|
קטעים בקטגוריה: /.
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
גינות סחרוב "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים" כך כתוב באותיות גדולות בגינות סחרוב,הכניסה הראשית לירושלים.
אני אוהב את המדינה שלי, עם פניה המרובות שבה יש בכל רגע משהו חדש עם טעמו של הישן, שבה ראשי המדינה יודעים להנות ולהתפרסם בכך. אני אוהב את השיחות שלי עם בעלי החניות במדרחוב בירושלים. כאשר העבר נמשך אל הווה והדיונים על אומנות שירדה מתפארתה כבר לא תלויים כל כך באוויר אלא באמת נשמעים בתוגה ובאהבה של זכרונות ישנים ומתוקים.
עוצר לארוחת בוקר,שואל לגבי הנחיות להגעה לעיר העתיקה(שבסוף לא אנצל אותן בסוף היום) נזכר בזכות אימא אחת,בשם ענבר ,בשר מונטפיורי הנשמה הטובה,שכל מה שרצה היה אבן ירושלמית מתחת לראשו.
אני אוהב להתהלך במדרחוב בלא מטרה מוגדרת מלבד לנשום ולהכיר. להיתקל בדמויות מפתח במדרחוב הירושלמי,בנגני הרחוב ובשחקנים שעובדים במטרה להרוויח את לחמם. זה קצת שונה כאשר נתקלים בנוכחות כה עוצמתית,כה שלווה. עיניים שקטות שיודעות שהכל מאלווה . בקול עוצמתי שנישא לאורך המדרחוב,גורם לכל עין להכירו בדמותו. ואם אלוהים היה אחד מאיתנו,איך היה נראה?
אומנות ישנה ,שאבדה מגדולתה ,זוהי אומנות הצילום שעם העלייה בנוחות הגישה למצלמה כך גם הירידה בהתאם ברמה.
זכרונות עבר מתערבבים בהווה שלי,עבר של אחרים ,פרצופים שלא היכרתי בעיניי עולים בזכרוני. ככה זה כאשר השיחות המלאות ביותר שלי הן עם מבגורים שגילם כפול בגילי לפחות פעמיים.
אני אוהב את המדינה שלי.

|
נכתב על ידי
סבא איוב השוטה התלוי הפוך
,
19/3/2007 23:59
בקטגוריות בלילה...., בתחושה של חורף, דברים טובים שבאים בהפתעה, יום טוב, יום שעבר טוב, יותר טוב, ירושלים שלי, כנות יתרה, כשהעבר מוכיח שהוא עדיין רלוונטי, כתובת/דברים מעניינים שנתקלתי בהם, מאושר, מחשבות, מסע, מצלמה /בעדשה, שוב בבית, תמונות, אופטימי, אהבה ויחסים
הצג תגובות
הוסף תגובה
הוסף הפניה
קישור ישיר
שתף
המלץ
הצע ציטוט
|
הודעות אחרונות ליבי רוז: 0546575400 26/3/06 20:13 אני אוהבת אותך . תסלח לי
אבל מה שווה לי אהבה שלך בסופו של דבר? אפילו לא כקליפת השום.
223459071 21/12/05 07:22 תודה על ההודעה :) פלאף פלאף להמונים!!!
***********************************************
ליבי רוז 223459071 20/12/05 10:17 אני צריכה עירוי רן דחוף. חסר לי רן בדם
*************************************************** מו: 1/4/06 04:50 איש יקר, תודה על החיוך שנתת לי הלילה. אני אוהבת אותך כל כך.
********************************************
מו : Moo.If you need something to take comfort in, my voice is always here for you, and my arms are ever open .keep the beautiful smile on your face. love you
| |
 מדהים במה נתקלים בנענע רב וניאו נאצי התכתשו בשדה התעופה רב קהילה מקנזס סיטי התעמת עם ניאו נאצי בשדה התעופה של העיר. נגד השניים הוגש כתב אישום באשמת בהתנהגות פרועה בציבור מאת: חדשות נענע 13:41 23/04/2005 רב וניאו נאצי התכתשו בפומבי שלשום (חמישי) בנמל התעופה של קנזס סיטי, מיזורי. המשטרה הגישה נגד השניים כתב אישום באשמת התנהגות פרועה בציבור. כך מדווח הוויצ'יטה איגל האמריקני.
הרב דוד פיין, רב קהילת בית ישראל בעיר, ישב בשדה התעופה כאשר הבחין בסטיבן בוזוול. בוזוול, שהגיע לקנזס סיטי לכינוס של המפלגה הנאצית האמריקנית, לבש חולצה אדומה ועליה צלב קרס, וענד לצווארו שרשת ועליה צלב קרס.
