מאמריי "למי מותר להיות מקארתיסט" ו"צדק צדק תרדוף" עוררו פולמוס רחב היקף בבלוג, שהניב עשרות תגובות. ברצוני להרחיב בתשובתי לשני מגיבים.
ראשון, הקורא והמגיב המתמיד אורי מ', שכתב: "
האם בשם "החופש האקדמי" המדינה יכולה לקבל השתלטות כזאת, המדירה כל דעה אחרת, דווקא של מי ששוללים את הבסיס עליו מושתת קיומה? האם המדינה יכולה להשלים עם מצב, שבו בעוד 30 שנה כל סטודנט יקבל את הגישה האנטי ציונית כמדע מדויק? והרי כבר היום זה מתחיל להיות כך.
אין לי ספק, שאילו החוגים לספרות באקדמיה היו בצלמו ובדמותו של איש הימין הרדיקאלי פרופ' הלל וייס, אורי מ' לא היה רואה בכך דבר טבעי, ולא היה חושב שיש להשלים עם כך, בשם "החופש האקדמי", ובצדק. התרחיש הווירטואלי הזה, הוא תמונת הראי של המציאות בה אני נאבק.
"
אבי בלכרמן מפרגן למאמרי "צדק צדק תרדוף": "אכן עשית כברת דרך...". לא עשיתי כל כברת דרך. זו הייתה דרכי תמיד. על הקמפיין של "אם תרצו" בנושא הקרן החדשה למדתי לראשונה בכתבה של בן כספית ב"מעריב". למחרת שוחחתי בטלפון עם ארז תדמור. שיבחתי אותו על התחקיר ועל החשיפה של מימון הגורמים שסייעו לטריבונל גולדסטון, בה ראיתי ואני עדיין רואה שרות חשוב לחברה הישראלית. אולם כבר באותה שיחה שללתי מכל וכל את הקמפיין האישי נגד נעמי קרן עם ציור הקרן, וסיפרתי לו את סיפור הקמפיין רבין = פינוקיו, ששללנו. לאחר מקרא המכתב לנשיאת האוניברסיטה, מיהרתי לכתוב ל"ישראל היום" את "למרות אם תרצו", שבו ביקרתי את המכתב בחריפות.
אולם יש הבדל בין הביקורת העניינית שלי, לבין מה שגרם לאבי לכתוב ש"עברתי כברת דרך" – שאט הנפש שהפגנתי כאשר קראתי "חומר" שאבי שלח לי אודות "אם תרצו". החומר הזה הזכיר לי משטרים אפלים מן המאה שעברה. היה זה חומר מקארתיסטי צהוב, נחות ביותר, פורנוגרפיה פוליטית. היה זה חומר שמטרתו להלך אימים כדי לסתום פיות. הפצת החומר הזה היא מעשה נואל, הרבה הרבה יותר מסוכן ומאיים מהמעשים של "אם תרצו" אותם אני מבקר.
לפני שבועות אחדים, נשלחה מעטפה לניב גורדון, המרצה בב"ג המסית להחרמת האקדמיה הישראלית, ובתוכה כדור, וחתומים... "אם תרצו". כל ילד מבין שזהו ניסיון שקוף לפגוע ב"אם תרצו" ולהציג אותם כמי שעומדים מאחורי איום שכזה. והנה, התקשורת הישראלית קפצה על הסיפור כמוצאת שלל רב, ללא כל ביקורתיות, וקשרה את המעטפה ל"אם תרצו". אז נכון, יש לי ביקורת על "אם תרצו", אך אגן עליה בכל כוחי מול ציד המכשפות הנורא הזה. הייתי מגן עליהם גם אילו היו רחוקים מעמדותיי, כפי שעשיתי לא פעם (למשל, כאשר אורי אבנרי הותקף אחרי הפגנת השמאל בעקבות המשט, ואגב – "אם תרצו" הכניסו את המאמר הזה לאתר שלהם, מה שמעיד עד כמה הם רחוקים מהתדמית שמנסים ליצור להם), לא כל שכן, כאשר אני מזדהה עם מטרותיהם.
במאמרי "צדק צדק תרדוף" ביקרתי את "אם תרצו" על כרוז ה"יזכור", וכתבתי שפטריוט אמיתי לא יעשה כן. אבי ראה בכך אמירה שלי כאילו "אם תרצו" אינם פטריוטים אמיתיים, ולא היא – האמירה שלי, היא שכיוון ש"אם תרצו" הם פטריוטים אמיתיים, מהם איני מצפה למעשה כזה. אבי מאמין שאני "אתפכח" מתמיכתי ב"אם תרצו". ואילו אני מאמין, ש"אם תרצו" ילמדו את הלקח, ואת מטרותיהם הצודקות ינסו להשיג בשיטות ראויות.
הקיצוניות וההתלהמות אופיינית לקבוצות של צעירים וסטודנטים. כך מתנהל המאבק נגד הגלובליזציה באירופה. כך התנהלה שביתת הסטודנטים המפורסמת בשנות ה-90, בהנהגת ארז אשל. גם אז המטרה הייתה נכונה, אך האמצעים קיצוניים ובלתי חוקיים. מהתקופה שבה אני הייתי סטודנט, אני זוכר הפגנת שמחה של סטודנטים ערביים ותא קמפו"ס (השמאל הרדיקאלי) ביום מותו של בגין, שהתדרדרה להתגוששות אלימה עם תא "גלעד" (תא הליכוד).
כך אני רואה את ההקצנה של "אם תרצו". מאחר ואני יודע שמנהיגי התנועה קוראים את מאמריי, אני מנסה להיות "המבוגר האחראי" המסייע להם לחזור לתלם.