי שבטים באזור האומרים שאין מדובר בפעילות טליבן אלא בפעולות ביזמת ' שודדים הרריים שאינם מכבדים הפסקת האש עליה סוכם בין הגרילה ולממלשלה.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

נכתב על ידי G2officer , 5/6/2008 23:15  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



וקטן משמר נפאל*משפט בגוואנטנמו*אל קעדה תקף שגרירות*התנקלות בזימבאבוואה*מעצר בבורמה*


בקטע זה

* משמר המלך הנפאלי מיל.הופחת מ 2000 ל 25 חיילים.

* חמשה מקושרי 9/11 לדין במחנה המעצר גוואנטנמו שבקובה

+אל-קעאדה תקף שגרירות דנמרק באפגניסטן.

+התנקלות לצוות שגרירות ארה"ב בזימבאבוואה.

* נעצר בדרן מאיינמארי בכיר. אחרים ירדו לךמחתרת.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מ ועצת הביטחון הלאומי של נפאל הורתה למשפחה המלכותית לעזוב בהקדם את ארמון המלוכה ולעקור לארמון שישמש בעבר ' מעון מלכותי'. עוד צומצמה יחידת המשמר המלכותי מ 2000 קיצנים וחיילים לכח בן 25 אנשי צבא בלבד. עוד עוצבאו בארמון וסביבתו כחמישים שוטרים. נראה שהיחלטה סופית בעניין גודל יחידת האבטחה תתקבל לרקראת הסתו הקרוב.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בית-דין צבאי אמריקאי, בראשות אל"מ מחיל הנחתים, פתח הליכי משפטם של בכיר באל-קעאדה ועוד ארבעה החשודים בהשתתפות  בהקשר לפיגוע 9/11. הנאשם הבכיר הוא חאליד שיח' מוחמד שנעצר בשעתו באפגניסטן. בעוד חאליד מוצג 'כבכיר בארגוןו הטרור' אין פרטים מיוחדים על ארבעת הנאשמים האחרים המוגדרים רק ' חברי אירגון טרור ג'יהאדי' כמה מהעצירים ממתינים זו השנה השביעית למשפטם.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

פלג לא מוכר של אירגון אל-קעאדה' מגיני האדמה הקדושה באפגניסטן' נטל אחריות להתקפה על שגרירות דנמרק באפגניסטן ואיומים על השגרירות בפקיסטןץ דובר הארגון, מוצטפא אבו א עזיז אמר בהודעות טלפוניות שאנשיו ירו מספר פצצות ררנ"ט ' כבטוי של כעס ונקמה על פירסום קריקטורות מוחמד המפורסמות שייצר מאייר דני' המשטרה אומרת שבהתקה שארעה בלילה שבין ימי רביעי וחמישי האחרוניעם נגרם נזק קל בלבד.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

שגרירות ארה"ב בזימבאבוואה התלוננה שכמה מעובדיה מוחזקים ' במעצר רחוב' והם כלואים ברכב השגרירות. אחד העובדים הוכה קשה ונזקק לטיפול רפואי. חבריו,שהוכו גם כן נזקקו לטיפול חבישה בלבד.  קבוצת הדיפלומטים יצא מהבירה האררא כדי לבדוק ידיעות על התנכלות לאזרחי חוץ והפרת זכויות האזרח. החבורה נעצרקה כשישים קילומטרים מהשגרירות וחאחרי דין ודברים עם  שוטרים זימבאבווים הוכו וצמיגי רכבם נחתכו. בוך כך הוחדיע השליט העריץ רוברט מוגאבה שבדעתו לגרש את השגריר האמריקאי ודיפלומטים נוסםים,מלאומים שונים, ' העוסקים בריגול'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בדרן מאיינמארי נודע ומחשובי הקומיקאים במדינה נעצר על ידי משטרת הכת הצבאית והועבר למתקן כליאה חשאי. חברי העציר ובדקרנים אחרים, אמרו שבעקבות המעצר מיהרו בדרנים אחרים לרדת למחתרת,או לעזוב את המדינה. האמן ששמו הבימתי ' זרגנר' אמר לפני ימים אחדים שהוא הוזהר על ידי דוברי החונטה השלטת המאיינמאר  ' לשתוק או למות' הרפרטואר של הבדרן כולל ביקורת חריפה יל מעשי הכת הצבאית שבשלטון. בתוך כך אילץ הצי של מאייענמאר אוניית מטען אמריקאית, עמוסת מזון, לצאת את תחום המים הטריטוריאלים של מאיינמאר/ בורמה.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 5/6/2008 17:42  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פיגוע משאית בבגדד*אובמה לא ברור*משפט חדש למחבל מסיאטל*גל הצתות ברוסיה.*משבר אירן


