לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ביום בהיר אחד עזבתי תפקיד בכיר בחברה פיננסית ידועה וגם נפרדתי מכלבי האהוב לאחר 12 שנה - ההתמודדות עם משבר גיל הארבעים התחילה ברגע זה - וכך גם הבלוג...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2010

"חומות של תקווה" - גאוות אנשי המילואים


אתמול סיימתי תקופת מילואים קצרה, שמבחינתי היתה מהנה ומועילה כאחד , כתמיד...

 

את הקורה כאן, בישראל של שנת 2010 , המתבגרת או אף מזדקנת -  מכירים כולנו בהקשר הצבאי - תופעות ההשתמטות, נטל המילואים בו נושא חלק קטן יחסית מאנשי המילואים, תופעות הראש הקטן וכיו"ב , הן תופעות שלצערי מאפיינות את הצבא וכמובן גם את המדינה , בה הפרט שם את עצמו במרכז במקום המדינה , ואת טובתו - כולנו מכירים את הגישה הזו וראו אותה בצורה כזו או אחרת.

 

אך קיימת לצד התופעה הזאת גם תמונה אחרת, שיש ביננו כאלו שזוכרים אותה מהעבר - של ציונות ללא מרכאות , של אהבת הארץ ( הקיימת ללא עוררין לצד שאלות נוקבות ) , של התנדבות אנשי מילואים, של עזרה הדדית והתחשבות, של שאיפה למקצועיות ותמיכה באנשי הסדיר והקבע בכל רגע - והרבה מאד איכפתיות.

 

מכיוון שבמילואים אלו ראיתי קצינים רבים מכל הדרגות התקופות והזמנים , כאשר רובם המכריע מגיע כי הוא רוצה לבוא , ומתנדב למילואים לצורך כך , וגם שהם מתנדבים, הם מסייעים בכל המרץ לדור הצעיר מנסיון החיים שלהם בצבא, מתקבלת תמונה מאד מרשימה, שאולי היא שמורת טבע בעולם הולך ונעלם של העצמת הפרט ...

 

לפחות אצלנו, מדובר גם בגילאים מבוגרים ודרגות בכירות - אציין כי בגילי ( 44 )  ובדרגתי ( שלא אציין ), הרגשתי ילד...

 

 



 

ולנושא אחר ומהנה לא פחות - בשבוע הבא בברלין - פעם ראשונה שלי בגרמניה, למרות הזדמנויות בעבר - לא אכחיש כי הרגליים רועדות והבטן מתהפכת מהנסיעה...

 

תמונות וחוויות - בקרוב...

 



 

אסיים באימרת השבוע:

 

"לבקר אחרים, ולתת להם את ההרגשה שאינם רצויים - זאת יכול כל אחד לעשות. אך לרומם את רוחם ולהעניק להם הרגשה טובה - לכך דרושים כשרון מיוחד והשקעת מאמץ" ( רבי נחמן מברסלב )

נכתב על ידי , 26/2/2010 05:42   בקטגוריות ים, נוסטלגיה, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים, אופטימי, צבא  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-7/3/2010 06:56
 



"חומות של תקווה" - נאמנות לקוחות


הכתיבה בבלוג מדי שבוע הינה משימה מורכבת למדי , כפי שיודע כל בלוגר , וזאת בניגוד למדיות האינטרנטיות האחרות, המכוונות על מנת לתת לנו לבטא את עצמנו בחופשיות, לארח אותנו בשמחה על שרתיהן, לחשוף אותנו לחומר שיווקי וגם לגרום לנו לאבד זמן איכות יקר וממושך...

 

אבל צורת ביטוי זו חשובה בעיקר לנו, הכותבים - המשקיעים , מעבר לזמן ולתכנון , את דם ליבם - ולמעשה, כבעולם העסקי, משתדלים להגיע לנאמנות קוראים , הרבה מעבר למונה הכניסות, לדעת שנגעת לב של אחר, ועל כך יעידו גם יצירת קשרים מעניינים הידועים לי בתוך הבלוגיה ...

 

בחרתי להביא כאן חלק מעבודת התיזה שלי , וכאן בהקשר "נאמנות לקוחות" - סקירה ספרותית מלפני 9 שנים אמנם שנעשתה בהקשר העסקי , אך כל כך רלוונטית עדיין - בבלוג, בעבודה, ובחיים בכלל...

 

 

 

 

 נאמנות הלקוחות

 

 

 

גבע (1994) מסבירה כי הגדרת הנאמנות למותג עוררה חילוקי דעות ניכרים בין החוקרים כבר לגבי השאלה הבסיסית – האם יש בכלל נאמנות למותג. מהמחקר הרב עלו הגדרות רבות של הנאמנות כגון צרכן נאמן למותג אם הוא מעדיף אותו מכל המותגים האחרים. גבע מסבירה כי הגורם המכריע ביצירת הנאמנות הוא הסיפוק, אך הוא אינו תנאי מספיק, במיוחד בשוק דינמי ותחרותי בו יכול הצרכן להרבות את סיפוקו באמצעות ניסוי מוצרים חדשים ומשופרים ואינו חייב לדבוק במותג זה או אחר.