פיין ניגש לבוזוול, ואמר לו שהוא "צריך להתבייש עם סמלים כאלה בפומבי". בתגובה, קרא בוזוול לפיין "תת אדם". פיין הטיח בפניו של בוזוול כוס קפה, ולאחר מכן חבט בפניו. כשבוזוול התאושש, הוא אחז בפיין והחל לחבוט בראשו שוב ושוב. שוטר שלא בתפקיד הפריד בין השניים, והזעיק את משטרת שדה התעופה.
| |
שמעו,אפשר ללמוד עוד דברים מגניבים על האתר הזה כמו אתר מאגר ציטוטים חופשי
פרידריך ניטשה
מתוך ויקיציטוט, מאגר הציטוטים החופשי.
פרידריך ניטשה (אוקטובר 15, 1844 - אוגוסט 25, 1900) פילוסוף גרמני.
ספריו תורגמו לעברית ע"י ד"ר ישראל אלדד
- "אלוהים מת"
- "מה שלא הורג- מחשל"
- "האם האדם הוא טעות אומללה של האל, או האם האל הוא טעות אומללה של האדם?"
- "בגן עדן אין אנשים מעניינים"
- "את מי שונאת האישה יותר מכל?- כה אמרה הפלדה אל המגנט: "אותך אני שונאת יותר מכל, כי מושך אתה, אך לא די כוח בך להצמידני אליך"
- "הוא אשר נלחם עם מפלצות - שיזַהר , פן יהפוך הוא עצמו למפלצת"
משפחת סימפסון
מתוך ויקיציטוט, מאגר הציטוטים החופשי.
הומר
- אם משהו קשה לעשייה, לא שווה לעשות אותו.
- אני לא מבין למה אנחנו הולכים לאופרה אם בסוף חוזרים ממנה.
- רגע, אני לא יכול לנהוג במצב כזה... רגע, אני שיכור! אסור לי להקשיב לעצמי!
- [לחוצנים:] אל תאכלו אותי בבקשה, יש לי אישה וילדים. תאכלו אותם!
- מארג', את יפה כמו הנסיכה ליה וחכמה כמו יודה.
- ילדים, ניסיתם כמיטב יכולתכם ונכשלתם. המסקנה היא- אל תנסו.
- ליסה, ערפדים הם המצאה, כמו אלפים, גרמלינים ואסקימואים
- בארט, עם עשרת אלפים דולר אנחנו מיליונרים! נוכל לקנות הרבה דברים שימושיים כמו... אהבה.
- מארג', צריך שניים בשביל שקר- אחר לשקר, ואחד שיקשיב.
- זכרו- אנחנו משפחה נורמלית ונחמדה.
- אני כל כך חכם! אני כל כך חכם! ח-ח-ם!
- סופגניות, האם יש משהו שהן לא יכולות לעשות?
- אוקיי מוח, אתה לא אוהב אותי ואני לא אוהב אותך, אבל רק תעביר אותי את זה, ואני אוכל להמשיך לחזור להרוג אותך בבירה.
- בבית הזה אנחנו מצייתים לחוקי התרמודינמיקה!
- רגע, משהו מטריד אותי במקום הזה. אני יודע! בבאר לסביות הזה אין יציאת חירום! תהנו ממלכודת המוות שלכן גבירותיי.
- מארג'! מהר! כמה ילדים יש לנו? אין זמן, אני אעריך! תשעה!
- אבל מארג'! מה ייקרה את נבחר את הדת הלא נכונה? כל שבוע נכעיס את אלוהים יותר ויותר.
- ניסיון הוא הצעד הראשון בדרך אל הכישלון.
- בירה הסיבה והפתרון לכל הבעיות בחיים.
בארט
- חג המולד זה זמן שבו בני כל הדתות מתאחדים כדי לסגוד לישו
- בתוך כל פושע מסוכן פועם הלב של ילד בן עשר
- אין כזה דבר "נפש", זה רק משהו שהמציאו כדי להפחיד ילדים, כמו אבוללה או מייקל ג'קסון
- i didn't do it. nobody saw me do it. you can't prove anything
ליסה
- אם מצוירים היו מכוונים למבוגרים, היו שמים אותם בזמן צפיית שיא.
- להרגע? אני לא יכולה להרגע! כמו שאני לא יכולה להיות שלווה, נינוחה או... רק שתי מקבילות? אלוהים ישמור! אני מאבדת את חדות התפיסה שלי!
מארג'
- אתה צריך להקשיב ללב שלך, ולא לקולות שבראש שלך.
- [מצטטת:] תירה בכולם! ותן לאלוהים למיין. [...לצערנו הוא השתגע ובסוף אכן הרג עשרות. ועכשיו בוא לא נדבר עליו יותר לעולם.]
