לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


סאטירה, דמגוגיה זולה, העלבת עובדי ציבור בעת מילוי תפקידם, ציניות, שפה לא תקינה-פוליטית, בעיטות מעל ומתחת לחגורה, הכפשות, השמצות, פיצוצים, מרדפי מכוניות וציטוטים אמיתיים ומדומים של קלינט איסטווד.
כינוי:  מקס הזועם

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2006

הפיתרון האולטימטיבי של מקס הזועם.


היום מקס הזועם חשב (יש לו מכונה מיוחדת בשביל זה, סוג של גנרטור שמופעל בקפאין מרוכז במקום בנזין ומחובר באלקטרודות רבות עוצמה לראשו של מקס הזועם. מסיבות בטיחותיות מקס הזועם נוהג לחשוב פעם בחודש לכל היותר) על פתרונות. כל הזמן באים למקס הזועם בטענות, "אתה רק מתלונן ופתרון אתה לא מציע" או "ומה אתה היית עושה יא בכיין?". לאחרונה המצב נעשה לבלתי נסבל בעליל, נהגי משאיות צופרים לו בצומת וכוסיות בביקיני משליכות עצמן על הרצפה בתחנונים לפתרון. מקס הזועם, בערך כמו אוגוסטוס קיסר, לא יכול להגיד לא לדרישות העם, לכן הוא התחבר לגנרטור וזה מה שיצא...

הנחות יסוד:

1. בארץ יש יהודים, ערבים, דרוזים ועוד כל מני קבוצות ואף אחת מהן לא מתכוונת לקום ולהתנקז למקום אחר. זה אומר שכולם צריכים למצוא דרך להסתדר אחד עם השני (או להרוג אחד את השני כמובן).

2. הפלסטינים לעולם לא יוותרו על זכותם לעצמאות.

3. מדינת ישראל הוקמה כדי שיהודים ישלטו על עצמם לשם שינוי. אם זה לא יקרה, בצורה זו או אחרת, באמת שאין סיבה לקיום שלה ואנחנו יכולים לחזור לאוקראינה ולמרוקו.

4. כל פתרון צריך להיות מושג על ידי דיאלוג ולא בכפייה.

5. המדינה/המדינות שתתקיים לאחר הפיתרון צריכה להיות דמוקרטית ככל האפשר.

6. פיתרון של שתי מדינות לשני עמים הולך ומתרחק בכל יום שעובר עקב עיבוי ההתנחלויות וההזדהות הגוברת של הפלסטינים בעלי האזרחות הישראלית עם אחיהם מעבר לקו הירוק.

7. אם מישהו רוצה לחיות במדינה לאומית כמו שהיתה מקובלת במאה ה-20 (וזה הולך להשתנות חברים) ולנסות לממש, עד כמה שאפשר, מדינה שתהיה גם יהודית וגם דמוקרטית, עכשיו זה הזמן. בקרוב יהיה מאוחר מדי.

8. היות שלא נראה שמישהו מהפוליטיקאים שלנו, שלא לדבר על עמישראל או הפלסטינים והפוליטיקאים שלהם, הולך לקבל שכל בזמן הקרוב ולהגיע להסכם של שתי מדינות לשני עמים, הגיע זמן לבדוק פיתרונות עתידיים.

אי לכך ובהתאם לזאת מקס הזועם החליט שמה שאנחנו צריכים זה משהו שדומה עד כמה שאפשר למקום שאליו הולכים ישראלים טובים לאחר המוות: שוויץ. לא שוויץ האירופאית עם הפרות המלוקקות ובחורות שעושות יודל אלא שוויץ כאן במזרח התיכון.
אז לפני שאתם מתחילים עם "אנחנו לא באירופה ידה ידה ידה" מקס הזועם יזכיר לכם שאירופה היתה, עד לפני שישים שנה בלבד, היבשת המסוכסכת והאלימה ביותר בעולם, ובאמצע היבשת המטורפת הזאת נמצאת מדינה שהבעיה הכי גדולה שלה היא עודף שקט. אז כנראה שהשוויצרים עשו משהו נכון.

