כמו שיש "גן ציונה" או "גן נחמה", צריך לפתוח פה גנון לאומי שבו מרבית תושבי ישראל האינפנטילים יקבלו חינוך, בשם "גן ישראל". למה אני אומר שיש לנו עם אינפנטילי? הנה כמה סיבות:
כידוע לכם הציתו בשטחי יהודה ושומרון מסגד. רוב האנשים מימין ומשמאל מיהרו לגנות את העניין, אבל כמה אנשים סירבו לגנות ואפילו אמרו שזה לגיטימי. למה? כי גם הציתו בתי כנסת, ולא מיהרו לגנות את העניין.
לפני כחודש וחצי פרסמתי את המאמר "החזיר נותן הכשר" במגזין במה, בו ביקרתי את התופעה החברתית של הצדקת המתרחש בשטחים לא מטעמי ביטחון, זכויות היסטוריות ונימוקים אחרים, אלא אמרו שזה בסדר לעשות, כי דברים דומים מתרחשים גם בארצות אחרות. בקיצור, בהתבסס על היהדות, טענו שמותר לאכול חזיר בגלל שגם בחו"ל אוכלים אותו.
עכשיו אותו דבר קורה עם המסגד. אם הציתו בתי כנסת ולא גינו את העניין, כפי שאמר היום ח"כ מיכאל בן-ארי, אין סיבה לגנות את שורפי המסגד. לזכותו של בן-ארי ייאמר שהוא לא הצדיק את השריפה, אבל הוא גם מסרב לגנות אותה. למה? "כי אין איזון": לא מגנים שריפת בתי כנסת.
אני מסכים עם בן-ארי שצריך לגנות גם שריפות של בתי כנסת, ושיש טעם לפגם בכך שלא עושים את זה. אבל מה? הגאון מחליט ללכת על המאזן השלילי: לא מגנים שום שריפה על רקע לאומני-דתי. הרי למה ללכת על המאזן החיובי בו מגנים ומונעים שריפה של כל מבנה? יותר קל לטעון שאין טעם להיות בסדר כשכל האחרים לא.
בן-ארי כמובן עוד מתפקד רק כאידיוט, בעוד שיש כמה שמצדיקים את זה על הרקע של שריפת בתי הכנסת. מה הלאה? נוציא את הפרוטוקול של זקני עזה כי פעם הרוסים הוציאו את הפרוטוקול של זקני ציון?
תגנו ותמנעו הכל משני הצדדים, אידיוטים.
עוד דוגמא זה כל הסיפור עם שר המשפטים, זה שלמעשה המציא את הפרידמניזם אך לא זכה לקרדיט, יעקב נאמן. כזכור לכם יעקב נאמן אמר שעל בתי המשפט להתנהל על פי דין תורה (ולא לפי המשפט העברי כמו שמנסים למכור לנו דמגוגים למיניהם). על נאמן אין מה להרחיב במילים, אבל על התגובה לעניין יש.
במדינת ישראל זה או שחור או לבן, אין באמצע ואין לערבב. או שמתנגדים לחלוטין להכלת המשפט העברי או שדורשים את כולו.
הנה רעיון חדשני, תשתדלו לא להיבהל: למה שלא נבחן מרכיב-מרכיב במשפט העברי, ונבדוק מה יכול לעבוד תוך כדי התבוננות על דברים כמו דמוקרטיה ודברים כאלה, ואם זה מתאים, ניקח? אני לא מכיר את המשפט העברי ולכן אני לא יכול לתת דוגמאות, אבל לא נראה לי שיש מערכת משפט גרועה לחלוטין.
לדוגמא אתן מערכת משפט שאני יותר מכיר: האמריקאית. מצד אחד, זה רעיון מעולה שבן-אדם שהורשע במספר עבירות דומות (לדוגמא מספר מקרי אונס) יקבל על כל מעשה שהורשע בו עונש נפרד, ולא עונש יחיד לכל העברות בהן הורשע גם יחד. לעומת זאת, אני לא ממש מעוניין לאמץ את הרעיון שבו מי שיוצא זכאי בדין הפלילי עדיין יכול לצאת אשם בדין האזרחי.
בקיצור, במקום להתנהג כמו ילדים בגנון ולהגיד "It's my game or no game" צריך לבחון כל רכיב לגופו ולראות האם הוא מתאים לזמננו. הרי חלק מהעניין הזה כבר יישמנו, אז צריך עכשיו לעשות את זה יותר רציני ולעבור בחברת משפטנים מכל רחבי הקשת הפוליטית שיעברו על המשפט העברי וימליצו המלצות.
אבל עכשיו נזכרתי איפה אני חי ושהגיע הזמן לצאת מהסרט שנכנסתי אליו.
עכשיו רק צריך למצוא גננת (גם גנן זה בסדר, לא נפלה לרעה).
יש מתנדבים?