| 7/2009
האם הברית החדשה אנטישמית?
הברית החדשה קיבלה את שמה מפסוק 31 בפרק ל"א של ספר ירמיהו בתנ"ך, בו הבטיח אלוהים לעם ישראל ברית חדשה דרך הנביא ירמיהו. על ידי רבים הברית החדשה נחשבת להמשך הישיר של התנ"ך עד כדי הסכמת כל המלומדים שאין זה אפשרי לרדת לעומקה של הברית החדשה מבלי להכיר את התנ"ך תחילה.
הברית החדשה נכתבה על ידי יהודי ארץ-ישראל במאה הראשונה לספירה וכוללת ארבעה ספרי בשורה, המספרים את המתרחש בארץ-ישראל בתקופת בית המקדש השני בהתמקדות על תיאור חייו ופועלו של ישוע בן-דוד. ספר "מעשי השליחים" המתאר את פועלם של תלמידיו הקרובים של ישוע, שנים עשר השליחים. איגרות שנשלחו אל הקהילות המשיחיות הראשונות (רובן נכתבו ע"י שאול התרסי). ולבסוף ספר "ההתגלות" המתאר את אחרית הימים בסינכרון מלא לנבואות התנ"ך. לאחרונה הראה מחקר יסודי את המקורות היהודיים של כל הוראה שמופיעה בברית החדשה. הצצה בכמה מפסוקי הבריה"ח מראה בבירור את רקעו היהודי: "ספר תולדות ישוע המשיח בן דוד בן אברהם" (מתי א' 1). "ויהי ביום השמיני ויבואו למול את הילד..." (לוקס א' 59). "ויהי חג חנוכת הבית בירושלים, וסתיו היה. ויתהלך ישוע במקדש באולם של שלמה" (יוחנן י' 22-23). "ויאמר (שאול): איש יהודי אנכי, נולד בטרסוס אשר בקיליקיא, ומגודל בעיר הזאת לרגלי גמליאל ומלומד לפי דקדוקי תורת אבותינו ואהי מקנא לאלהים כמוכם כולכם היום" (מעשי השליחים כ"ב 3-4). "יעקב, עבד אלהים ואדוננו ישוע המשיח שואל לשלום שנים עשר השבטים הנפוצים" (יעקב א' 1). העובדה שהברית החדשה היא ספר יהודי ממש כמו התנ"ך מוכרת יותר ויותר גם בישראל. פנחס לפיד פרסם מחקר על עשרה ספרי לימוד בהם משתמשים בתי ספר יסודיים ותיכוניים בארץ. הוא אומר ש"ששה מספרים אלה מצטטים בסה"כ 18 קטעים מהבריה"ח... שלשה ספרים נותנים הסברים מפורטים על המשמעות ההיסטורית, הספרותית והדתית של ארבעת הבשורות... בשני ספרים מופיעים ציטוטים מהתנ"ך לצד ציטוטים מהבריה"ח בצורה שמצביעה על דמיון ועל זיקה". בקשר להאשמות על אנטישמיות ראוי לזכור שבימיה הראשונים של המשיחיות לא היו כלל מאמינים מהגויים. השאלה אם ישוע הוא המשיח היתה שאלה יהודית שהעם היהודי בלבד נדרש ליישב. זהו הרקע שלאורו יש להבין את נימת דבריהם של קטעים רבים בהם יש ביקורת כלפי חלק זה או אחר של העם היהודי. הקטעים ה"חמורים" שבברית החדשה דומים יותר להטפות המוסר של הנביאים מאשר להטפה חסרת הסובלנות והגזענית של ימי הביניים. קחו למשל את הקטע הבא, שמתייחס לעם ישראל: "הוי, גוי חוטא, עם כבד עוון, זרע מרעים, בנים משחיתים. עזבו את ה', נאצו את קדוש ישראל, נזורו אחור". האם נראה לכם שהקטע לקוח מהברית החדשה? ובכן טעיתם, זוהי מובאה מספר הנביא ישעיהו בתנ"ך (פרק א' 4). פניות מסוג זה, שנועדו לקרוא לעמנו לחזור מחטאיו, היו תמיד חלק ממסורת הנבואה. הבריה"ח ממשיכה מסורת זו, לצד פירוט של הצד החיובי של מערכת היחסים בין ישראל לאלוהים. כשנעמיד את הבריה"ח ואת התנ"ך במבחנים זהים של מהימנות היסטורית ותוקף מוסרי, נראה בשניהם אמת באותה מידה.
