לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

לשאוף לנשוף

כינוי:  Xanty72

בת: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2020    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2020

איך עושה טורף?


 

בעקבות מותו של נוריאל התחילה סערה. שעה אחרי שהתחילו ההספדים הנרגשים על כמה שהיה חבר טוב, איש אמיץ, מקורי, מבריק, לוחם צדק ומבקר נועז (הכול נכון, דרך אגב) התחילו להישמע קולות של נשים – אבל הוא פגע, בי ובי ובי וגם בי. ואז, כמובן, הדרישה שיספרו – איך? מה הוא עשה?

בעולם מושלם, אם עשרות נשים שלא מכירות זו את זו מרימות קול צעקה מאמינים להן. אנחנו לא בעולם מושלם.

 

הבהרה חד משמעית: ההיכרות המאוד קצרה שלי עם נוריאל שונה לגמרי, לפני המון שנים יצאנו לשני דייטים והוא התנהג בהם למופת. מבריק, מצחיק, כריזמטי, קשוב, מתעניין, נדיב בצורה מטורפת. אחרי שני דייטים, ללא שום מגע פיזי, לא נפגשנו שוב. למה? כי טורפים מזהים מי הטרף המתאים להם. הוא, במקרה, לא לחץ לי על הנקודות הנכונות, לכן הייתי לא זמינה, לכן לא מעניינת. היו מספיק אחרות שכן, חלק מהן נושאות אתן עד היום צלקות.

אז לא, זה לא יהיה המנוח ואני, אלא ניסיון יותר כללי להסביר איך עובד טורף. יומרני כל כך.

 

זה בדרך כלל מתחיל בגבר שיש לו מעמד מסוים בתחום כלשהו. זה יכול להיות תקשורת, אמנות, אקדמיה, עולם הגיקים, לא באמת משנה, מישהו שנחשב. הנחשבות הזאת מושכת, אין בזה ספק. אני, למשל, סאקרית של אנשים מאוד חכמים ומצליחנים, זה הטריגר הראשוני שלי, הוא ידוע. אין שום רב בשימוש במעמד הזה. אנחנו קופים, אנחנו נמשכים למנהיג הלהקה, הכול בסדר. השאלה עכשיו היא איך מנהיג הלהקה משתמש בכוח שלו.

 

נגיד, שחקן מוכר, בן 40+ מול שחקנית מאוד צעירה, בת 25. הוא בשיאו, היא רוצה אותו, הוא רוצה אותה, לגיטימי לגמרי. הוא מתחיל לנסות להקסים אותה, עדיין לגיטימי לגמרי. המון תשומת לב, מחמאות, התפעלות, מיקוד. יודעים משהו? תשומת לב ממוקדת ממישהו שאת מאוד מעריכה היא אחד הסמים הכי ממכרים שאני מכירה. אם הוא באמת רוצה אותך, לרוב מדובר בחיזור מסחרר, תחושה אדירה - זכיתי שהגבר המדהים הזה ירצה אותי, אני באמת כל מה שהוא אומר שהוא! הרבה פעמים בשלב הזה מגיע חלק שבו את צריכה לשכנע אותו למה אתם צריכים להיות ביחד, בעתיד הוא ישתמש בזה כדי לתרץ למה הוא היה בסדר. "אבל את כל כך צעירה" ואת מסבירה שאת בעצם נורא בוגרת. "אבל אני נשוי" ואת מסבירה שזה הקשר שמתאים לך. "אבל אני לא מסוגל לאהוב", בוא, חמוד, אני אתקן אותך.

 

הסם הזה כל כך נעים וכל כך ממכר שאנחנו מכבות כל סימן אזהרה – הוא מבקש שנהיה נורא דסקרטיים בנוגע לקשר בינינו כי... – המציאו תירוץ כרצונכן - כי את נורא צעירה וזה לא נראה טוב, כי הוא לא אוהב שמדברים עליו, כי הוא נשוי, כי כי כי. זה לא משנה. מצד אחד את השמש, הירח והכוכבים. מצד שני, את סוד מטונף. תסתדרי לבד עם הסתירה. הוא לא נוכח המון שעות, אבל את לא רוצה להיות נודניקית ולחקור, את אישה מגניבה שסומכת על הגבר שלה ויודעת לשחרר, מה, לא?

 

ואז מגיע השלב אחרי שהוא השיג אותך, כשאת לגמרי שלו. שם הוא מתחיל להוריד את המינון של סם תשומת הלב, יותר מזה, מתחילה הביקורת, וכמו שהאמנת לזה שאת השמש, הירח והכוכבים, את מתחילה להאמין לביקורת – את לא באמת חכמה, לא באמת מוצלחת, את קצת מוזרה, את לא טובה בזה, ולא בזה ולא בזה, ואיזה מזל יש לך שגבר כמוני רוצה אותך, אז תסתמי את הפה ותתנהגי יפה. את סותמת.

בשלב הזה תפיסת המציאות מתחילה להתערער קצת – אם קודם הוא אמר שאני מדהימה והאמנתי, למה שאני לא אאמין כשהוא אומר שאני לא? ומתחיל ניסיון נואש ובלתי אפשרי לרצות אותו, כדי שירגיש מה שהוא הרגיש בהתחלה, להוכיח לו שאת יכולה להיות אותה אחת שהוא רצה. זה לא יצליח. זה לא יגרום לך להפסיק לנסות, להיכשל ולהאשים את עצמך.

 

זהו, נעים מאוד, את טרף. עכשיו אפשר להתחיל לשחק בך. לראות מה ילחץ לך על איזה נקודה.

 

והכי נורא? הבושה. את כל הזמן מתביישת – למה אני לא הולכת? למה כשאני הולכת אני חוזרת? למה אני מאמינה לדברים שהם לא נכונים? סביר להניח שאת כבר לא מספרת למי שקרוב אלייך שאתם בקשר, כי לכולם כבר נמאס לשמוע. כולם אומרים לך שהוא זבל, אבל איך תלכי? את ראית את הצד המקסים שלו ואם תשתדלי עוד קצת ותהיי קצת יותר טובה, הצד הזה יחזור.

הוא לא יחזור.

 

אם יהיה לך מזל, יימאס לו ממך, כי את כבר ממש משעממת, והוא יזרוק אותך. סביר שזה לא יקרה, הם אוהבים להשאיר על אש קטנה, לשימוש חוזר כשהשדים שלהם ישתלטו עליהם והם ירצו להוכיח לעצמם שהם שווים משהו.

אם יהיה לך מזל וכוח, מתישהו הם יעשו משהו כל כך נורא, שתעזבי ותצליחי לא לחזור. ועדיין, הם יישארו מתחת לעור שלך להרבה מאוד זמן. כי כרגע את מתביישת, לא מבינה מה עשית שם, לא מבינה איך הרשית שיתנהגו אלייך ככה, ומה שיפה? לרוב כבר לא יהיה לך למי לפנות, כי לכל מי שהיה קרוב אלייך נמאס לשמוע עליו וממנו.

 

אז כן, הכול חוקי, הכול לגיטימי, הכול צפוי ואין לך על מי לכעוס, אלא על עצמך, כי אם לא תכעסי על עצמך תצטרכי להכיר בזה שבנסיבות מסוימת את עלולה להיות טרף, ושכן, מניפולציות עובדות גם על נשים מבריקות, פמיניסטיות ומודעות.

ונסיים ב-כוסומו.

 

 

 

נכתב על ידי Xanty72 , 3/7/2020 10:56  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סשמאט ב-4/7/2020 22:59
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לXanty72 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Xanty72 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)