בקטע זה:

* תמה ' הפסקת האש ' בבגדד .משאית-נפץ הופעלה בשכונה שיעית.לא ברור מספר הקרבנות.

*דובר במשלחת אירן לאום על התבטאות אובמה בעניין ירושלים ' הציונים זייפו התרגום'

*מטורף או שפוי? בסיאטל ' החזירו המשפט לשופט'.התביעה תגיש כתב אישום חדש*

*גל הצתות רכב פוקד את רוסיה.

* התבטאויות בוש ואולמרט בעניין אירן אינן משמעותיות.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

משאית עמוסת חמרי חבלה ודשן הוחנתה לייד מסעדה הומת  אדם בשכונת קטאווי'א שברובע השיעי של בגדד.  המשטרה מעריכה שרכב התופת הופעל בשיטת שלט רחוק. בפיצוץ העז נהגו לפי המשטרה יותר מ 20 אטזרחים ונפצעו 56. 15 בתים נהרסו וךאחרים נגרם נזק כבד. עשרות כלי ררכב חונים,או חולפים, נהרסו ועלו באש או שניזוקו. הפיצוץ גרם ' נזק סביבתי  קשה' לעשרות מבנים נוספים. נתוני ' תוצאת פיגוע' שונים פורסמו על ידי המפקדה האמריקאית שדיוחה על 25 הרוגים וקרוב ל 100 פצועים וילו משרד הבריאות העירקי אומר שמאז הפיגוע הגיעו לבתי חולים ומרפאות ' לפחות 33 חללים ובערך 100 פצועים'  מקור במשטרת בגדד אמר שהמספר הגבהה שדווח על ידי בתי החוליןם נובע מהתפוצצות רקטה גדולה עם ראש קרבי רווי כדוקרי מיסבים. הרקטה התפוצצה תוך כדי התחלת הטיפול בנפגעי משאית התופת, אחרי שהופעלה ' במקרה' בארגז משאית חונה.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

התבטאות מועמד הדמוקרטים בעניין ' הזכות היהודית על ירושלים' ממשיכה לעורר הדים בעולם המוסלמי ובעיקר הערבי. מלבד ביטויי זעם,אכזבה וכיו"ב, שביטאו למשל ראשי הפלסתינאים, ראויה ' לציון מיוחד' תגובה מסר דובר אירני בניו-יורק, שהציג עצמו בטלפון ' כקצין עיתונות'  ואמר....' יתכן מאד שהסנטור גינה את המשך השלטון הישראלי בירושלים ודבריו תורגמו וסולפו במיוחד על ידי הציונים.....' תגובות המעידות על הפתעה,בלבול וזעם הגיעו בין השאר מפקיסטן,אפגניסטן,מלאזיה ואינדונזיה, כולל הערכה  ' שאובמה ינסה לתקן הנזק כבר היום' והתבטאויות אנטישמיות בדבר ' הכסף היהודי ושליטת היהוחדים בבנקים ובתקשורת