הברית החדשה מורה על אהבה: "האהבה סבלנית ונדיבה, האהבה אינה מקנאת, האהבה לא תתפאר ולא תתנשא, היא לא תנהג בגסות, לא תדרוש טובת עצמה, לא תירגז ולא תחשוב רעה. האהבה לא תשמח בעוולה, כי באמת שימחתה. היא תכסה על הכל, תאמין בכל, תקוה לכל ותסבול את הכל" (ראשונה לקורינתיים י"ג) יתר על כך, הברית החדשה הורתה לנוצרים לתרום כסף ליהודים (האיגרת הראשונה לקורינתיים פרק ט"ז). לזכור שהיהודים כעם הם העם הנבחר אפילו שדחו את המשיח (האיגרת אל הרומים פרק ט). לשמור להגן ולדאוג ליהודים (הבשורה על פי מתי פרק כ"ה). וכמובן להתפלל עבור העם היהודי.
אך ישנם רבנים שבהחלט מנסים להאפיל רושם שלילי עד מאוד על הברית החדשה, מוציאים שם רע לספר כאחד המלא באנטישמיות ושנאה ואפילו לא מותירים אפשרות לחקר עצמי לתלמידם בכך שמטילים איסור על קריאת הברית החדשה, הרב מאיר צוקרמן אמר "אסור לעיין בברית החדשה". הרב ש. שפירא הכריז שאסור אפילו להחזיק בבית עותק של הברית החדשה, סגן ראש עיריית אור יהודה, בחור חרידי העונה לשם עוזי אהרון אף החליט לשרוף כמה מאות ספרי ברית חדשה במופע פומבי בעיר בשנת 2008. היה זה היינריך היינה שאמר "מי ששורף ספרים סופו שישרוף בני אדם".
http://yshua.co.il/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
הבלוג בן 3 שנים היום
מזל טוב!
לפוסט סיכום תלחצו על הקישור הזה:
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=275467&blogcode=11058428
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ישבתי על זה היום-
משמעות השם אנסטסיה הוא תחיה,התחדשות
ישוע הבטיח ''הנני עושה הכל חדש''
אלוהים ידע שהוא יעשה אותי חדשה עוד לפני שנולדתי
''בטרם יצרתיך בבטן אמך,ובטרם תצא מרחם הקדשתיך''
אמא שלי ידעה שהיא תקרא לבת שלה אנסטסיה כשהייתה בגילי.
היא לא התעמקה יותר מדי במשמעות השם,והיא בקושי האמינה באלוהים.
זה רק מראה שאלוהים יודע הכל מראש וטווה הכל לתכנית הנפלאה שלו
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
סיימתי לקרוא את ''יש תקווה''.ספר מדהים שמספר על מה שהולך לקרות בעתיד.
אפשר להזמין באתר של יהודים למען ישוע.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
הרשת החברתית המשיחית כמעט נפתחת
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
סיימתי עם הקייטנה,
אני וגיא התחלנו להיאבק על הזכויות שלנו,
פתחתי חשבון בנק.
בקרוב כרטיס בנקט
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
מחר סמינר וקייטנת דוברי אנגלית
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
בא לי מאו!!!!!!!!!!
| |
תהיות על הפרוכת
נכון פרוכת בית המקדש?
אז מעניין אותי,כיבסו אותה מדי פעם?
ניקו אותה בדרך כלשהי?
אם כן,אז איך?
