לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  .WOODSTOCK

בן: 34





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2009

העונה החמישית


 

העונה החמישית - 2004/5 - German First Division

 

מאז התמנתי למאמן הופנהיים חלפו להם ארבע עונות. במהלכן העפילה הקבוצה לליגה הבכירה, זכתה ב-2 אליפויות, ו-2 גביעים. המטרות שהצבתי בפתיחת העונה שעברה נחתמו שוב בהצלחה, כשהקבוצה עמדה ברף הציפיות, והגנה בגאווה על האליפות והגביע. למרות ההישגים, לא הייתי מסופק מקצב בניית שושלת הקבוצה. כשלראשונה בקדנציית האימון שלי, הצוות המקצועי החליט להתערב בהחלטותיי, ובחר לשחרר את מייקל קאריק מהמועדון באמצע העונה בניגוד מוחלט לרצונותיי. כאן למעשה התגלו לראשונה הסדקים שעוד עלולים להפוך בבוא הזמן לבור תהום.

 

למרות הכעסים החלטתי להוליך את האלופה לעונה נוספת, ולשכוח מהפרשה. בדומה לעונה שעברה תתמודד הקבוצה בשלושה מסגרות שונות-הליגה, הגביע והצ'מפיונס ליג. כשהחשובה מכולם היא הליגה כמובן, על מנת להמשיך את רצף הזכיות המרשים.

 

המטרות לעונה הקרובה

- למרות ההשתתפות בצ'מפיונס ליג, להתרכז בעיקר בליגה. על מנת להגן על הכתר

- מצפה ליד חופשית ואמון מלא מצד ההנהלה בכל הקשור למסגרות המקצועוית

- להשלים את בניית השושלת שתצעיד את הקבוצה בעונות הקרובות, עם קבלת תמיכה מלאה מצד ההנהלה

 

השינויים בסגל. רצף התארים, והיכולת הטובה בצ'מפיונס ליג, לא נעלמו מעיניהם של הקבוצות הבכירות באירופה, אשר הולידו קשיים רבים להשאיר את הסגל בשלמותו. 32.75 מיליון יורו הוציאה הקבוצה בעבור שחקני רכש, כשההכנסות מהמשוחררים נעמדו על 16.5 מיליון יורו 

 

השחקנים שעזבו

מקסים טסיגלקו, החוזה של אחד השחקנים המרכזים בקבוצה הסתיים. סרב להמשיך, ועזב לברצלונה בחינם

קווין הופלנד, הבלם ההולנדי זכה להתעניינות רבה בתום העונה, ומאחר וחוזהו הסתיים, עזב לאיינדהובן

אנדרס ד'אלסנדרו, מאחר וגם חוזהו הסתיים, הארגנטינאי ניצל את ההזדמנות להיפרד, ועזב לאנדרלכט

תומאש אויפלושי, לאחר שלוש עונות החליטו הצדדים להיפרד. והצ'כי עזב לאוניון ברלין תמורת 2.3 מיליון יורו

*ינואר, למרות המאמצים להשאירו במועדון, ג'וליוס אגהוואה עזב לסלטיק מאחר וחוזהו במועדון הסתיים.

התערבות נוספת מצד ההנהלה גרמה לשיחרורו של אריאן רובן לריאל מדריד תמורת 13.75 מיליון יורו

 

השחקנים החדשים

מרקין הארסימוביץ', לאחר שלוש עונות התבשלות בדורטמונד, הפולני שב הביתה תמורת 10 מיליון יורו

ברט אמרטון, האוסטרלי הגיע מפיינורד תמורת 12 מיליון יורו על מנת להתברג אל חוליית ההגנה והקישור

ג'ו קול, האנגלי המבטיח הגיע מווסטהאם תמורת 5 מיליון יורו על מנת להכנס לנעליים הגדולות של ד'אלסנדרו

קספר האקנסון, החלוץ הדני הגיע מהירנביין תמורת 5.75 מיליון יורו על מנת להאבק על משבצת החלוץ

תומאס סטוקמן, הגרמני הגיע מאוניון ברלין ללא תמורה, כהבטחה גדולה לשנים הבאות

 

גמר גביע הליגה הגרמני, הופנהיים - דורטמונד 0:5

מדי עונה, לפני פתיחת הליגה, מתמודדות שישה קבוצות על תואר גביע הליגה. האלופה וסגניתה העפילו לשלב הגמר, וסידרו מפגש פיקנטי ומחייב עם פתיחת העונה. האלופה שאיבדה בפגרת הקיץ לא מעט מכוכבייה, הציגה לראווה שאמורים לרשת את מקומם, ולמלא את חסרונם. סטוקמן, אגהוואה וטו מאדיירה שהשלים שלושער, קברו את סגניתם תוך 20 דק' בלבד, זכו בתואר בכורה העונה, ושלחו איתות מצמרר לשאר הליגה.


