בדבריו אחרי הטבח באיתמר קרא ראש הממשלה לציבור לנהוג איפוק ולא לקחת את החוק לידיים. הוא צודק, הגורם היחיד שתפקידו להלחם בטרור הוא ממשלת ישראל וזרועות הביטחון הכפופות לה. המדינה היא החוק. אי אפשר לקיים מדינה ללא מונופול מוחלט על הפעלת הכוח והסמכות. מי שמנסה להחליף את המדינה בהפעלת כוח ובהשלטת החוק, חותר תחת קיומה ועלול לגרום לאנרכיה.
אולם השימוש בביטוי "לקחת את החוק לידיים" אינו משקף את חומרת הבעיה. מה פירוש לקחת את החוק לידיים? פירוש המושג הוא שאזרח יחליף את המדינה ויעשה במקומה את מה שעליה לעשות. למשל – אם מיליציות אזרחיות יבצעו את החקירה והמרדף לתפיסת הרוצחים במקום כוחות הביטחון.
לא בכך מדובר. "תג מחיר" אינו לקיחת החוק לידיים. אוי ואבוי למדינה, אם חלילה החוק שלה היה דומה ל"תג מחיר". "תג מחיר" הוא שם מכובס לתרבות של פוגרומים. פראי האדם היוצאים להכות ערבים ולפגוע ברכושם כאשר הם רוצים "להעניש" את הממשלה על ניסיונותיה ליישם את החוק, כמו למשל להרוס מבנה בלתי חוקי, אינם לוקחים את החוק לידיים, אלא פועלים באמות מידה שהן היפוכו של החוק, היפוכו של הצדק והיפוכו של המוסר, בוודאי של המוסר היהודי.
החוליגנים שתקפו פועלים פלשתינאים בשילה במוטות ברזל ובגז, הם מחבלים. מצער מאוד, שכוחות הביטחון העסוקים במצוד אחרי המחבלים שביצעו את הטבח באיתמר צריכים להקצות כוחות גם כדי ללכוד את המחבלים היהודים, אך יש לעשות הכל כדי לשים קץ לתופעה הזאת. יש למצות את הדין עם המחבלים הללו – לתפוס אותם ואת המסיתים שלהם ולהושיב אותם לשנים רבות מאוד מאחורי סורג ובריח.
אנו מתקרבים לחג הפסח – יש לבצע בתוכנו ביעור חמץ, לבער את הרע מקרבנו, לבער את הרעים מקרבנו, להקיא ולהוקיע אותם ואת המסיתים, יהיה תוארם (של המסיתים) אשר יהיה.
* "שישי בגולן", "חדשות בן עזר"