לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האמת והשקר אוייבים זה לזה ומקיימים זה את זה. ויש להם בית, גם הוא מקיים אותם. לעיתים קר בו ולעיתים חם... לרוב נעים ולעיתים קודר - והכיף הוא המנוע הדוחף את הסבל.

כינוי: 

בן: 42

MSN: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2003

הכל בגלל משקף



אֶס הַסִיפּוּר הַבָּא צוֹרִיךְ לִקְרוֹייְס בְּלוֹשְׁן הַקֵיידֶשׁ!!!




הוא היה אומר על שלושה דברים העולם עומד! ואני, אני חושב שעל ארבעה: על הכסף, על הבית והרכב, על הבחורות, ועל הכבוד רק שהוא היה אומר על עולמו של מקום ואני על עולמי דברתי.


ואני שאין לי כסף אין לי בית ורכב ואין לי בחורות מרגיש כצולע על רגל אחת כשמכבדים אותי, וכחתול ששני רגליו נקטעו כשגם נאספת בחורה אל חיקי וכרכב מפונצ'ר כשאני משיג דירה תוך כדי נסיעה באוטובוס.


 


אבל/וכיוון ש - צולע על רגל אחת בגלל הכסף לא אהיה לעולם, ואם אהיה, לא לעולם אהיה שהרי ארכוש לי דירה ורכב ארכיב משקפי זהב אענוד נזם מלכים ואתהדר בטוקסידו המכבדת את בעליה – וגם בחורה ארכוש לי בעורמה.  הרי ששלושת הרגלים הנותרים אינם שלי אלא של הכסף והנה צדק הוא שאמר לא ארבע רגליים יש לו לעולם אבל טעה באומרו שלש רגליים שהרי רגל אחת בלבד יש לו לעולמנו וכסף שמו.


 


ומעשה בחסיד 'גור' אחד שנשתברו משקפיו והלך ובא לו אל אופטיקה הלפרין ויאמר "נשתברו משקפיי" ולא יסף. והמוכר החל מרכיב ומוריד ממנו משקפיים ושואלו לאמור "איך זה? ואיך זה?" והחסיד נצטמקה צורתו לכדי מידת חסיד 'בעלזא' זעיר שעה שהבין את תוכניותיו של המוכר. ורצה לומר 'לא לקנות חדשות נתכוונתי אלא לעורר את הישנות מתרדמתן' ולא אמר ובחר משקפים מודרניים נטולות מסגרת וזוך אלוהי. ויכנס המוכר את משקפיו הישנות/שבורות לקופסתו החדשה וירכב את משקפיו החדשות על עיניו הטרוטות של החסיד וידרוש תשלום על סך שמונה מאות שקלים חדשים וימאן החסיד בתוקף ויאמר לא לשם כך באתי – תקן לי את משקפיי. והמוכר לא ידע את נפשו, שכן לא שאלו ויתקן לו משקפיים ואם ייוודע דבר טעותו למנהל החנות יועף מחוסר רגלים (שכן זמן ממילא קאתי – ורק עניין של זמן עד שיהפוך עני) ויאמר לו אם קש מני מזומני בידך ירד המחיר ל-600 שקלים חדשים ויתווכחו עוד ואחר התעקשות רבתי סגרו על חמש מאות שקלים ויתנצל החסיד לאמור "ביתי כאן, ושכחתי את פנקס הצ'קים שלי שם מייד אסור להביו. ויתפלץ המוכר ויאמר הלוא על מזומני דיברנו ויען החסיד "נו, אמרתי לך שכחתי הצ'יק בבית.


 


רק אשתו הנאווה הצליחה להסביר לחסיד הקדוש שהמילה 'מזומן' התעדכנה ברבות השנים וקיבלה משמעות אחרת "אבל גם הש'יק היה יכול להיות מוכן ומזומן אילו לא הייתי שוכחו בביתי" אמר בתחילה. ועד היום הוא לא ממש בטוח האם אשתו הנאווה צודקת בהֶסבּרה או שמא 'נשים דעתן קלה' וכל כעסו של המוכר לא היה אלא בשל השכחה.


 


לבסוף נטל החסיד את משקפיו ויצא אל הדרך והנה אור גדול. "אף פעם לא ראיתי שיש לך כל כך הרבה חצ'קונים בפנים" אמר לאשתו וכדי לא לעולבה הוסיף "הם מוסיפים לך חן". והיא נעלבה מהגילוי המחריד ומכוונתו של בעלה להסיח את דעתה במחמאות שווא.


ובלילה שברה את משקפיו החדשות ותיקנה אצל הצורף את משקפיו הישנות שקנתה לו אמו לבר המצווה והניחה אותן בבוקרו של יום סמוך למיטתו, והוא עלז על היעלמותן הפתאומית של חצ'קוניה של אשתו הנאווה.


רק חבריו בישיבה העירוהו על חזרתן של משקפיו הישנות. וידע כי יד אשתו במעל וירוץ אליה וישאלה לאמור היכן משקפי וירעדו ברכיה ויסמיקו פניה והוא לא ידע ולא ראה.


רק קיבל את שברי המשקפיים מידיה הרועדות אץ להחליפן בחדשות (שכן זכר את דבר האחריות) וחזר וזיהה את חצ'קוניה – "בשל הגניבה חזרו וכיסו החצ'קונים את פנייך". והיא צחקה ובכתה בלבה.


ותאמר לו 'משוגע שבמשוגעים' הרי זה שנים שלא החלפת משקפיים וראייתך נתקלקלה ולא הבחנת בחצ'קוניי ולכן שברתי את החדשות ותיקנתי את הישנות.


 


והוא נסתפק שמא כדי להכחיש את גניבתה אמרה זאת, אך גילה פגמים רבים באשתו ונתן עיניו בנשים אחרות. והיה מתחמק מלשכב לצידה באמתלות שונות.


ובאותו העת זיהה את פרצופיהן הזוהרים כזוהר הרקיע של ילדי המקווה הטהורים ויטפל לאחד מהם. ויוכה וישברו משקפיו ויחזור אבל וחפוי ראש אל אשתו ויעלוז על כי עלמו חצ'קוניה וישכב עמה.


 


ויתקן שוב את משקפיו החדשות וייתן עיניו באשת חברו.


 


ויבגוד באשתו, ויגרשנה. ויתן לה את ביתו לגדל בו את ילדיו ויחיה אני מרוד נטול כסף בית רכב ובחורות – או אז אץ רץ ואמר "לא על הכסף עומד העולם – אלא על שלושה דברים תורה עבודה וגמילות חסדים.


 

נכתב על ידי , 20/11/2003 23:46  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התאהבות ממבט ראשון


נכתב על ידי , 19/11/2003 00:04  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דיי! למה להרביץ???


נכתב על ידי , 14/11/2003 21:23  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

52,116
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשבתאי קור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שבתאי קור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)