 

מחזור 1, הופנהיים - פ.צ קלן 2:3

התוצאה בגמר גביע הליגה מול דורטמונד הגבירה את החששות בצד האורחים לפתוח את העונה במפלה. האלופה מצידה הגיעה להתמודדות במטרה לפתוח רשמית את מסע ההגנה על התואר, ולתת הצגה נוספת לקהל הבית. בעקבות ההחמצות הרבות בפתיחה, דווקא קלן הייתה זו שהצליחה לעקוץ ראשונה. למרות הפיגור, הופנהיים לא הרימה ידיים והוכיחה שוב כיצד הופכים פיגור, ליתרון. הרכש האנגלי ג'ו קול הפך את התוצאה תוך 7 דק', והוריד את האלופה ביתרון. למרות אובדן היתרון והכניסה לפיגור, קלן לא התכוונה לוותר והצליחה להשוות את התוצאה, שהוכרעה לבסוף משער דרמטי של אגהוואה הניגרי.


 

הגביע הגרמני, סיבוב ראשון, דינמו דרזדן - הופנהיים 5:1

לאחר ניצחון הבכורה בליגה, הדאבליסטית יוצאת לדרזדן, להגן גם על הגביע שלה. דינמו המקומית מליגת החובבנים, עלתה להתמודדות ללא רגשי נחיתות, עם אמונה רבה, ורצון להפתיע. למרות המוטיבציה, פערי הרמות הוכיחו את עצמם עד מהרה, והופנהיים הכניעה את ההתמודדות בקלות. משערים של קר, אגהוואה, רובן והאקנסון.


 

מחזור 2, הופנהיים - דורטמונד 0:3

למרות הבכורה המסחררת, בקבוצה עוד רחוקים מלהיות מסופקים. דורטמונד שהוכתה קשות בגמר גביע הליגה בפתיחת העונה, עדיין מנסה להחלים מההשפלה הגדולה. למרות רצונם לנקום באלופה, שוב ידה של הופנהיים הייתה על העליונה. רובן, קול וטו מאדיירה הכניעו את האורחים ללא תנאי, ונראה שהעונה לא תצליח דורטמונד להשתתף במירוץ האליפות, בשונה מאוד מהשנים האחרונות.


 

ליגת האלופות, שלב הבתים, מחזור 1, רומא - הופנהיים 1:1

הגרלת שלב הבתים מציבה את הופנהיים בבית 7, יחד עם רומא, פיינורד וליברפול. בעבור אלופת גרמניה מדובר בהשתתפות שלישית במפעל, בה לא הצליחה עוד לשבור את מחסום שלב הבתים. במחזור הפתיחה יצאה הופנהיים לאולימפיקו, למפגש מול רומא. האיטלקים היו חדים ומסוכנים יותר, והצליחו לתרם את השליטה ליתרון משער של אמרסון. הברזילאי שהעלה את המקומיים ליתרון, היה זה שגם דאג לאזן חזרה את התוצאה לקראת הסיום.


 

ליגת האלופות, שלב הבתים, מחזור 2, הופנהיים - פיינורד 3:1

למרות תוצאת התיקו באיטליה, החזירה הופנהיים את הביטחון לקראת ההתמודדות מול פיינורד, כשהביסה את בוכום באמצע השבוע. המפגש מול ההולנדים היה בעבור הגרמנים כבאנקר, בידיעה שהפסד עשוי לסבך מאוד את מצבם בטבלת הבית. הארסימוביץ' העלה את הגרמנים ליתרון, שהיה בעבורו גם שער בכורה במדי הקבוצה מאז מעברו מדורטמונד בפגרת הקיץ. השער הזריק מוטיבציה ואמונה גדולה לנצח, אבל ירידת מתח בלתי מובנת וניצול מצבים מקסימלים מצד האורחים, הפכו את התוצאה, ופיינורד שדדה 3 נקודות יקרות וגורליות לקראת ההמשך.


