לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

How the west was won

זה לא ממש בלוג זה... אה על מי אני עובד? מי קורא את זה בכלל? לכו תקראו ספר ילדים.

כינוי:  The Grasshopper Lies Heavy

בן: 37





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

9/2009


נטבוק ASUS 1101HA-רשמים ראשוניים

המחשב הנ"ל נרכש סך הכל אתמול ולכן אין לי עדיין ביקורת מלאה עליו, לא בתחום של הסוללה ולא בתחום הניידות האמיתית, אבל הנה מספר רשמים ראשוניים שייתכן ויסייעו לכם להחליט אם לרכוש את המוצר הזה:
הדגם-ה1101 הוא דגם מעט משונה בליין הEEEPC של אסוס-הוא מעט יותר יקר, התצוגה השלו גדולה באינצ' מרוב הדגמים בשוק, ובתוכו נמצא מעבד חלש יותר מרוב הנטבוקים(מעבד אטום מדגם חלש יותר במהירות 1.3 GHZ בלבד, לעומת 1.6 ברוב הדגמים בשוק). לחולשת המעבד יש משמעות רבה לגבי ביצועי המחשב במשימות ספציפיות, על כך בהמשך. בסופו של דבר מדובר בדגם מאוד ספציפי למשתמש מאוד מוגדר ועל כך ארחיב בסעיף של חווית השימוש.

התצוגה- כאן באמת מדובר בנקודת המכירה העיקרית של הדגם הזה, ובסיבה שגם אני רכשתי אותו. התצוגה נוחה במיוחד-אתרי אינטרנט נראים נפלא, הצבעים מעולים וחדים, ואפילו עבודה שלא בבהירות מקסימלית היא נוחה מאוד מכל בחינה. נוח מאוד לכתוב את הדברים האלה ברזולוציה גבוהה, ואפילו חלק מהסרטים שהוצגו נראו מצוין.
עם זאת יש לקחת בחשבון שלא ערכתי השוואה שך שימוש ארוך במסך 10.1 או פחות, כך שייתכן שההבדל הוא מינורי. בכל מקרה לעבודה על מעבד תמלילים, בלוגים, או סתם גלישה, התצוגה טובה מאוד לטעמי, לא היה מצב שבו הייתי צריך להתאמץ כדי לקרוא איזה פרט בדף אינטרנט, או הרגשתי שלא בנוח בגלל גודל המסך.

נוחות השימוש-הצעצוע הגיע רק לפני 16 שעות ולא הפסקתי להשתמש בו! מלכתוב טוקבקים, עד עבודה על הבלוג. למי שלא היה לו מחשב נייד עד עכשיו באמת מדובר בחווית שימוש אחרת לטוב וגם לרע. כמובן הקלות שבה אפשר להעביר את הנטבוק ממקום למקום בבית, לשבת בסלון, לראות סרט בשירותים(?), היא נפלאה.
האם הנטבוק הספציפי הזה טוב יותר מדגמים אחרים בשוק לגבי נוחות השימוש? קשה לי לדעת, אבל ישנם מס' דברים שכדי לשים לב אליהם בדגם זה- משטח המגע הוא משהו שצריך להתרגל אליו, לפעמים יש לו קפריזות כמו קפיצה ממקום למקום או פונקציות שמפסיקות לתפקד פתאום. המקלדת נוחה למדי והמקשים גדולים, לא הייתה בעיה לכתוב 500 מילים ובינתיים אחוז הטעויות נמוך למדי.

יש להדגיש שלא מדובר במקלדת מושלמת ואסוס צריכים לעשות עוד קצת עבודה בעניין הזה. לגבי משקל היחידה- אכן לא מדובר במשקל של לפטופ מלא, אבל גם לא מדובר במשקל נוצה, במיוחד כאשר מוסיפים סוללת 6 תאים נכבדה, ובכל זאת לא הייתה בעיה לטייל עם האסוס ברחבי הבית, מהסלון לחדר וכו'. מבחינת גודל כללי אין שום בעיה לשים את היחידה בתיק אוניברסיטה ממוצע. בסך הכל-נוח למדי ונייד, לא הייתי ממליץ לאנשים עם רגישות למשטחי מגע מעצבנים.

