לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבטלה ועונשה

Avatarכינוי:  eli7

גיל: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2003

איך להמנע מהנגאובר?


אלכוהול משפיע על כולם בצורה שונה, הרגישות משתנה מאדם לאדם, אפילו המוצא קובע: יש עמים מסויימים שמסוגלים לשתות המון, וכאלה שממש לא.

באופן כללי, בחורות יותר רגישות לאלכוהול מאשר בחורים (אוף!) ורזים יותר משמנים.

היות וקשה להיות בחורה רזה ושתיינית, אז הנה כמה עצות לחיים:

כמה צעדי מניעה לפני:
* אוכל! לאלכוהול יהיה יותר קשה להספג בדם אחרי שאוכלים. פעם הקאתי את נשמתי בSubway אחרי ששתיתי 2 כוסות יין. זה היה ממש מביך, ועם המזל שלי, לא יכולתי פשוט להעלם באנונימיות של ניו יורק כי מולי, איך לא, ישבו 2 ישראלים שבנחמדות הציעו לי מסטיק מנטה. מאז הבנתי שזה לא ממש כמה אני שותה, אלא בעיקר כמה אני אוכלת לפני. באותו יום לא אכלתי כלום. זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שהקאתי מאלכוהול.
* אוכל שמנוני עדיף! טריק ישן הוא לאכול משהו כמו המון חמאה על לחם. או סתם חתיכת חמאה - זה דיי גועלי.

כמה צעדי מניעה תוך כדי:
* מים: חלק ניכר מההנגאובר הוא פשוט התייבשות - שתיית מים תוך כדי שתיית אלכוהול מאד עוזרת במניעה. אני תמיד מבקשת כוס מים עם האלכוהול שלי. וגם שאני חוזרת מלילה בפאב אני מורידה עוד כוס מים או 2 לפני השינה - למזל.
* כמות (ואחוזי אלכוהול): ככל ששותים יותר, סובלים יותר. אני תמיד מפסיקה ששמח לי וטוב לי. זה בדרך כלל הזמן הנכון.
* איכות האלכוהול: אמנם כל סוג אלכוהול, אפילו האיכותי ביותר, בכמות גדולה מספיק יגרום להנגאובר. אבל, ככל שהמשקה פחות איכותי ככה סביר שיש בו יותר זיהומים - הזיהומים יגרמו כאב ראש ובחילה חזקים יותר. פעם חשבתי שטקילה גורמת בחילה כי תמיד הייתי מרגישה רע אחרי מרגריטות. אחר כך גיליתי שברוב המקומות משתמשים במשקה "בטעם טקילה" זול במיוחד בשביל המרגריטות, והוא הגורם לכאב הראש. טקילה אמיתית היא דיי יקרה. מאד קל להחביא מרכיבים זולים בקוקטיילים, וצריך להזהר. לפעמים עדיף להתרחק מקוקטיילים ולשתות משקה נקי - או פשוט לבקש מהברמן שיכין את הקוקטייל ממשקאות מסויימים. אם הקוקטייל המבוסס על כהיל X עולה פחות מהכהיל הנקי עצמו, עדיף להתרחק מהקוקטייל.
* צבע: הצבע הוא אינדקציה לזיהומים במשקה, למשל ידוע שרוב האנשים מקבלים יותר כאב ראש ובחילה מיין אדום מאשר יין לבן (כאשר לשניהם אותה איכות).
* עירבוב משקאות: למה זה לא טוב? אין לי מושג. אבל זה לא טוב. אם משהו יכול להסביר לי, אני אשמח. אם התחלתם לשתות משקאות מבוססי רום, על תעברו למשקאות מבוססי טקילה באותו ערב. Long Island Iced Tea הוא דוגמא לקוקטייל הנגאוברי במיוחד בגלל מרכיבו: וודקה, טקילה, ג'ין, רום, וקוונטרו (מבוסס ברנדי) - ויש המוסיפים גם ווסקי!
* סוכר! ככל שיש יותר סוכר במשקה, הוא יחמיר את ההנגאובר - אני מניחה שזה בגלל שסוכר מעורר ואלכוהול מדכא, אבל גם כן, אין לי מושג (משהו יודע?). רום שמזוקק מקני סוכר יגרום להנגאובר-סוכרי שכזה. משקאות שמנת כמו רוסי לבן הם מתכון להנגאובר.
* קופאין: קופאין ואלכוהול הם שילוב קטלני. לעולם אל תציעו למישהו שיכור קפה. זה מייבש עוד יותר והשילוב של סם מעורר וסם מדכא הוא לא טוב. טיפת אלכוהול באייריש קופי לא תהרוג אף אחד, אבל לא כדאי לשתות קפה כדי להתעורר או להתפקח.
* משקאות אנרגיה: מלבד כמויות אדירות של קופאין, יש שם עוד חומרים מעוררים וסוכר. רד-בול עם אלכוהול זו אחת ההמצאות הכי מטומטמות. מה גם ששני ילדים בשוודיה מתו אחרי ששתו רד-בול וודקה. בצרפת מותר למכור רד-בול רק בבית מרקחת. ביוון יש המלצה של משרד הבריאות לא לשתות רד-בול עם אלכוהול. הבעיה שהנזק מהשילוב של אלכוהול ורד-בול גדול מסכום הנזקים של אלכוהול לחוד ורד-בול לחוד. זהירות! זה לא נותן כנפיים, להפך.
* מריחואנה או כל סם אחר: לא שילוב טוב. גם לא חוקי... כנ"ל הנזק בשילוב גדול מסכום הנזקים.
* גראפה: ס' גורו האלכוהול השני שלי, טוען שכוסית גראפה בסוף ערב שתיה תמנע את ההנגאובר. למה? אין לי מושג. עלי זה עבד.

תרופות להנגאובר בבוקר:
* מיץ עגבניות: יש בו הרבה ויטמין C שאבד בזמן השתיה.
* המיץ של המלפפונים החמוצים: תרופה של רוסים, אין לי מושג אם זה עובד. לא ניסיתי כי זה יותר מגעיל מההנגאובר!
* מים ומיץ: התייבשנו, נכון?

יש המון תרופות סבתא נוספות...

פעם מצאתי אתר עם מדריך ממש מקיף להנגוברים - אבל איבדתי אותו. אם אתקל בו שוב, אני אוסיף אותו כאן(כמה מהעצות היו שגוייות כמו "שתו רד-בול עם האלכוהול").
נכתב על ידי eli7 , 1/8/2003 18:59  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



112,988
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , גאווה , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לeli7 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על eli7 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)