|
בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller |
| 3/2003
מה שנראה ככפול התגלה כמשולש עברתי על דף החיובים של אחד משני כרטיסי האשראי שלי באינטרנט. להפתעתי גיליתי שפעמיים חוייבתי בסכום של 65.80 בפיצה האט במאסטרקארס...
זה נראה לי קצת מוזר, כי זכרתי שקניתי רק פיצה אחת... התקשרתי למספר שמופיע על הדף לבירורים ואמרתי להם שלדעתי העבירו פעמיים את כרטיס האשראי שלי בטעות ואני מעוניין שיזכו אותי.
שמח וטוב לב, סיימתי את השיחה עם חברת כרטיסי האשראי והמשכתי לבדוק את הכרטיס השני. גם בו חוייבתי עבור 65.80 ש"ח בפיצה האט באילת... מסתבר שאכלתי פעם אחת וחוייבתי עבור שלוש פעמים.
נזכרתי שכאשר קניתי את הפיצה, המוכרת טענה שהכרטיס לא עובר, היא ניסתה שוב וכאש זה לא הצליח, אז היא ניסתה עם הכרטיס השני שלי ואז הוא עבר... כן, על הטעות של המוכרת הזאת, נכנסתי למינוס של 120 ש"ח... (במקום פלוס 10). זה כל כך לא אופייני לי המינוס הזה... זו הפעם השנייה שנכנסתי למינוס בחיי וגם הפעם הקודמת, הייתה בשל טעות שהתרחשה כאשר הפקידו צ'ק שנתתי לפני הזמן...
בכל אופן, זה די מעצבן שאין לחברת כרטיסי האשראי, לאומי ויזה במקרה הפרטי שלי, מנגנון המתריע כאשר מתרחש מקרה כזה. כאשר פתאום יתגלה שאני מתדלק חמש פעמים ביום רכב במקומות שונים על הגלובוס, או כל מיני דברים מוזרים כאלו, ישר תקפוץ אצלהם הודעה שתתריע בפניהם שייתכן ונעשה שימוש לא תקין בכרטיס האשראי והם ייצרו איתי קשר. כך למשל קרה כאשר מישהו רכש עם מספר כרטיס האשראי של אח שלי, כל מיני דבר בארה"ב... כאשר אבל נעשה חיוב כפול ואף משולש, חברת האשראי בוחרת להתעלם, עד אשר הלקוח יגלה את הטעות.
שימו לב שבדף החשבון שמגיע מידי חודש כתוב שאם לא תסתייגו מהנתונים שבדף זה תוך 30 ימים, דף זה ייחשב כנכון... אז המלצתי שלי היא לבדוק טוב טוב את החשבון שמגיע אליכם מחברת כרטיסי האשראי ואם את יכולים, לשמור קבלות על מוצרים שרכשתם. ככה תחסך מכם הרבה טירחה ויתכן אף עלות כספית... אלעד
| |
|