 

מחזור 4, הופנהיים - שאלקה 1:2

ההפסד הביתי לפיינורד גרם לאכזבה רבה במועדון. ההשלמה עם העובדה שהקבוצה נכשלה שוב ברגע האמת, העצימה את התסכול הגדל. שאלקה שהגיעה להתארך, תכננה לתפוס את האלופה עם הראש באדמה על מנת לנצח. עד דקות הסיום התוכנית נראתה בדרך להצלחה, אבל שער עצמי של פאול, ושער דרמטי של הארסימוביץ', הפכו את התוצאה והעניקו 3 נקודות נוספות לאלופה, כהכנה אחרונה ולא מרשימה לפני ליברפול.


 

ליגת האלופות, שלב הבתים, מחזור 3, הופנהיים - ליברפול 0:4

להיות או לחדול. זו ההתייחסות בצד הגרמני להתמודדות הגורלית מול ליברפול, בעיקר בשל ההפסד לפיינורד במחזור הקודם. בעונה שעברה עמדה הופנהיים במצב זהה, כשגם אז ליברפול הגיעה להתארח. אז זה נגמר 0:3 קליל, באחת מתצוגות השיא של הקבוצה בשנים האחרונות שלמרבה הצער לא עזר בסופו של דבר. המחצית הראשונה הסתיימה בסוויץ' אדיר מצד הגרמנים, כשהמטווח האישי של מארק קר הסקוטי הסתיים בשלושער, ובשער נוסף מצד ההולנדי אריאן רובן. עד הסיום התוצאה לא השתנתה, הופניים ניצחה, וקמה לתחייה.


 

מחזור 6, מינכן 1860 - הופנהיים 5:0

לאחר שהנחילה תבוסה לליברפול, וגברה על פרנקפורט במחזור הקודם, שכחו במועדון מההפסד המרתיח לפיינורד. ערב המשחק מול מינכן 1860 מלאת ההבטחות, המטרה הייתה להשיג הכרעה מהירה ולהמנע מלהגרר שוב לסיום דרמטי ומרטיט עצבים. בשל ריבוי המשחקים, החלטתי לבצע רוטציות על מנת להגיע במוכנות מקסימלית לרגעי ההכרעה באירופה. האקנסון, קול, מקסס והארסימוביץ' כבשו יחד חמישייה, והמשיכו את המומנטום החיובי שתפח לאחרונה.


 

הגביע הגרמני, סיבוב שני, אהלן - הופנהיים 6:1

הרוטציה שנעשתה הוכיחה את עצמה. שחקני המפתח זכו למנוחה לקראת המשך הדרך הארוכה, ובמפגש מול אהלן במסגרת הסיבוב השני של הגביע, הופנהיים עולה חדורת מוטיבציה להמשיך לדבוק במטרה. האקנסון, אגהוואה, קול ושלושער של הארסימוביץ' השלימו תצוגת שיא של הדאבליסטית, בנוסף לעזרתו הרבה של שוער המקומיים שנחל את אחד ממשחקיו החלשים בקריירה.


 

ליגת האלופות, שלב הבתים, מחזור 4, ליברפול - הופנהיים 1:4

מאז המפגש האחרון בניהם הופנהיים לא פסקה לכבוש ולנצח. במסגרת הליגה התבססה הקבוצה בראש הטבלה, כשרק לברקוזן מאיימת על מקומה בפסגה. ובמסגרת הגביע, הקבוצה סללה בקלות את דרכה אל שמינית הגמר. הנחיתה באנפילד הייתה בעבור אלופת גרמניה כנקודת ציון דרך להמשך העונה, כשהפסד נוסף יסיים סופית ומעשית את הסיכויים להעפיל לשלב הבא. ליברפול צמאת הדם שהושפלה והוכתה קשות במפגש הראשון, דרסה את אלופת גרמניה ללא רחמים, והדיחה אותה מהמפעל 2 מחזורים לפני נעילה. הופנהיים נושרת שוב בשלב הבתים, ומעתה תאלץ להתרכז בזירה המקומית בלבד, ולהשלים את משימת ההגנה על התארים, שהוצבה בפתיחת העונה.