בואו נביט יותר מקרוב. בשוויץ חיים ביחד דוברי גרמנית, צרפתית, איטלקית ורומנסק. מיותר למנות את המלחמות בין דוברי השפות הנ"ל מחוץ לשוויץ במאתיים השנים האחרונות נכון?
יש בה גם קתולים ופרוטסטנטים, שהמלחמות בינהם במאה ה-17, שנמשכו שמונים שנה הטביעו את אירופה באוקיאנוסים של דם שגורמים לסכסוך המזרח תיכוני הקטן שלנו להראות כמו משחק ילדים. בשוויץ הם חיים זה לצד זה.

איך זה קורה? ובכן, די פשוט בעצם. המדינה מחולקת לקנטונים שמנוהלים בצורה דמוקרטית. מעליהם יש ממשלה פדרלית דמוקרטית, שעושה משאל עם על כל פיפס. יש להם חוקה שמסדירה את כל הבלגאן ובמקרה של חילוקי דיעות מכריע בית המשפט העליון.

יש להם משק קפיטליסטי אבל שונה מאוד מהקפיטליזם שאנחנו מכירים. הכלכלה מבוססת על עסקים קטנים וחברות קטנות שבהן העובדים נהנים ממשכורות טובות ומרגישים שותפים ברווחי החברה. המעסיקים מתייחסים לעובדים כאל שותפים ולא כאל אוייבים והעובדים גומלים להם במספר אפסי של שביתות. הממשלה, מצידה, פורשת רשת ביטחון חברתית ודואגת לאבטלה נמוכה.

בגלל שבדומה לנו, אין לשוויץ משאבים טבעיים לנצל, הם מתמחים בתעשיות מבוססות ידע, מקצועיות ותחכום ולא ניצול משאבי טבע ועבודה זולה. זה, בנוסף לתיירות ולבנקאות, מביא לרמת חיים גבוהה ביותר. ההתקציב הפדרלי, אגב, נמצא בגרעון תמידי ואף אחד לא דואג מזה כי הם מבינים שעדיף להכנס לחובות ולהשקיע את הכסף בקידום המדינה מאשר לאזן את התקציב ולדון שליש מהעם לחיי עוני ואת המשק למיתון.

הם נייטרלים ולא מתערבים בסכסוכים של אף אחד. הם גם לא חייבים שום דבר לאף אחד, אין להם קונדליסה רייס שתגיד להם מה לעשות והם לא מסתכסכים עם חצי עולם בגלל שהם משרתים אינטרס של איזושהי מעצמה.

ואחרון חביב. הם ממש לא פצפיסטים. יש להם את אחד הצבאות המעולים ביותר בעולם.
בארץ לא ממש יודעים את זה, אבל שוויץ מפורסמת באיכות הלוחמים שלה כבר מאז ימי הביניים ובמאות השנים האחרונות, שכירי חרב שוויצרים היו המבוקשים ביותר באירופה.
שווה להזכיר כאן את המשמר השוויצרי של האפיפיור שלמרות התלבושות ההומואיות שלהם מהווים את אחד הכוחות המיוחדים המשובחים ביותר בעולם.

הצבא השוויצרי לא בנוי ולא אמור לתקוף אף אחד. הוא קיים כדי לעשות גיהנום לכל מי שיעז לפלוש אליה, זהו תפקידו היחיד. במקרה של פלישה, כל הכבישים והגשרים שמובילים למדינה, שממולכדים דרך קבע, יפוצצו כדי לעכב את התוקפים ולאפשר לכוחות המילואים (כל אזרח מחזיק בביתו רובה ומדים) להתייצב ביחידותיהם.

