זהו סיפור בלתי נתפס ומציאותי בהחלט על חברת תקשורת המתיימרת להיות מובילה בישראל, שלא רק סובלת מליקויים חמורים בטיב השירות שלה, אלא חמור מכך – נוהגת באופן עברייני, פלילי ושיקרי כלפיי לקוחותיה וכשזה מתגלה – לא יודעת לחזור בה.
הסיפור הבא, הוא סיפור אישי שלי מהתקופה האחרונה. סיפור שטרם הסתיים במלואו. למי מביניכם ששוקל לעבור להוט – זה זמן טוב לשמוע חוויה מלקוח לא מרוצה ופגוע, ולאלו מכם שיש להם הוט – תהיה זו במה ראויה לשתף אולי גם בחוויות שליליות מצידכם.
באמצע ספטמבר האחרון, עם מעברי לדירה חדשה התחלתי לחפש למי מבין החברות אצטרף כדי להנות משירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפון. חברת יס חיזרה אחריי ממושכות וכאחד שמגיע מבית בו יש יס, ידעתי את טיב החברה ואת טיב התכנים שבה – אך לצערי המחיר היה לא משכנע. מנגד, הגיעה הצעה אטרקטיבית מסוכן נמרץ של הוט – ב-269 שקלים לחודש אקבל את כל החבילות של הוט + 2 ממירים HD + 2 ממירים מקליטים + אינטרנט במהירות 12 מגה + קו טלפון עם 500 דק' לכל היעדים. הצעה חלומית. לאורך כל הדרך ניסיתי לוודא שאכן אין טעות בהצעה המושלמת ושאלתי את הסוכן האם כשאעביר ערוץ ערוץ בממיר, אראה את כל הערוצים פועלים או שמא יהיו חסומים. מבלי להסס אמר לי הנציג – הכל יהיה פתוח, חוץ מכמובן ערוצי צ'רלטון של הספורט. וואלה, איזה יופי!
חיש מהר הותקן בביתי החדש הוט לאחר שקיבלתי את החוזה לידיים שלי ואכן ראיתי שכתוב את כל מה שציינתי במחיר מבצע מדהים של 269 שקלים.
כעבור כמה ימים כשהתפניתי לזפזפ בין הערוצים גיליתי שחלקם חסומים. ערוץ האוכל, הביוגרפיה, הבריאות, החיים הטובים, נשיונל גיאוגרפיק וויילד ועוד. בשלב הזה זכיתי לעשות היכרות ראשונה עם מוקד שירות הלקוחות של הוט בטלפון. הצגתי את הבעיה, והנציגה אמרה כי מחר יחזרו אליי לאחר בדיקה. חיכיתי עד לשעות הערב למחרת ואיש לא חזר אליי אז התקשרתי שוב – הפעם, ביקשה הנציגה שאעביר את החוזה והבטיחה שלמחרת מנהל יחזור אליי. כצפוי, עוד יום של המתנה ארוכה חלף ואיש לא חזר אז שוב התקשרתי למוקד. כבר בתחילת השיחה אמרתי לנציגה כי על מנת למנוע צעקות שתעביר אותי במיידי למנהל כדי שלא יהיו לי טענות גם כלפיה, אך העקשנית החליטה לנסות לגרום לי להתחרט על הבקשה לשוחח עם מנהל במשך חצי שעה... וכשכבר כמעט התייאשה ניסתה לבדוק את רצינותי ואמרה שאם ארצה להמתין למנהל על הקו זה ייקח לפחות 40 דקות כי הם מאוד עסוקים. אמרתי לה שאין לי בעיה והפלא ופלא תוך פחות מדקה עלתה מנהלת על הקו. במשך ארבעים דקות ניסתה להסביר לי המנהלת שזה שהסוכן אומר "כל הערוצים פתוחים" הכוונה היא שמדובר רק בערוצים של הוט ולא בערוצי "פרימיום" כגון האוכל, החיים הטובים וכל שאר הערוצים שסגורים אצלי. במקרה הזה סירבתי לפיצוי שהציעה המנהלת מכיוון שהוא היה לשלושה חודשים ועם סיומו עליי יהיה להתקשר שוב למוקד השירות כדי לדאוג שהם יבטלו את הערוצים שאקבל במתנה – על מנת שלא אחוייב עליהם. מן הסתם, שאמון איבדתי במוקד השירות ולכן החלטתי לא לקחת את הסיכון ובכלל – דיי נמאס להתקשר להוט כל יום. כל שרציתי זה להיות מרוצה כפי שהובטח לי ולא לשמוע מהם עד אשר ייגמר החוזה בעוד שנה וחצי.
