לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 43

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

ארץ נהדרת, טלוויזיה חרא!


 

קיבלתי היום מיוטיוב אי מייל בזו הלשון:

 

Dear Member:

 

 This is to notify you that we have removed or disabled access to the following material as a result of a third-party notification by Keshet Broadcasting Ltd. claiming that this material is infringing:

 

Sabale Yarok: http://www.youtube.com/watch?v=Zr88yNAW-T8

 

Please Note: Repeat incidents of copyright infringement will result in the deletion of your account and all videos uploaded to that account. In order to avoid future strikes against your account, please delete any videos to which you do not own the rights, and refrain from uploading additional videos that infringe on the copyrights of others. For more information about YouTube's copyright policy, please read the Copyright Tips guide.

 

If you elect to send us a counter notice, to be effective it must be a written communication provided to our designated agent that includes substantially the following (please consult your legal counsel or see 17 U.S.C. Section 512(g)(3) to confirm these requirements):

 

A. A physical or electronic signature of the subscriber.

 B. Identification of the material that has been removed or to which access has been disabled and the location at which the material appeared before it was removed or access to it was disabled. 

  C. A statement under penalty of perjury that the subscriber has a good faith belief that the material was

removed or disabled as a result of mistake or misidentification of the material to be removed or disabled.

 D. The subscriber's name, address, and telephone number, and a statement that the subscriber consents to the jurisdiction of Federal District Court for the judicial district in which the address is located, or if the subscriberis address is outside of the United States, for any judicial district in which the service provider may be found, and that the subscriber will accept service of process from the person who provided notification under subsection (c)(1)(C) or an agent of such person.

 

Such written notice should be sent to our designated agent as follows:

 

DMCA Complaints

YouTube, Inc.

1000 Cherry Ave.

Second Floor

San Bruno, CA 94066

Email: [email protected]

 

Please note that under Section 512(f) of the Copyright Act, any person who knowingly materially misrepresents that material or activity was removed or disabled by mistake or misidentification may be subject to liability.

 

Sincerely,

 YouTube, Inc

 

 

 

ואחרי המילים הרבות בלשון הניכר, אתמצת לעברית ואומר שקטע מסוים מהתוכנית "ארץ נהדרת" שהעליתי די מזמן הורד מהאתר משום שחברת קשת, אחת משתי זכייניות ערוץ 2, ביקשה להסיר את הקטע משום שזכויות היוצרים לקטע שלה.

בנוסף, ביקשו ממני להסיר קטעים אחרים מסוג זה מבין הקטעים שהעליתי (סה"כ, העליתי עד היום 117 קטעים, אשר רובם המכריע קטעים שצילמתי בעצמי ומיעוטם מהטלוויזיה הישראלית (כאשר מתוך מיעוט זה, הרוב היה תעמולת בחירות ששודרה בבחירות 2006) ולהימנע מכך בעתיד.

 

נו, לא הפסד גדול מבחינתי. לגבי תוכניותי לעתיד, הרי בלאו הכי כיום אין לי את האפשרות להקליט דברים מהטלוויזיה למחשב (כרטיס הטלוויזיה שלי אנלוגי, בעוד לממיר של הלווין יש רק יציאה דיגיטאלית) ולא היה לי כל שימוש בקטע האמור, מלבד העובדה שחשבתי שהוא מספיק משעשע כדי להעלות ליוטיוב, לרווחת הגולשים המזדמנים.

 

לא ניסיתי לטעון שמדובר בקטע שיצרתי בעצמי (וגם אף אחד, על פי מה שהבנתי, לא ניסה לטעון שכך עשיתי) ויתרה מכך, גם טרחתי לציין שמדובר בקטע מהתוכנית "ארץ נהדרת" והוספתי קישור לאתר של התוכנית שהוא חלק מהאתר של חברת קשת, כי הרי אם מישהו מצא את הקטע משעשע, סביר שישמח לראות קטעים נוספים מהסדרה באתר של הסדרה.