הרי אי אפשר להוריד אוה סתם ככה כי אז אין את המחיצה הזאת בין הקודש לקודש הקודשים,
ורק לאחר שהיא נקרעה,כשישוע נפח את רוחו,רק אז כבר לא היה צורך בה,י כשהוא עשה את זה הוא ביטל את המחיצה בין אלוהים לבינינו,
אבל בכל זאת,חייבים לנקות אותה,הרי היא המחציה שמבדילה בין אלוהים לעם,
המחיצה הזאת היא דבר די קדוש,היא חייבת להיות נקיה
אבל איך מנקים אותה בלי להוריד אותה ובלי לחלל את הקודש?
| |
מה זה מנצלים אותי בעבודה....
משווה כאן את החוקים לעבודת נוער ואת מה שאנחנו מקבלים:
22. הפסקות
(א) הועבד נער שש שעות עבודה ליום או למעלה מזה, תופסק עבודתו למנוחה ולסעודה, 3/4 שעה לפחות, ובכלל זה תהיה הפסקה הצופה אחת של חצי שעה לפחות. ביום שלפני המנוחה השבועית וביום שלפני חג, ההפסקה היא של חצי שעה לפחות.
(ב) הפסקה לא תעלה על שלוש שעות.
(ג) בשעת הפסקה הנמשכת חצי שעה או יותר רשאי הנער לצאת מהמקום שבו הוא עובד, אלא אם היתה נוכחותו במקום העבודה הכרח לתהליך העבודה או להפעלת הציוד והשימוש בו, והנער נדרש על-ידי מעבידו להישאר במקום העבודה; במקרה זה ייחשב זמן ההפסקה כחלק משעות העבודה.
ואצלנו?
אין הפסקות
8 שעות רצוף,לפעמים גם 9,אין הפסקה,אלא אם כן מחשיבים את הארוחת צהריים,אבל זה לא כי כל הארוחת צהריים אנחנו מחלקים אוכל,צועקים עליהם שישבו,משגיחים שלא יעשו בלאגן ומבדרים אותם,זה יכול להיחשב כסעיף ג' אבל גם אם...,אנחנו אכלים רבע שעה נטו,איפה העוד 30 דקות שמגיעות לי?
5. החזקת פנקס העבודה
(א) נער עובד ימסור את פנקס העבודה למעבידו שיחזיקו במקום העבודה, כל עוד הנער עובד אצלו; היה לנער יותר ממעביד אחד, יציג את פנקס העבודה בפני כל אחד ממעבידיו וימסור אותו להחזקת אחד מהם.
רוב המדריכים עדיין לא נתנו את הפנקס,והמעסיק גם לא דורש
2. יום העבודה
(א) יום עבודה לא יעלה על שמונה שעות עבודה.
(ב) בעבודת לילה וביום שלפני המנוחה השבועית וביום שלפני חג שהעובד אינו עובד בו, בין על-פי חוק ובין על-פי הסכם או נוהג, לא יעלה יום עבודה על שבע שעות עבודה.
9 שעות.
16. גמול שעות נוספות
(א) הועבד עובד שעות נוספות, ישלם לו המעביד בעד שתי השעות הנוספות הראשונות שבאותו יום שכר עבודה לא פחות מ- 1.25 מהשכר הרגיל, ובעד כל שעה נוספת שאחריהן לא פחות מ- 1.50 מהשכר הרגיל. היה שכרו של עובד, כולו או חלקו, לפי כמות התוצרת, ישלם לו המעביד בעד כל יחידה, שנעשתה בשתי השעות הנוספות הראשונות שבאותו יום, שכר עבודה לא פחות מ- 1.25 מהשכר המשתלם בעד כל יחידה שנעשתה בשעות העבודה הרגילות, ובעד כל יחידה שנעשתה בשעות הנוספות שלמעלה משתיים - לא פחות מ- 1.5 מהשכר המשתלם בעד כל יחידה שנעשתה בשעות העבודה הרגילות.
(ב) היה שכרו של העובד על בסיס של חודש או של תקופה ארוכה יותר, יהא המעביד זכאי ליתן לעובד בעבודה מן העבודות המפורטות בפסקה (2) של סעיף 4(א) ובסעיף 4(ב). במקום תשלום שכר לפי סעיף זה, מנוחה של שעה ורבע לפחות תמורת כל שעה משתי השעות הנוספות הראשונות שבאותו יום, ומנוחה של שעה וחצי לפחות תמורת כל שעה נוספת שאחריהן.
