לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נערות בבל התאחדו!


Statler and Waldorf rock my world

Avatarכינוי: 

בת: 31





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2010

תשובות לשאלון השבועי


מהו הספר מחמשת החומשים, האהוב עלייך ביותר?
אני מתלבטת בין בראשית ושמות. בראשית הוא מאוד יפה, הוא מאוד מיתי, אבל שמות מעניין יותר.

האם אי פעם קראת את כל התורה, מתחילתה ועד סופה?
לא. אם הייתי מנסה הייתי נשברת בפסוק ב' של ויקרא...

האם יש ספר מסויים, מבין ספרי התנ"ך, שאת ממש לא אוהבת ולא רוצה לקרוא?
איוב השביז לי את התחת. באמת, זה ספר מבאס ברמות.
ודברים הוא גם כן משעמם.

כיצד לדעתך יש ללמוד את התנ"ך בבתי הספר? כספר הסטוריה או כספר של אמונה?
צריך להציג את שתי העמדות, ובעיקר להתמקד בטקסט כטקסט ספרותי. אני לא רואה אותו לא כספר היסטוריה ולא כמפרט האמונות שלי. הוא ספר בעל משמעות היסטורית ותרבותית מבחינתי.

מי, לדעתך, כתב את התורה?
ב-2000 תווים? באמת?

איזה ערך יש, לדעתך, ללימודי תנ"ך - גם עבור חילונים? האם לדעתך זה תורם לנו משהו רוחני?
אני אשוב ואציין שגם זו שאלה קשה ל-2000 תווים, אבל אני חושבת שתנ"ך זה חשוב מאוד גם לחילונים (כחילונית), ואני לא מרוצה מאיך שמלמדים את המקצוע הזה בבתי הספר החלוניים, כי לא מנסים לעורר עניין או בכלל לנסות ולהסביר מה הערך הגדול של הספר הזה, ולו רק כי הוא אחד ממקורות הידע העתיקים ביותר בעולם.

מתי היתה הפעם האחרונה, בה נכחת בקריאת התורה בבית כנסת?
בר מצווה של מישהו, לפני שנים רבות.

נכתב על ידי , 4/10/2010 16:14  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: חטיבה ותיכון , גאווה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לענת:]] אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ענת:]] ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)