Win Win
Situation
זכור לי קטע
קצר מ'מסודרים' שבו החנון (זה שעושה חיקוי מעולה לרזי ברקאי) מזכיר את הדפדפן
האסור. זה שהסטטיסטיקות המיוחצנות ממשיכות להראות אצלו יציבות של 15% בזמן שמתחת
לפני השטח כולם, בעיקר בארה"ב כבר יודעים שהנתונים אחרים, לגמרי.
יחד עם זאת,
יש טיפשים בעולם שעושים מעשים טיפשים מתוך טיפשות. ראו לדוגמא את Ynet. פלטפורמת פירסום (וגם אם לא שמתם לב ואי אפשר להאשים אתכם, פורטל
חדשות) שבה הוחלט (זיכרו – טיפשים עושים
מעשיים טיפשיים מתוך טיפשות) לא להתאים את הקוד לסטנדרטים עולמיים. ז"א,
בגלוי, מוצהר ומכוון – לא להתאים עצמם לפיירפוקס. סבבה. יש עוד כאלה.
אבל לאחרונה,
מתוך ידיעה שהומלס עושה הרבה יותר כסף ממה שב Ynet
חשבו עד לפני חצישנה, השיקו שם את שיא הטימטום, טיפשות להמונים – WinWin. לא טימטום?
האמת שאפילו
לא נכנסתי לראות מה הולך שם, מה התחדש בעולם הלוחות המקוונים, מה אין שיש אצל
אחרים ולהיפך. אפילו לא זה. למה?
כי בכניסה,
הם ממליצים להתקין את אחד מפשעי המחשב הגדולים בעולם (אחרי מערכת ההפעלה ווינדוס
3.11 ומעלה) – דפדפן אינתרנת עכספלורער (פשוט לא בא לי שמישהו שיחפש בעתיד את צמד
המילים המיותר הזה, יגיע לפה). ז"א, ב Ynet
כבר לא מסתפקים בהתעלמות מפיירפוקס (האמת היא שבמהלך השנה האחרונה כותבי הקוד עצמם
דווקא עשו מהפכונת מתחת לפני השטח, אבל לא באופן רשמי), אלא במוצהר אומרים שזה
עובד רק עם החרא שהזכרתי קודם. בושה, טיפשות, טיפשים.
המלחמה
הקרירה
זוכרים שלפני
איזה כמה זמן, נפלו פה מלא טילונים ואולמרט חייך ולא עשה כלום? אני מדברת על מלחמת
לבנון השנייה, לא על שדרות (מי זוכר בכלל את שדרות?!? כרגע רק גאידמק מטפל בהם,
השאר עסוקים בלרחרח סביב המכתיר של ביבי, אהוד ברח וחזר).
אז הרוחות
נרגעו, יש לנו נשיא חדש והכל חזר למצבו – שחיתות. אם אריק היה קם מקברו הוא היה
חוטף אירוע מוחי. בצדק.
נדמה שכל
הסיפור הזה עם השתלטות החמאס על הרצועה היה משהו שקברניטנו ידעו, אולי תכננו אולי
יזמו אבל בטוח – עודדו.
אולמרט חוזר
על טעויותיו של רבין. רבין סבר שלחמאס והג'יאהד, אין יכולת להנהיג את השטח ולכן
עודד את הפתח להתקדם, להתפתח, לגדול להתחמש (ר' 'למה נתתם להם רובים?'). אולמרט
חושב שלפתח של ימנו אין סיכוי לשליטה אמיתית אז הוא מטפח את החמאס, שוב. למרות
שהוכח כבר שאין על מה לדבר. יש עם מי, אין על מה. לא תמיד היה עם מי, אבל מעולם לא
היה על מה. בטח לא אחרי שערפאת עליו הבטון חשף את כוונתו וחזרתו לאסטרטגיית השלבים
מ 74 בשיחות ה'שלום שלום' עם ברק.
מידע על
17 אלף זיקפות למכירה!!!
בחברת פייזר
העולמית מבוכה קשה. לא בגלל שהם אחראים לייצור הכדור שהפך את הבייבי בום לזיינים
בין רגע, אלא בגלל שלפני כמה שבועות, הצליחו ידיים ותשדורות תקשורת זדוניות, לספח אליהן 17 אלף ומשהו שמות של עובדי החברה. כל זאת כנראה בשל פירצת אבטחה ידועה ומוכרת שפוערת
תוכנת מסרים מיידים נפוצה.
אז נכון שזה
רק העובדים, אבל תתארו לכם מאגר מידע של מזמינים? קרי ידיים סופיות שמקבלות את
הכדור הביתה? אני בטוחה שלפחות אחד/שנים מהקוראים יודעים טוב מאד על מה אני מדברת,
כיוון שתחום מכירת כדורי הפלא ברשת, מאד (אבל מאד) נפוץ ומפותח (לרוב לרעה) בארץ.
הלשנות
הלשנה היא
פעולה שרק איזכורה, מעלה קונוטציה שלילית. כנראה בצדק. אבל לפעמים ההשלנה הופכת
לקונצנזוס. לדוגמא – בשידור חוקר. או מידע מודיעיני על מחבל מתאבד. ז"א יש
מצבים שבהם ההלשנה היא דווקא לא שלילית ואפילו עטופה בכל מיני נימוקים הומניים.
אחד מהם, הוא הפרוייקט המגניב הזה (ואני לא צינית, קשורה או מקבלת ממנו כסף) - http://nitpastem.blogli.co.i.
איכס!!!
פרסומות!!!
