לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ה-Mamtak הוא בלוג צרכנות ואין הרבה כאלה בארץ. מאחר ואני טיפוס ביקורתי ורב תחומי אני אכתוב ביקורות על נושאים רבים כגון: אוכל, סדרות טלוויזיה, ספרים אם ייצא לי לקרוא ושאר ירקות. יתכן ואפתיע לפעמים בציורים. מומלץ לצפות באתר באמצעות דפדפן מוזילה - פיירפוקס.

Avatarכינוי:  Mamtak

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2011

מבחני מיון בקינן שפי


 


מבחני מיון בקינן שפי


לאחרונה חיפשתי עבודה ועברתי לראשונה
מבחנים במכוני מיון, סדרת הפוסטים הבאים נועדו על מנת לתת מידע מפורט והמלצות
לנבחנים, בתקווה שהם יהיה לעזר למחפשי עבודה אחרים.


יש לציין כי מכוני המיון מתאימים את
המבחנים לנבחנים, המבחנים שהינם בעפרון ובנייר ולא ע"ג מחשב בדרך חופפים לכל
הנבחנים, המבחנים שנעשים במחשב בהחלט עשויים להיות שונים בסוגם וברמתם. 


כל המפורט להלן מפרט את מה שאני  Mamtak חוויתי ולא בהכרח
מייצג את מה שהקורא/ת ת/יעבור, השימוש בנתונים ובהמלצות הוא באחריות הקורא/ת בלבד.


המלצה חמה ולא פרסומת – למכון נועם יש
ספר הכנה שנקרא "הכנה למבחני מיון לעבודה"


מומלץ בחום לרכוש/להשאיל אותו, יש בו
הרבה מבחנים דומים למבחנים בפועל, הוא כולל הסברים והמלצות והוא בהחלט מהווה הכנה
טובה למבחנים. פה יש מהדורה סרוקה ישנה שלו: http://www.scribd.com/doc/7312825/%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%9D


ואולי תצליחו למצוא באינטרנט מהדורה
חדשה יותר בחיפוש יותר מעמיק. חלק מההסברים בפוסט לקוחים מהספר.


 


 


לפני המבחנים:


במקום יש פינת קפה עם ספות בה ממתינים
עד שהבוחנים קוראים לנבחנים וגם "פטיו" נחמד שאפשר לשבת בו (אבל רצוי לשים
לב כשקוראים לכם).


בכיתת הבחינה יושבים בצורת ח', המחיצות
בין השולחות נמוכות וניתן לראות שאר הנבחנים, אסור להכניס שתייה חמה לכיתה. צוות
נחמד.


 


מתחילים במבחני עט/עפרון ונייר שכל
הנבחנים עושים:


מבחן שלדעתי נקרא קוגניציה במרחב
אבל כנראה בודק רמת אמינות, צריך לסמן מספרים בתוך עיגולים בעיניים עצומות.


המשך קו – מבחן בו יש להמשיך קו שהופסק בנקודה
מסוימת. יש 3 קווים, הקו האחרון והקל ביותר הוא בצורת גלים (יש דוגמה בספר). כמו
באדם מילא אבל שני הקווים הראשונים שונים.ציור צורה מבלי להרים את העט מהדף,
ברגע שמגיעים לצורה שלא מאפשרת את זה צריך להפסיק, לדעתי בצורה ה-5 אמורים להפסיק.


מבחן זריזות – מבחן שבודק קצב ביצוע ודיוק, מוצגת לנבחן טבלת מספרים וסימנים. הנבחן
צריך לרשום במהירות בהמשך הדף את הסימן שמתאים לכל מספר המוצג לו (יש דוגמה בספר).


שאלון אישי
– בהתחלה נשאלים על פרטיים אישיים, בית ספר, תיכון וכו' צריך לרשום שנת התחלה
וסיום, כנ"ל לגבי עבודות קודמות. יש לכתוב על דמות היסטורית שאתה מעריך ולהסביר
מדוע. מה אהבת ומה לא בצבא, חוזקות וחולשות, תפקיד שנהנת בו, תפקיד שלא, הערכה
עצמית של תכונות כמו אינטליגנציה, זריזות, יוזמה וכו' ביחס לממוצע.