אוסקר ויילד
"כשהייתי ילד, חשבתי שכסף זה הדבר הכי חשוב שיש לאנשים בחיים. שנים לאחר מכן, אני יודע שצדקתי". אוסקר ווילד
"גברים מתחתנים מעייפות ונשים מסקרנות , בסוף שניהם מתאכזבים"
" כשאנו מאושרים אנו תמיד טובים אך כשאנו טובים אנו לא תמיד מאשורים "
" ספקנות היא ראשית כול האמונה "
" להגדיר פירושו להגביל "
" הבסיס לאופטימיות הוא אימה קרה "
"פרות קדושות הופכות להמבורגרים הטעימים ביותר"
| |
 What Kind of Kisser Are You?
Grandpa, you're a Romantic Kisser
Whew, is it warm in here or is that just you? When it comes to kissing, you get your drive from the lure of romance. For you, it's more than a meeting of the lips. You appreciate kissing for the rush and for what it symbolizes. Long-stemmed roses, candlelight dinners, and weekend retreats to bed and breakfasts. Sound about your speed?
You're a kissing partner who can go beyond the sweet surrender of locking lips to discuss the meaning of relationships. To really express yourself, you're probably one who's concerned with setting the proper mood. You might light a fire or take your date to a beautiful lookout before cuddling and kissing. You probably like to make a lot of eye contact, gently hug and touch your date, and talk tenderly about your feelings.
While your intensions are pure, your intensity might sometimes be a little overwhelming. Don't forget that being playful can also be a sign of affection, and remember, sometimes a kiss is just a kiss.
Don’t get stuck in a fantasy world. See how fairy tales can fall apart – and come back together
| |
 לא כל יום פורים,ולא כל יום קורים שני נסים.
הכתבה הנ"ל מצוטטת מעיתון התרבות וספרות של "הארץ"
ונכתבה בידי תומר פרסיקו.
שני נסים גדולים מאוד,אם כן,
ניתנו בפורים: האחד הצצה אל המוחלט; השני,חזרה אל המוגבל.
מיחייב איניש לבסומי בפוריא: מצווה בפורים להתבסם",עד דלא(שלא) ידע בין ארור המן לברוך מרדכי"(בבלי,מגילה,ז עמוד ב).
לא קשה לכאורה להבין מה נדרש מהיהודים ביום הזה,אלא שברבות הדורות והפרשנים רוכך ציווי זה וניתנה לו משמעות חלשה יותר ומאיימת פחות.ר' אפרים פסק שישתה אדם יותר ממנהגו,הרמב"ם-עד שירדם וכיוצא באלו הקלות,כדי שלא ממש יהיה חייב אדם להשתכר.
כל זאת למה? שכן מיד אחרי הפסק דלעיל,מביא לפנינו התלמוד סיפור נודא על חגיגת הפורים של רבה ורבי זירא,שהסתיימה באסון: "רבה ורבי זירא עבדו סעודת פורים בהדי הדדי (עשו את הסעודה ביחד) איבסום (השתכרו).קם רבה שחטי לרבי זירא(=קם רבה ושחט את רבי זירא).למחר בי רחמי ואחייה (=למחרת ביקש עליו רחמים וחייהו).לשנה אמר ליה ניתי מר ונעביד סעודת פורים בהדי הדדי(=כעבור שנה אמר לו יבוא אדוני ונעשה סעודת פורים ביחד)אמר ליה לא בכל שעתא ושעתא מתרחיש ניסא (=אמר לו לא בכל שעה ושעה קורה נס)".כדי שמקרה כזה לא יתרחש בעתיד,ננקטו איפוא אותם אמצעי זהירות פרשניים ופרגמטיים מאוד.
הסיפור,כמובן,לא נגמר בהריגתו של רבי זירא.
למחרת היום,בהתפקח רבה,הוא רואה מה עולל ומבקש רחמים (על מי? על עצמו כמובן,לרבי זירא הלא כבר אין דאגות),והנה שב המת לחיים.בדיוק שנה אחר כך מזמין רבה שוב את רבי זירא לארוחה (או שמא להפך?) ,אך הלה מסרב שכן "לא בכל שעתא ושעתא מתרחיש ניסא".אכן נסים לא מתרחשים כל הזמן,שהרי אחרת לא היו נסים,ולא כל יום פורים.
אך מה היה אותו נס? לכאורה היה זה נס קימתו של רבי זירא לחיים.אבל ייתכן שעוד לפני תחייתו של רבי זירא התרחשו שני נסים,הנס הראשון הוא השיכרון המוחלט באמת של רבה.הוא באמת הגיע למצב שאין הבדל בעיניו בין ארור המן לברוך מרדכי; אפשר להתקנא בחוויה מוחלטת ומשחררת שכזאת.אכן,להיות במקום בו אין מכירים בו בין צדיק לרשע,זו מדרגה מיסטית גבוהה,שכן המקום הזה קרוב,בוודאי,למקומו של עולם.האלוהות נמצאת מעבר לחסד ולדין,מעבר לנצח ולהוד,מעבר אף לבינה ולחוכמה,האל הוא במקום שבו,על פי מיסטיקנים רבים,הקווים המגבילים של ההפכים(טוב ורע,יפה ומכוער,אמת ושקר)ואף של כל הזמנים נפגשים ומתאחדים. רבה הגיע לשם,ומשם ,מנקודת המבט של הנצח הכל שווה והכל שווא,להגיע לשם,לצאת מתוך מעגל הסיבות והתוצאות,מתוך כל החוקים הטבעיים והאנושיים,להיות בטרם דעת טוב ורע,זה נס.