 

מחזור 12, הופנהיים - קייזרסלאוטרן 0:3

ההדחה הכאובה מליגת האלופות החזירה את הקבוצה לקרקע, ולשגרה הרגילה בליגה המקומית. האלופה הוכיחה אופי, ידעה להתגבר, ולצאת מהמשבר. המפגש מול לאוטרן היה בעבור המוליכה מטרה להמשכיות, על מנת להתחיל בבריחה לליגה, ולהגדיל הפער בפסגה לתלת ספרתי. מייק סטרום, אחד הכשרונות העולים בכדורגל הגרמני, שכבר מסומן אצל האלופה כמוזכר לעונה הבאה, העלה את האורחים ליתרון שנשמר עד ההפסקה. במחצית השניה עלתה הופנהיים אחרת למגרש, שהצליחה למחוק את הפיגור, ולנצח משערים של רובן, קר ואגהוואה.


 

הגביע הגרמני, שמינית הגמר, ואלדהוף מנהיים - הופנהיים 4:1

ואלדהוף מנהיים, הקבוצה החמה בליגה השניה, מגיעה אל הריין-נקר ארנה עם אמונה ונחישות רבה להדיח את מחזיקת הגביע, ולהמשיך במסע. מנגד, ניצבת הופנהיים הדאבליסטית, ומוליכת טבלת הליגה הראשונה, שמודעת למוטיבציה שאיתם מגיעים האורחים, והיא מבחינתה עולה דרוכה ומפוקסת לכל תרחיש אשר יבוא. רק לקראת תום ההפסקה הכניעו המארחים פעמיים את האורחים, ועד הסיום הצליחו להכפיל את התוצאה, שסללה את דרכם בקלות לרבע הגמר.


 

מחזור 13, ורדר ברמן - הופנהיים 1:2

מה שהיה אמור להיות מפגש צמרת פיקנטי ויוקרתי, הפך בעונה אחת למפגש קצוות, ואפילו גארבג' טיים על הנייר. ורדר ברמן, אחת האימפריות הצוללות של הליגה נאבקת על חייה, וכל משחק מבחינתה הוא על כל קופה. למרות פערי הרמות, והידיעה כי אין למקומיים מה להפסיד למעשה, בקבוצה מאוד מודאגים מהמוקש שניצב לפניהם, וינסו להשיג הכרעה מהר ככל שניתן. פיליפ מקסס העלה את המוליכה ליתרון שנשמר עד ההפסקה. במחצית השניה המכונה המשומנת נעצרה, ולא הצליחה לפגוע. מנגד, הצליחה ברמן לעקוץ משער של מרסל ארטל. ככל שהתקדמו הדקות נראה היה שהמשחק לא הולך לקראת הכרעה, עד שהגיח הארסימוביץ' ובשער דרמטי כבש את שער הניצחון.


 

מחזור 17, הופנהיים - לברקוזן 3:2

צמד מוליכות הטבלה נפגשות לראשונה במשחק העונה הראשון בניהם. בעבור הופנהיים מדובר בהזמנות אומנם מוקדמת, אבל ברורה להכריע את גורל הכתר. מנגד, האורחים מלברקוזן מודעים לפער בטבלה ובאים להתמודדות במטרה אחת, לעצור את הדהירה של הופנהיים בכל מחיר. היציעים המלאים יוצרים אווירה מחשמלת של משחק עונה אמיתי, והתוצאות לא איחרו לבוא. 2 דקות בלבד משריקת הפתיחה העלה איבן קלאסניץ' את האורחים ליתרון. האלופה שנלחצה מהספיגה העבירה הילוך במטרה לחזור. לקראת הירידה להפסקה איזן ג'ו קול את התוצאה, והוריד את הקבוצות בשיוויון למחצית. הופנהיים המשיכה להגיע למצבים רבים אך לא הייתה מדוייקת מספיק בחלק ההתקפי. מנגד, מריוס אברס ניצל את ההגנה הרכה של המארחים על מנת לעלות חזרה ליתרון. הנדנדה לא נעצרה, וכעבור דקה בלבד הארסימוביץ' כפה שיוויון נוסף. לקראת הסיום העניש מרקו באביץ' בפעם השלישית, ולמרות ההרחקות של מצלדר ומאראג'ו, חזרה לברקוזן הביתה עם מלוא הנקודות, שפתחו מחדש את מירוץ האליפות.


