תגובה ליצחק לאור: "כן, כהנא חי", "הארץ" 25.6.10
קורא אינטילגנטי, הקורא פובליציסטיקה בעין ביקורתית, אינו מסתפק במסר הגלוי של הכותב, אלא מחפש גם בין השיטין את המסר הסמוי, שהוא לרוב המשמעותי ביותר.
מה ראה יצחק לאור לפתוח את מאמרו "כן, כהנא חי" בציטוט ארוך ממשנתו של "הרב" כהנא?
מי שמכיר את רעיונות וכתביו של לאור, לא יתקשה להבין – יש קרבה מדהימה בין רעיונותיו של כהנא לאלו של לאור. שניהם רואים סתירה מוחלטת בין ציונות לדמוקרטיה, בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית. שניהם מקדישים את חייהם לג'יהאד נגד החיבור – מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית.
לאור הוא תמונת הראי של כהנא. כהנא הוא תמונת הראי של לאור. אחדות הקצוות – איציק כהנא ומאיר לאור. אותה גישה, אותה קיצוניות, אותה דיכוטומיה, אותה דוגמטיות, אותה תמונת עולם ילדותית, שטחית, רדודה ומעוותת.