לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של אורי הייטנר

מאמרים בנושאי פוליטיקה, חברה, תרבות, יהדות וציונות. אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל, איש חינוך ופובליציסט

כינוי:  הייטנר

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

המ"מים של משה סילמן


התייחסותו של ראש הממשלה לניסיון ההתאבדות של משה סילמן כאל "טרגדיה אישית", מבטאת ניכור ואטימות למצוקה הקשה של רבים מאזרחי ישראל. תגובת הייאוש הקיצונית של סילמן היא כמובן יוצאת דופן, ואין להצדיקה בשום אופן. אבל המצוקה הקשה שדחקה את האיש לתגובה הזאת, הינה טרגדיה חברתית.

 

קראתי בימים האחרונים אמירות מקוממות, על כך ש"ככה זה" – האיש פשוט נכשל בעסקיו, ואין מה לעשות. אחד מצליח, האחר נכשל, ומי שנכשל נושא בתוצאות ואין הוא יכול לבוא בטענות לאף אחד. זהו מוסר קניבאלי, של חוק הג'ונגל הדרוויניסטי, החזירי, הרואה את החיים כמשחק הישרדות חסר רסן. אכן, בשוק החופשי יש מי שמצליח בעסקים ומי שכושל, אבל תפקידה של המדינה הוא למנוע מן הנופל להיות חסר כל, לאבד את קורת הגג, להגיע לפת לחם.

 

מדינת הרווחה אינה שוללת את כלכלת השוק ואינה מנוגדת לה, אבל היא יוצרת מסגרת של סולידריות, של ערבות הדדית, של צדק, של אנושיות. בחברה אנושית, יש לאדם זכויות חברתיות, שתפקיד הכלל לספק.

 

לא חייבים להיות סוציאליסטים כדי לאמץ את גישת מדינת הרווחה. לשם כך, די להיות באמת ובתמים תלמידיו של זאב ז'בוטינסקי. בימים אלה נשמע ברדיו זמריר (ג'ינגל) המזמין את הציבור לאירוע לציון יום השנה ה-72 למותו של ז'בוטינסקי, שנקרא "כלכלה חופשי וצדק חברתי". אכן, השילוב הזה היה דרכו. השילוב הזה הוא היפוכו של הקפיטליזם החזירי של המתיימרים להיות יורשיו. השילוב הזה אינו מניח לאף אזרח ליפול, בשל כישלון בעסקיו.

 

ז'בוטינסקי דגל בשוק חופשי, אך לא בשוק פרוע. הוא האמין שהכלכלה החופשית, המאפשרת לאדם לבטא את עצמו ואת היצירתיות שלו, היא המנוע לחיים מודרניים. אולם הוא היה מודע לסכנותיה של הכלכלה החופשית, העלולה להביא לפערי ענק, לנפילה והתרסקות של חלק מן האוכלוסיה ולריכוז ההון והכוח בידי יחידים. הוא סבר שעל המדינה למנוע זאת, וקרא לאמץ את עקרונות הצדק החברתי של התנ"ך, כדי לאזן את הכלכלה החופשית. הוא קרא לחקיקה חברתית שתגן על השכיר מפני התוצאות האפשריות של כלכלת שוק בלתי מרוסנת, שאין לצדה מדיניות רווחה. "היא מונעת את קיומו של 'חוק הברזל' המפורסם של הכלכלנים מן המאה התשע עשרה, חוק הקובע שהסייג היחידי לתנאי העבודה הפרולטרית, הרי זו מידת היגיעה ומידת הרעב שהפועל יוכל לסבול בלי 'להעלם', כלומר למות".

 

ז'בוטינסקי הציע חקיקה חברתית רדיקלית, ברוח התנ"ך, ותקצר היריעה מלפרטהּ במסגרת זו. אולם לִבּת הצעתו היא חמשת המ"מים שהמדינה מחויבת להבטיח לכל אזרחיה: מעון, מזון, מלבוש, מורה ומרפא.

 

המדינה אינה אחראית לכישלונות עסקיים של אזרחיה, אולם היא חייבת להבטיח קיום בכבוד גם למי שלא הצליח. חמשת המ"מים הללו הן המינימום. משה סילמן איבד את קורת הגג, חלה ולא קיבל תנאי מינימום לקיומו, שכן קצבת הנכות שקיבל ועליה חי – 2,300 ₪ לחודש, אינה מאפשרת אפילו ביטחון תזונתי. המדינה לא סיפקה לו את חמשת המ"מים.

