RSS: לקטעים
לתגובות
<<
אוגוסט 2019
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
הבלוג חבר בטבעות: |
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
 סוף שבוע בפתח
וסוף סוף אחרי שבועיים אני אגיע לבית של ההורים שלי. ואני לא חושבת שאני מתגעגעת להפתעתי הרבה. אני מוצאת שנוח לי מאוד לגור לבד ולעשות מה שבא לי (באופן עקרוני) בלי שיש עלי זכוכית מגדלת או עין בוחנת.
יש לי חברים שהכרתי אותם דרך ישרא, הם התנתקו מהאינטרנט השבוע. אני לא מכירה אותם כל כך הרבה זמן ועם זאת כבר ביקרתי בביתם פעמיים, ואנחנו היינו מדברים כל יום ב-ICQ. וזה מוזר אבל הם מאוד חסרים לי פה, חסר לי העדכון שלהם בבלוג, חסר לי לראות אותם online באמצע היום, וסתם להחליף מילים. אז אנחנו מדברים בטלפון, אבל זה לא אותו הדבר...
מוזר איך האינטרנט הפך להיות כל כך מרכזי בחיים שלי
דודה שלי מתחתנת, זו אחות של אמא שלי. וזו תהיה הפעם הראשונה שהיא מתחתנת. היא בת 37, הבת הצעירה של סבא וסבתא שלי, כאשר אמא שלי מבוגרת ממה ב-10 שנים. ההורים של אמא שלי צעירים יחסית, שלהי שנות ה-60, בעוד ההורים של אבי בתחילת שנות ה-80 לחייהם, או יותר נכון סבתא שלי, אמא של אבא, כי סבי נפטר לפני כ-15 שנים.
ב
חזרה לדודה שלי, טוב, היא טיפוס דיי צבעוני, רעשני, אני מאוד אוהבת אותה, למרות שאיך לומר לפעמים היא עושה דברים בלי לחשוב. לפני שנתיים בערך היא התחתנה בפעם הראשונה, כאשר בעלה לשעבר צעיר ממנה ב-9 שנים בערך, היא רצתה ילדים, לו לא בער כל כך. היא טיפוס של לילה, הוא עובד ביום. חודשיים אחרי שהם התחתנו היא החליטה שהיא רוצה להתגרש, שלא מתאים לה. היו פה הרבה סיבות, אבל בעיקר בעלה, היה חוזר הרוס מימי עבודה קשים, מתיישב בסלון מעשן גראס (זה נעשה דבר נורא נפוץ מסתבר) וצופה בכדורגל, לפעמים אפילו מזמין אליו חברים וזהו...
אז אפשר להבין עייפות, אבל חוסר יחס, ולהעדיף את הטלוויזיה...
אבא שלי הוא אדם שיש לו חלומות באסמפיה, הוא מאוד אהב את בעלה לשעבר, עד היום הוא עוד חושב שהם יחזרו. ובכלל הוא חושב שהיא אשמה.
ודודה שלי, לקח לה חצי שנה עד שהוא הסכים לתת לה גט.
לפני חודשיים בערך היא פגשה בחור חדש, טייס לשעבר בחייל האוויר ומנהל בית ספר תיכון באחר מיישובי הדרום. הוא בסביבות שנות ה-40 לחייו, אמיד, מבוסס, יודע מה הוא רוצה. הוא גרוש +2 בנות (שגרות עם האמא שלהן בצפון). שניהם רוצים להקים קן משפחתי, שניהם רוצים שישררו ביניהם יחסי חברות. אחרי חודשיים הם החליטו להתחתן. התאריך המיועד 21 ביוני (יום אחרי סיום הלימודים בתיכונים).
ביום שבת המשפחה שלי ואני הולכים לפגוש את דודה שלי ובעלה המיועד. תהיה ארוחה חגיגית כזו אצל סבא וסבתא שלי שגרים בפתח תקווה. מעניין איך יהיה...
