במסגרת בלוג זה אני מצר , לא אחת, על רמת החינוך בישראל , ההולכת ומתדרדרת עם השנים , שומטת את היתרון האיכותי היחסי שלנו לעומת ארצות העולם , וכמובן יש לה גם השלכות כבירות על דמות החברה , התנהגות , ערכים וכיו"ב.
אין לי כל ספק כי הסכנה הגדולה ביותר לקיומנו כאן היא הלכידות הפנימית שלנו בוילה שלנו בג'ונגל, הנהיה מסוכן יותר כל יום - והכל מתחיל בחינוך...
נתקלתי במייל בנושא , שאם לא היה אמיתי ועצוב , היה גם יכול להיות מצחיק ...
מוקדש לתרנגול הצעיר , שמחר יעבור את הבחינה האימתנית במתמטיקה , כחלק מהתהליך הטבעי של כל מתבגר , ולצד רצונו להתקבל ללימודי רפואה במסגרת העתודה האקדמאית
בשבוע שעבר קניתי מוצר ב- 158 ₪. נתתי למוכרת שטר של 200 ₪ וחיפשתי בכיס 8 ₪, משום שלא רציתי לקבל מטבעות כעודף.
המוכרת קיבלה את הכסף והסתכלה אל הקופה, בלי לדעת מה לעשות.
ניסיתי להסביר לה שכך היא תיתן לי שטר של 50 ₪ כעודף, אך משום מה היא לא השתכנעה, וקראה למנהל המשמרת כדי שיעזור לה.
היו דמעות בעיניה בזמן שהוא הסביר לה ועשה רושם שאיננה קולטת.....
אז חשבתי על איזה שינויים היו בהוראת המתמטיקה משנות ה-50 ועד היום, הן בחינוך הממלכתי והן בפרטי, מעבר ליחס לתלמידים שהפכו להיות חסינים מכל ביקורת של המורים.....
הנה דוגמה של השינוי:
איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-50:
חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 4/5 ממחיר המכירה.
מהו הרווח ?
איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-70:
חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא % 80 ממחיר המכירה.
מהו הרווח ?
איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-80:
חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪.
מהו הרווח ?
איך לימדו מתמטיקה בשנות ה-90:
חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪.
מהו הרווח ?
בחר את התשובה הנכונה:
( ) 20 ₪ ( ) 40 ₪ ( ) 60 ₪ ( ) 80 ₪ ( ) 100 ₪
איך לימדו מתמטיקה בשנת 2000:
חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪.
הרווח הוא של כ- 20 ₪
זה נכון ?
( ) נכון ( ) לא נכון
איך מלמדים מתמטיקה בשנת 2010:
חקלאי מוכר עגלת תפוזים ב-100 ₪. עלות יצור אותה עגלה הוא 80 ₪.
אם אתה יודע לקרוא תעשה X במספר 20, שזה הרווח...
( ) 20 ₪ ( ) 40 ₪ ( ) 60 ₪ ( ) 80 ₪ ( ) 100 ₪

אסיים באימרת השבוע:
"במתמטיקה, כמו בדמוקרטיה, האחד שואב כוח ממספר האפסים שמאחוריו" ( לא ידוע )