3 תמונות שצריך לתאר – (זה מבחן שאני לא בטוחה שכולם עשו) דמות אישה מבוגרת ודמות אישה בוגרת,
המבוגרת עטופה במטפחת ומסתכלת לעברנו, הדמות הבוגרת מסתכלת הצידה. שתי דמויות של
נשים לבושות בשמלות, אחת משתהה ליד עץ והשניה רצה במבט מוזר, נראה כאילו שהן על
חוף ים (?) נערה עם ספרים על רקע נוף חקלאי/כפרי. התמונה האחרונה זהה לזו שבאדם
מילא.


 


 


מבחנים ע"ג המחשב


השלמת סדרות חשבוניות - הרבה סדרות שזורות, מתחיל קל נעשה קשה. למיטב זכרוני המבחן הופיע יותר
מפעם אחת.


מבחן צורות /השלמת שטיחים – מטריצה של 3 צורות על 3 צורות שאחת מהן חסרה.


אנלוגיות מילוליות  –  יש לזהות את היחס או הקשר בין צמדי מילים
ולמצוא זוג מילים המקיים יחס דומה.


מציאת מילה משותפת לצמד מלים - לדוגמה: כחול ומקפיא המילה המשותפת "דם", דין, מעון, מילה
משותפת "יום", צמד נוסף שלמה ובית, מילה משותפת?!


חשבון - שאלות
בחשבון, כפל וחילוק אחוזים וכו'


מבחן הבנת הוראות - משימות כמו מצא האות הימינית ביותר של המילה השמאלית ביותר וכו'. יש דוגמאות
בספר.


שאלות הגיון – בתחילת כל שאלה הופיע מידע זהה על בי"ס, מורים זוטרים ובכירים
שמלמדים מקצועות שונים בימים ובשעות שונות, לאחר מכן מופיעה השאלה והתשובות הן:
נכון/לא נכון/אי אפשר לדעת.


שאלון 300
שאלות בנושא חברתיות, אכפתיות וכו' וכו' וכו'


בחינת רצפים - על המסך מופיעים שני רצפים של אותיות וסימנים – יש לסמן האם הם זהים זה
לזה או לא.


דינמיקה קבוצתית – במהלך היום תקראו לדינמיקה קבוצתית שתערך בחדר אחר ע"י בוחנת אחרת.


כל אחד מהנבחנים מציג את עצמו בקצרה וצריך
לספר על עצמו דבר אחד קצת מפתיע. לאחר מכן, הבוחנת מתארת את עצמה כמשקיעה שמעוניינת
להשקיע 1.5 מיליון דולר במוצר חדשני וישים, שיכול לשרת את כלל האוכלוסייה. כל אחד מהנבחנים
חושב לבד על רעיון ורושם על דף. לאחר מכן מציגים את הרעיונות לקבוצה ובוחרים רעיון
אחד שבו כדאי להשקיע. אח"כ המנחה עשויה לבקש  ממישהו שהרעיון הנבחר לא היה הרעיון שלו להציג
את הרעיון. בדינמיקה שאני עברתי היא שאלה למה לא בחרו את הרעיון שלו אלא של מישהו
אחר. כדאי שתהיינה סיבות משכנעות לכך.


משימה נוספת כמו באדם מילא - הקבוצה
מתבקשת לצייר ציור מ-9 חלקים שונים (כל חלק בציור מצויר ע"י משתתף אחר), בהתחלה
יש זמן קצוב לתכנן כיצד המשימה תבוצע, כדאי לתכנן מראש איזה חלק כל אחד עושה,
בהמשך לא תינתן אפשרות לדבר ולא תינתן אפשרות להצמיד את הציורים זה לזה כדי לראות
אם הם מתחברים כראוי, אך ניתן יהיה להראות אחד לשני מה צויר. בעיה נוספת היא
שהפסיכולוג אומר את נושא הציור רק אחרי שכבר אסור לדבר. פה בניגוד לאדם מילא, המנחה
אפשרה כל פעם למישהו אחר לדבר. בסיום היא שאלה האם הציור מוצלח או לא והאם עמדנו
במשימה או לא. מציעה לקרוא את הפוסט הקודם שכתבתי על המבחנים באדם מילא לגבי איך
כדאי להתמודד עם המשימה הזו.


בסיום הדינמיקה הנבחן מתבקש לרשום ע"ג
דף: ציון לקבוצה, ציון לעצמך, עם מי היית רוצה להמשיך לעבוד, עם מי לא היית רוצה
להמשיך....