 

סילמן אינו חריג, יש רבים מאוד, רבים מידי, במצבו או במצבים דומים; אזרחים שקופים, חלשים ומוחלשים, עניים ואף עובדים עניים. רובם הגדול אינם מאבדים את התקווה ואינם נוקטים צעד קיצוני כשל סילמן. אולם החיים שלהם הנם חיי סבל ומצוקה. המאבק למען צדק חברתי, נועד לשים קץ לעוני, לצמצם את הפערים הנוראים ולקומם את מדינת הרווחה המבטיחה חיים בכבוד לכל.

 

ראש הממשלה ושרי ממשלתו, המתיימרים להיות תלמידיו של ז'בוטינסקי, רחוקים ת"ק פרסה ממשנתו החברתית. על מנת להצדיק את יומרתם, עליהם לבצע תפנית חדה במדיניות הממשלה בתחומי החברה והכלכלה.

 

* "ישראל היום"

נכתב על ידי הייטנר , 17/7/2012 00:09   בקטגוריות אנשים, היסטוריה, חברה, המאבק החברתי, כלכלה, פוליטיקה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פינתי השבועית ברדיו: שיר אסירי עכו


שיר אסירי עכו / הבנימינים

פינתי השבועית ברדיו "אורנים", 16.7.12

 

ביום ה' ימלאו 72 שנים לפטירתו של זאב ז'בוטינסקי, ראש בית"ר ומייסד הזרם הרוויזיוניסטי בציונות, שגלגולו הנוכחי הוא הליכוד.

 

מלבד היותו של ז'בוטינסקי מנהיג פוליטי ומדינאי, הוא היה גם עיתונאי, סופר ומשורר. לציון יום השנה למותו, אשמיע את שירו "שיר אסירי עכו".

 

בפסח תר"פ 1920 התנפלו ערביי א"י על יישובי הגליל ועל השכונות היהודיות בירושלים ופתחו במאורעות דמים. זאב ז'בוטינסקי, מנהיג עולה בשמי הציונות, שהיה באותה תקופה לב הקונצנזוס הלאומי, גיבור לאומי – מחולל הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה, כיהן כחבר ההנהלה הציונית והיה האחראי מטעם ועד הצירים על ארגון "ההגנה". במאורעות הוא ארגן את "ההגנה" בירושלים ופיקד על הכוחות. הוא נעצר בידי הבריטים ונדון ל-15 שנות מאסר ועבודת פרך ועוד 20 מחבריו נדונו לשלוש שנות מאסר. כל היישוב, ובראש ובראשונה תנועת העבודה – יריבתו המרה לימים, התייצבו לימינו והובילו מאבק בא"י, בבריטניה ובעולם כולו לשחרורו. כעבור 3 חודשים שוחררו ז'בוטינסקי וחבריו. בעת שבתם בכלא, כתב ז'בוטינסקי את השיר, שהיה המנונם של האסירים. היה זה שיר זיכרון לטרומפלדור וחבריו, שנפלו בתל-חי חודש לפני מאורעות פסח תר"פ.

 

יש לציין שז'בוטינסקי התנגד למאבק על תל-חי. היה זה בעיניו מאבק שווא, חסר תוחלת מדינית וכלכלית, הליכה עם הראש בקיר. אולם לאחר נפילת טרומפלדור וחבריו, אימץ ז'בוטינסקי את גבורת טרומפלדור – חברו להקמת הגדודים העבריים, ובעיקר את דבריו טרם מותו "טוב למות בעד ארצנו", כמופת חינוכי, ואת תנועת הנוער שהקים, בית"ר, קרא על שמו – ברית יוסף טרומפלדור (ואף הפך את הטי"ת לתי"ו, כדי להתאים למורשת העיר ביתר, מעוז מרד בר כוכבא).

 

המסר של השיר הוא התובנה שהגשמת הציונות והקמת המדינה תהיה כרוכה במלחמה ובקורבנות.

