לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עולם חדש מופלא


הגיגים מחיי שלי וחיים של אחרים.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לחץ חברתי בערוץ הראשון


יאיר טרצ'יציקי מדווח על ריאיון אצל גאולה אבן על עבודת הקודש שלו ושל חברו יואב ריבק בבלוג לחץ חברתי.

 

קחו לכם חמש דקות וצפו. ריאיון מצויין. צפיית חובה.

 

נכתב על ידי , 25/12/2006 12:23   בקטגוריות אקטיביזם, המלצות על בלוגים, כלכלה, פוליטיקה, תקשורת, אינטרנט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תכנית ספדי - בדרך אל הניצחון


איזו התרגשות... גברי מתקשר אלי מוקדם בבוקר (מה אתה עושה ער בשעות כאלו???) ושואל אותי אם שמעתי מה שאמר לופוליאנסקי. אמרתי לו שלא. אז הוא אמר לי שהוא החליט שהוא מתנגד לתכנית. הופתעתי. אמנם אני הייתי מאוד אופטימי בקשר לסיכויי ההצלחה שלנו, אבל לא חשבתי שזה יסתיים בנוק אאוט דווקא עכשיו. הארץ מדווח כי לופוליאנסקי החליט לבקש מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה להקפיא את התכנית, מחשש להחלשת ירושלים.

 

בתרגום לעברית פשוטה - הוא עבר לצד שלנו... לופוליאנסקי מציין את האלטרנטיבות לספדי - שטחי בינוי פנויים בתוך ירושלים, תוכניות פינוי בינוי, והגבהת בניינים קיימים. לשם שינוי נהנתי לקרוא מה שאומר ראש העיר שלי. הוא פשוט אמר בדיוק מה שאנחנו אומרים כבר כמה שנים טובות. לא פלא שצפריר רינת טוען שזה הישג. אכן, היה זה מאבק מורכב ומסובך, שכלל עשרות ארגונים ירוקים, שעבדו יחד בשיתוף פעולה לא רע בכלל. זה בהחלט אחד ההישגים הסביבתיים החשובים ביותר בשנים האחרונות, ולדעתי, היה זה המאבק הסביבתי הגדול ביותר מאז המאבק נגד כביש 6.

 

עוד משהו. אני חושב שזהו מכה ניצחת לרשות לפיתוח ירושלים והעומד בראשה - עזרי לוי, האיש שטען שוב ושוב שאין אלטרנטיבה. מבחינתי זוהי התשובה ההולמת ביותר לתקיפה שלו נגדי ונגד חבריי, בחלוקת אות הגלובוס השחור, שאגב, מקשט לי את השולחן בצורה מאוד נחמדה. עזרי, אלימות היא לא הפיתרון!

 

בניגוד למה שאולי ניתן לצפות, לא זה הזמן לנוח על הזרים. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות - להביא את האמירה החשובה הזו לישום בפועל. יקח זמן עד שכל התוכניות החדשות יאושרו, וצריך לעבוד בצורה מאוד יסודית. אבל זרקו לכיווננו את הכפפה, ואנחנו מרימים אותה בשמחה.

 

דבר אחרון - נראה לי שזו הוכחה מצויינת, כי בעקבות התאגדות, וניהול קמפיין רציני, ניתן להשפיע ולשנות. אפילו תוכנית גרנדיוזית של בניית 20,000 יחידות דיור בהרי ירושלים. גם צריך לעשות זאת. אם לא היינו עושים זאת, התוכנית הייתה עוברת מזמן. תודה לכל מי שנתן יד במערכה. ישיבת המועצה הארצית לתכנון ובנייה עברה לינואר, ואם ידונו בה בתוכנית, נהיה שם.

 


מאחר שכתבתי פוסט ארוך על ספדי, ואני קצת ממהר, נעשה זאת בקצרה. היום יום ללא קניות. לא קונים. הלאה תרבות הצריכה! הלאה התאגידים! תחי המהפכה!!!

 



 

למה? את זה אתם יכולים לקרוא פה.

 

זהו. תבלו.

 

 

נכתב על ידי , 24/11/2006 10:16   בקטגוריות אקטיביזם, מגמה ירוקה, סביבה, תכנית ספדי, אופטימי  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ההפגנה היום בוטלה, ומקס זועם על החרדים


אתמול בערב אני מקבל טלפון בהול. הדיון על הצעת החוק של יורי שטרן לגבי חוק לשמירת הרי ירושלים נדחה. אם תשאלו אותי מדוע - זה משום שאולמרט ושטרית (אולמרט תומך בספדי, ושטרית מתנגד לחוק הזה ספציפית), ידעו שאין להם רוב. גם הממשלה נגד ספדי, והיא יודעת למה. כך שמשמרת המחאה להיום בבוקר, בוטלה. כשהממשלה תדון בנושא, אני כמובן אודיע.