 


שאלון פוטנציאל ניהול (לתפקידים ניהוליים) – יש לרשום ולפרט על 3 קונפליקטים שונים שחווית לפי
הכותרות הנ"ל: מול ממונה, מול לקוח (יכול להיות לקוח פנימי) ועמית לעבודה. אתה
כמנהל איפה החוזקות ואיפה החולשות שלך לדעתך, מנהל טוב מהן תכונותיו.


 


ראיון עם פסיכולוג – מאחר ונבחנתי לתפקיד ניהולי הראיון היה ארוך ביותר ובין היתר נעשתה בו
סימולציה בה הפסיכולוג היה עובד מוערך שלאחרונה התנהגותו בעייתית ואני הייתי
הבוסית שצריכה לפתור את הבעיה. 


 


בהצלחה!

נכתב על ידי Mamtak , 19/9/2011 21:50  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מבחני מיון באדם מילא


לאחרונה חיפשתי עבודה ועברתי לראשונה
מבחנים במכוני מיון, הפוסטים הבאים נועדו על מנת לתת מידע מפורט והמלצות לנבחנים, בתקווה שהם יהיו לעזר למחפשי עבודה אחרים.


יש לציין כי מכוני המיון מתאימים את המבחנים לנבחנים, אך יחד עם זאת, המבחנים שהינם בעפרון ובנייר ולא ע"ג מחשב בדרך חופפים לכל

הנבחנים, המבחנים שנעשים במחשב בהחלט עשויים להשתנות בסוגם וברמתם מנבחן לנבחן. 


כל המפורט להלן מפרט את מה שאני Mamtak חוויתי ולא בהכרח מייצג את מה שתעברו בפועל, השימוש בנתונים ובהמלצות הוא באחריות הקורא בלבד.


המלצה חמה ולא פרסומת – למכון נועם יש ספר הכנה שנקרא "הכנה למבחני מיון לעבודה"


מומלץ בחום לרכוש/להשאיל אותו, יש בו הרבה מבחנים דומים למבחנים בפועל, הוא כולל הסברים והמלצות והוא בהחלט מהווה הכנה טובה למבחנים. פה יש מהדורה סרוקה ישנה שלו: http://www.scribd.com/doc/7312825/%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%9D

ואולי תצליחו למצוא באינטרנט מהדורה חדשה יותר בחיפוש מעמיק יותר. חלק קטן מההסברים בפוסט לקוחים מהספר.


להלן פירוט על מבחני מיון באדם מילא כפי שנעשו ביולי 2011:


קודם כל על המכון עצמו, האווירה במכון נעימה וחברותית, לאחר שפונים לפקידת הקבלה מקבלים פתק שרשום עליו לאיזה חדר בחינות תקראו להיכנס בהמשך.


בחדר יש שולחנות ומחשבים וביניהם מחיצות גבוהות, בקיצור זה כמו קיוביקלס.


יתכן שבמהלך היום יכנסו בוחנים אחרים וישוחחו עם הבוחן/ת, שאחראי/ת על החדר, לכן מומלץ לשבת יחסית לא כ"כ קרוב
לשולחן שלו/ה כי זה עשוי להפריע בריכוז.


 


אחרי כמה פרוצדורות קצרות, כל הנבחנים מתחילים במבחני עפרון/עט ונייר, לא בהכרח בסדר המפורט להלן:




  • המשך קו – מבחן בו יש להמשיך קו שהופסק בנקודה מסוימת. יש 3 קווים,
    הקו האחרון והקל ביותר הוא בצורת גלים (יש דוגמה בספר).


  • מבחן יצירתיות - מקבלים דף עם 12 עיגולים, כמדומני 6 בכל צד ויש
  • להוסיף להם פרטים וליצור מהם ציור, לדוגמה: כדורגל, כדורסל, סמיילי וכו' כיד
    הדמיון הטובה עליכם, אח"כ יש לתת כותרת לציור.


  • מבחן זריזות – מבחן שבודק קצב ביצוע ודיוק, מוצגת לנבחן טבלת מספרים
    וסימנים. הנבחן צריך לרשום במהירות בהמשך הדף את הסימן שמתאים לכל מספר המוצג
    לו (יש דוגמה בספר). ההמלצה שלי היא למלא קודם כל את הסימן של מספר 1,
    אח"כ את הסימן של 2 וכו' אבל כל פעם לסגור שורה, כי לפי ההנחיות אסור
    לדלג ולהשאיר מקומות ריקים. בקינן שפי למשל יש הנחיה ברורה לא לעשות זאת,
    באדם מילא לא הנחו שאסור.


