צודק נחמיה שטרסלר, בהגדרתו את כביש 6 כפרוייקט חברתי ממדרגה ראשונה, המחבר את הפריפריה למרכז ("הכי חברתי שיש", "הארץ" 21.7.09).
אולם הכביש במסלולו המתוכנן צפונה (עוד 60 ק"מ מצומת אלייקים עד נהריה) פותר את בעייתה של הפריפריה הצפון מערבית בלבד. הפריפריה הצפון מזרחית תיהנה ממנו באופן חלקי בלבד (קיצור הדרך המסויים הקיים כבר היום). כל תושבי אזור הגליל העליון, מרום הגליל, הגליל התחתון, הגולן ועמק הירדן לא יהנו ממנו. תושבי קריית שמונה, צפת, חצור, קצרין וטבריה לא יקורבו למרכז הארץ.
בתוואי המקורי של הכביש, הוא אמור היה להתפצל בצומת אלייקים לציר מערבי המגיע לנהריה ולציר מזרחי המגיע לצומת עמיעד ומתחבר לכביש 90. תכנית הציר המזרחי הוסרה, החלטה שמחירה החברתי כבד – השארת הפריפריה הצפון מזרחית מחוץ לתחום.
סלילת הציר המזרחי של כביש חוצה ישראל והקמת אוניברסיטה בגליל המזרחי הם שני מיזמים לאומיים וחברתיים חיוניים ביותר, שיחברו באמת ובתמים את הפריפריה הצפון מזרחית של המדינה למרכז הארץ. ממשלה ציונית חייבת להוביל שני פרוייקטים אלה.
* "הארץ"