חוץ מזה אם הם יתחתנו (מה שסביר להניח ייקרה) סוף סוף תהיה לי משפחה בדרום (-:
מגילת אסתר - פרק ד
א וּמָרְדֳּכַי, יָדַע אֶת-כָּל-אֲשֶׁר נַעֲשָׂה, וַיִּקְרַע מָרְדֳּכַי אֶת-בְּגָדָיו, וַיִּלְבַּשׁ שַׂק וָאֵפֶר; וַיֵּצֵא בְּתוֹךְ הָעִיר, וַיִּזְעַק זְעָקָה גְדוֹלָה וּמָרָה. ב וַיָּבוֹא, עַד לִפְנֵי שַׁעַר-הַמֶּלֶךְ: כִּי אֵין לָבוֹא אֶל-שַׁעַר הַמֶּלֶךְ, בִּלְבוּשׁ שָׂק. ג וּבְכָל-מְדִינָה וּמְדִינָה, מְקוֹם אֲשֶׁר דְּבַר-הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ מַגִּיעַאֵבֶל גָּדוֹל לַיְּהוּדִים, וְצוֹם וּבְכִי וּמִסְפֵּד; שַׂק וָאֵפֶר, יֻצַּע לָרַבִּים. ד ותבואינה (וַתָּבוֹאנָה) נַעֲרוֹת אֶסְתֵּר וְסָרִיסֶיהָ, וַיַּגִּידוּ לָהּ, וַתִּתְחַלְחַל הַמַּלְכָּה, מְאֹד; וַתִּשְׁלַח בְּגָדִים לְהַלְבִּישׁ אֶת-מָרְדֳּכַי, וּלְהָסִיר שַׂקּוֹ מֵעָלָיווְלֹא קִבֵּל. ה וַתִּקְרָא אֶסְתֵּר לַהֲתָךְ מִסָּרִיסֵי הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר הֶעֱמִיד לְפָנֶיהָ, וַתְּצַוֵּהוּ, עַל-מָרְדֳּכָילָדַעַת מַה-זֶּה, וְעַל-מַה-זֶּה. ו וַיֵּצֵא הֲתָךְ, אֶל-מָרְדֳּכָיאֶל-רְחוֹב הָעִיר, אֲשֶׁר לִפְנֵי שַׁעַר-הַמֶּלֶךְ. ז וַיַּגֶּד-לוֹ מָרְדֳּכַי, אֵת כָּל-אֲשֶׁר קָרָהוּ; וְאֵת פָּרָשַׁת הַכֶּסֶף, אֲשֶׁר אָמַר הָמָן לִשְׁקוֹל עַל-גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ ביהודיים (בַּיְּהוּדִים)לְאַבְּדָם. ח וְאֶת-פַּתְשֶׁגֶן כְּתָב-הַדָּת אֲשֶׁר-נִתַּן בְּשׁוּשָׁן לְהַשְׁמִידָם, נָתַן לוֹלְהַרְאוֹת אֶת-אֶסְתֵּר, וּלְהַגִּיד לָהּ; וּלְצַוּוֹת עָלֶיהָ, לָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ לְהִתְחַנֶּן-לוֹ וּלְבַקֵּשׁ מִלְּפָנָיועַל-עַמָּהּ. ט וַיָּבוֹא, הֲתָךְ; וַיַּגֵּד לְאֶסְתֵּר, אֵת דִּבְרֵי מָרְדֳּכָי. י וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר לַהֲתָךְ, וַתְּצַוֵּהוּ אֶל-מָרְדֳּכָי. יא כָּל-עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ וְעַם-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ יֹדְעִים, אֲשֶׁר כָּל-אִישׁ וְאִשָּׁה אֲשֶׁר יָבוֹא-אֶל-הַמֶּלֶךְ אֶל-הֶחָצֵר הַפְּנִימִית אֲשֶׁר לֹא-יִקָּרֵא אַחַת דָּתוֹ לְהָמִית, לְבַד מֵאֲשֶׁר יוֹשִׁיט-לוֹ הַמֶּלֶךְ אֶת-שַׁרְבִיט הַזָּהָב, וְחָיָה; וַאֲנִי, לֹא נִקְרֵאתִי לָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְזֶה, שְׁלוֹשִׁים יוֹם. יב וַיַּגִּידוּ לְמָרְדֳּכָי, אֵת דִּבְרֵי אֶסְתֵּר. יג וַיֹּאמֶר מָרְדֳּכַי, לְהָשִׁיב אֶל-אֶסְתֵּר: אַל-תְּדַמִּי בְנַפְשֵׁךְ, לְהִמָּלֵט בֵּית-הַמֶּלֶךְ מִכָּל-הַיְּהוּדִים. יד כִּי אִם-הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי, בָּעֵת הַזֹּאתרֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר, וְאַתְּ וּבֵית-אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ; וּמִי יוֹדֵעַאִם-לְעֵת כָּזֹאת, הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת. טו וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר, לְהָשִׁיב אֶל-מָרְדֳּכָי. טז לֵךְ כְּנוֹס אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשָׁן, וְצוּמוּ עָלַי וְאַל-תֹּאכְלוּ וְאַל-תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹםגַּם-אֲנִי וְנַעֲרֹתַי, אָצוּם כֵּן; וּבְכֵן אָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר לֹא-כַדָּת, וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי. יז וַיַּעֲבֹר, מָרְדֳּכָי; וַיַּעַשׂ, כְּכֹל אֲשֶׁר-צִוְּתָה עָלָיו אֶסְתֵּר.
