לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

תיאטרון מרכז העיר חיפה


תיאטרון פשוט ולא פשטני


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2009

ההצגה "יש לי חבר" מתחדשת


בגינתו של הנס הגנן, העני והשמח בחלקו, פורחים פרחים מרהיבים.... יום אחד מופיע אצלו הטוחן, מעשירי העיירה, ובמפתיע מציע לו חברות. וזו אכן הולכת ונרקמת בין השניים, למרות הבדלי המעמדות, ממשיכה ומתפתחת בהתבסס על מערכת יחסים של "תן וכך" פתלתלה ומפותלת עם תפניות מפתיעות ,שלא תמיד ניתנות להסבר הגיוני, גם לא אחרי הבהרות המקהלה, ההפכפכה והמתוחכמת, שגם אותה אי אפשר להאשים בכנות או תמימות ללא גבול.

תמרה אמיתי כתבה, בהשראת "הידיד המסור" של אוסקר ווילד, מעין מחזה מוסר, על מהות היחסים בין האדם לחברו ועל מה שמעבר למסכות. השילוב בין הטקסט הפיוטי, הפילוסופי, המחורז והמתנגן בקלילות, התפאורה היפה, המוזיקה המלודית החמה בסגנון קלאסי –עממי, משחק עם שובבות של סרט אילם, ותכנים נוקבים, המשקפים ללא כחל וסרק את טבעו של "כל אדם" ( של כל אחד מאיתנו במצבים אלה או אחרים) - יוצר קונטראסט מרתק של אירוניה מרירה ומרגשת כאחד. ההצגה היא מעין משחק בתוך משחק, " שטות שאין לה כל אחיזה במציאות". וכך מרוככים המסרים האוסקר וויילדיים הלא פשוטים, באמצעות שעשוע תיאטרוני.

ההצגה זכתה לצל"ש הקהל בפסטיבל התיאטרון הבינלאומי בסאסרי, סרדיניה, איטליה ב2004. ובהמשך הוצגה במועדון התיאטרון העירוני בשנים 2005-2007 ,למנויי התיאטרון ולקהל הרחב. בימים אלה מתחדשת ההצגה כחלק משת"פ בין תיאטרון מרכז העיר ( הפועל מזה שנים להחאית מרכז העיר, הדר, כמרכז עירוני תרבותי) ל" בית הגפן".





נכתב על ידי , 25/2/2009 18:55  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 68




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להפרינג' החייפאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הפרינג' החייפאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)