אני מאוד מקווה שאנחנו נקבל את ה125%
היום הייתה המפקחת והוא עשה עלינו פוזות מולה.
זה ממש מעצבן..
זה באמת קשה לעבוד שם
ההורים והילדים חושבים שאנחנו בייביסטיר,הם לא מבינים שאי אפשר לתת צומי ל20 ומשהו ילדים
דרך אגב,לפי החוק,
כמה מדריכים צריך להיות על קבוצה של 23 ילדים בכיתות א'-ב'?
אפשר להשאיר מדריך לבד?
| |
וואי,כמעט 3 שנים!!
ב25/7 הבלוג יהיה בן 3 שנים
לא נראה לי שאני אעדכן אז,אז אני רוצה לעשות עכשיו סיכום של 3 שנים
עברתי עכשיו על כל הפוסטים שלי מתחילתו של הבלוג
והיו רגעים שצחקתי,ורגעים שפשוט התביישתי בעצמי,
קראתי לעצמי משיחית אבל באותו זמן עשיתי דברים איומים:
קיללתי חברות,השתחצנתי,קיללתי את אח שלי,שנאתי את זאת שכיום היא אחת החברות הטובות שלי.
וכמובן דברים כמו שיחות עם זיגי,דברים שאני לא אמורה לעשות בצ'אטים,ושטויות כאלה
וואי הייתי פקאצה
והייתי מטומטמת
לא שמצבי השתפר בהרבה
ואני יודעת שעוד שנה אני אקרא את הפוסטים האלה ואני אתרגש,אצחק,ואבכה
ותכל'ס,כשאני מסתכלת על הפוסטים האלה
אני רואה איך אלוהים שינה אותי בשלושת השנים של החטיבה:
בכיתה ז ניסיתי סיגריות,והתחברתי לצד האפל,וזה די גרר אותי,ממש הייתי בצד הלא טוב,
בכיתה ח' א נכנסה לחיי,ואז הפכתי לפקאצה,והייתה לי פאדיחה בשיעור תיאטרון,והיה לי לא טוב
בכיתה ט' נטבלתי,והמצב התחיל להשתפר,
א כבר לא הייתה שם,ויותר התחברתי לר ות,והן כל כך חשובות לי כיום!
סוף שנה הייתי במרשה,והשתגעתי לגמרי,ומאז אני מחורפנת
השנה אני פשוט שמחה עם עצמי,אני עושה את מה שהלב אומר,והדברים שאני עושה,אני נושאת בתצאות
ואני כבר לא מקללת וזה
ממש התגברתי באמונה
וזה מדהים לראות איך אני משתנה,
כמו שיר שציטטתי פעם בבלוג,השיר המשיחי הראשון שממש אהבתי וידעתי בע''פ: רגע ברגע
יום בכל יום
רגע ברגע
ובכל מקום
הוא משנה אותי
הוא משנה
כמו שהבטיח
אני כבר לא
מי שהייתי אז
אני אליו כמהה
היטב יודע
שיום אחד כמוהו אהיה!
וזה באמת נכון,
הוא באמת משנה אותי,כל יום,כל רגע שעובר,אני דומה לישוע יותר,ויום אחד אני אהיה ממש כמוהו!
אני רק מבקשת שאם תקראו פוסטים ישנים,תזכרו שהייתי בנאדם שונה,ואל תשפטו אותי לפי העבר,כי גם ישוע לא שופט אותי לפי העבר,
מבחינתו חטאיי נסלחו,ותכל'ס זה מה שאמור לעניין אותי,מה הוא חושב!