 

כמה הערות על השיר: בנוסח המוכר והשגור של השיר, כולל בביצוע שנשמע, מופיעה השורה "דם עברי רווּי לשובע, ניר והר וגיא". שורה זו אינה הגיונית. מה פירוש דם רווי? במה הוא רווי? ומה הקשר להמשך המשפט – "ניר והר וגיא". אולם הנוסח הזה הוא פשוט שיבוש של הנוסח: "דם עברי רָוּו לשובע, ניר והר וגיא" – כלומר הניר וההר והגיא רוו לשובע דם עברי.

 

השורה הפותחת של השיר היא "מני דן ועד באר שבע". מה, ז'בוטינסקי היה כזה מינימליסט, הסתפק בגבולות כאלו? ובכן אין השיר משרטט גבולות, אלא מצטט פסוק מן התנ"ך, שבו דוד מצווה על יואב לבצע מִפְקָד ושם נאמר "מני דם ועד באר שבע" וכך גם במקומות נוספים. כוונתו של ז'בוטינסקי, היא שארץ ישראל כולה רוותה לאורך ההיסטוריה דם עברי. ההמשך מדבר על גבולות הרוחב, והם "מגלעד לים" כלומר כולל עבר הירדן המזרחי. כידוע, ז'בוטינסקי שר על שתי גדות הירדן, והטריגר המרכזי לפרישתו מן ההנהלה הציונית והקמת התנועה הרוויזיוניסטית היה האשמתו את ויצמן וההנהלה הציונית על שלא נאבקו בכל כוחם ולמעשה השלימו עם הספר הלבן של צ'רצ'יל, שקרע משטח המנדט שיועד להקמת הבית הלאומי היהודי את עבר הירדן המזרחי. אולם השיר הזה נכתב שנתיים לפני הספר הלבן, ועל הגבולות הללו לא הייתה עדין כל מחלוקת.

 

כאמור, בתקופה בה נכתב השיר היה ז'בוטינסקי התגלמות הקונסנזוס ביישוב היהודי ובתנועה הציונית והשיר היה לשיר מקובל מאוד בכל רחבי היישוב, כולל בתנועות הנוער של תנועת העבודה ובקיבוצים. הם המשיכו לשיר אותו גם אחרי הקרע עם ז'בוטינסקי, אלא שהחניכים לא קיבלו את המידע השולי – מי כתב את השיר...

 

לסיום, אשיר בקולי את השורה האהובה עליי ביותר, ומה שאהוב עליי ביותר הוא העובדה שהיא הוגשמה בפועל: "לנו לנו, תהיה לנו, כתר החרמון".  

 

את השיר הלחין המוסיקאי והמורה למוסיקה יוסף מילט. נשמע את הביצוע של "הבנימינים".

 

מִנִּי דָן וְעַד בְּאֵר שֶׁבַע, / מִגִּלְעָד לַיָּם, / אֵין אַף שַׁעַל אַדְמָתֵנוּ / לֹא כֻפַּר בְּדָם. // דָּם עִבְרִי רָווּ לַשֹּׂבַע / נִיר וָהַר וָגַיְא; / אַךְ מִדּוֹר וָדוֹר / לֹא נִשְׁפַּך טָהוֹר / מִדַּם חוֹרְשֵׁי תֵּל חַי. // בֵּין אַיֶּלֶת וּמְטוּלָה, / בְּקִבְרוֹ דּוֹמֵם, / דֹּם שׁוֹמֵר גְּבוּל אַרְצֵנוּ / גִּיבּוֹר גִּדֵּם. // אָנוּ שֶׁבִי, אַךְ לִבֵּנוּ / אֱלֵי תֵּל-חַי בַּצָּפוֹן; / לָנוּ, לָנוּ, תִּהְיֶה לָנוּ / כֶּתֶר הַחֶרְמוֹן, כֶּתֶר הַחֶרְמוֹן.

נכתב על ידי הייטנר , 16/7/2012 22:56   בקטגוריות אנשים, הגולן, אמנות, היסטוריה, חוץ וביטחון, מנהיגות, פוליטיקה, ציונות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שבע הערות לפרשת אולמרט


        א. השיטה הצרפתית

 