מהו הנס השני? הנס השני הוא החזרה, אל החוקים וההגבלות,אל השיפוטים וההגדרות.רבה זכה לנס נוסף כאשר,בוקר אחרי עלייתו מעלה ידע לרדת מטה,להבין במעללו והבין את חומרת המעשה,לא רק זה,גם לבקש רחמים ידע,.גם לפנות אל האל כאילו הוא,האל ,מעליו,נבדל ממנו,ולבקש ממנו בקשה ידע,זה נס.זה נס,כי לא תמיד חוזרים אלו שעלו מעלה,מטה,ומוכר ביותר סיפור כניסתם של הארבעה לפרדס (בבלי,חגיגה,יד עמוד ב). שם עולים מעלה,אל ההיכלות העליונים,ארבעה מגדולי התנאים,בן עזאי,בן זומא,אלישע בן אבויה,ורבי עקיבא.בן עזאי הציץ ומת,בן זומא הציץ ונפגע (כלומר,השתגע) ורק השניים האחרונים חוזרים מטה: אחר(מי שהיה לפני כן אלישע בן אבויה) ורבי עקיבא.
אך לא רק החזרה עצמה חשובה,אלא אופי החזרה,שכן בעוד רבי עקיבא זכה לחזור שלם ("רבי עקיבא יצא בשלום"),אלישע בן אבויה קיצץ בנטיעות.ומה פירוש קיצץ בנטיעות? בקצרה,התפקר,חדל לקיים מצוות.לא רק זאת,אלא שמיד עם חזרתו הלך לזונה,בשבת(שם,טו עמוד א).אותו רב גדול,אם כן,מורו של רבי מאיר,פורק כל עול,ובהפגנתיות מחלל שבת וכבודה של אישה.זו דוגמה מובהקת למיסטיקן שלא חזר.הוא נשאר מתבוסס ומתענג באותה רמה שבה הכל אחד; שם אין טוב ורע,אסור ומותר,ואחרי שנים של קיום מצוות ניצל את החופש המוחלט שתודעתו בישרה לו כי זכה בו,כדי לעשות,כנראה,את מה שתמיד רצה ולא הרשה לעצמו.על כן נמחה שמו והוא מכונה "אחר".
רבי עקיבא ידע,או זכה,לחזור בשלום.לחזור אל כל אותם חוקים ומשפטים,הגדרות והבחנות אשר מהם מורכב העולם הזה,התחתון.החזרה הזאת אחרי החשיפה לאמת העליונה,לנקודת המבט של נצח,קשה לא רק מבחינה נפשית (להתעסק שוב בכל "השטויות"),אלא גם מבחינה תיאולוגית-דתית,כי אחרי התבוננות באחדות המושלמת,המפוארת,הנצחית,קשה קצת להבין מדוע כלל נברא עולם,וממילא קשה לפעול בו כהלכה.אך רבי עקיבע מסוגל ,ובזה גדולתו.
זו גם הסיבה שנותן רבי עקיבע כראיה לדבריו שמגילת אסתר נאמרה ברוח הקודש (כלומר טקסט מקודש):"שנאמר 'ותהי אסתר נשאת חן בעיניה כל רואיה'" (מגילה,ז עמוד א).רבי עקיבא מסיק שרק ברוח הקודש יכול היה מחבר המגילה לדעת שאסתר נשאה חן בעיני כל רואיה ממש.לענייננו חשובה כן גישת הפרשנות: חן אפשר לשאת רק בעולם מוגבל וזמני,שהרי במוחלט והנצחי הכל יפה(זה הרי "ים של היפה" האפלטוני),ואין יותר ופחות.
רבי עקיבא יודע להבדיל בדקויות הקיום הארצי,וחשוב לו להיתלות בהם לפרשנותו.
שני נסים גדולים מאוד,אם כן,ניתנו לרבה בפורים:האחד,הצצה אל מוחלט; השני,חזרה אל המוגבל.לא בכל שעה ושעה מתרחשים נסים כאלו,שמולם אפילו נס קימה לתחייה מן המתים נראה טריוויאלי,ארצי מאוד. בפורים אנו מוזמנים,לפחות יום אחד בשנה,לתת אפשרות לנסים כאלה להתרחש גם לנו.
| |
|