לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ברוכים הבאים לאתר של מורה הדרך(לא סתם שמי הוא החץ)


מת לחיות,חי כדי למות. החיים האופטימיים שלי..

כינוי: 

בן: 35

ICQ: 246343945 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

הפעם עוד משהו רציני


אוקיי, את זה כתבתי אחרי ראש השנה, בעקבות כתבה בעיתון:

יום שבת. עיתון יום שישי של "ידיעות אחרונות" מפוזר ברחבי החמל כאילו התכוונו לצבוע. אני, כהרגלי, אחרי הרבה

שוקו, מחפש משהו לקרוא בשירותים. פתאום אני מבחין, במבט חטוף, באות "צ" בתוך משולש. מה שבימינו אומר "ד"צ- דואר צבאי". תמונה של 4 בנות מפחידות. דידפתי אל תחילת הכתבה שהייתה ב"שבעה ימים" וזה מה שנכתב שם בכותרת:

"סרבניות או לא להיות

הן 4 צעירות. ישראליות דעתניות שגדלו במשפחות טובות. האימהות שירתו בצבא ואחד האבות היה המשנה לראש המוסד, מאיר דגן. כולן סרבניות שירות בגלל הכיבוש. שתיים מהן כבר ישבו בכלא והשתיים האחרות מתכוננות למאסרן. קבלו את עומר, רז, סער ותמר. או שלא."

אוקיי, תארו לעצמיכם מצב כזה: חייל, סוגר שבת, אחרי שסגר את ראש השנה, קורא את השורות הבאות: "פתאום ראיתי מחסום לא נגד טרור אלא כעונש... אחרי שתי שניות הם קיבלו פקודה והוא ירה לכיוון שלי. ירו רימוני הלם וגז וכדורי גומי שפגעו בהרבה סביבי... בפעם הראשונה בחיי חייל הרים נשק וירה לעברי.". אתם מתארים לעצמיכם איך זה השפיע עליי? שתבינו, היא דיברה על ההפרת סדר שהייתה בגיזרה שלי, שבה היו חיילים מהגדוד שלי, חברים שלי. היו שם עשרות ערבים ושמאלנים חראות. סליחה, אני לא מדבר פוליטיקלי קורקט. אוקיי, ננסח זאת אחרת: בהפגנה "חוקית לגמרי" היו נוכחים פלשתינאים ופעילי שמאל שחלקם ,בכלל לא זרקו אבנים" על כח צבאי שנכח במקום.לעומת זאת לחיילים היה משעמם והם החליטו על דעת עצמם לירות בפלס' ובפעילים. אוקיי, אני רוצה להבהיר משהו: במקום נכחו בגג-של-הגג-ובהגזמה שמונה חיילים: שני מפקדים ושישה חיילים. מול עשרות מפגינים שגם ניסו להרוס את גדר ההפרדה.

עכשיו, ברשותכם, אני רוצה להתייחס לגדר הזו. הגדר אמורה לווסת כניסה ויציאה לשטחים של פלס' ויהודים. החלק של הפלס' מתחלק גם הוא לשני חלקים: ה"טובים" וה"רעים". שימו לב שהפלס' ה"טובים" לא מתנגדים. הם רוצים שלום. הם מוכנים לחיות בדו קיום. לעומתם יש את ה"רעים" שעולים על הטרמפ שנקרא "פעילי שמאל" בשביל לקיים הפס"דים. אני מדבר לכל אותם אזרחים שקוראים פה, מלש"בים שמסרבים בגלל "הכיבוש" לדבריהם, לכל אותם קוראי "ידיעות" שקראו את הכתבה: החיילים עומדים במחסום כדי שאתם תוכלו לחיות, לבלות בלי לחשוב מי יתפוצץ ואיפה. אם מישהו באמת היה מגיע לביתם של אותם פלס' שמשתתפים בהפס"דים אז אותו מישהו היה רואה עד כמה אותם פלס' הם "שוחרי שלום": אנשים עם תמונות של חמושים, פעילי אירגוני טרור וכיוצא בזה. אני משרת במקום שעוסק בכל אותם פלס'. יש לנו מצלמות, סיורים, עובדי צבא שמטפלים בגדר והפלס' הורסים אותה כדי שמפגעים לינהם יוכלו לעבור. שאני אציין שבמחסומים שאני אחראי עליהם היו אירועי פגיעה? מחבל רץ עם קלצ'ניקוב לעבר החיילים וריסס לכל עבר, הונח מטען על הגדר והתפוצץ (בנס) מטרים ספורים אחרי שהסיור עבר אותו. אלה רק שני מקרים שזכורים לי מאז שהתחלתי לשרת בגזרה הזו. אני כבר לא מדבר על אירועי דריסה וירי לעבר כוחותינו בתקופה של לפני שהגעתי. במקום החיילים שנרצחו (ואני אומר בכוונה "נרצחו" ולא "נהרגו" כי זה מה שקרה) אלה יכלו להיות, חס ושלום, חבריכם או בני משפחתכם. חיילים מסכנים את עצמם ולפעמים אפילו מקריבים את עצמם בשביל שאזרחים שאין עוול בכפם יוכלו לחיות בשגרה יומיומית. בקשר לבנות שקוממו אותי, ההן מהכתבה, אומר דבר אחד: אתן לא פחדניות, אתן לא פרזיטיות, לא פציפיסטיות ולא דבר הקשור לזה. אתן פחדניות, זה מה שאתן. וזה כל אותם משטמטים שמוחים על "הכיבוש", שמוחים על הצבא, ממשלה או כל גוף אחר האחראי על הצבא בטענה שזה לא אנושי מה שאנחנו עושים לערבים. סליחה, פלס'. כי אני יכול להראות עשרות, ואפילו מאות תמונות של פלס' שפגעו בילדים! בפאקינג ילדים! החיילים שלנו עושים חיפוש בילדים, הן אומרות. אני, ת'אמת גם כל שאר הקרביים שמשרתים איתי בגזרה, נגד משטרה בקטע של חיפוש בילידים ונשים בפרט. אפילו לגברים מבוגרים לא עושים חיפוש. אם חושדים אז אומרים להם להוציא את כל הדברים מהכיסים ואומרים להרים את החולצה. וזה בחדר מרוחק שלא יתבייש. עוד מישהו צריך משהו? אני רוצה להגיד לכל חייל באשר הוא: לא משנה אם הוא אלפינסט בחרמון, לוחם בעזה, תומך בחימוש, ג'ובניק בקריה או בכל מקום אחר בארץ-כל הכבוד שבחרתם לשרת הצבא. לכל חייל יש תפקיד הגנתי. לא משנה מה הוא עושה. כמו שסרג'יו מגבעת חלפון אמר: "כל הכבוד לצה"ל!!"

בברכה, סמל בסדיר,

חיים א. בקשייב.

נכתב על ידי , 22/11/2008 17:00  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





6,247
הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , מגיל 14 עד 18 , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לHahetz אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Hahetz ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)