בדיון הציבורי בעקבות פסק הדין בפרשיות אולמרט, עלה הרעיון לאמץ את השיטה הנהוגה בצרפת ובמדינות אחרות, לפיה אין חוקרים ואין מאשימים את הנשיא (בהקשר שלנו – את ראש הממשלה), כל עוד הוא מכהן, על עבירות שביצע טרם כהונתו. זאת, משלושה טעמים. האחד, לא לפגוע בהליך הדמוקרטי. הציבור בחר בראש הממשלה / נשיא, כדי שיממש את מדיניותו, ומן הראוי שבחירת הציבור תכובד. חטא ראש הממשלה טרם בחירתו? ימתין כתב האישום עד תום תפקידו, כפי שהוגש נגד ז'אק שיראק בתום תקופת נשיאותו. השני, כדי לאפשר לראש הממשלה להתמקד בתפקידו ולא להסיט אותו לאפיקים אחרים כמו ההכנות לחקירה, ולחלופין לאפשר לו להיות מוכן כראוי לחקירה ולמשפט, ולא שעה הוא נושא בכובד האחריות של הנהגת המדינה. שלישית, למנוע חתרנות נגד ראש הממשלה, באמצעות האשמות שווא, על מנת להדיחו.

 

אי אפשר לשלול את ההיגיון העומד מאחורי השיטה הזאת. אין זו שיטה מופרכת. אולם אני מציע לבחון אותה באמצעות הדוגמה הבאה. על פי כל הסימנים, היה בכוונתו של משה קצב להתמודד על ראשות הליכוד ומועמדותו לראשות הממשלה, בתום תקופת נשיאותו. והיה, ופרשיות האונס לא היו מתפוצצות בתקופת כהונתו כנשיא, הוא היה נבחר לראשות הממשלה, ואז היו מתפוצצות הפרשיות. היתכן שהחברה הישראלית הייתה יכולה לחיות עם מצב שבו האשמות באונס מופנות כלפי ראש הממשלה, ואסור למשטרה אפילו לחקור אותן? ומצד שני, לראש הממשלה אין אפילו הזכות והיכולת להפריך אותן ועליו לתפקד כאשר הן מרחפות כעננה מעל ראשו?

 

אני סבור, שהדרישה למנהיגות נקיה ומוסרית, חפה משחיתות ובוודאי מפלילים, חזקה יותר מכל הטיעונים המוצדקים בעד השיטה הצרפתית. המסר של שוויון בפני החוק, יחס שווה לראש הממשלה כלכל אזרח, חיוני לחוסנה של החברה ולתחושת הצדק של האזרחים ואסור לוותר עליו.

 

ניתן לצדד באימוץ השיטה הצרפתית. עם זאת, הטענות כלפי הפרקליטות על כך שלא נהגה על פי שיטה זו, כאשר השיטה הישראלית שונה לחלוטין, תמוהות ומשוללות כל הצדקה.

 

            ב. גוף ביקורת על הפרקליטות

 

רעיון נוסף שפסק הדין עורר והעלה לדיון ציבורי, הוא הקמת גוף ביקורת מעל הפרקליטות. אני תומך מאוד ברעיון הזה. אני סבור שאין גוף שלטוני שצריך להיות חסין מביקורת מקצועית. לא כל שכן, גוף רב כוח, הקובע גורלות של אזרחים רבים כל כך, וכאשר מדובר בהחלטות הנוגעות למנהיגי המדינה – להחלטות הגוף הזה עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על עתיד המדינה.

 

אני מקווה מאוד שגוף כזה יוקם בקרוב. אולם אין לי ספק, שאילו היה גוף כזה, לא זו בלבד שהוא היה מגבה את ההחלטה להגיש את כתבי האישום נגד אולמרט, אלא שאלמלא התקבלה ההחלטה הזאת, הוא היה גורם לכך שהיא תתקבל. פשוט, כיוון שגם על פי הכתוב בפסק הדין, בסעיפי כתב האישום שבהם אולמרט יצא זכאי מחמת הספק – לא היה מנוס מהגשת כתב אישום. הפרקליטות לא יכלה שלא להגיש את כתב האישום. אלמלא הגישה אותו, הייתה מועלת בתפקידה, באחריותה ובאמון הציבור בה.

 

            ג. מי חסין מביקורת?

 

מה, אסור לבקר את הפרקליטות? מה, היא עומדת מעל הביקורת? מה זאת ההתבכיינות הזאת של אנשי הפרקליטות?

 

ודאי שמותר לבקר את הפרקליטות. הבעיה היא שהביקורת שנמתחה עליה אינה הוגנת.

