נירית שדרגה את הטלפון שלה לאחרונה, לנוקיה N73 נוצץ. איכשהו יצא שעם התשלומים והחזר זמן האויר המחיר התקזז לה. עד כאן יפה. בהזדמנות זו גם אחי שדרג את כרטיס ה SIM שלו לדור השלישי.
כשבועיים לאחר השדרוג, הוא שם לב שבחשבון ONLINE שלו מופיע חיוב של 70 ש"ח על גלישה. התקשרתי גם אני לאורנג' והתברר לי שגם אצל נירית יש חיוב על סך 63 ש"ח על גלישה - פחות משבועיים לאחר השדרוג.
כששדרגנו, אמרו לנו שחבילת הגלישה נשארת זהה, בתשלום חודשי של 15 ש"ח בעבור 100 מגה. אין סיכוי שבעולם שחרגנו מהכמות הזו.
בשיחה עם מוקד הנתונים של אורנג' הסתבר לנו שפתאום אורנג' מפרידה בין גלישה לפורטל שלהם, ובין גלישה "לאתרים חיצוניים" שעליה הם גובים 9 ש"ח למגה.
אני חוזר: 9 ש"ח לכל מגה!
כמובן שבזמן השדרוג הם לא טרחו להזכיר את זה, ואחרי צעקות בטלפון החיוב בוטל, גם לנירית וגם לאחי.
הדפדפן הראשי שבטלפון מוגדר כך שיעבוד עם החיבור החיצוני ולא דרך הפורטל של החברה (אפשר בהחלט לגלוש לכל אתר דרך ה PROXY של אורנג' במסגרת החבילה, הם רק פשוט לא מגדירים את זה ככה).
למזלנו תפסנו את העניין בזמן.
***
בנוסף מרגע שנירית שדרגה את המכשיר, במקום צליל צלצול רגיל היה לה FUNTONE. מכיוון שזה קצת הרגיז אותה ואנשים שהתקשרו אליה, היא התקשרה לבטל את זה.
כן, אמרו לה בשירות הלקוחות. את מקבלת FUNTONE בחינם לחודשיים הראשונים, ואחר-כך זה בתשלום.
גם על זה לא אמרו לנו שום דבר, כמובן.
כשנירית שוב ביקשה לבטל, ביקשו ממנה להתקשר למספר מסויים ולבחור אופציה של ביטול. נירית שאלה אם זה יעלה לה כסף, והנציגה הודתה שכן.
בשלב הזה, נירית כבר התרגזה וביקשה שהנציגה תבטל מיידית את העניין בעצמה, מה שקרה בקלי-קלות.
אני די בטוח שאם הסתרת המידע הזו היא שיטתית, הם ראויים לתביעה ייצוגית בנושאים האלו.