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

חבר המושבעים במשפטו של אמריקאי מוסלמי,ממוצא פקיסטני, שירה בתוך המרכז הקהילתי היהודי, רצח אחתעובדות  ופצוע עוד חמשה ' החזירו התביעה לשופט' והודיעו שלא הצליחו להסכים בשאלה אם היורה והרוצח נבי'ה פאזול אל חק שפוי בדעתו. סוגיית מצבו הנפשי של חק ' מלווה' ההליכים מאז הארוע לפני כשנה וחצי. ההגנה הוכיחה שלנשאשם ' היסטוריה מסועפת' כחולה נפש, עם סימני אלימות ולפיכך אמרו המושבעים שלא קבלו הנחיות מתאימות. כעת קיימות שתי ברירות הגשת תביעה חדשה ,עם סעיפים שיתאימו להצהרות הנאשם על מצבו הנפשי, או הסכם עם התביעה וההגנה שמדובר בחולה נפש שיש לכלוא במוסד מתאים ' עד החלמתו'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ברוסיה הוקם צח"מ לחקירת גל מעשי הצתות רכב פרטי. מאז ה 30 במאי השנה, הוצתו באזור מוסקוה בלבד 31 מכוניות פרטיות ומשאיות ספורט קלות וןעשרות כלי רכב אחרים נפגעו בנסיון הצתה. דיווחים  מערי פריפריה גדולות מוסרים על תופעה דומה. ה FSB מאמין שהתופעה מהווה חלק ' ממסע כלל אירופאי של אירגוני האנארכיסטים וכי אנארכיסטים יוונים מקיימים ' קשרים שליליים' עם אנארכיסטים ברוסיה. גנרל במשטרה הרוסית  הבטיח ' כאן זו לא צרפת נתפוס החשודים עוד לפני אמצע הקיץ'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

התבטאויות בעניין אירן כפי שבאו אחרי מפגש בוש - אולמרט הביאו לביטויי לעג  באירן ובסך הכל חוסר וודאות בשאלה למה התכוון הנשיא האמריקאי ,כשדיבר על ' עצירת תכנית הגרעין האירני'. העובדה שהנשיא שוחח בעניין עם מועמדי הנשיאות בארהב וכן עם הילרי קלינטון, היא בינתיים ' המהלך האסטרטגי' העיקרי שנולד על רקע המשבר. הצטרפות ברק אובמה למחנה מגני אירן אינה עניין חדש ומקורביו טוענים כעת כי זו היתה עמדתו בעבר. הנשיא בוש הצליח איפו בניהול ' מהלך מדיני פנימי ,היוצר תדמית של הנהגה איתנה היושבת בבית הלבן'  אולם פרשנים אומרים שהשאלה המרכזית היתה ונשארה איך מתכוון הנשיא לפתור את הבעיה בתוך תקופת החסד שנשאקרה לו כנשיא? נראה שבמקביל לדברי בוש ' ועידוד קוני למל' שבא מאהוד אולמרט, ינסה הממשל, פעם נוספת, לארגן חזית מערבית תקיפה שתנסה להפעיל על  אירן ' לחץ מדיני וכלכלי' נושא קשה במיוחד בתקופה זו של משבר דלק עולמי. פרשנים צבאיים אמרו ביום רביעי שהאופציה המעשית היחידה, שנותרה בידי האמריקאים היא ' הברירה הצבאית' של הוצאת חלק מהמערכת הטכנית של אירן בתוך חמשה עד שבעה חודשים ו/או הפעלת מצור ימי על הנמלי אירן במפרץ הפרסי, מעשה שההימור בו עשוי להיות מסוכן מאשר גיחות להרסית מתקני בושהייר.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 5/6/2008 05:48  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טרור בסקי*פיגוע קאבולהמשך מחאה בתאילנד*סיום אוסטרלי בעירק*ירד מס חללי ארהב* נפל מסוק סיני


בקטע זה

*במדריד פצועי פיגוע פיצוץ בסקי ונזק קודם.

* פיגוע נגד   צבא אפגניסטן ארע בקאבול.