יש לי שגעון תה. אבל לא סתם תה, אחד שאני מכינה.
אז הנה מתכוון ל-2 כוסות תה:
חותכים 1/2 תפוח עץ (רצוי מהמתוקים) לפרוסות דקות וחותכים לקוביות, שמים בפינג'אן, שמים מקל קינמון, 2 כוסות מים וסוכר לפי הטעם. וכן שמים 2 טיונים. מרתיחים את המים ומערבבים תוך כדי חימום המים. לאחר שהמים רותחים למזוג לכוסות ולהוסיף את פלחי התפוחים.
את מקל הקינמון אפשר לשמור, השימוש בו הוא דיי רב פעמי (וכן מקלות קינמון זה ממש לא דבר יקר).
זה הכל להיום אנשים...
לילה טוב לכולם!
| |
מגילת אסתר - פרק ג
א אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, גִּדַּל הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ אֶת-הָמָן בֶּן-הַמְּדָתָא הָאֲגָגִיוַיְנַשְּׂאֵהוּ; וַיָּשֶׂם, אֶת-כִּסְאוֹ, מֵעַל, כָּל-הַשָּׂרִים אֲשֶׁר אִתּוֹ. ב וְכָל-עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר-בְּשַׁעַר הַמֶּלֶךְ, כֹּרְעִים וּמִשְׁתַּחֲוִים לְהָמָןכִּי-כֵן, צִוָּה-לוֹ הַמֶּלֶךְ; וּמָרְדֳּכַילֹא יִכְרַע, וְלֹא יִשְׁתַּחֲוֶה. ג וַיֹּאמְרוּ עַבְדֵי הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר-בְּשַׁעַר הַמֶּלֶךְלְמָרְדֳּכָי: מַדּוּעַ אַתָּה עוֹבֵר, אֵת מִצְוַת הַמֶּלֶךְ. ד וַיְהִי, באמרם (כְּאָמְרָם) אֵלָיו יוֹם וָיוֹם, וְלֹא שָׁמַע, אֲלֵיהֶם; וַיַּגִּידוּ לְהָמָן, לִרְאוֹת הֲיַעַמְדוּ דִּבְרֵי מָרְדֳּכַיכִּי-הִגִּיד לָהֶם, אֲשֶׁר-הוּא יְהוּדִי. ה וַיַּרְא הָמָןכִּי-אֵין מָרְדֳּכַי, כֹּרֵעַ וּמִשְׁתַּחֲוֶה לוֹ; וַיִּמָּלֵא הָמָן, חֵמָה. ו וַיִּבֶז בְּעֵינָיו, לִשְׁלֹחַ יָד בְּמָרְדֳּכַי לְבַדּוֹכִּי-הִגִּידוּ לוֹ, אֶת-עַם מָרְדֳּכָי; וַיְבַקֵּשׁ הָמָן, לְהַשְׁמִיד אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּכָל-מַלְכוּת אֲחַשְׁוֵרוֹשׁעַם מָרְדֳּכָי. ז בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן, הוּא-חֹדֶשׁ נִיסָן, בִּשְׁנַת שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה, לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ: הִפִּיל פּוּר הוּא הַגּוֹרָל לִפְנֵי הָמָן, מִיּוֹם לְיוֹם וּמֵחֹדֶשׁ לְחֹדֶשׁ שְׁנֵים-עָשָׂרהוּא-חֹדֶשׁ אֲדָר.