 

יש מקום לביקורת עניינית, מנומקת. אין מקום לקריאה להתפטרות פרקליטים, רק כיוון שבית המשפט זיכה נאשם. לא כל כתב אישום חייב להוביל להרשעה, ואם לא הוביל להרשעה, אין זה בהכרח פוגם במהות כתב האישום.

 

במקרה זה, כתב האישום הוביל להרשעה פלילית של אהוד אולמרט. בסעיפים שבהם הוא זוכה – פסק הדין לא מצא כל פסול בכתב האישום ולא הייתה בו כל הערה כנגד כתב האישום. פסק הדין קיבל את עיקרי הטענות של כתב האישום ולמעשה דחה את טענות אולמרט. אלא, שמאחר שמי שביצע בפועל את העבירות לא היה אולמרט עצמו, טען בית המשפט שהראיות לא הוכיחו מעבר לספק סביר שאולמרט ידע עליהן, ולכן הוחלט לזכותו מחמת הספק.

 

ולכן, אין כל מקום לטענות נגד הפרקליטות ולבטח אין מקום לקריאה להתפטרותו (או התאבדותו!!!) של פרקליט המדינה.

 

מותר למתוח ביקורת על הפרקליטות. אין גוף החסין מפני ביקורת. גם לא בית המשפט. ולדעתי, במקרה זה דווקא בית המשפט ראוי לביקורת. לאור העובדות שתיאר פסק הדין באשר לסעיפי האישום שבהם זוכה אולמרט – חוששני שבית המשפט הרחיק לכת מידי בזהירותו וברף הספק הגבוה כל כך שהציב. חוששני שבכך, בית המשפט פגע במלחמה בשחיתות.

 

ההתקפות שלוחות הרסן כלפי הפרקליטות, נועדו להלך עליה אימים, לבל תערער לבית המשפט העליון, אולי אף לגרום לה לבטל את כתב האישום נגד אולמרט על לקיחת שוחד בפרשת הולילנד, ולהרתיע אותה מפני הגשת כתבי אישום נגד אישי ציבור אחרים, כמו ליברמן.

 

אני סבור, שנכון תעשה הפרקליטות אם תערער על הזיכוי בפרשיות המעטפות ו"ראשונטורס".

 

            ד. אמינות

 אהוד אולמרט, אחרי פרסום פסק הדין: "לא היו מעטפות, אין מעטפות. תורידו את הנושא הזה מעל סדר היום".

 פסק הדין: טלנסקי מסר לאולמרט כדמי כיס מעטפות מזומנים בעת ביקוריו בחו"ל. בעת ביקורו של אולמרט בברית המילה של נכדו בארה"ב, טלנסקי העביר לו במעטפות 15,000 דולר במזומן. טלנסקי שילם עבור אולמרט חשבון של 4,700 דולר במלון הפאר ריץ' קרלטון ועוד ועוד, מדובר לכל הפחות ב-450,000 דולר.

 

פסק הדין קובע בפירוש שאולמרט כתב מכתבי המלצה לטלנסקי שהעביר לו מעטפות מזומנים. "לא יכול להיות ספק בעינינו, כי שליחת מכתבי ההמלצה עבור טלנסקי, שנעשתה בהיותו של הנאשם שר, תוך שימוש בניירות מכתבים רשמיים של משרד התמ"ת, הייתה התנהגות פסולה אשר העמידה את הנאשם במצב של ניגוד עניינים".

 

קשה לי להבין את החלטת בית המשפט לזכות את אולמרט בפרשה זו, ובאותה מידה לגיטימית עמדה המצדדת בהחלטת בית המשפט. על דבר אחד אי אפשר להתווכח. כאשר אולמרט טוען אחרי פסק הדין, בעקבות פסק הדין ובהקשר של פסק הדין ש"לא היו מעטפות" הוא... איך לומר זאת בעדינות? לא ממש מדייק.

 

            ה. קצין ושוטר

 

יום לפני הכרעת הדין בפרשיות אולמרט, בית המשפט גזר דין שווה לקצין ושוטר שהורשעו בהפקרת עציר פלשתינאי משוחרר, שדימם פצוע אל מותו.