תודה לך אבא שככה מיום ליום אתה משנה אותי,תודה שאתה סלחת על חטאיי,תודה שמתת עבורי,אפילו בלי לשאול אותי,פשוט הקרבת את עצמך,תודה,וסליחה שכל מילה רעה שאני הוצאתי ומוציאה מהפה שלי,כל מעשה רע,אני כאילו תוקעת יתד ביד שלך,סלח לי אבא
ותעזור לי להשתנות,לא,בעצם שנה אותי,אני לא יכולה לעשות את זה לבד,רק אתה עושה,אני רוצה להיות חומר בידיים שלך אבא
תודה לך,ותעזור לי שאני אחשוב רק עליך,רק מה אתה חושב עליי,
תודה אבא,וסלח לי
אני מתפללת בשם האב הבן ורוח הקודש,אלוהי אברהם יצחק ויעקוב,והאלוהים האישי שלי
אמן
אני שלמה עם עצמי ויש לי את השלום שאלוהים נתן לי
ואני יודעת שהכל יהיה בסדר
'שכן כל אשר יקרא בשם אדוני ימלט'(רומים י' 13)
אלוהים יקח אותי יום אחד מכל הצרות האלה,ויהיה לי רק טוב,
וכל הדברים האלה שעשתיי לא יחשבו יותר
הלוואי שיכולתי להיטבל שנית.
אוהבת אתכם כל כך,
אנסטסיה
| |
מה הכוונה שישוע הוא בן אלוהים?
ישוע אינו בנו של אלוהים באותה הצורה שאנו חושבים על אב ובן. אלוהים לא נישא והביא ילד. ישוע הוא בנו של אלוהים בכך שהוא אלוהים שלבש צורת בשר ודם (יוחנן 1-14: 1). ישוע הוא בנו של אלוהים בכך שהוא נוצר דרך רוח הקודש. בבשורת לוקס 1:35 נאמר, “ויען המלאך ויאמר אליה: רוח הקודש תבוא עליך וגבורת עליון תצל עליך על כן גם לקדוש הילוד יקרא בן אלוהים.” בזמן המקרא, השימוש בביטוי "בן האדם" היה בדרך כלל מתאר אנשים. בן האדם הוא אדם.
דוגמה נוספת אפשר למצוא ביוחנן 17:12 כשיהודה איש קריות מתואר "כבן האבדון.” ביוחנן 6:71 נאמר לנו שיהודה היה בנו של שמעון. מה הייתה כוונתו של יוחנן ע"י תיאורו של יהודה "כבן האבדון”? המילה "אבדון" מתארת חורבן והרס. יהודה לא היה באופן מילולי בנו של "הרס וחורבן.” - אולם ביטויים אלה היוו את הזהות שאפיינה את חייו של יהודה. יהודה היה הביטוי של אבדון. באותה צורה, שישוע היה בן אלוהים. בן האלוהים הוא אלוהים. ישוע הוא אלוהים שהופיע בלבוש בשר.
| |
 המצב משתפר
אז אתמול דיברתי עם מרשה,והיא אמרה שאני יכולה לבוא לעזור בקייטנה של הדוברי אנגלית
ואני שמחה
והיא גם אמרה שאםן אני ארצה אוכל לבקר כל ערב בקייטנת נוער
אני גם שמחה
והייתי ממש בעננים
אבל היום הסתכלתי בתמונות של הקייטנת ילדים שעברה וממש הדכדכתי,
כולם היו שם:ש,ו(שאף פעם לא באה!),א,נ,ע(עכשיו אני בהתקף של מאו)
וגם אני חושבת שק כועסת עליי
היא לא עונה לי בפייסבוק וזה
גם כשהיא מחוברת
ור לא ענתה לי עדיין לאימייל
אז אני קצת עצובה וקצת שמחה
היום היה ספארי לקייטנה של המתנ'ס
אני שמחה שעבר,לא היה יותר מדי גרוע ויהיה בסדר :)
חייב להיות :)
אנסטסיה
| |
התנ''ך און ליין-הפרוייקט ממשיך
בראשית ב'
א וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ, וְכָל-צְבָאָם. ב וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה; וַיִּשְׁבֹּת בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, מִכָּל-מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה. ג וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת-יוֹם הַשְּׁבִיעִי, וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ: כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל-מְלַאכְתּוֹ, אֲשֶׁר-בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת. {פ}