ביצועים- אז כאן מגיע האבל הגדול של ה1101. כמו שאמרתי קודם הוא מצויד במעבד חלש יותר מהממוצע ומרגישים את זה בהחלט. בהתאם להמלצות שקראתי באינטרנט ביצעתי אוברקלוק למנוע הSHE של ה1101 עד 25% ואני ממליץ לכם לעשות אותו דבר-אמנם זה משפיע רק במצב של סופר ביצועים, אבל במצב הזה שמים לב להבדל. הנה מספר פעולות סבירות ואיך האסוס תיפקד בהן:
וידיאו באיכות נורמלית ביוטיוב-תצוגה טובה ללא לאגים, שימוש של 60-70% במעבד.
וידיאו באיכות טובה ביוטיוב-תצוגה טובה, לאגים בקטעים מורכבים, שימוש של 80 במעבד.
וידיאו HD ביוטיוב- תצוגת שקופיות, לאגים, שימוש בכמעט 100% מעבד.
וידיאו בVIMEO באיכות נמוכה- תצוגה טובה, במסך מלא לאגים ומעט שקופיות. שימוש
וידיאו באיכות טובה בVIMEO-לאגים במסך מלא, שימוש ב90% מעבד.
אותו וידיאו באיכות HD- לא ניתן לצפייה, שימוש ב100% מעבד.
נראה שנגני הפלאש של יוטיוב ווימאו מעמיסים מאוד על האטום ולכן הוא מתקשה מאוד לתפקד בHD.
סרט בפורמט MKV בדחיסה רגילה עבד בצורה טובה ללא לאגים.
סרטון MKV בP720 לא עבד, נראה שהמעבד הגרפי לא עומד בדחיסה הגבוהה של הקובץ?
פרק באיכות DVD של "הפמליה" רץ מצוין ללא לאגים וב45% ממוצע של המעבד.
לא יצא לי עדיין לבחון את המעבד על תוכנות כבדות אך בהתבסס על מה שנאמר עליו ברשת לא נראה שהוא עוצב לביצועים גבוהים, ולא הייתי ממליץ עליו למי שלא יכול להיפרד מהטריילרים בHD שלו או לסרטים בוימאו, או צריך לעבוד על שכבות מרובות בפוטושופ.
האוברקלוק בהחלט מגלח מזמן הסוללה, אם אתם מתכננים לראות מס' סרטים ברצף בחוץ קחו את זה בחשבון. כמו שאמרתי האסוס לא נועד לביצועים מרהיבים אבל עם קצת טוויקים אני בטוח שאמפשר להביא אותו לפחות לרמה סבירה.

סוללה- כפי שכתבתי קודם ללא שימוש של לפחות מס' ימים לא ניתן לשפוט את הסוללה אך בהתבסס על היום היא תפקדה כך- פתחתי את המחשב בשעה 10:20 לערך לאחר לילה של טעינה ובמשך היום עבדתי על 50% בהירות, מוד של סופר ביצועים וביצעתי את הנסיונות עם סוגי וידיאו שונים, עכשיו(14:45) עברתי בכתיבה למוד של שמירת סוללה והתוכנה מעריכה את זמן הסוללה בבערך עוד 4 שעות, מה שנותן לנו זמן ממוצע למשתמש של 8-9 שעות עם מאמץ סביר של המעבד, נתון שרק חלק מהנטבוקים בשוק יכולים להתגאות בו.

סאונד-הסאונד ברמקולים של האסוס אנמי מאוד לצערי,חלק מהטווח לא נשמע כמעט, הרבה דיאלוגים בסדרות נשמעים חלש מכדי שיהיה אפשר להבין אותם. הייתי ממליץ על אוזניות. ייתכן שאני שופט את האסוס לחומרה מדי כיוון שאני רגיל לשמוע מוזיקה או באוזניות, או בהרמן קרדון סאונדסטיקס שעלו 800 שקל. הייתי קורא לסאונד של האסוס סביר מינוס.

עיצוב-אין לי הרבה מה להגיד בנושא הזה, האסוס נראה נחמד מאוד והעיצוב בצורת צדפה בהחלט מושך את העין. כדאי להזכיר ללא קשר כאן שרונלייט מייבאת שלושה צבעים של הדגם-שחור כחול ולבן. שימו לב שהשחור מגיע עם WIN XP עם עברית ENABLE בלבד ללא ממשק בעברית אבל עם תמיכה בפונטים בעברית וכו'.

אז למי אני ממליץ על הנטבוק הזה? קשה לומר כרגע אחרי שימוש מועט כל כך, שבו אי אפשר לבחון דברים כמו אמינות ועמידות, שחיקה של סוללה וכו', אכן כמו שאמרתי קודם בתור מחשב ראשון למשחקים סרטי HD או תוכנות תלת מימד אין מה לעשות עם האסוס. בתור מחשב שני הוא מעולה, בעיקר בגלל התצוגה המצוינת שלו וזמן הסוללה המעולה.
המסך גלוסי למדי ולא ממש מתאים לעבודה בחוץ בשמש, אז קחו את בחשבון. באינטרנט ובמשימות פשוטות הוא מתפקד כראוי בינתיים.

**הערה 1- כל סרטי הווידיאו נוגנו על מדיה פלייר קלאסיק הום סינמה(MPC-HC) במצב סופר ביצועים.
**הערה 2- הנה הנתונים הטכניים כפי שהועתקו מאתר היבואן:
מפרט טכני:
מערכת הפעלה: Genuine Windows XP Home - Hebrew
מסך: 11.6” LED Backlight WSVGA 1366 x 768
מעבד: Intel® Atom™ Z520 (US15W)
זיכרון: 1GB DDR2 SO-DIMM
קישוריות: WLAN 802.11 b/g/n 2.4GHz , Bluetooth 2.1+EDR
דיסק קשיח: 160GB HDD
מצלמה: 1.3M Pixels
כניסות ויציאות: 1 x VGA Port
3 x USB 2.0
1 x LAN RJ-45
1 x Microphone jack
1 x Headphones jack
קורא כרטיסים: MMC/SD SDHC
סוללה: 11hrs, 6-cell 63Wh Li-ion Battery
מימדים: 286mm(W) x 196mm(D) x 21.8mm~36.2mm (H
משקל: 1.38Kg (עם סוללת 6-תאים)
אחריות: שנה (בינלאומית)


נכתב על ידי The Grasshopper Lies Heavy , 12/9/2009 15:45  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





561
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Grasshopper Lies Heavy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Grasshopper Lies Heavy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)