אם יש משהו
שאני (יחסית) מרוצה ממנו, זה המעבר המאסיבי לפירסומות טקסטואליות (כן, כמו של
גוגל) ובעיקר למדיניות של פחות להציק (כן, כן, אותה מדיניות בה דוגלת גוגל והיא
שהביאה אותה לעולם).
אפילו אתר
כמו Ynet שפעם היה פורס את הפרסומות שלו על פופא אפים, חלונות חדשים,
פלאשים ושטויות, כבר משתדל להצטנע. כמובן שהמצב בארץ הרבה יותר חמור מחו"ל,
אבל אנחנו בכיוון הנכון.
אז למה איכס?
איכס כי דווקא פה בישרא בלוג, ראיתי משהו שהייתי מעדיפה לא לראות. נכנסתי לאחד
הפוסטים שלי, אותו רציתי לצרף לרשימת מועדפים. מסתבר שיש כזה דבר ולא ניצלתי אותו
עד אתמול.
אז אתמול,
התיישבתי לי עם כוסית ויקסי בלי קרח, סיגריה נובלס (מהשכנה) ופאקט של מלבורו לייט
(שהגיע מאצות ניכר ועל כך צ', תודה) וחתול שעוד לא החלטתי אם ישאר או לא. כנראה
שלא.
פתחתי את
העולם (אתם יכולים לקרוא לזה דפדפן) ובמקום לפתוח רשימת מועדפים, לתדהמתי קפץ לי
חלון שמוביל למילוי טופס להגרלת לוטו ענקית שבה אני כבר זכיתי, אבל רק צריכה למלא
פרטים!!!!
נו.....מה
זה??? יריב....?
בימים
שעוד גלשנו
אני מהדור
שראה עכברים ראשונים בעולם (שהיו בתכלס פלסטיק עם חוט שרץ על לוח לחיץ עם X
אפשרויות ובלחיצה על העכבר תוך סימון המיקום הנכון בלוח, היה ה'עכבר' לוחץ על
המקום בעצמו. ואוו!) כך שהאינטרנט ותחילתו הסוחפת יחסית יושבים לי טוב בזיכרון.
אומנם רובו נמחק בגלל סמים קלים או חוויות קשות, אבל אני זוכרת בע"פ את
ההבדלים בצלילי החיוג בין מודם 14 ל 56.
יחד עם זאת,
מה שמוזר הוא שבכל זאת זה נתפס כאילו זה היה מזמן. אני מאשימה את קצב ההתקדמות
המטורף בכך. האשמה לא חמורה, אבל שיהיה רשום בתיק האישי של הטכנולוגים, שהם
האחראים.
פעם, היה כזה
דבר 'לגלוש', היום, במיוחד למי שעוסק ושורץ הרבה ברשת, יש פחות גלישה ויותר מעבר,
חיפוש, כיבוש. אם בא לכם לטעום משהו חדשני עם ארומה ישנה, תנסו את הכלי המגניב
הזה:
http://www.walk2web.com שלוקח כתובת אתר ומציג לכם את כל הקשרים והקישורים בצורה ויזואלית
ועוד כל מיני פיצ'רונים לא ברורים ונחמדים.
אם כבר
בהמלצות על אתרים עסקינן (ובמסגרת מה שאמרתי קודם, גם פה אין לי יד ו/או רגל
בעניין) – אז נסו את זה - http://www.quintura.com. זה לא יהיה הגוגל הבא, אבל נחמד לשוטט ככה סתם.
ואי אפשר
בלי מילה על גוגל
- גוגל חוזרת לאקדמיה. לא שזה משנה משהו
היום, אבל למי שלא מכיר את ההיסטוריה של גוגל, על רגל אחת מדובר על שרת וחצי
שהתחילו בחדרון באוניברסיטה. כיום, גוגל חוזרת למקורות ומציעה לכל מוסד אדמאי
רשמי ומוכר (וכבר יש כמה שהתחילו) לספק את מערכת הדוא"ל חינם. חינם זה
טוב.
- לאחרונה הגישה גוגל הקשה לרישום פטנט על
ניתוח התנהגויות שחקנים בקהילות ובמשחקים, כדי לייחד להם פרסומות נקודתיות.
כמו בכל התקופה האחרונה, גם אחרי הפירסום ההזה נעשה 'עליהום' לא קטן על
מדיניות שמירת הפרטיות של גוגל והיא מצידה, החליטה שמידע אודות משתמשים ישמר
ל 18 חודשים, במקום 24 וחודשים כפי שהכרזיה רק לפני חצי שנה.
- Money Makes The World Go Around – איביי עושה כנס. גוגל
מפעילה חשיבה יצירתית וקוראת לכל אנשי הכנס לבוא לכנס שלה בקרבת מקום (ומן הסתם, עד כמה
שאיביי יכולה להשתדל, גוגל תמיד תרים אירוע טוב יותר). איביי זועמת ומסירה את
כל מודעות האדוורדס מגוגל. גוגל מתקפלת ומבטלת את הכינוס, איביי מחזירה את הפרסומות...... ואף על פי כן, נוע
תנוע.
TheRaveN 2.0
דרמטי...לא?

באמת שרציתי לסיים שם למעלה, זה היה ממש מתאים. אבל נזכרתי שיש לי מחויבות קטנה כלפי עצמי. הרמתי (בעזרתם הנדיבה של שני אלופי רשת) מנוע חיפוש של תחום קידום האתרים, בו אני בוחשת בשנים האחרונות. זה מנוע חיפוש של חברות קידום אתרים, פרוייקטי אופטימיזציה למנועי חיפוש, הבנת גוגל ושאר ענייני שיווק וקידום אתרים. מוזמנים לנסות, הסברים בפנים: http://israelseoengine.googlepages.com.