לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

דיון ראשוני בבעיות שעולות מהספר "מבוא לאפיסטמולוגיה אובייקטיביסטית"


להלן הצגת נושאים בהם אטפל בחיבורי "אובייקטיביזם: מטפיסיקה של תכלית" (שטיוטה שלו תוצג בבלוג). כמה מהנושאים אינם מטופלים בספר "מבוא לאפיסטמולוגיה אובייקטיביסטית", אחרים מטופלים בו באופן שגוי.



אקסיומות ומסד


אקסיומת הקיום היא ניסוח חלקי של חוק הזהות. לפיכך, משנתגלתה אקסיומת הזהות, היא מכילה את אקסיומת הקיום. לכן, מדובר באקסיומה אחת.
אקסיומת המודעות ("אם יש זהות, אז יש מזהה ויש מזוהה") אינה חלק מאקסיומת הזהות, אבל היא ראויה לניסוח טוב יותר. 
אקסיומת התכלית. לאדם מקום מיוחד במציאות, שכן הוא היש היחיד שקובע את תכליתו בעצמו.





אפיסטמולוגיה


תהליך יצירת המושגים מותנע על ידי כך שהאדם קובע לעצמו תכלית ומתאפשר בעזרת אקסיומות המודעות והזהות. התהליך חופף לזה שתיארה אין ראנד, בהשמטת המושגים "יחידה", "תחושות". מושגי התודעה אינם רק אנלוגיים למושגי המציאות. יש ביניהם יחס סיבתיות, שכן התכלית, יחד עם מושגי התודעה, מכוננת את פעולות האדם במציאות.
נכתב על ידי אבי , 8/11/2005 23:00  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)