לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2004

פוביות ורשימת 4 מובילי התרבות בישראל לשנת 2004 של מה המצב


 

מי מפחד ומי ממש מטורף?

 

הנה משהו שימושי ביותר. רשימה של פוביות (פחדים שלאו דווקא מבוססים על איום ממשי), סתם שתהיה...

לקוח מאת הספר הנפלא "הכובען המטורף ואייזק ניוטון" של דוקטור סטיבן ג'ואן, עמודים 90-96.

אגב, עד ימינו נספרו כ-267 פוביות אשר קוטלגו וניתנו להן שמות. פה מן הסתם יובאו רק חלקים מהן.

 

 

סינופוביה או קניינפוביה - פחד מפני כלבים (דוברמן, ראה הוזהרת).

 

המטופוביה - פחד מדם.

 

בלונופוביה (או גם אקוזופוביה) - פחד ממחטים ובעצם מכל עצם חד.

 

טריפנופוביה - פחד מזריקות.

 

פוביה דנטלית - אין הרבה מה להסביר, פחד מרופא שיניים.

 

נוסופוביה - פחד ממחלות.

 

אגורפוביה - בעת חוצות, או במילים אחרות פחד ממקומות פתוחים.

 

קלאוסטרופוביה - פחד ממקומות סגורים, או בעת סגור.

 

אקרופוביה - פחד גבהים.

 

אכלואופוביה - הפחד מפני חושך.

 

אסטרפוביה - פחד מפני ברקים (לא כולל אהוד ואהרון ברק).

 

ברונטופוביה או קראונופוביה - פחד מרעמים.

 

ארכנופוביה - פחד מפני עכבישים.

 

אופידיופוביה - פחד מפני נחשים.

 

רוטפוביה או מוסופוביה - פחד מפני עכברים או עכברושים.

 

אביופוביה - פחד מפני טיסות, כמו ההוא בשיר IRONIC של אלאניס מוריסט.

 

פוגונופוביה - פחד מזקנים (כמו הזקן של הרצל).

 

קלינופוביה - פחד ממיטות.

 

אוטופוביה - פחד מבדידות.

 

קנופוביה - פחד מחדרים ריקים.

 

ביבליופוביה - פחד מספרים (ההיפך מתולעת ספרים אני מניח).

 

פדיופוביה - פחד מילדים.

 

לבופוביה - הפחד מצד שמאל (אותי זה הצחיק ).

 

פונופוביה - פחד מטלפונים.

 

הומיכלופוביה - פחד מערפל.

 

אייסוטרופוביה - פחד ממראות.

 

כרומטופוביה - פחד מכסף (שטרות כסף למשל, לא המתכת)

 

פנתופוביה - פחד כללי מכל דבר...

 

פובופוביה - יש הטוענים שזה הדבר היחיד שיש לפחד ממנו - הפחד מהפחד עצמו.

 

יש עוד הרבה פוביות שלא הוכנסו לרשימה, חלק מהן אפשר למצוא ברשימה הזו שייני שליט"א...

 

 

אני בשוק (או רשימת 4 מובילי התרבות בישראל)!


מישהו מוכן להסביר לי כיצד לא התברגתי לרשימת 100 מובילי התרבות בישראל של YNET?
אפילו בן אדם מת כמו נתן יונתן נכנס למקום המאה ואני לא (אגב, לפני שנה הכניסו למקום המאה עוד אדם מת, חנוך לוין, כך שאם אמות השנה, אולי בשנה הבאה אשב על זרי הדפנה במקום המאה)...


תהיו רציניים רגע, כיצד מנכ"ל קשת (קשת בענן, המבצע ברפיח הרי כשל) הוא במקום הראשון?
עוד יותר מפליא כיצד צביקה פיק במקום החמישי, הרי כבר בשנות השמונים היו שמועות שהוא מת!


מה זה אומר עליי אם אני לא מכיר כמחצית מן האנשים אשר שמם מוזכר ברשימה?
שאני חסר תרבות?
שאני ברברי?


בחיי שאני בן תרבות!
אני שומע פינק פלויד, בטהובן, באך ועוד הרבה מוזיקה טובה של בני תרבות!
אני יודע על הדת הסינית יותר מרוב האנשים ברשימה, מכיר תרבויות קדומות ביבשת אמריקה ואפילו בארכיטקטורה יש לי מושג קלוש.
אני כותב שירים בעיקר למחברת, מספר סיפורים לעצמי, מנגן על השיניים, מצלם בוידיאו וגם במצלמת סטילס.
בחדר שלי תלויות תמונות סוריאליסטיות של רנה מאגריט ואומנות רנסאנס של ליאונרדו דה-וינצ'י ורפאל.
אפילו יש לי בלוג!
ובאשר לצביקה פיק, הרי אני והוא חברים טובים, אפילו נפגשנו בלונדון, ברחוב רג'נט, בזמן שהוא אכל גלידה!
אז איך לו מגיע להיות במקום ה-5 ולי לא מגיע לי להיות ברשימת 100 מובילי התרבות?
היא לא מייצגת כלום, לא אותי בכל אופן!


אני אייצר לי פה את רשימת 4 האנשים שמובילים את התרבות בישראל!


1. אינגריד
2. אלעד יאיר
3. יריב חבוט (ורק כי היה לו יום הולדת 31 היום)

4. העורך הלשוני של הבלוג

 

ו-YNET יכולים לשתות ממי הים של עזה!


אגב, כל הכבוד למשה הלוי, הידוע בכינוי הלמו שהגיע למקום ה-90, על אף היותו מובטל שכותב את אחד מאתרי הסטירה והביקורת הטובים יותר שקיימים ברשת הישראלית.

 

טוב, אני קצת מתרגש מזה שלא נבחרתי וגם מזה שנבחרתי למקום השני ובכלל, אנה מגיעה אליי עוד מעט, אז ניפרד כאן.

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 21/5/2004 23:22   בקטגוריות שימושון  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-23/5/2004 02:56




464,875
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)