כעבור חודש וחצי, לפני מספר ימים חשבון האשראי שלי הציג לי עובדה מעניינת – במקום לחייב אותי ב269 שקלים, הוט חייבה אותי ב662 שקלים. הכיצד? עוד שיחה למוקד שירות הלקוחות ... ואז מסבירה לי הנציגה שאין לי חוזה ב269 שקלים אלא בכ-325 שקלים.... והחיוב הגבוה הוא חיוב ראשון שנלקח על חשבון חודשיים... כי ככה גובים בהוט את החשבון הראשון – חודש שהיה פלוס חודש מראש, וזאת גם מבלי ליידע אותי על כך בכלל. הנציגה החלה לפרט לי שעל הטלוויזיה אני משלם 187 שקלים, על האינטרנט 102 שקלים והטלפון 25 וקצת. הייתי בשוק. כשהסברתי לנציגה שיש לי חוזה מול העיניים שבו הנציג כתב 269 שקלים היא לא האמינה לי ואמרה שאין כזה דבר. הפצרתי בה להסתכל על החוזה ששלחתי להם עוד מהעימות הקודם, אך היא לא עשתה זאת. כעבור חמש דקות התקשרתי שוב למוקד לנציגה אחרת. היא לאחר שכנועים רבים, הסכימה לחפש את החוזה שיש ברשותם ואכן ראתה שהוא קיים והנתונים לא תואמים. עוד הבטחה שמחר יחזור אליי מנהל, ניסיתי לסרב ולדרוש מנהל במיידי אך ללא הועיל. קיבלתי מספר פנייה כדי לזכות באמון בהם וחיכיתי למחרת שמישהו יצלצל. ניחשתם נכון – איש לא חזר אליי מהוט. בשעות הערב בזמן שיעור משעמם באוניברסיטה, חיפשתי פרטים על מנכ"ל הוט וחיפושים ממושכים ומעמיקים מצאו כתובת מייל שלו. שלחתי לו מכתב חריף – תוך חמש דקות קיבלתי מענה במייל בשמו שהוא יטפל באופן אישי ובהול בטענות שלי. לא חלפו עשר דקות ונציגה "בכירה" מטעם הוט התקשרה אליי והציגה עצמה ככזו המטפלת בפנייתי מטעם המנכ"ל.
פקססתי לה את החוזה המדובר והיא אכן ראתה שאני צודק. כעבור יומיים חזרה אליי והסבירה לי שמדובר במקרה חריג ובלתי נסבל מבחינתם – הנציג המציא חבילות ומסלולים על דעת עצמו (ציינה שהוא כבר הספיק לעזוב את החברה), הם מבחינתם מבינים שהשירות שקיבלתי מהנציגים השונים והמשונים שלהם הוא לקוי בלשון עדינה, ושכל העניין בתחקיר של בכירי החברה. אינני יודע אם להאמין לה או לא – אבל זה לא העניין. כשהגענו לחלק המעניין והחשוב – מה עושים עכשיו, התאכזבתי מאוד. הוט לא מוכנה לתת לי את העסקה שנציג מטעמה חתם איתי בסך 269 שקלים כי מבחינתם זה לא קיים. קיבלתי זיכוי על שני ממירים (שכחתי לציין שכמובן שהתגלה שהממירים שקיבלתי – בתוספת תשלום ולא בחינם כפי שציין הסוכן) ואת הVOD בחינם למשך חצי שנה. מבחינת התשלום – הוא לא יירד מ-325 שקלים... וזאת אני שוב מדגיש למרות חוזה חתום עם הוט על 269 שקלים.
לסיכום, אין לי הרבה מה להוסיף אחרי סיפור מתסכל, מייאש, מכעיס, מרגיז ומה שלא תרצו. הוט התגלתה במלוא רמאותה, חוסר ההגינות שלה, שירותיות עלובה ולא ישרה. אני מן הסתם, אחפש בימים הקרובים מבצע אטרקטיבי מצד יס כדי לעבור חברה. מציע לכם להיזהר מאוד מהתחברות להוט.