לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

Citizen of the World


No hidden catch, no strings attached, just free love
Avatarכינוי: 

בן: 36

MSN: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2014

חוסר אונים


העלות של לגור במדינה הזו היא חוסר אונים.

האויבים מסביבנו, האויבים בתוכינו, והאויבים הם אנחנו. בין אם מדובר על הערבים "שרוצים להרוג את כולנו", על הערבים "שמנסים לקחת לנו את הנשים", הפליטים החוקיים והלא חוקיים, החיילים בעלי "יד קלה על ההדק" או המשתמטים הפציפיסטים "האנוכיים" שחושבים אך ורק על עצמם.

חוסר האונים נובע מחברות הביטוח שמזיינות אותנו, התספורות לאוליגרכים שמרוששות אותנו בעוד אנחנו משלמים 52 ש"ח חודשית על חוב של 50 אגורות לבנק.

חוסר האונים נובע מהוט ויס, פלאפון אורנג' וסלקום, הטייקונים וחברות הענק, שנדמה כאילו כל מה שאכפת להם הוא מלשחק בנו כמו בבובות.

חוסר האונים שלנו כעם נובע מהיותנו עם - מהגדרה עצמית בעייתית, מהגדרה בעייתית מאלו שמסתכלים עלינו מבחוץ. מהרבה מאוד הגדרות שאף אחד לא זקוק להן.

חוסר האונים נובע מהחלוקה הלא הגיונית של מיסים בין המרכז לפריפריה, מהחלוקה הלא הגיונית של כספים לחרדים וערבים שלא עובדים, מהקושי של כל אדם (כולל הנ"ל) לקבל כספים מכל מערכת ממשלתית. 

חוסר האונים נובע מהצבא החזק והמוסרי בעולם, חוסר האונים נובע מהמשטרה.

חוסר אונים שמתחיל בפחד תמידי לחייך, ממשיך בפחד תמידי לכלכלתך ב"תקופות קשות אלו", חוסר האונים מתפרש גם על כל סקלת הלימודים - מהגנים המסובסדים לילדים מגיל 3, ועד ההשכלה הגבוהה המסובסדת יחסית לחבר'ה מבוגרים במעט. 

חוסר האונים נובע מאטימות שנובעת מעיוורון שנובע מחוסר אונים.



אנחנו כל כך מפחדים שיזיינו אותנו,

שהמהלך הראשון שאנחנו יכולים לחשוב עליו,

הוא להפשיל את המכנסיים שלנו ולנסות לזיין את האחר קודם.



בלי מכנסיים, אתם חשופים הרבה יותר לזה שיזיינו אתכם.



האויב האמיתי שלנו הוא הפחד.

הפחד שמניע אותנו ומפעיל אותנו.

פחד יוצר רק עוד פחד.



תפקחו עיניים. אל תפחדו. תראו אחד את השני, תסתכלו, תביטו, תלמדו.

תעשו את זה בשבילכם, כי רק ככה משהו ישתנה.

לכם מגיע עולם פחות מפחיד.
נכתב על ידי , 8/7/2014 16:29  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תמו'ש ב-11/8/2015 20:32
 



ההווה תופס תאוצה ומזכיר נשכחות


יום חופש.

 

 

התעוררתי היום בבוקר בשעה 10 - לא ב6:19 כמו בכל יום אחר, במטרה להגיע לעבודה עד 7.

במקום להגיע לעבודה, מקום שאני נהנה להגיע אליו כל יום (אני לא מאמין שאני ממשיך להגיד את המילים האלה גם שנה ושלוש אחרי שהתחלתי במקום העבודה הנוכחי), לקחתי את הזמן והתעוררתי לאט לאט. צחצחתי שיניים, שתיתי איזה חצי ליטר מים, ואפילו עישנתי סיגריה אחת.

המזגן אמנם דולק אבל האור עדיין לא.

 

חבר מהעבודה התארס אתמול, בשעה טובה, לבת זוגו מזה שנים. אנשים מהסוג שאני אוהב - פשוטים, "נורמטיביים", וכאלה שאני תמיד אהנה לראות. חבר אחר מתקדם לתפקיד אחר, וחבר נוסף איבד את אורסולה, הסרטנית שהוא קנה לפני כמה ימים.

 

זה גרם לי לחשוב על החברים של ההורים שלי, שמעולם לא באמת יכולתי להבין איך הם הכירו.

"זאת X, חברה שלי שעבדתי איתה בY", הייתי שומע בעבר, ולא מבין איך קשר שכזה מחזיק. גם אם הן לא חברות טובות, הן המשיכו לאהוב אחת את השניה לאורך השנים.

 

בעוד 20-30 שנה, כשאני אהיה (בתקווה) בגיל שאני אמשיך לעד לדמיין את ההורים שלי בו,

אני רוצה שיהיו לי החברים הקרובים שלי,

אבל אני רוצה גם שיהיו החברים שתמיד מאוד אהבו אותי, ואני אותם, ומעולם לא הפכנו להיות חברים קרובים שנפגשים כל יום.

אבל כל פגישה היא פינוק.

 

ואז חוזרים למציאות.