הנה אפילו צילום מסך שמציג את אשר היה כתוב בטרם הורידו את האתר (הם לא באמת מורידים את הסרטים, אלא רק הופכים אותם ללא פעילים ולכן הפרטים הללו מופיעים בחשבון שלי):

 

 

מתוך YOUTUBE

 

 

 

אולי ראוי לציין שכמות האנשים שצפתה בסרטון אינה רבה, לעניות דעתי, ועומדת על 699 זקנים, נשים וטף.

רק לצורך קבלת קנה המידה, על פי "הוועדה הישראלית למדרוג" בישראל 1,736,000 משקי בית (1,487,000 בקרב האוכלוסייה היהודית) המסתכמים ב-5,472,000 אנשים מעל גיל 4.

בעונה הרביעית של התוכנית ארץ נהדרת, ליתר דיוק בתוכנית ששודרה ב-5 בינואר 2007, צפו 30.1% מבתי האב בישראל, הווה אומר כ-521 אלף משקי בית. סך הכל זכתה התוכנית לנתח של 49% מכלל האנשים שצפו אותה שעה בטלוויזיה, על פי הנתונים המתפרסמים.

אני מניח שכאשר סדרי הגודל הללו ידועים, אפשר להבין שמדובר בפנייה, איך נאמר בעדינות, קטנונית מצד קשת. מה הן 700 כניסות בעשרה חודשים לעומת תוכנית שבערב אחד זוכה להיות מוקרנת על חצי מיליון מרקעים?

 

לצורך העניין, אם בחנות לממכר מוצרי אלקטרוניקה, היו עובדים בימים ובשעות שהתוכנית משודרת, והיו פותחים במקרה על ערוץ 2, היו צופים בסרטון יותר אנשים.

ההבדל כמובן, אם זה לא ברור, שבצפייה בטלוויזיה, במהלך התוכנית מוקרנות פרסומות (להערכתי, אם כי זה לא מבוסס על מידע, גם תוך כדי התוכנית, מזכירים כל מיני מוצרים ושירותים משום שמשלמים להם. החשד שלי התעורר לאחר שבאחד המשדרים העונה, הזכירו מספר פעמים את בית הפנקייק בכפר ויתקין, מה שמעיד או על כך שהכותבים היו שם באותו שבוע או שהם קיבלו כסף או שווה ערך לכסף כדי להזכיר את המקום).

בימינו גם, אחרי שהשידור התפוגג בתהום הנשייה של הטלוויזיה, אפשר לשוב ולראות קטעים מסוימים באתר התוכנית (לא אתן קישור כעת , מתוך עיקרון), בו שזורות פרסומות (למשל בולטת באתר של קשת פרסומת לחברת חיוג לחו"ל) המכניסות כסף לחברה. כמו כן, יש שיבחרו לגלוש ולצפות בקטעים ישנים באמצעות הטלפון הסלולארי (חברה שאת שמה לא אזכיר, אבל שמה נודע לאחרונה לשמצה על כיעור שדרות רוטשילד בתת אביב, במסווה של תערוכת רחוב בנושא תקשורת וכן חלוקת ספרי פרסום לחברה בבתי ספר, במסווה של ספר לימוד בנושא תקשורת וכן סיוע לצביעת מוסד חינוכי בת"א בצבעים של אותה חברה והס מלהזכיר אנטנות דור שלישי, פרסום מטעה ועוד דברים מכוערים שהחברה הזו עושה. טוב, החברה הזו היא אורנג').

 

מכאן, אין זה מפליא אפוא שהחברה פנתה ל-YOUTUBE בדרישה להוריד את הקטע האומלל.

זה שבפועל הם נראים מגוחך (נא לחזור שתי פסקאות אחורה ולקרוא על סדרי הגודל), אני מניח שלא מעניין בדיוק את ברוני החברה. יש להם ערוץ טלוויזיה (אמנם לא שלם, רק כמה ימים) כדי ליצור לעצמם תדמית חיובית אצל ההמון.

