לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ראש הממשלה העתידי של מדינת ישראל גאה להציג:

הקבינט של לייבו : כאן נאמרים הדברים החשובים באמת!

כינוי:  ה. לייבו

בן: 35

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2015

נאום הלייבו - מחשבות ליום השואה 2015


שוב הגיע היום הזה בשנה בו אנו מתכנסים אל תוך הזיכרון, סיפורי הזוועות והעדויות ביחד עם אלה שעדיין כאן כדי לספר אותם ולמען אלה שלא ידעו את הבית הזה – הבית עם הגבול, הצבא והדגל – כי נרצחו על אדמת אירופה בשל היותם יהודים.

 

במשך יממה אחת בלוח השנה שלנו, אנו מוקירים את זכרם של ששת מיליון הקורבנות  בני עמנו – גברים, נשים וילדים. אנו צופים בסרטים, בטקסים מרגשים, מחבקים את הניצולים וחושבים על הסבל שעברו, על היתמות שלהם מהוריהם, מאחיהם ומבני משפחה אחרים, שומעים את עדותם ובעיקר שואלים את עצמנו שוב ושוב – כי גם 70 שנה אחרי זה לא נתפס – איך זה קרה? איך? איך עשן המשרפות לא עורר חשד ואיך מי שידע לא עשה דבר. איך נתן העולם לרצח עם לקרות ולא התערב. איך העלו בני אדם על רכבות משא לכיוון נסיעה אחד ואיך לקח למעצמות הגדולות כל כך הרבה זמן לפעול.

מדינת ישראל קמה על אפר קורבנות השואה מתוך הבטחה מוסרית כי לעולם לא ניתן לרצוח את בני עמנו שוב. הקמנו בית שהוא מבצרו של העם היהודי – יש לנו צבא מהחזקים בעולם, כלכלה משגשגת וחברה חושבת ובונה. זוכרים כל יום את העבר – מבטיחים כל יום את העתיד.

 

כמדי שנה לקראת יום השואה, מתפרסמים אותם נתונים כואבים, מקוממים ובלתי נסבלים שמוכיחים לנו שלא עשינו מספיק. ניצולי שואה החיים בקרבנו חיים מתחת לקו העוני –מוותרים לעצמם על ארוחה, הולכים לישון רעבים ולא מזדקנים בכבוד. לא כך תיארו לעצמם את החיים בבית הלאומי, לא כך הבטיחו אבות האומה לדאוג לאלה ששרדו את מכונת המוות הנאצית.

 

פחות מ-200 אלף ניצולי שואה חיים כיום בישראל. 40 נפטרים מדי יום. הדור הזה זכה לזכות ייחודית, לשמוע ממקור ראשון את שעבר העם היהודי באירופה - על הרדיפה; על התיוג; על האנטישמיות. לא נוכל לעולם לחוש את שעולל להם הצורר הנאצי, אך נוכל להבטיח כי סיפורם יישמע לדורי דורות והעולם כולו לא יתעלם מכך. לא נשכח, לא נסלח ונוודא כי שנית לא יקרה עוד.

 

בתוך אותה זכות ייחודית לה זכה הדור הזה, טמונה חובה מוסרית – לדאוג שניצולי השואה יזכו להזדקן כאן בכבוד. אין זו מטלה קשה, היא פשוט מצריכה מודעות וקביעת סדר עדיפויות ברור. זוהי חובה לא גמישה. זיכרון השואה צריך ללוות אותנו מדי יום בשנה – המהות שלנו כיהודים מתבססת, בין היתר, ובאופן ניכר על ההיסטוריה שלנו – על מה שעברו סבינו וסבותינו, על הילדוּת שלא הייתה לילדים בגטאות, על המשפחות שנמחקו כאילו לא היו ועל קברי האחים שנקברו באדמת אירופה.

 

"... ואין אפילו קופה, גם איש המטענים איננו ובעבור מיליון לא תקבל כרטיס חזור. ואיש לא מחכה בתחנה ואף אחד לא מנפנף שם במטפחת, רק באוויר תלויה דממה לקדם פניך בשממה אטומה. ושותק עמוד התחנה ושותקים שלושת האשוחים , שותקת הכתובת השחורה – כי כאן התחנה טרבלניקה..."


בעולם שאנחנו חיים אין עוד רכבות כמו אלו שהגיעו אל התחנה בטרבלינקה. בעולם שאנחנו חיים, לא מייצרים עוד סבון מבני אדם. בעולם שאנחנו חיים קיימת מדינה יהודית, חרף שנאת אויביה ומתנגדיה, והיא מימוש ההבטחה – לעולם לא עוד.

 

יהי זכר ששת המיליונים נצור בליבנו לעד.

 

 

נכתב על ידי ה. לייבו , 15/4/2015 22:01   בקטגוריות מחיי היומיום, סביבה, אקטואליה, סיפרותי  
הקטע משוייך לנושא החם: יום הזכרון לשואה ולגבורה
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,273
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לה. לייבו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ה. לייבו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)