ד אֵלֶּה תוֹלְדוֹת הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ, בְּהִבָּרְאָם: בְּיוֹם, עֲשׂוֹת יְהוָה אֱלֹהִיםאֶרֶץ וְשָׁמָיִם. ה וְכֹל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה, טֶרֶם יִהְיֶה בָאָרֶץ, וְכָל-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה, טֶרֶם יִצְמָח: כִּי לֹא הִמְטִיר יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָרֶץ, וְאָדָם אַיִן, לַעֲבֹד אֶת-הָאֲדָמָה. ו וְאֵד, יַעֲלֶה מִן-הָאָרֶץ, וְהִשְׁקָה, אֶת-כָּל-פְּנֵי הָאֲדָמָה. ז וַיִּיצֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם, עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים; וַיְהִי הָאָדָם, לְנֶפֶשׁ חַיָּה. ח וַיִּטַּע יְהוָה אֱלֹהִים, גַּן-בְּעֵדֶןמִקֶּדֶם; וַיָּשֶׂם שָׁם, אֶת-הָאָדָם אֲשֶׁר יָצָר. ט וַיַּצְמַח יְהוָה אֱלֹהִים, מִן-הָאֲדָמָה, כָּל-עֵץ נֶחְמָד לְמַרְאֶה, וְטוֹב לְמַאֲכָלוְעֵץ הַחַיִּים, בְּתוֹךְ הַגָּן, וְעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָע. י וְנָהָר יֹצֵא מֵעֵדֶן, לְהַשְׁקוֹת אֶת-הַגָּן; וּמִשָּׁם, יִפָּרֵד, וְהָיָה, לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים. יא שֵׁם הָאֶחָד, פִּישׁוֹןהוּא הַסֹּבֵב, אֵת כָּל-אֶרֶץ הַחֲוִילָה, אֲשֶׁר-שָׁם, הַזָּהָב. יב וּזְהַב הָאָרֶץ הַהִוא, טוֹב; שָׁם הַבְּדֹלַח, וְאֶבֶן הַשֹּׁהַם. יג וְשֵׁם-הַנָּהָר הַשֵּׁנִי, גִּיחוֹןהוּא הַסּוֹבֵב, אֵת כָּל-אֶרֶץ כּוּשׁ. יד וְשֵׁם הַנָּהָר הַשְּׁלִישִׁי חִדֶּקֶל, הוּא הַהֹלֵךְ קִדְמַת אַשּׁוּר; וְהַנָּהָר הָרְבִיעִי, הוּא פְרָת. טו וַיִּקַּח יְהוָה אֱלֹהִים, אֶת-הָאָדָם; וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן-עֵדֶן, לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ. טז וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים, עַל-הָאָדָם לֵאמֹר: מִכֹּל עֵץ-הַגָּן, אָכֹל תֹּאכֵל. יז וּמֵעֵץ, הַדַּעַת טוֹב וָרָעלֹא תֹאכַל, מִמֶּנּוּ: כִּי, בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּמוֹת תָּמוּת. יח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים, לֹא-טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ; אֶעֱשֶׂה-לּוֹ עֵזֶר, כְּנֶגְדּוֹ. יט וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל-חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ. כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה; וּלְאָדָם, לֹא-מָצָא עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ. כא וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל-הָאָדָם, וַיִּישָׁן; וַיִּקַּח, אַחַת מִצַּלְעֹתָיו, וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר, תַּחְתֶּנָּה. כב וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם. כג וַיֹּאמֶר, הָאָדָם, זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי, וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי; לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה-זֹּאת. כד עַל-כֵּן, יַעֲזָב-אִישׁ, אֶת-אָבִיו, וְאֶת-אִמּוֹ; וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד. כה וַיִּהְיוּ שְׁנֵיהֶם עֲרוּמִּים, הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ; וְלֹא, יִתְבֹּשָׁשׁוּ.
| |
לדף הבא
דפים:
|