קשה לפרגן בארץ שלנו. במיוחד כשכל אחד מנסה לעבוד על השני, לדפוק קומבינות על חשבון האחר ולקחת מכם את הכסף בהזדמנות הראשונה שתהיה לו.
אבל לפעמים באמת מגיע.
יש לי מדפסת HP לא חדשה שרצה על תחליפי דיו כבר בערך שנתיים. בהתחלה היססתי כי חשבתי שלהכניס למדפסת שלך תחליף דיו זה כמו לשתות וודקה במקום מים (למרות ששניהם "נראים" אותו דבר או כמו להכניס דלק עם אוקטן שונה לאוטו (רחמנה ליצלן).
אבל המחיר משחק פה תפקיד. בעוד ששתי מחסניות למדפסת שלי היו עוברים את ה250₪ בכל חנות שהיא, התחליף עולה, ובכן, חצי.
אז עניין האיכות נכנס לתמונה. כמה באמת תחליפי הדיו האלה איכותיים?
מדען אני לא, וגם לא מבין גדול. אבל יש לי כישרון ללמוד מטעויות. אז אמרתי לעצמי- תקנה, תנסה, מקסימום לא יילך- תמכור ותספוג את ההפסד.
אז התקשרתי ל"דיו סנטר", שפרסום שלהם הגיע אלינו לדואר וקיבלתי שתי מחסניות דיו מנוילנות, בקופסה, ממש כמו המקוריות (טוב, זו לא חוכמה, כל "תחליף" רוצה להדמות כמה שיותר למקור)
הכנסתי למדפסת...
ולא יאומן, זה עבד! J
המדפסת עבדה כרגיל, עם החדות והמהירות הרגילה ולא ראיתי שום בעיה.
לפני החגים, החלפתי דיו במדפסת. השליח הגיע בדיוק בשעות שקבענו, החליף את המחסניות, נתן גם מגנט וחוברת עליהם ויצא לדרכו.
אבל כשהכנסתי את הדיו למדפסת גיליתי שהשחור אמנם עובד בסדר, אבל הצבעוני חולה. הינחתי שזו בעיה במדפסת ולכן התחלתי לחטט, מה שלא ממש עזר, ובמקום לחשוד ב"תחליף דיו", התחלתי לחשוב על שידרוג המדפסת.
רק אתמול כשהייתי צריך (סוף סוף) להדפיס משהו בצבע מלא, התחלתי לחשוב שאולי הטונר זו הבעיה, והרי יש להם אחריות על כל המיכלים שלהם, אז התקשרתי לשירות לקוחות.
ענה לי ארז, היה מאוד נחמד וניסה לעזור. אחרי שהרטבתי טישו וניסיתי לשדל את הדיו לצאת (ללא הצלחה), התחלתי להפעיל כוח וניענעתי את המיכל (מה שלא היה ממש חכם, וגם אני וגם ארז הבנו שכשמנענעים מיכל דיו- דיו בסוף יוצא). שפריץ אדום של דיו מילא לי את הספה (לא נורא, "אם מנגבים מהר זה יורד", וזה באמת ירד).
ובסוף, כשהרתחתי מים, חיכתי דקה וחצי שהם יתקררו, טבלתי את הטונר במים, חיכתי עשרים שניות, הוצאתי וניגבתי בעדינות עם טישו ואז ניסיתי שוב לגרום לדיו לצאת בעזרת טישו רטוב – ללא תוצאות, המסקנה הייתה שהטונר דפוק.
אז קבענו שלמחרת בין 10 ל12 יגיע שליח ויחליף את הדיו.
ב11 הגיע שליח, החליף את הדיו, נתן קבלה וכמה דיסקים ריקים עם פרסומת שלהם פיצוי והלך.
ונחשו מה?
זה עובד... J
עוד לא הגיעה שעתה של המדפסת שלי אחרי הכל.
אז למה מילה טובה? כי למרות שידעתי את סיכון האיכות כשפניתי אליהם מלכתחילה, והתבאסתי לאללה כשהוא התממש - השירות, העזרה, האחריות והמהירות שלהם פיצו על הכל- ובמיוחד כשהם לא גבו שקל מעבר למחיר המיכלים.
וסוף סוף יש לי את מפת ניוזילנד מודפסת ביד J