ח וַיֹּאמֶר הָמָן, לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁיֶשְׁנוֹ עַם-אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים, בְּכֹל מְדִינוֹת מַלְכוּתֶךָ; וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל-עָם, וְאֶת-דָּתֵי הַמֶּלֶךְ אֵינָם עֹשִׂים, וְלַמֶּלֶךְ אֵין-שֹׁוֶה, לְהַנִּיחָם. ט אִם-עַל-הַמֶּלֶךְ טוֹב, יִכָּתֵב לְאַבְּדָם; וַעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים כִּכַּר-כֶּסֶף, אֶשְׁקוֹל עַל-יְדֵי עֹשֵׂי הַמְּלָאכָה, לְהָבִיא, אֶל-גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ. י וַיָּסַר הַמֶּלֶךְ אֶת-טַבַּעְתּוֹ, מֵעַל יָדוֹ; וַיִּתְּנָהּ, לְהָמָן בֶּן-הַמְּדָתָא הָאֲגָגִיצֹרֵר הַיְּהוּדִים. יא וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְהָמָן, הַכֶּסֶף נָתוּן לָךְ; וְהָעָם, לַעֲשׂוֹת בּוֹ כַּטּוֹב בְּעֵינֶיךָ. יב וַיִּקָּרְאוּ סֹפְרֵי הַמֶּלֶךְ בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר יוֹם בּוֹ, וַיִּכָּתֵב כְּכָל-אֲשֶׁר-צִוָּה הָמָן אֶל אֲחַשְׁדַּרְפְּנֵי-הַמֶּלֶךְ וְאֶל-הַפַּחוֹת אֲשֶׁר עַל-מְדִינָה וּמְדִינָה וְאֶל-שָׂרֵי עַם וָעָם, מְדִינָה וּמְדִינָה כִּכְתָבָהּ וְעַם וָעָם כִּלְשׁוֹנוֹ: בְּשֵׁם הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרֹשׁ נִכְתָּב, וְנֶחְתָּם בְּטַבַּעַת הַמֶּלֶךְ. יג וְנִשְׁלוֹחַ סְפָרִים בְּיַד הָרָצִים, אֶל-כָּל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְלְהַשְׁמִיד לַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים מִנַּעַר וְעַד-זָקֵן טַף וְנָשִׁים בְּיוֹם אֶחָד, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ שְׁנֵים-עָשָׂר הוּא-חֹדֶשׁ אֲדָר; וּשְׁלָלָם, לָבוֹז. יד פַּתְשֶׁגֶן הַכְּתָב, לְהִנָּתֵן דָּת בְּכָל-מְדִינָה וּמְדִינָה, גָּלוּי, לְכָל-הָעַמִּיםלִהְיוֹת עֲתִדִים, לַיּוֹם הַזֶּה. טו הָרָצִים יָצְאוּ דְחוּפִים, בִּדְבַר הַמֶּלֶךְ, וְהַדָּת נִתְּנָה, בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה; וְהַמֶּלֶךְ וְהָמָן יָשְׁבוּ לִשְׁתּוֹת, וְהָעִיר שׁוּשָׁן נָבוֹכָה.
על אחשוורוש:
הבן-אדם שולט במאה עשרים ושבע מדינות, אבל תראו באיזו קלות כולם שולטים בו! ושתי שולטת בו... המן שולט בו... מרדכי שולט בו... סריסיו שולטים בו... בסוף גם אסתר שולטת בו...
כנראה שאין שום קשר בין כוח לשכל.
גם אם היה טיפש, המדרש מצא אצלו כמה מעלות טובות, למשל: הוא חיכה שלש שנים של מלוכה לפני שעשה לעצמו מסיבת הכתרה. הוא חיכה עוד ארבע שנים לפני שמצא אישה הוגנת. מי שהיה עושה לו טובה הוא היה רושם את זה בספר וגומל לו.
ההיסטוריון היווני הרודוטוס העיד, שבפרס העתיקה העלבון הנוראי ביותר היה להגיד לבן-אדם: "אתה פחדן כמו אישה". הפרסים של אז היו כנראה שוביניסטים אמיתיים. הזלזול שלהם לנשים הופך את ושתי לסטריאוטיפית המקראית של הפמיניסטית המיליטנטית. היא לא הייתה מוכנה לצעוד מול כל החבר'ה במשתה הפראי שלהם .
המן אומר למלך את המשפט האנטישמי הראשון. למה להרוג את היהודים ? לא בגלל שהם מסוכנים לנו, אלא סתם ככה. כי בא לי. מה אכפת לך?
חבר טוב שלי
יש לי חבר טוב, פעם היינו חברים (זוג) ונשארנו בקשר עד היום. היום הוא צילצל אלי אחרי שלא דיברנו משהו כמו 3 חודשים בערך, או שהוא היה עסוק, או שאני הייתי עסוקה. אתם יודעים איך זה.