*נמשכות פעכולות המחאה המכוונות נגד ראש ממשלת תאילנד.

*צבא אוסטרליה סיים תפקידיו הבמבצעיים בעירק.

* ירידה במספר חללי ארהב בעירק.

*התרסק מסוק צבאי סיני.

================================================================== המשטרה הספרדית ' גארדא -סביל' מסרה על פיגוע פיצוץ שארע לייד משרדי חברת אמנבר במדריד. 3 אזרחים נפצעו קל. החברה מקימה רשת רכבות מהירות שיקשרו את מדריד עם בירות במערב אירופה. בתחילת החודש חובלו 3 דחפורים של החברה. המשטרה עצרה לפני הפיגוע כמה חשודים כפעילי הארגון הבסקי ETA. שעה קלה לפני ביצוע הפיגוע במדריד הודיעו אנשי הבדלנים הבסקים על ' הטמנת פצצה במתקן של חברת אמנבר.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מטען חבלה שהופעל בשיטת ' שלט רחוק' פגע באטובוס צבאי משנע בבירה קראבהול. חיל אחד נהרג. כמו כן נפצעו 5 עוברי אורח ונגרם נזק למספר כלי רכב ועסקים. דובר משטרה אמר ' שהמטען החטיא את האוטובוס במספר שניות גורליות'. באזור בוצעו מספר מעצרים. עוד נמסר על שינוי נתיב האוטובוסים הצבאיים של בירת אפגניסטן.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מתנגדי ראש הממשלה של תאילנד, ובהם גם תומכי השלטון הרואים בראאטש הממשלה ' סמל לשחיתות' הודיעו שאין בדעתם להסיר מחסומים ולהפסיק  הפגנות ואסיפות מחאה, המשבשות תנועה קררוב למשרד ראש הממשלה. בקרבת מקום חונה כוח משטרה וצבא גדול,שטרם התערב בנעשה.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

צבא אוסטרליה סיים תפקידו המבצעי בעירק, ת.פ כוחות ארה"ב. 550 רובאים אוסטרלים,על ציודם הכבד, כבר החלו לצת את המדינה ומקנברה נמסר ' שהחלוץ כבר נחת בבית'. בזירה ישארו חיילי יחידת אבטחה שתגן על דיפלומטים אוסטרלים. כמו כן ישארו במפרץ הפרסי  כלי שיט אוסטרלי וכמה מאות ימאים. עוד ישארו בגזרה מטוסי סיור ארוכי  טווח על אנשי הצוות שלהם.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מטה פיקוד המרכזל ארה"ב בעירק CENTCOM הודיע שבחודש מאי נרשם מספר נמוך ביותר של חללים אמריקאים. קצין כח האדם של הפיקוד מנה בסך הכל 21 הרוגים מהם 18 נהרגו במהלך פעילות מבצעית ' ומגע אש' והשאר בתאונות ואימונים. קצין בכיר זקף הירידה במספר הנפגעים ' במאמץ הגאות והוספת כוחות אמריקאים שהחל בשנה שעברה' אך אחרים אמרו שהסיבה לירידת מספר החללים היא ' שנוי טקטי והפחתת הבחיכוטך בעין האמריקאים לגרילה והטרור'.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מסוק צבאי סיני, מדגם רוסי MI-171 ובו 14 נוסעים ואנשי צוות התרסק לא רחוק מאתר הטיפול הצבאי באזור הרעש וסכנת השיטפון. דובר צבאי אמר שהמסוק, שהיה במשימת חילוץ  לכודשים, נקלע למזג אוויר סוער וערפל פתאומי וכי עדי ראיה דווחו על 'ירידה פתאומית בגובה הטיסה של המסוק והתרסקות כלי הטיס לתוך צלע הר. אין פרטים על ניצולים.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

נכתב על ידי G2officer , 1/6/2008 18:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , אקטואליה ופוליטיקה , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לG2officer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על G2officer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)