האם מישהו יתעניין שהם ביקשו להוריד קטע המציין שמדובר בחלק קטן מתוכנית שהם עשו ומפנה לאתר שלהם?

אני בספק אפילו אם הזרוע הבירוקרטית שדרשה להוריד את הקטע, התייעצה עם הזרוע שאמורה לחשוב על שיווק ולהבין שטיזרים המפנים לאתר החברה הם בעצם לרווחתה, כך שהורדת הקטע, היא סוג של ירייה ברגל (אם כי כאמור, הואיל ומדובר בסדר גודל כה קטן, לא אנסה לטעון שהסרטון הוא זה שמביא לקשת את הצופים. אך כן, במקום להילחם בטחנות רוח, היה מוטב שינסו לרתום את עבודתן לצרכיהם).

 

לדעתי האישית, גם אם הצדק עם קשת, מהבחינה הטכנית, עדיף להיות חכם מאשר צודק.

אבל היי, אולי אני טועה. אולי התנהגות כזו, בריונית אם תשאלו אותי (אני מדמיין לי את המכתב המנוסח בצורה חלקלקה ומאיים בצעדים משפטיים שהתקבל בתיבה של יוטיוב, כאשר אני מסיק על בריונות), היא צעד נבון. אחרי הכול, בשנים הקרובות יש להם מונופול בשיתוף על אחד הערוצים המובילים בישראל והם לא צריכים שאנשים יצפו בתכנים שלהם באתרי אינטרנט שלא קשורים אליהם וינטשו את הערוץ.

 

אנצל את ההזדמנות שכבר התפניתי לעסוק ב"קשת" וב"ארץ נהדרת" כדי למתוח ביקורת על החברה ועל התוכנית.

התכנים של קשת כל כך גרועים לטעמי, שאני אפילו לא טורח לפתוח את הטלוויזיה על ערוץ 2, למעט לפני ארץ נהדרת ומועדון לילה שמשודרת אחריה.

ארץ נהדרת, למקרה שלא שמתם לב, לא ממש מצחיקה ו/או סאטירית.

היא לא מותחת ביקורת על שום דבר בעל משמעות וגם לא ממש מצחיקה. למעט אולי "שם שלי זה רועיייי" שלא מצחיק כשלעצמו, אבל פשוט שמעתי חיקוי לזה כמה פעמים יותר מידי ואני צוחק בשל החיקוי של החיקוי.

לאחרונה מצאתי עצמי מוותר על צפייה בתוכנית או בהייה בתוכנית עם פרצוף קפוא שהשרירים בו ממענים להתכווץ, באין תוכן מצחיק.

על מה אצחק, על הפיכת מזכירת המדינה האמריקנית לזמרת  R&B או משהו כזה?

מילא, לא מצחיק, אבל אם הייתה שם סאטירה הלוקחת מצב מוכר ולא טוב ומציגה אותו בצורה קיצונית. אך לא, הם מעדיפים לעשות חיקויים של אורנה ומשה דץ, אורי גלר וקופיקו.

 

מביאים לתוכנית הזו חבורה של אנשים שהם מהמוכשרים בישראל (לאחרונה פגשתי את טל פרידמן באופן אישי ויצא לנו לשוחח ואני מעיד ממקור ראשון שהוא עושה רושם של אדם נהדר ומוכשר מאין כמוהו) ונותנים להם להתעסק באקטואליה זניחה, בדמויות טלוויזיוניות (בפרק האחרון, על פי הקטעים המופיעים באתר החברה, עסקו ב"בומבילה נגד רוברטו" – קטע על עולם הדוגמנות בעקבות מידע שנחשף בתוכנית הטלוויזיה עובדה של – תחזיקו חזק – קשת, חיים יבין מגיש החדשות מערוץ 1, "הבלוג", אורי גלר, ומה שלא עסק בטלוויזיה ישירות, היה מאוד שטוח כמו שולה זקן, ראש לשכת ראש הממשלה, ששמה נקשר לפרשיית השחיתות ברשות המיסים שהפכו לדמות שטוחה, סדאם חוסיין שהוא זניח ולא האירו את הוצאתו להורג בדרך מעניינת) ולא להיות נושכים באמת.