אחרי ה-small talk שאנחנו מנהלים תמיד, וכן הוא לא מאמין שאני יודעת לבשל. בעצם כשהייתי איתו לא ידעתי לבשל כמעט כלום (גם הייתי צמחונית איזה אופציות היו לי). אז הוא אמר לי שהאח הגדול שלו מתחתן. ולא סתם עם מישהי שההורים שלו לא אוהבים וגם הוא לא אוהב במיוחד. שאלתי מה כבר יכול להיות נורא כל כך בה? מסתבר שאם אני בגיל הטיפשעשרה הייתי סנובית וסוציומטית, אני עדיין לא מגיעה לקרסוליים שלה. מישהי בת 20, שעדיין לומדת בכיתה י"א, נראית כמו טנק שרמן, אוכלת כמו 4 אנשים לפחות, לא עובדת, גם לא ממש לומדת, היא לא עושה כלום (היא לא יודעת לבשל, לנקות, כלום).
על אח שלו הוא כועס כבר ממזמן. הם לא מדברים כבר כמעט שנתיים. מה שהכי מטריד אותו זה שאח שלו הולך עכשיו לחיות על חשבון ההורים שלו. אבא שלהם בנה לאחיו ואשתו לעתיד יחידת דיור ליד הבית שלהם (הם גרים במושב ליד אשקלון), האמא של הבת הביאה להם מקרר, ואחיו בא לאבא שלו ואמר לו, תראה אמא של X הביאה לנו מקרר, מה אתה עשית בשבילנו? מיותר לציין שאבא שלו שהוא בנאי בנה לו את כל היחידת דיור... ולא אין להם עודף כסף...
הוא לא עובד, היא לא עובדת, נשמע לכם הגיוני?
והחבר הטוב שלי, בשיא העצבים, בכלל לא רוצה להגיע לחתונה שתיערך מחר. הוא סיפר לי שההורים שלו אמרו לו שאם הוא לא בא לחתונה הוא יכול לשכוח מהם ולעזוב את הבית. והוא על סף לעשות את זה, הוא נורא כועס על ההורים שלו שהם נותנים לאח שלו להתחתן עם מישהי כזו. ובאמת שהוא לא מהאנשים שמחפשים מגרעות, הוא יחפור וינסה למצוא משהו טוב (אני למשל כשיצאנו, הייתי בתיכון והיום כשאני מסתכלת על עצמי באותה תקופה הייתי ממש בלתי נסבלת).
כנראה שמה שהוא יעשה בסוף, זה להגיע לחתונה לחצי שעה להגיד שלום לכולם וללכת.
ואם לומר את האמת, זה מעצבן שכופים עליו ללכת לחתונה של אח שלו שהם בכלל לא מדברים. הייתי מבינה את זה אם אחיו היה מבקש ממנו לבוא, אבל שההורים שלו ישימו לו אולטימטום כזה... גם עליהם לא הייתי מאמינה...
הוא (חבר טוב שלי) משרת בצבא, עוד חודשיים בערך הוא הולך להשתחרר מסדיר, אולי הוא יישאר בקבע, הוא טרם החליט. אבל הוא לא רוצה להישאר לגור עם ההורים שלו. זה דבר שהפתיע אותי יותר מכל. כשאני הכרתי אותו משפחה וערכי משפחה היו הדבר הכי חשוב לו בעולם. היום הוא מנסה כמה שיותר להתרחק מההורים שלו. וזה עצוב לי באיזשהו מקום, שכל מה שהוא האמין בו קורס מול עיניו.
סרט
חבר שלי ואני הלכנו השבוע לראות את הסרט קולד מאונטן. סרט עצוב, על אהבה של שני אנשים, על מלחמה נוראית שהפרידה ביניהם. סרט טוב (אבל לא לבעלי קיבה חלשה).
זה רק גרם לי לחשוב, שהאמריקאים, היו כל כך לא חכמים, במלחמת האזרחים שלהם, כמה אלפים נהרגו. לא שתגידו שהם שנאו אחד את השני, הם פשוט לא הסכימו על משהו (למי שלא יודע זה היה בעניין העבדות בארצות הברית). הסצינות הכי קשות שם הם של המלחמה. כל כך עצוב לדעת שהאדם יכול לגרום לכל כך הרבה הרס ולכל כך הרבה מוות.
פיצה מטר
פתחו סניף שלהם בבאר שבע, וכמובן שחבר שלי ואני הלכנו לאכול שם (זה היה אחרי הסרט). אז מקום נחמד, קצת יקר לעומת פיצריות בבאר שבע שהן ממש זולות (ואני אישית אעדיף לעשות פיצה בבית). המחירים שם נעים מ-70 ש"ח ומעלה לחצי מטר פיצה (דבר שמתאים לזוג) . אבל מה אגיד, יקר לאיזור הזה. וזה אולי יהיה יומרני מצידי לומר אבל בפיצה האט ובדומינו'ס פיצה שמו לי יותר גבינה על הפיצה.