 


 

פעם היה לי כח לכתוב פוסטים בנושאי היום, ובהם הגיגים שונים. גיליתי שזה די קשה, אך אני לא אוותר על כך. מאמרי הדעה יוחזרו לבלוג ובגדול! לא לחינם כותרת הבלוג הינה: "הגיגים מחיי שלי וחיים של אחרים". בנוסף, אני הרבה יותר נהנה ממאמרי הדעה שאני כותב, כי הם יוצרים דיונים הרבה יותר עמוקים מדיווחים אלו או אחרים. אולם כאשר יום יבוא (במהרה בימינו), ובו אני אעבור לפלטפורמה נורמלית (וורדפרס), אני אקרא לבלוג: "בלוג גיקי - פוליטי - אקטיביסטי". גם דיווחים בנושאים שונים, וגם דעות.  זה יתאר יותר טוב את הבלוג.

 


 

שנה שעברה צעדתי במצעד הגאווה בירושלים. זה היה בתקופה שהייתי במרצ, ועשיתי את זה כאות סולידריות עם אנשים שרוצים שיכירו בהם כמו שהם. כפייה הינה כפייה, גם אם זה כלפי הקהילה הגאה. גם השנה, ביום שישי אני מתכוון לצעוד במצעד, ועוד רבים וטובים. לא ברור לי הטענה של המשטרה, שבעצם אומרת שבגלל שיש חשש לטרור, הם לא יאפשרו למצעד לצעוד (נראה שזו תהיה ההחלטה, אבל אני מקווה שאתבדה). ואם האיום היה מופנה מצד רחמנא לצלן, אירגוני הטרור הרשמיים? גם אז המשטרה הייתה אומרת כך? לא נראה לי. שהרי טרור זה של ערבים, ויהודים בסך הכל מרגישים מכה קלה באווירון. עד כאן המשטרה, בקצרה.

 


 למה לא לפרגן ולראות גם מה אחרים אומרים?

 

 אני ממליץ בחום לקרוא את הפוסט בבלוג המצויין של מקס הזועם - הומואים עושים להם את זה. על פוליטיקה, רייטינג, חילונים וחרדים וסקס. הרבה סקס. מה דעתכם???

נכתב על ידי , 5/11/2006 15:36   בקטגוריות אקטואליה, אקטיביזם, הגיגים, הפגנה, משטרה, סביבה, פוליטיקה, תכנית ספדי, המלצות על בלוגים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תכנית ספדי - הפגנה מול ישיבת הממשלה ביום ראשון בבוקר


כפי שסיפרתי, התכנסה וועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעת החוק של יורי שטרן - למען שימור הרי ירושלים.

 

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעת החוק, השר שטרית החליט לערער, מחשש לתקדים.

 

ביום ראשון העניין עולה לישיבת הממשלה. בואו להפגין יחד איתנו, ולומר לממשלה, שעליה לתמוך בהרי ירושלים, ולמעשה לבטל את תוכנית ספדי, למען ירושלים ולמען הריה!

 

נפגשים בשעה 8 בבוקר, בצומת שדרות יצחק רבין ונתנאל לורך (ליד מחלף קריית משה של כביש בגין, מתחת לבית המשפט העליון), כדי להראות שיש סיבה ש- 50 חברי כנסת חתמו על הצעת החוק, ו- 1000 איש הגיעו להפגנה שנערכה רק לפני כשבועיים וחצי!.

 

בנוסף, אני מעלה כתבת וידאו ששודרה בחדשות הוט, על המיצג שערכנו בהר חרת, יומיים לפני ההחלטה האחרונה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. רק בשביל האנקדוטה, המקריא הראשי של מגילת איכה במיצג הוא צמח יורה, ד"ר לתנ"ך, הד"ר הצעיר ביותר בארץ במדעי הרוח. והוא משלנו.

 

המערכה נמשכת...

 

נכתב על ידי , 1/11/2006 22:16   בקטגוריות אקטואליה, אקטיביזם, הפגנה, מגמה ירוקה, פוליטיקה, תכנית ספדי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי: 

בן: 44

Skype:  idan_dor 

תמונה




53,833
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעידן דורפמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עידן דורפמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)