 

 

 

נחמד (2000) מציג דרך ליצירת נאמנות לקוחות גבוהה דרך שירות VIP ללקוחות נבחרים, כאקט של שירות מעולה גלוי, המתבטא בסטנדרטי שירות גבוהים יותר, מחירים מיוחדים, אשראי, קבלת מתנות קטנות, קבלת שירות מבכירים, התייחסות ניהולית ותשומת לב נוספת. 

 

 

 

קוואסאקי (1998) מסביר כי המפתח לנאמנות לקוחות הינו מתן שירות אישי ללקוח ושוב – מתן שירות אישי.

 

 

 

פורסיית' (1998) מציג קווים מנחים לפיתוח נאמנות לקוחות כגון בדיקות פנימיות בארגון לגבי זיהוי מערכות יחסים רצויות עם לקוחות עיקריים וכן יכולת הארגון מבחינת מערכות מידע על הלקוחות לגבי פיתוח העסקים והקשר עימם – זאת הדרך הטובה לצמיחה, בסביבת שוק עתידית עויינת ותחרותית יותר.

 

 

 

דוניצה (2000) מכניס את המימד הטכנולוגי לאלמנט נאמנות הלקוחות בכך שהוא מציין כי מחסן נתונים (DATA WARE HOUSE) הינו כלי לבניית נאמנות לקוחות. הוא מציין את יכולות המערכת ככלי היכול לסייע בהשגת יתרונות שיווקיים שיתנו תשובה ליכולת לבנות נאמנות לקוח ומניעת נטישתו את הארגון, תוך ניצול המידע המתקבל מהלקוח ועליו וקבלת דיוקן של כל לקוח ולקוח ,הרגלי השימוש שלו במוצר ואילו מוצרים נוכחיים/עתידיים יוכלו לשרת אותו טוב יותר.

 

 

 

ראפ וקולינס (1998)  מוסיפים על דוניצה באזכור דרך נוספת לשמירת נאמנות לקוח באמצעות מסד נתונים תוך בניית תוכנית שתעניק חיזוק תקופתי מחודש לתדמית הארגון ולמיצובו בשוק.

 

בן אליעזר (1996) מתאר את נאמנות הלקוח במוצרים פיננסיים בצורת פילוסופיה נרחבת ושלמה המורכבת ממכלול של פעילויות וגישות – שירות לקוחות, תגובה צרכנית מזורזת, קידום מכירות, פרסומים, דיוור ישיר, ערוצי שיווק משלימים, ומערכת ממוחשבת לטיפול בתלונות. בן אליעזר גורס כי בענף הביטוח  לקוחות נאמנים מוציאים יותר כסף, מתעניינים פחות במחיר, מביאים לקוחות נוספים ומספקים מידע נוסף שניתן לנצלו לטובת חברת הביטוח, הסוכן והלקוח, אך הדרך להשגת נאמנות הינה ארוכה וקשה ובנייתה לא תבוא במקום מוצר לקוי – כך שהשילוב בין מוצרים מושכים, שיווק יעיל ושירות רגיש אשר ישלב את הלקוח ויפתח את נושא נאמנות הלקוח – יהפוך את החברות שינקטו באסטרטגיה הזו למובילות בתחומן. 

 

 

 

בן אליעזר (1997) מתאר משוואה פשוטה ובה מגלים לקוחות  נאמנות לחברות אשר להן עובדים נאמנים. כאשר לארגון פיננסי עובדים נלהבים, בעלי מחויבות לאתוס של הארגון ובעלי תחושת משפחתיות בארגונם – כל הללו מוקרנים ללקוח.

 

 

 

מק'קנה (1998) מתאר את הלקוח החדש, אשר אינו מרוצה או נאמן יותר. התוצאה מכך היא היפוך בתפקידים המסורתיים של הצרכן ושל היצרן, כאשר הצרכן מכתיב בדיוק מה הוא רוצה שיגישו לו, ומצפה שישאלו לדעתו, יכבדו את העדפותיו ויתייחסו אליו בדרגה הגבוהה האפשרית.

 

 

 

ערוסי (1996) מציג פן נוסף ביצירת נאמנות אצל הלקוח – קשר של הארגון עם הסביבה והקהילה.עבור הלקוח מדובר בסממן של הקשר בינו לארגון ברובד העמוק ביותר – הרובד האנושי, וקשרשכזה יהיה יותר אמין, משכנע ותורם לנאמנות הלקוח יותר מכל אמצעי תקשורת שיווקית אחר.

