אתמול שאל אותי בני בכורי אלו מענים יש למרכז המידע והייעוץ לתושב ב"כותר ראשון"
בעתות מצוקה. למי פונה התושב? למוקד הערוני? למשטרה? אלי?
שאלה מצויינת.
אז ככה:
את הפניות הדחופות רצוי להפנות אל המוקדים המאויישים 24 שעות ביממה:
המוקד העירוני בראשון-לציון - פועל משך כל ימות השנה לרבות שבתות ומועדי ישראל.
המוקד מרכז ומפנה את פניות התושבים לגורמים הרלוונטיים בכל תחומי פעילותה
של הרשות, ומבצע מעקב ובקרה אחר הביצוע. טלפונים: 106, 03-9542799.
מעבר לשעות העבודה של המינהל לשילוב חברתי - המוקד העירוני מתווך בין
פונים לבין עובדת סוציאלית תורנית.
משטרת ישראל - סניף ראשון לציון - 100.
בשעות הקבלה של מרכז המידע ניתן ורצוי להיעזר גם במתנדבים שלנו כי:
- המתנדבים הם: מהווים אוזן קשבת מצויינת, יושבים במקום רגוע, יכולים להקשיב בנחת, להרגיע ולייעץ.
- ברשותינו מספרי טלפון של גורמים בעירייה ואנו יכולים לתווך בין התושב לרשויות.
- יש לנו מתנדבת, עובדת סוציאלית במקצועה, עם יכולות וכישורים למענים רגשיים / נפשיים.
- יש לנו מענים בשפות שונות.
- למידע נוסף בנושא זה ראה את הרשימה הבאה:
בנשוב "רוחות מלחמה - 2" .
ברשימה ערוכה רשימת ספרים לנושא חרדות אצל מבוגרים וילדים וכן, רשימת אתרים ופורומים.
קול קורא: עיריית ראשון לציון פונה לתושביה ומבקשת את עזרתם באירוח משפחות מהצפון.
המעוניינים מתבקשים לפנות למוקד 106 לרישום ולקבלת פרטים. (17.7.06)
(פורסם באתר העירוני - תחת הודעות לציבור).