אם רוצים לאכול שם אז רק לארוחה עסקית, שזה למעשה אכול כפי יכולתך ב-30 ש"ח, סכום שווה לכל נפש לעניות דעתי.
אז נכון יש שם אווירה נעימה ונעשה להם שם בארץ, אבל עדיין זה לא מצדיק מחיר כזה. אני מוכנה להתערב אתכם שחצי מטר פיצה, זה לא מגיע לגודל של מגש עגול משפחתי, ובקושי למגש הביינוני. אז תסלחו לי על הקטנוניות ועל הירידה לדקויות, אבל אני אוכל לסכם זאת בכמה מילים, שאני לא ממליצה ללכת לשם, זה ממש לא משהו, ואם מתחשק לכם פיצה בבאר שבע, יש מקומות אחרים שלא יקרעו לכם את הכיס...
אז הוצאנו 140 ש"ח על ארוחה, זה לא הרבה לארוחה, זה כן הרבה לפיצה (חצי מטר פיצה, שתייה וקינוח אחד לשנינו).
סוף סוף חזרנו ללימודים
ולמה חזרנו, היה פסיכומטרי (שאותו בסוף לא עשיתי, דחיתי אותו ליולי), ולפני כן היה שבוע וחצי חופש. אז לא היו לימודים סדירים במכינה. היה מוזר לחזור, השעות שינה התבלגנו לי קצת במהלך השבוע וחצי האלה. ועכשיו עברנו את אמצע, אני לקראת הסוף, צריך להשקיע את כל הכוחות בלימודים.
מוזר, התאריך שבו אני אעשה את הפסיכומטרי ביולי יהיה בדיוק אותו התאריך שעשיתי פסיכומטרי ביולי לפני שנתיים, מעין סגירת מעגל כזו. גם כשהתחלתי ללמוד במכינה הלימודים החלו ב-12/8 שזה היה בדיוק שנתיים שאני משוחררת מהצבא. עוד סגירת מעגל.
עד כאן להיום...
מקווה שהיה לכם יום מדהים!
| |
מגילת אסתר - פרק ב
א אַחַר, הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כְּשֹׁךְ, חֲמַת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁזָכַר אֶת-וַשְׁתִּי וְאֵת אֲשֶׁר-עָשָׂתָה, וְאֵת אֲשֶׁר-נִגְזַר עָלֶיהָ. ב וַיֹּאמְרוּ נַעֲרֵי-הַמֶּלֶךְ, מְשָׁרְתָיו: יְבַקְשׁוּ לַמֶּלֶךְ נְעָרוֹת בְּתוּלוֹת, טוֹבוֹת מַרְאֶה. ג וְיַפְקֵד הַמֶּלֶךְ פְּקִידִים, בְּכָל-מְדִינוֹת מַלְכוּתוֹ, וְיִקְבְּצוּ אֶת-כָּל-נַעֲרָה-בְתוּלָה טוֹבַת מַרְאֶה אֶל-שׁוּשַׁן הַבִּירָה אֶל-בֵּית הַנָּשִׁים, אֶל-יַד הֵגֶא סְרִיס הַמֶּלֶךְ שֹׁמֵר הַנָּשִׁים; וְנָתוֹן, תַּמְרֻקֵיהֶן.ד וְהַנַּעֲרָה, אֲשֶׁר תִּיטַב בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְתִּמְלֹךְ, תַּחַת וַשְׁתִּי; וַיִּיטַב הַדָּבָר בְּעֵינֵי הַמֶּלֶךְ, וַיַּעַשׂ כֵּן.
