לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

welcome


אינך יכול ללמד דבר. אתה יכול רק לעזור לאדם לגלות את הדברים בעצמו

כינוי: 

בת: 43

ICQ: 306075206 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

אחריות


אחריות אישית ועמידה בזמנים

האחריות האישית היא מחויבות לבצע פעולה מסוימת מתוך תחושת שייכות וחופש בחירה. לבצע אותה בהתאם להחלטות ולעקרונות שנקבעו ולחוש מחויבות כלפי התוצאה - תוך הבנת הקשר בין מעשים ותוצאות.

המושג אחריות בהקשר של צה"ל מתאר את ההתנהלות של הפרט או של קבוצה בתוך המסגרת הצה"לית כולה. התנהלות זו במצב תקין מבטיחה תיפקוד יעיל ומימוש מטרות אישיות וקבוצתיות.

בהגדרת האחריות האישית אני רואה כבסיס – הבנת עיקרונות תיפקוד המסגרת הצבאית וקבלת החלטות בנושאים תיפקודיים הנובעים מההבנה הנ"ל.

בין עקרונות התפקוד של המערכת אני מוצאת חשיבות רבה לארגון וסדר בתיפקוד כל פרט ופרט בה. דבר זה מתאפשר בתנאי ויש נכונות מכל הצדדים לממש את הדרישות אשר הוצבו בפניהם ולבצע את המוטל עליהם בצורה ובזמן הנכונים והדרושים. במילים אחרות ניתן להגיד שתיפקוד המערכת הצבאית תלוי בקבלת ההחלטה לבצע את הדרוש מצד אחד, ובעמידה בזמנים מצד שני.

מסגרת הקורס בו אני נמצאת היום מהווה חלק מהמערכת הכללית של צה"ל, על כן חוקי ההתנהלות ועיקרונותיהם חלים על מסגרת זו כעל כל המערכת ככלל. יתרה מכך, אנו, קצינים עתידיים, נדרשים ליותר הקפדה על ערכים הנ"ל היות ויהיה עליונו בעתיד לנהל ולפקד על משאב אנושי ולהוות דוגמא אישית בנושאי אירגון, עמידה בזמנים, אחריות וכו'

בתור חיילת בקורס יעודי לקצונה אני פוגשת שני סוגי אחריות : האחד הוא האחריות המוטלת עליי ע"י מפקדיי ע"י נתינת מטלות והגדרת תנאים לביצוען. השני הוא האחריות האישית אותה אני לוקחת על עצמי בצורת החלטה לביצוע תקין ומדויק של המוטל עלי, ודיוק מירבי באופן פעולותי. כל זה מתוך ידיעה על תיפקוד משוטף ועל ההסתמכות והתלות של חבריי למסגרת בתיפקודי. הרי הביצוע של המטרה המשותפת לכולנו תלוי במימוש קבוצתי של מטלות שונות המתחלקות בין כל אחד ואחד מאיתנו.

גורם מכריע בתיפקוד תקין שלי כפרט במסגרת זו ושל כל המסגרת הנ"ל הוא גורם הזמן. הרי שכל פעולה שמתעכבת גוררת אחריה עיכוב בביצוע מטלות אחרות וכך לקשל בתיפקוד המערכת.

בתור קצינה עתידית עליי לזכור כי גורם הזמן הינו בר חשיבות רבה במיוחד כאשר מדובר בניהול ופיקוד על משאבי אנוש. כמו כן אני מבינה כי על מנת לדרוש מפקודיי בעתיד מילוי תפקידם, יהיה עליי להוות דוגמא אישית ובמידה ולא אתנהל בהתאם לצרכי העמידה בזמנים אני עצמי, הרי לא אוכל גם לארגן את החיילים אשר יהיו בפיקודי.

נכתב על ידי , 6/10/2007 15:57  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLiane אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Liane ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)