אז מה רע? נקים מדינה פדרלית מהים עד הנהר, אף אחד לא יצטרך להתפנות, להיות מיעוט אתני מדוכא או להוציא דרכון כדי לבקר בקברי האבות/מקומות קדושים החביבים עליו. המדינה תהיה מחולקת לקנטונים, כל אחד ישלוט על עצמו ויביא לידי ביטוי את כל שאיפותיו הלאומיות, הדתיות והתרבותיות בלי שום צורך להתחשב יותר מדי במיעוטים וקבוצות אחרות. החוקה הפדרלית תקבע את היותה של המדינה נייטרלית ודמוקרטית ותאסור על כל שינוי בגבולותיה החיצוניים.

אנחנו ניתן שנה אחת לכל קנטון לקלוט הגירה כרצונו ואז נמשיך לקלוט הגירה אך ורק בהתאם למכסות מוסכמות.

אנחנו נשלח את קונדליסה רייס לאלף עזאזלים ונצהיר שאין לנו שום עניין לשרת את האינטרסים של הגרינגוס או כל אחד אחר במזה"ת, שיקחו את סיוע החוץ שלהם ויעופו לנו מהעיניים.

אנחנו נבנה כלכלה שתתבסס על עסקים קטנים, תיירות, היי-טק, מותרות, יהלומים ונשק (שאותו נוכל למכור חופשי להודים ולסינים אחרי שניפרד מהדוד-סאם). יש כאן די והותר כוח אדם איכותי, ידע, טבע ואתרי עלייה לרגל כדי לעשות זאת.

מבחינתינו, היהודים, אנחנו כבר לא נצטרך לשבור את הראש עם הסתירה שבין מדינה יהודית לדמוקרטית ונוכל לריב בלי הפרעה על השאלה איזה סוג של יהדות אנחנו רוצים בקנטון היהודי שלנו. אם זה לא ילך, תמיד נוכל להיפרד כידידים לשני קנטונים יהודיים, דתי וחילוני. המקומות החשובים לנו דתית והסטורית יהיו ברובם בידינו, או לפחות בניהול משותף. היהודים בארץ לא יהיו תחת שלטון זר, ותהיה להם אפשרות לממש את צרכיהם הלאומיים והתרבותיים.

כל אזרח יוכל לנוע באופן חופשי מקנטון לקנטון, בדומה להסדר בין המדינות בארה"ב. בכל אחד מהקנטונים ילמדו תכנית ליבה מחייבת ומעוגנת בחוקה שעיקרה לימוד עברית, ערבית וההסטוריה והתרבות של כל יושבי הארץ. מעבר לזה, בכל קנטון ילמדו תכנים שרלוונטיים לו. לכן יהיו גם חיים משותפים בין כל יושבי הארץ, משוחררים מהמתחים של כיבוש, דיכוי ושאיפות לאומיות סותרות.

אפילוג:

מקס הזועם ניתק מראשו את האלקטרודות והדליק סיגריה. לאט לאט המציאות התחילה לחזור אליו והוא נזכר שהוא מוקף בעם שנעשה פרנואידי והסטרי מיום ליום. שמעדיף להסתגר מאחורי חומות ונע בין פחדים קיומיים לפרצי אלימות ושגעון גדלות. הוא נזכר שאנחנו מעדיפים להיות הכלב של אמריקאים ולהתבשם מכוחו של אדונינו עד שיחליט שהוא לא צריך אותנו ויזרוק אותנו לכלבים. הוא נזכר שכאן מעדיפים לנצל עד תום את משאבי הטבע המעטים ולהעביד כוח אדם איכותי במשכורות ותנאים מחפירים כדי שכמה אנשים יוכלו להתעשר מהר ולהבריח את הונם לשוויץ האמיתית. זאת שנמצאת באירופה.

זין, עושה רושם שמקס הזועם פשוט ימשיך להתלונן ולרדת על כולם.

נכתב על ידי מקס הזועם , 12/10/2006 20:58  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



107,617
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למקס הזועם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מקס הזועם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)