ה אִישׁ יְהוּדִי, הָיָה בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה; וּשְׁמוֹ מָרְדֳּכַי, בֶּן יָאִיר בֶּן-שִׁמְעִי בֶּן-קִישׁאִישׁ יְמִינִי. ו אֲשֶׁר הָגְלָה, מִירוּשָׁלַיִם, עִם-הַגֹּלָה אֲשֶׁר הָגְלְתָה, עִם יְכָנְיָה מֶלֶךְ-יְהוּדָהאֲשֶׁר הֶגְלָה, נְבוּכַדְנֶצַּר מֶלֶךְ בָּבֶל. ז וַיְהִי אֹמֵן אֶת-הֲדַסָּה, הִיא אֶסְתֵּר בַּת-דֹּדוֹכִּי אֵין לָהּ, אָב וָאֵם; וְהַנַּעֲרָה יְפַת-תֹּאַר, וְטוֹבַת מַרְאֶה, וּבְמוֹת אָבִיהָ וְאִמָּהּ, לְקָחָהּ מָרְדֳּכַי לוֹ לְבַת. ח וַיְהִי, בְּהִשָּׁמַע דְּבַר-הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ, וּבְהִקָּבֵץ נְעָרוֹת רַבּוֹת אֶל-שׁוּשַׁן הַבִּירָה, אֶל-יַד הֵגָי; וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל-בֵּית הַמֶּלֶךְ, אֶל-יַד הֵגַי שֹׁמֵר הַנָּשִׁים. ט וַתִּיטַב הַנַּעֲרָה בְעֵינָיו, וַתִּשָּׂא חֶסֶד לְפָנָיו, וַיְבַהֵל אֶת-תַּמְרוּקֶיהָ וְאֶת-מָנוֹתֶהָ לָתֵת לָהּ, וְאֵת שֶׁבַע הַנְּעָרוֹת הָרְאֻיוֹת לָתֶת-לָהּ מִבֵּית הַמֶּלֶךְ; וַיְשַׁנֶּהָ וְאֶת-נַעֲרוֹתֶיהָ לְטוֹב, בֵּית הַנָּשִׁים. י לֹא-הִגִּידָה אֶסְתֵּר, אֶת-עַמָּהּ וְאֶת-מוֹלַדְתָּהּ: כִּי מָרְדֳּכַי צִוָּה עָלֶיהָ, אֲשֶׁר לֹא-תַגִּיד.יא וּבְכָל-יוֹם וָיוֹםמָרְדֳּכַי מִתְהַלֵּךְ, לִפְנֵי חֲצַר בֵּית-הַנָּשִׁים: לָדַעַת אֶת-שְׁלוֹם אֶסְתֵּר, וּמַה-יֵּעָשֶׂה בָּהּ. יב וּבְהַגִּיעַ תֹּר נַעֲרָה וְנַעֲרָה לָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, מִקֵּץ הֱיוֹת לָהּ כְּדָת הַנָּשִׁים שְׁנֵים עָשָׂר חֹדֶשׁכִּי כֵּן יִמְלְאוּ, יְמֵי מְרוּקֵיהֶן: שִׁשָּׁה חֳדָשִׁים, בְּשֶׁמֶן הַמֹּר, וְשִׁשָּׁה חֳדָשִׁים בַּבְּשָׂמִים, וּבְתַמְרוּקֵי הַנָּשִׁים. יג וּבָזֶה, הַנַּעֲרָה בָּאָה אֶל-הַמֶּלֶךְאֵת כָּל-אֲשֶׁר תֹּאמַר יִנָּתֵן לָהּ, לָבוֹא עִמָּהּ, מִבֵּית הַנָּשִׁים, עַד-בֵּית הַמֶּלֶךְ. יד בָּעֶרֶב הִיא בָאָה, וּבַבֹּקֶר הִיא שָׁבָה אֶל-בֵּית הַנָּשִׁים שֵׁנִי, אֶל-יַד שַׁעַשְׁגַז סְרִיס הַמֶּלֶךְ, שֹׁמֵר הַפִּילַגְשִׁים:לֹא-תָבוֹא עוֹד אֶל-הַמֶּלֶךְ, כִּי אִם-חָפֵץ בָּהּ הַמֶּלֶךְ וְנִקְרְאָה בְשֵׁם. טו וּבְהַגִּיעַ תֹּר-אֶסְתֵּר בַּת-אֲבִיחַיִל דֹּד מָרְדֳּכַי אֲשֶׁר לָקַח-לוֹ לְבַת לָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ, לֹא בִקְשָׁה דָּבָרכִּי אִם אֶת-אֲשֶׁר יֹאמַר הֵגַי סְרִיס-הַמֶּלֶךְ, שֹׁמֵר הַנָּשִׁים; וַתְּהִי אֶסְתֵּר נֹשֵׂאת חֵן, בְּעֵינֵי כָּל-רֹאֶיהָ.טז וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל-הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, אֶל-בֵּית מַלְכוּתוֹ, בַּחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי, הוּא-חֹדֶשׁ טֵבֵתבִּשְׁנַת-שֶׁבַע, לְמַלְכוּתוֹ. יז וַיֶּאֱהַב הַמֶּלֶךְ אֶת-אֶסְתֵּר מִכָּל-הַנָּשִׁים, וַתִּשָּׂא-חֵן וָחֶסֶד לְפָנָיו מִכָּל-הַבְּתוּלוֹת; וַיָּשֶׂם כֶּתֶר-מַלְכוּת בְּרֹאשָׁהּ, וַיַּמְלִיכֶהָ תַּחַת וַשְׁתִּי. יח וַיַּעַשׂ הַמֶּלֶךְ מִשְׁתֶּה גָדוֹל, לְכָל-שָׂרָיו וַעֲבָדָיואֵת, מִשְׁתֵּה אֶסְתֵּר; וַהֲנָחָה לַמְּדִינוֹת עָשָׂה, וַיִּתֵּן מַשְׂאֵת כְּיַד הַמֶּלֶךְ.יט וּבְהִקָּבֵץ בְּתוּלוֹת, שֵׁנִית; וּמָרְדֳּכַי, יֹשֵׁב בְּשַׁעַר-הַמֶּלֶךְ. כ אֵין אֶסְתֵּר, מַגֶּדֶת מוֹלַדְתָּהּ וְאֶת-עַמָּהּ, כַּאֲשֶׁר צִוָּה עָלֶיהָ, מָרְדֳּכָי; וְאֶת-מַאֲמַר מָרְדֳּכַי אֶסְתֵּר עֹשָׂה, כַּאֲשֶׁר הָיְתָה בְאָמְנָה אִתּוֹ.
