פרק א' – מזוז מחליט להגיש נגד קצב כתב אישום חמור, הכולל בתוכו עבירת אונס.
פרק ב' – קצב ומזוז חותמים על עסקת טיעון, שבה מודה קצב בעבירות מין, אך העבירות החמורות יותר, ובראשן עבירת האונס, מוצאות מכתב האישום.
פרק ג' – בעקבות ביטול עסקת הטיעון בידי קצב, מזוז מחליט שוב להגיש נגד קצב כתב אישום חמור, הכולל בתוכו עבירת אונס.
מה ניתן להסיק מן הזיגזג הזה?
ראשית, שמסקנות חקירת קצב הן שהאיש אנס. לכן, בפעמיים בהם גובש נגדו כתב אישום, הוא הואשם באונס.
שנית, שעסקת הטיעון היתה עלולה לחלץ אדם, שהפרקליטות והיועץ המשפטי רואים בו אנס, ממשפט צדק ומעונש על מעשהו.
עם כל ההערכה על נחישותו ואומץ לבו של היועץ המשפטי מזוז, שללא מורא וללא משוא פנים עמד בלחצים ולא נרתע להגיש כתבי אישום נגד הנשיא, ראש הממשלה, שר האוצר ושר המשפטים, הוא ראוי לגינוי על עסקת הטיעון האפלה, שעלולה היתה לחלץ אנס (לכאורה) שכיהן כנשיא (לכאורה?) מן הדין.
עסקת טיעון היא כלי בעייתי ביותר במשפט, כיוון שהיא מונעת את גילוי האמת ואת מימוש הצדק במשפט. אולם לעתים היא הכרח בל יגונה – היא מבטיחה עונש כלשהו לעבריין, שהיה ספק באשר להרשעתו ושעלול היה לצאת לחופשי. היא מקצרת הליכי משפט, היא חוסכת משאבים רבים של המשך חקירות יקרות וממושכות, היא מקצרת הליכי משפט כאשר העומס על בתי המשפט רב.
אין לפסול קטגורית כל עסקת טיעון, אך כאשר מדובר בנבחרי ציבור, כל עסקת טיעון, ללא יוצא מן הכלל, פסולה מעיקרה. נבחר ציבור, מעצם תפקידו ומעמדו, חושף את עצמו בפני הציבור. אם הוא עבר עבירה, חובה לעשות הכל כדי להגיע לחקר האמת. על הציבור לדעת האם אדם שנבחר לתפקיד ציבורי אשם בעבירות בהן הוא חשוד. אין כל סיבה שתצדיק עסקה שעשויה למנוע מן הציבור את זכותו לדעת מה עשו מנהיגיו.
אין זה ראוי, שאדם שבחר בקריירה ציבורית, יוכל להשתמש בכלים שהחוק נותן כדי למנוע את גילוי האמת וכדי להתחמק מעונש. יש לשלול בחוק את זכות השתיקה מנבחרי ציבור. יש לשלול בחוק את האפשרות לסגור תיק כלשהו של נבחר ציבור בשל חוסר עניין לציבור. יש להימנע מעסקאות אישום עם נבחרי ציבור.
ככל שתפקידו של נבחר ציבור רם יותר, כך הכלים הללו פסולים יותר.
מן הראוי שלקח עסקת הטיעון עם קצב ילמד, ואיש לא יעלה עוד על דעתו לחתום על עסקאות טיעון מפוקפקות עם אולמרט, אם אחרי השימוע יוחלט סופית להגיש נגדו כתב אישום, עם ליברמן, אם בתום החקירה יוחלט להגיש נגדו כתב אישום או נגד כל נבחר ציבור אחר.