 

בצבא לא עשיתי חברים. בתיכון, בתכל'ס, גם לא. ברוב העבודות שעבדתי בהן בחיי ניסיתי לשמור על החיים האישיים שלי מחוץ לעבודה, ועל העבודה מחוץ לחיים האישיים.

אבל עכשיו? עכשיו הערבוב הוא בלתי נמנע, ואני רוצה לשמור את כולם.

אני אוהב כל כך הרבה אנשים - לא כי אני רואה אותם כל יום, אלא כי החלטתי.

 

אני זוכר את עצמי לפני בערך 3-4 שנים.

 

עבדתי בעבודות שיכלתי לדבר עליהן בגאווה, או פחות, אבל תמיד בהיסוס.

עבדתי בעבודות שיכלתי להתחבר לחלק מהאנשים, אבל תמיד היססתי.

תמיד פחדתי, נחרדתי, העדפתי להתנתק.

 

אני שמח שהדברים נראים אחרת מכאן.

באמת שטוב לי.

 

פתאום יש לנו עתיד, ויש לנו שאיפות.

באבושי כבר מסיימת שנה שניה בתואר המהנדסת שלה, ומתחילים לראות את הסוף. מבינים לאן הכסף הולך (בניגוד לתקופות שהוא הלך לסגירה של חובות לא קשורים למציאות), מבינים לאן הזמן הולך, ומנסים להנות מסביב.

 

הקשר שלנו הוא הטוב ביותר שאני מכיר. לא כי אנחנו טובים יותר, ולא כי אנחנו מתאימים יותר, אלא כי אנחנו זוכרים שאהבה זה דבר אחד, וזוגיות זה דבר אחר. אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני, אבל זה לא מאפיל על שיקול הדעת שלנו, ואנחנו דואגים לתקשר בצורה הבהירה ביותר כדי לשמור על הזוגיות בריאה. 

 

הבילויים שלי משעממים - אני בעיקר משחק במחשב, או יושב עם חברים. אבל טוב לי, וזו התקופה של עכשיו.

את רוב היום שלי אני מבלה בעבודה, אבל גם שם אני עם חברים.

באבושי לומדת קשה ועובדת קצת כדי לוודא שהיא לא מרגישה שהיא לא עושה מספיק (לא משנה כמה פעמים הצהרתי שאנחנו נסתדר בלי ההכנסה הנוספת הזו). היא עושה המון.

 

באבושי, את עושה המון.

תמשיכי בדרכך, ותשמרי על עצמך. בריאות קודם, לימודים אחרי, ועבודה בסוף.

אני אכלכל אותנו ואשמור עלינו בינתיים, ואת תראי את העתיד - כי את טובה בזה ממני פי כמה.

 

אנחנו שוכרים דירה כבר חודש וחצי ברעננה, ליד מרכז אלרם.

המיקום נפלא, שכר הדירה סביר, והצלחנו לבזבז הון תועפות על ריהוט לבית - כדי שסוף סוף זה יהיה בית משלנו.

לא דירת טלאים, בלי פלסטר על פצע, השקענו בדירה הזו כאילו הייתה שלנו.

 

וזה שווה את זה.

 

סוף סוף לא לגור בדירה שאתה מצפה רק כבר לעבור ממנה, כי זו קומבינה כזו או אחרת.

יש לנו חדר עבודה גדול, בו אנחנו מסוגלים להכיל 3-4 אנשים לומדים\עובדים\משחקים בו זמנית.

אפשר להכיל יותר, אבל זו הכמות האידיאלית בכדי שאפשר יהיה לתת עבודה.

יש לנו סלון גדול וחדר שינה עצום. ומרפסות. ואהבה.

 

סוף סוף דירה שאני מרגיש בנח לגמרי להזמין אליה אנשים.

סוף סוף דירה שאני מרגיש בנח לקרוא לה בית.

 

אני רוצה לשדרג כל מיני "מוצרים" שלי, ששינם כבר לא עברו שדרוג.

אני רוצה גיטרה חדשה, ומגבר חדש. אני רוצה להיות מסוגל לנגן (הם בלתי שמישים בעליל).

אני רוצה מחשב חדש וטלויזיה חדשה, וטלפון חדש.

אבל זה ממש לא קריטי.

 

אני מקווה שאקבל בונוס שמן מהעבודה בקרוב, שיקנה לי לפחות אחד אם לא שניים מהרשימה הנ"ל.

ואולי.. לא.

וזה יהיה בסדר גמור :)

 

סתם התחשק לי לעשות פוסט, כי דמיינתי את ההורים שלי עם החברים שלהם בעבר, וזכרתי תחושה אחרת.

ופתאום היא קפצה לי.

סתם התחשק לי לכתוב פוסט כדי להזכיר לעצמי שגם אם הקודם נמחק, טוב ככל שהוא היה, זה לא נורא.

הפעם, אני אעשה להכל קופי פייסט.

 

הפעם, אני אסיים מוקדם, ואומר "ייפי קאיי יאי מאדרפאקר",

 

ואשאיר אתכם עם המון אהבה ושמחת חיים.

אז עד הפעם הבאה.

נכתב על ידי , 3/7/2014 11:10  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Dragon 18 ב-4/7/2014 11:38
 





109,797
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , מדע בדיוני ופנטזיה , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTamTam אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על TamTam ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)