לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חכמת הבהמות


מי יודע מה יהיה כאן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2009

ואם אני מיליארדר - אסור לי להיות גם רוחני?


ושוב עמכם, להגיגון קצר, תגובה על טור של נעה ידלין באתר "העין השביעית". ידלין כותבת, מצויין כהרגלה, נגד כתר ה"רוחניות" שקושרים לעצמם כמה בעלי הון, כמו שרי אריסון ואילן בן דב.

היא כותבת, כאמור, יפה מאד, והעשירים-רוחניים באמת מהווים מטרה די קלה, ובוודאי שאני מסכים ליציאתה נגד ההחצנה היתרה של משהו שמקומו הטבעי בנפש פנימה וב' אמות. אבל אני לא משוכנע שאני מסכים להפרדה החדה שהיא עושה כשהיא כותבת: "
רוחניות וחומריות הן שתי גישות שונות לחיים, שהבחירה ביניהן משקפת שלל הכרעות מוסריות וערכיות. זהו הקרב הוותיק בין חיי העיון לחיי המעשה, בין ה"ויטה אקטיבה" ובין ה"ויטה קונטמפלטיבה". משבחר באחת מהן, יכול אדם לעשות בזמנו הפנוי ככל שירצה". האם אדם שרוב זמנו מוקדש לענייני חומר, אינו יכול להגדיר עצמו כאדם שקרוב אל הרוחניות - אם בזכות עיסוקיו בזמנו הפנוי ואם בזכות משהו, שאינו נמדד בכמות הזמן המוקדשת לו אלא באורח מחשבה ובהרגשה פנימית?

האם מוכרח אני להיות עני כדי להיות רוחני?

בכל אופן טור מעורר למחשבה, ובכלל טוריה של ידלין מומלצים בחום.

נכתב על ידי , 9/9/2009 20:32  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

מין: זכר




4,648
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לד.ט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ד.ט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)