  • העתקת צורות – במבחן זה הנבחן מתבקש להעתיק 9 צורות מתוך חוברת קטנה
    לדף חלק. ההעתקה מתבצעת בעיפרון. אחרי ההעתקה תתבקשו לצייר את הצורות שוב
    ומזיכרון (יש דוגמה בספר שגם תעזור לכם להכיר את הצורות מראש ותקל עליכם
    לזכור אותן במבחן).


  • מבחן מצבים בין אישיים - השלמת משפטים שדמויות אומרות אחת לשנייה. המבחן
    בוחן את תגובות הנבחנים למצבי קונפליקט ואי נעימויות שמתעוררים מול אנשים
    אחרים, כמו חברים, בוס/ית, עמיתים וכו' (יש הרבה דוגמאות בספר).


  • מבחן שאני לא זוכרת לגמרי את כל הפרטים שלו אבל בגדול יש למצוא מילה
    משותפת לצמד מילים כמו: בננה: תפוח, עבודה: משחק וכו'.


  • שאלון אישי ארוך – תאר את אמך, אביך, פרט
    על אחיך, ילדך (אם יש), מקומות תעסוקה, מה אהבת בצבא? מה לא?, איזה ילד היית?,
    איזה תלמיד היית?, השכלתך, נקודות תורפה וחוזק, מה אתה יודע על התפקיד החדש,
    באיזה קשיים נראה לך שתתקל, האם קיבלת הדרכה ליום המיון?, נקודות שיא בחייך
    אולי גם נקודות שפל. יש עוד שאלות לדוגמה בספר.


  • בהמשך היום היו מבחני עפרון/עט ונייר נוספים:


  • 3 תמונות שצריך לתאר – ילד עם כינור, נערה עם ספרים על רקע נוף
    חקלאי/כפרי ואדם שרירי מטפס על חבל (בספר יש הנחיות כלליות איך לכתוב את הסיפור)


  • לצייר עץ ((בספר יש הנחיות כלליות איך לצייר)

    לכתוב סיפור על עץ - האמת שלזה לא ציפיתי והמצאתי משהו על המקום. 




 מבחנים על המחשב, אני מדגישה שוב שהם עשויים להיות שונים מנבחן לנבחן:



  • על המסך מופיעים שני רצפים של אותיות וסימנים – יש לסמן האם הם זהים
    זה לזה או לא.


  • השלמת סדרות
  • חשבוניות – 25 שאלות ב-10 דקות, מבחן בהחלט קשה, ככל הנראה יש לבצע הרבה
    פעולות חילוק ברמת שברים. הדוגמאות בספר עשויות שלא לייצג נאמנה את רמת הקושי
    של הסדרות במבחן עצמו.


  • מבחן צורות /השלמת שטיחים – מטריצה של 3 צורות על 3 צורות שאחת מהן
  • חסרה. יחסית קל למי שטוב בדברים האלה.


  • אנלוגיות מילוליות  – יש לזהות את היחס או הקשר בין צמדי מילים
  • ולמצוא זוג מילים המקיים יחס דומה. לדוגמה: סבתא: גלגלים זה כמו....


  • שאלון רמ"ק (רשימת מקצועות) - רשימה של כ-73 מקצועות, יש לרשום האם אלה תפקידים שיכולים לעניין אותך כן/ ?/ לא

    מבחן ניתוח נתונים - ניתנים נתונים בגרפים, פאיים וטבלאות. השאלות מצריכות להשוות בין הנתונים השונים,
  • יש צורך בחישובים רבים של אחוזים והגיון בריא.


  • מבחן מהנדסים - קרוב לודאי שיהיה רק למהנדסים...וטוב שכך. מצויר תרשים תהליך וצריך להבין
    עבור מה התרשים, אם משנים בו חלק למה השינוי גורם, מה צריך לשנות על מנת
    שמשהו יעבוד, מה הבעיה בתהליך המתואר, אם יש בעיה במשהו מסוים איזה שלב צריך
    לבחון וכו'. יש דוגמה לכך באתר של מכון נעם.



קחו בחשבון שהבוחנת בוחנת את התנהגותכם במהלך היום, האם אתם מאד לחוצים, מתנהגים מוזר וכו'. בכל מקרה, חשוב
לא להילחץ גם אם יש לכם תחושה שאחד המבחנים לא הלך לכם כ"כ טוב, המבחנים בודקים מכלול של דברים ובהחלט קיימת אפשרות שהמשקל היחסי של אותו מבחן קטן יחסית ולא יפגע בסיכוייכם להתקבל לתפקיד.



