לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2016

שמואל ב ט: חסד לפיסח


לפני ארבעה פרקים בלבד, קראנו את הפסוק המצמרר הבא: "הַפִּסְחִים וְ...הַעִוְרִים שְֹנֻאֵי נֶפֶשׁ דָּוִד".

 

ובפרק זה, מאמץ דוד את מפיבושת, בנו של אהוב-נפשו יהונתן, מצרף אותו לפמליית המלכות, מבטיח את קיומו כל ימיו ומעביר לבעלותו את כל אדמותיו של שאול. מפיבושת הוא נכה, פיסח, שאיבד את שתי רגליו בילדותו.

 

איך ניתן ליישב את הדברים?

 

פתרון א': בניגוד לאמור בפרק ה', הפסחים והעיוורים לא היו שנואים על דוד. כלומר, זו הייתה סתם השמצה. אבל... איזו סיבה יש לתנ"ך לטפול אשמה כזו על דוד?

 

פתרון ב': דוד חזר בתשובה. יתכן שיש לו רתיעה אינסטינקטיבית מפני בעלי מום, אך הוא התגבר עליה מתוך הכרה ששנאה כזו היא עוול, אינה הולמת אדם הגון ולבטח אינה הולמת מלך.

 

פתרון ג': אהבת נפשו ליהונתן חזקה דיה כדי שדוד יתגבר על סלידתו מנכים, כאשר מדובר בבנו של יהונתן. 

 

* 929

נכתב על ידי הייטנר , 3/1/2016 21:12   בקטגוריות חברה, חינוך, מנהיגות, יהדות, תרבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)