צפייה בארץ נהדרת, מביאה אותי להרגיש שמה שעשו הוא לקחו כישרונות, סרסו אותם מבחינת הנושאים שמאפשרים להם להתעסק איתם ובזכות משבצת השידור הנחשק והרזומה הטוב של השחקנים והכותבים יצרו מפלצת רייטינג, כאשר בפועל היא לא שווה דבר.

ואת הנהייה הזו אחר בידור מדרג ב' או ג', אחר כך ממשיכים לנצל עוד לצרכי עשיית קופה, בין אם אלו פרסומות (איל קיציס שמפרסם טלפונים או למשל הדמות של "לובה" מלפני מספר עונות שהפכה מהארה על מציאות עגומה לתחפושת פורים ודמות לפרסומות וכן הלאה), בין אם אלו ערבים סגורים של כל מיני חברות שמביאות את השחקנים להופיע מול עובדיהן (והרי הם מהטלוויזיה, מהפריים טיים, הם מוכרחים להיות טובים) וכן הלאה.

 

כפי שאמרתי כבר, התכנים של הטלוויזיה גרועים, אך רק משום קיומם במדיום, הם זוכים למין מעמד מיוחד, בתוך המדיה עצמה.

זו כמובן לא בעיה רק של ארץ נהדרת. קטעי עיתונות זניחים, מוקראים גם אצל דודו טופז ("הכל עשר"), יאיר לפיד ואחרים.

כן, מאוד מצחיק.

יש כאן יחסי גומלין מעניינים בהן העיתונים (מעריב וידיעות בעיקר) יוצרים כותרות מטופשות לכתבות בנושאים זניחים ואנשי תוכניות טלוויזיה מלקטים את הכתבות ומספרים עליהן בדיחה חסרת פשר.

העיתונים ממשיכים לייצר עוד כותרות כאלה, אפילו מכווינים את הכותרות והכתבות כדי שתתאמנה לבדיחות הקרש וכך גדל הסיכוי שייאספו על ידי קומיקאי ותופענה בתוכנית בידור.

נוצר איזה מעגל קסמים שכזה, בו התוכן הרדוד שנאסף, משפורסם מקטין את איכות התוכן וחוזר חלילה.

אותי זה דוחה. אני מניח שעוד רבים, בשלב זה או אחר, מבינים שבטלוויזיה שלהם מדברים בעצם על כלום.

 

זהו עם כן. אפשר להכביר בעוד דוגמאות רבות מספור ובירידה לרמות פירוט גבוהות יותר. אך נדמה לי שהעניין הובן ומי שלא הבין, ודאי לא יבין אם אמשיך לכתוב.

מה שבעצם התכוונתי להראות, הוא שהורדת הקטע המסוים, גם אם היא מוצדקת חוקית, מטופשת מבחינה מעשית ובכל מקרה, היא מעידה בעיקר על הגוף שדרש להוריד את הקטע ואיכות  התכנים הירודה שהוא מייצר על פי רוב.

אז הם יכולים להמשיך להתקוטט עם מי שהם רוצים. סביר להניח שבטווח הקצר הם אף ינחלו הצלחה.

בטווח הארוך, מי שמייצר זבל ונוהג בגסות, שלא יתפלא אם יום אחד אין לו צופים, כי כולם עברו לראות תכנים סאטיריים באמת ומשעשעים יותר, דרך רשת האינטרנט.

C’est tout.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 10/1/2007 22:25   בקטגוריות תקשורת, אינטרנט  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פרספקטיבי ב-16/1/2007 22:38




468,737
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)