 

הגביע הגרמני, רבע הגמר, הופנהיים - לברקוזן 3:1

ארבעה ימים בלבד חלפו מאז משחק העונה הגדול בניהם. למרות חוסר הזמן להתכונן כראוי, חזרו הקבוצות לתת הופעה נוספת, כשלהופנהיים חוב גדול לקהל הביתי שלה. בניגוד להתרחשויות במשחק הליגה, ההתמודדות הפעם הייתה חלשה ומאכזבת, ורק לקראת הסיום שיחררו הקבוצות את כל התחמושת. אברס העלה את לברקוזן ליתרון, וג'ו קול השווה. התוצאה המאוזנת התכוננה לשלוח את הקבוצות להארכה, לא לפני שקלאסניץ' עקץ פעמיים והבטיח לקבוצתו מקום בחצי הגמר. לראשונה מזה שנתיים הופנהיים מאבדת את הגביע, ונעצרת ברבע הגמר. ומעתה, תתמקד רק בליגה.


 

מחזור 20, הופנהיים - מינכן 1860 0:4

בתקופה האחרונה נראה שהיה שהאלופה במשבר. ההדחה מהגביע, וההפסד במשחק העונה בהחליט הלחיצו מעט את הקבוצה שהוליכה את הטבלה מהמחזור השלישי, ועכשיו מעמדה מתערער. ואם לא מספיק, בפגרת החורף עזבו 2 ברגים חשובים במערך הקבוצתי, רובן ואגהוואה בעוד צעד מטופש מצד ההנהלה, ששוב נכנעה לכסף הגדול. בעקבות השינויים, חלוקת הכוחות השתנתה ומספר שחקנים זכו לאשראי ואחריות גדולה יותר מעתה. המפגש מול מינכן 1860 היה בעבור הקבוצה פתח ליציאה מהמשבר, והקהל שמלא את האיצטדיון נתן את הדחיפה המבוקשת. הארסימוביץ' ושלושער של יעקובו קבעו את תוצאת הסיום שהשיבה את הופנהיים למסלול הניצחונות.


 

מחזור 23, מנשנגלדבאך - הופנהיים 5:0

חוסר היציבות שליווה את הקבוצה במחזורים האחרונים גרם לתסכולים רבים במועדון. מצד אחד התצוגות רבות השערים, ומצד שני תוצאות התיקו המיותרות שלחו את הקבוצה למפגש מול נועלת הטבלה גלדבאך. הארסימוביץ', וטו מאדיירה ששבר בצורת ארוכה וכבש רביעייה, חתמו את תוצאת הסיום החד צדדית שהחזירה את הביטחון לאלופה.


 

מחזור 25, שאלקה - הופנהיים 4:0

החמישיות שהנחילה לגלדבאך ובוכום בצמד המחזורים האחרונים הוכיחו סופית שהאלופה חזרה לעצמה. שאלקה שהסתבכת בתחתית בתחילת העונה, ברחה ממעגל האימה ולמחזורים הסיום עלתה במטרה לקלקל לאחרות. קר וטו מאדיירה שהתעורר משנתו, כבש שלושער בדרך לרביעייה נוספת בשרשרת הניצחונות המרשימה.


 

מחזור 30, הופנהיים - ארמניה ביליפלד 1:4

משחק ההכתרה. מה שנדמה היה לאחר משחק העונה כחזרה של לברקוזן למירוץ, התברר עד מהרה כהברקה בלבד. הופנהיים אומנם נכנסה למשבר, אבל לברקוזן לא הייתה חדה מספיק על מנת לנצל זאת. ארבעה מחזורים לפני נעילת הליגה הגיעה ביליפלד להשתתף במשחק ההכתרה של הופנהיים, כשהיא זקוקה לנקודות כמו אוויר נשימה על מנת לשרוד בליגה. ניגוד האינטרסים מצד שתי הקבוצות הוביל לזה שטו מאדיירה, קר ויעקובו השלימו את ההצגה עם רביעייה נוספת ואחרונה. הופנהיים זוכה בתואר האליפות בפעם השלישית ברציפות, וביליפלד המובסת נושרת לליגה השניה.


מלך השערים: 22, טו מאדיירה והארסימוביץ' כ"א

מלך האסיסטים: 20, ג'ו קול

נכתב על ידי .WOODSTOCK , 21/8/2009 14:24  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

41,096

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל.WOODSTOCK אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על .WOODSTOCK ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)