כא בַּיָּמִים הָהֵם, וּמָרְדֳּכַי יוֹשֵׁב בְּשַׁעַר-הַמֶּלֶךְ; קָצַף בִּגְתָן וָתֶרֶשׁ שְׁנֵי-סָרִיסֵי הַמֶּלֶךְ, מִשֹּׁמְרֵי הַסַּף, וַיְבַקְשׁוּ לִשְׁלֹחַ יָד, בַּמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרֹשׁ. כב וַיִּוָּדַע הַדָּבָר לְמָרְדֳּכַי, וַיַּגֵּד לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה; וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ, בְּשֵׁם מָרְדֳּכָי. כג וַיְבֻקַּשׁ הַדָּבָר וַיִּמָּצֵא, וַיִּתָּלוּ שְׁנֵיהֶם עַל-עֵץ; וַיִּכָּתֵב, בְּסֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִיםלִפְנֵי הַמֶּלֶךְ.
אז מה עבר עלי בסופ"ש...
קודם כל ביום שישי החלטתי שאני וחבר שלי נלך לשוק העירוני בבאר שבע. ואכן זה מה שעשינו. חבר שלי פעם ראשונה שהוא מבקר בשוק הזה (הוא גר באזור) ואני גם. השוק פה כל כך מסודר, ודיי נקי אפילו. הוא דיי קטן, למעומת השווקים בתל-אביב אבל עדיין, הרבה יותר שווה לקנות שם ירקות מאשר בסופר (הבדל של ממש במחירים גם של הסופרים הכי זולים פה). אז קניתי כמה ירקות, קניתי תותים (אני מתה על תותים) ומקלות קינמון (דבר מאוד שמיש).
יום שבת, הייתי לבד, וזה מכיוון שחבר שלי היה צריך לשמור על סבתא שלו. ההורים של חבר שלי נסעו לבית מלון בתל אביב והסבתא, אישה מבוגרת וחולת וסכרת גרה אצלהם בבית ואי אפשר להשאיר אותה לבד בלילה (הם מפחדים שייקרה לה משהו). בעקרון היו לנו תוכניות יפות לסופ"ש הזה, אבל בגלל זה ביטלנו הכל, את חג האהבה ממש לא חגגנו...
יום שבת היה בסימן שלג, שלג ירד בצפון הארץ ובירושלים, מחזה יפייפה השלג הזה. פה בבאר שבע אפילו טיפת גשם לא ירדה כל השבת והיה פה מזג אוויר מעצבן עם רוחות חזקות וסופות חול, רק בלילה ירד גשם שניקה את הכל.
החלטתי שאני דוחה את המבחן הפסיכומטרי. אחרי הרבה סימולציות (הדמייה של מבחן פסיכומטרי) שבדקתי, ראיתי שאני לא מצליחה לעבור את הציון שקיבלתי בפעם הקודמת, אלא פחות. אז למהלעשות עכשיו, כשיש לי עוד מלא לימודים על הראש? התקשרתי למרכז הארצי לבחינות והערכה (הם אלה שעושים את המבחן הפסיכומטרי) ודחיתי את המבחן למועד יולי. ביולי אני אהיה כבר אחרי המכינה, ואפילו אם אני אעבוד, זה לא כמו ללמוד...
והיום, היום אני וחבר שלי הולכים לראות סרט (הוא עוד מעט צריך להגיע) ולנוח קצת מכל הסופ"ש...
המשך יום מדהים!
| |
דפים:
| כינוי:
בת: 44 |