דינמיקה קבוצתית – 


במהלך היום תקראו לדינמיקה קבוצתית שתועבר ע"י פסיכולוג/ית. הדינימיקה כוללת: היכרות - כל אחד מציג את עצמו בקצרה ויתכן שיהיה לכם זמן לשאול עוד קצת שאלות אחד את השני. משימה קבוצית - קבלת רשימה של 9 מועמדים לפרס ישראל, בחר 3 ראויים לפי חשיבותם ו-1 שאינו ראוי. בהתחלה כל אחד רושם לעצמו את המועמדים שהוא בחר בהם כמתאימים ואת זה שלא, אח"כ כל אחד מקריא את הרשימה שלו, ממליצה להקשיב לבחירות של האחרים כדי לזהות מי דירג כמוכם ומי לא, כדי ליצור קואליציות בהמשך. אח"כ יש להגיע להחלטה משותפת של כל הקבוצה, יש לשכנע זה את זה ולקחת חלק פעיל בבחירה. אי אפשר להשתמש בשיטות דמוקרטיות כמו הצבעה וסטטיסטיקות. באינטרנט ובספר מופיעות הרבה המלצות לכן לא אתאמץ לפרטן, בגדול, שמרו על כבוד הדדי ותמצאו טיעונים משכנעים. זכרו שהפסיכולוג רושם הכל...      


 


משימה קבוצתית נוספת במסגרת הדינמיקה  - הקבוצה מתבקשת לצייר ציור מ-9 חלקים שונים (כל חלק בציור מצויר ע"י משתתף אחר), בהתחלה יש זמן קצוב לתכנן כיצד המשימה תבוצע, כדאי לתכנן מראש איזה חלק כל אחד עושה, בהמשך לא תינתן אפשרות לדבר ולא תינתן אפשרות להצמיד את הציורים זה לזה כדי לראות אם הם מתחברים כראוי, אך ניתן יהיה להראות אחד לשני מה צויר. בעיה נוספת היא שהפסיכולוג אומר את נושא הציור רק לאחר שכבר אסור לדבר. בדינימיקה שבה אני הייתי הנושא היה "שיא" ואח"כ כדי להקשות עוד יותר הנושא השתנה ל-sea and fish. אז היינו צריכים לשנות את הציורים בהתאם. המלצה שלי: לא ליצור מטריצה של ציורים, כלומר, ליצור רצף בטור או בשורה ולא כטבלה כי אז יהיה ממש קשה לחבר את הציורים זה לזה. המלצה נוספת שגיבשתי מנסיון היא להחליט שבכל מקרה מציירים אדם, ושהבעת הפנים של האדם המצויר או תנוחת הגוף שלו תסמל את המילה. לדוגמה, במקרה של שיא, אפשר לצייר אדם עומד על גבעה ומרים את ידיו בתנועת נצחון, עם השינוי של נושא הציור אפשר להקיף אותו בדגים ולצייר לו שנורקל (דמיון פרוע שלי) כך אפשר לתכנן מראש איזה חלק בגוף כל אחד יצייר. שימו לב, קרוב לודאי שלא תצליחו לתכנן הכל מראש, יש  לשמור על גמישות מחשבתית. אחרי שתסיימו הפסיכולוג ישאל אתכם שאלות, האם אתם חושבים שעמדתם במשימה בהצלחה, מה הייתם משפרים וכו'.




ראיון אישי עם פסיכולוג - במהלך היום תקראו לראיון עם פסיכולוג/ית של המכון, אותי שאלו בעיקר על העבודות הקודמות והראיון ארך 10 דקות בלבד, אני חושבת שזו לא דוגמה מייצגת, לכן אני ממליצה לחפש דוגמאות לשאלות באינטרנט ולהתכונן בהתאם. כן, קרוב לודאי ששאלה על חולשות או מה היית רוצה לשפר בעצמך תשאל במהלך הראיון.


 



אני מתכוונת להעלות סיכום כזה גם למבחני מיון בקינן שפי, אז אם יש לכם עצות שיקלו על הקריאה בהתבסס על הפוסט הנ"ל, אשמח לקבל תגובות.

 




בהצלחה!

נכתב על ידי Mamtak , 13/9/2011 19:09  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





122,688
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 20 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMamtak אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mamtak ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)