 

גזר הדין הזה קומם אותי. איך זה יתכן, שהקצין שנתן את הפקודה והשוטר שביצע אותה קיבלו אותו עונש? אמנם, כאשר מדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל, כבמקרה הזה, מבצע הפקודה הוא עבריין וראוי לעונש. ועדין, יש הבדל גדול, בעיניי, בין אחריות נותן הפקודה לאחריותו של מבצעה. יתכן שנכון היה להקל בעונשו של השוטר. אולי נכון היה להחמיר בעונשו של הקצין. אסור היה לתת להם עונש זהה.

 

זאת תפיסת האחריות שבה אני מאמין.

 

ולכן, כאשר בית המשפט מרשיע את מנהלת הלשכה במעשי שחיתות פליליים שנעשו למען ראש הממשלה, ורוה"מ מזוכה מחמת הספק על המעשים הללו, קשה לי לקבל זאת.

 

ואני מודה, שקשה לי להתפעל ממנהיגותו של מי שמוכן שמנהלת לשכתו תשכב למענו על הגדר, תורשע והוא יישאר נקי. ועוד יותר קשה לי להתפעל, כאשר הוא חוגג את זיכויו, שעה שהיא הורשעה. גם זה אומר משהו על האיש.

 

            ו. נוהל מנהלת לשכה

 

אחרי שבג"ץ כבר אסר את "נוהל שכן", עליו לאסור גם את "נוהל מנהלת לשכה", המאפשר לאיש ציבור להפוך את מנהלת לשכתו למגן אנושי.

 

            ז. הרף הנורמטיבי

 

משפט אולמרט הסתיים בהרשעת ראש הממשלה לשעבר בפלילים. זוהי עובדה חמורה ביותר.

 

אך גם מן הסעיפים שבהם הוא זוכה מחמת הספק, לא עולה תמונה של מנהיג ישר דרך, נקי כפיים ומצניע לכת. שחיתות אינה רק מעשה פלילי.

 

הבעיה שלנו, היא שכמעט ויתרנו על הרף הנורמטיבי, הערכי, המוסרי שאנו מציבים בפני מנהיגינו – להיות ישרי דרך, נקיי כפיים, הגונים. את הרף הזה החלפנו בסף נמוך מאוד – לא להיות עבריינים פליליים. לאחר מכן הורדנו עוד את הסף – הם יכולים להיות גם עבריינים פליליים, ובלבד שבית המשפט לא יקבע שיש בעבירתם קלון (כאילו יתכן שלא יהיה קלון בעבריינות של ראש ממשלה). ובפרשת אולמרט הורדנו עוד את הסף, כאשר לאחר הרשעתו בפלילים, יצא ראש הממשלה לחגיגת ניצחון, ועמו המערכת הפוליטית ברובה הגדול ורוב כלי התקשורת, ומי שנדרש לתת את הדין אינו מי שהורשע בפלילים, אלא פרקליט המדינה, הנלחם בשחיתות.

 

על החברה הישראלית להציב אתגר – החזרת הרף הנורמטיבי לשיח הציבורי ולדרישות מן ההנהגה.

 

חלק מן הבעיה היא הפליליזציה של הציבוריות הישראלית; הריצה החפוזה מידי לבית המשפט, בכל דבר ועניין, במקום לקיים דיון ציבורי על הנורמות המוסריות. וכך, נוצר מצב, שכל מעשה שחיתות שאינו מניב הרשעה בבית משפט, מצטייר כלגיטימי, כל מה שאינו שחור הוא לבן, כל מי שאינו מורשע – צדיק. זו השחתה של החיים הציבוריים בישראל.

 

דווקא בפרשה שבה הורשע אולמרט בהפרת אמונים – פרשת מרכז ההשקעות, כלל איני בטוח שהיא חייבה העמדה לדין. עם זאת, די בנורמות הקלוקלות שנתגלו בה, כדי לפסול את אולמרט מכהונה ציבורית. לעומת זאת, דווקא הפרשיות שבהן אולמרט זוכה מחמת הספק, חייבו הגשת כתבי אישום ובחינתם במשפט הפלילי. ואף שאולמרט זוכה בהן מחמת הספק, מן הבחינה הציבורית, מה שעלה מפסק הדין אודותם, חייב לפסול אותו מכל כהונה ציבורית.

נכתב על ידי הייטנר , 16/7/2012 01:12   בקטגוריות אנשים, חברה, משפט, מנהיגות, פוליטיקה, שחיתות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



  
דפים:  

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להייטנר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הייטנר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)