 

 

 

Ryan (1999) טוען כי במחקר המודרני  מוצע להחליף את המשתנה שביעות רצון הלקוח כמנבא נאמנות בערכי הלקוח וזאת עקב המורכבות של מודלים של נאמנות לקוחות והקושי בבדיקתם.

 

 

 

Neal (1999) אומר אף הוא כי המפתח לנאמנות לקוחות המתבטאת בקניה חוזרת הינו בניית תובנה אצל הלקוח בדבר מענה של המוצר/ארגון על ערכיו של הלקוח. הכותב מותח ביקורת על חברות אשר משקיעות כספים רבים בניתוחי שביעות רצון מתוך ההכרה כי הגורם המנבא נאמנות אינו שביעות רצון אלא דווקא ערכי הלקוח.

 

 

 

 

תחשבו על זה...

 

 

 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"אדריכלים הם פחות או יותר יצאניות צמרת. אנחנו יכולים לסרב לפרוייקטים באותה מידה שהן יכולות לסרב ללקוחות מסוימים, אבל בסופו של דבר נצטרך שנינו לומר 'כן' למישהו אם נרצה להמשיך ולהתקיים" ( פיליפ קורטליו ג'ונסון )
נכתב על ידי , 19/2/2010 09:32   בקטגוריות COACHING, לימודים, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעלה@ ב-26/2/2010 17:26
 



"חומות של תקווה" - I'M BACK


במשך כחודש נעדרתי מכאן, בשל מבחן, היקפי עבודה ופעילות רבה.

 

לפני מספר ימים עשיתי את המבחן, המרחיב, אגב, את יכולת העיסוק שלי בענף נוסף, שטרם עסקתי בו אף פעם, אך מעניין אותי מאד - למרות שהעניין שלי בו נסמך על סקרנות רבה, שכן כל ההשקעה , הלימוד והבחינה לא יביאו לכך שאעסוק בו בפועל - אני עדיין אעסוק בתחומי הליבה שלי בתחום הפיננסי גם מחר, מחרתיים ובעתיד הקרוב...

 

בתקופה הזאת, משיקולים רבים, נחשפתי יותר לרשתות חברתיות ( בעיקר FACEBOOK ו LINKEDIN ) , וכבעבר, אני סבור יותר ויותר כי קהילות אלו, בשימוש נכון, הינה נעימה , מעניינת ומאתגרת מאד - אך עדיין איננה תחליף אלא צורך נוסף ומשלים לאותם אלו המעוניינים לבטא את עצמם באמצעות הבלוג, כמו רבים אחרים וגם אני.

 

בחיים שלי, כמו בחיי לא מעט מחברי אחוות הטבעת, היכולת למצוא את הזמן הנדרש ע"מ לזקק את המחשבות ולתרגמן למילים שתוכלנה לגעת בליבם של אחרים , הינה מועטה , עקב חיי המשפחה , העבודה וכל מה שנדרש בחיים הלוחצים של המאה ה 21 בה מי שהולך לאיטו קדימה, מוצא את עצמו משתרך מאחור, על כל המשתמע מבחינה אישית, חברתית וכלכלית.

 

יש לי שני חברים, אנשים מוכשרים , משכילים וטובים, באמצע שנות הארבעים שלהם, שפוטרו לפני כחצי שנה ממקום העבודה שלהם שם מילאו תפקיד ניהולי, וטרם הצליחו למצוא עבודה - היכולת הכלכלית שלהם מאפשרת להם "השרדות" גם בימים אלו , אך מצער לראות אנשים המאבדים את אורם היוקד , אותו הקרינו בעבר, בשל התסכול הגדול משהיה בבית , ראיונות עבודה מתמעטים ודימוי עצמי הנשחק והולך...

 

אני חושב על הדברים האלו תמיד, אולי בגלל שלפני שלוש וחצי שנים ביליתי 3 שבועות בבית - וכאשר אני חושב על מצבם, בהשלכה על מה שהייתי מרגיש בסיטואציה דומה - אני מתחלחל, מה גם שבלי קשר, אני מקפיד לשמור על קשר עם חבריי בכל מצב, ואולי אף יותר בשעות משבר, מאחר ואני יודע עד כמה אתה נזקק לחברים בעיתות כאלו, וכי אין נכון כמו הפתגם הקובע כי חברייך האמיתיים מתגלים בשעות משבר...

 

מאחל לכל ששת קוראיי שבת מקסימה ומטויילת - בכל אופן, זהו הדבר שאעשה אני...

 

 



 

 

אסיים באימרת השבוע:

 

"לאהבה ולקסם יש הרבה במשותף. הם מעשירים את הנפש, מענגים את הלב. ושניהם דורשים תרגול" ( נורה רוברטס )

נכתב על ידי , 12/2/2010 06:17   בקטגוריות לימודים, פרצופה של המדינה, אהבה ויחסים, אופטימי  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-19/2/2010 18:47
 





Avatarכינוי: 

בן: 59

תמונה




51,120
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Shawshank Redemption אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Shawshank Redemption ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)