לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בשיטה הזו

מיקוד בטח לא יהיה כאן


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2003

הכישלון של הבלוגים בישראל




אחת הסיבות העיקריות לפתיחת הבלוג הזה היא תחושת הפספוס שלי ממה שקרה, או למעשה מה שלא קרה, עם הבלוגים בישראל, לעומת מה שכן קרה בארצות-הברית. בעוד שבישראל הפכו הבלוגים לכלי התבטאות לכל זב חוטם שחייב לספר לנו על החיים שלו, בין אם הם מעניינים (אותו) ובין אם לא, הרי שארה"ב נולדה "תנועת" הבלוגים ממקום אחר לגמרי, ולכן גם התפתחה לכיוון שונה לחלוטין.

שם, מעבר לים, נולד כל הסיפור כדי להעביר מידע בקלות. הרעיון המרכזי הוא יצירת רשת פרסום פתוחה, בה כולם מצטטים את כולם ומזיזים מידע, דרך סינון ותחומי עניין, מהפינות החשוכות של הרשת אל המרכז שלה. בדרך מהפינות למרכז (ולהיפך, כמובן) מצליחה הרשת הזו להעביר מידע מסונן וממוקד לצרכנים שלה. ואין דוגמא טובה יותר מהדוגמא הבאה:

האוורד באשמן מפעיל בלוג משפטי מצוין בשם How Appealing. ב-29 באוקטובר הוא קרא פסק דין של בית המשפט לעירעורים (בנושא שקשור להפצת פורנו, מכל הנושאים) וזיהה שם טעות. בפוסט שלו הוא ציין את הטעות בנימוס. ב-30 פרסם בית המשפט לערעורים תיקון לפסק הדין. מסתבר שהשופט שכתב את פסק הדין קורא את הבלוג של באשמן באדיקות. הוא אפילו שלח לו מייל תודה.

באשמן לא הספיק להסמיק, וב-31 באוקטובר כבר הופיעה ידיעה על האירוע בבלוג של הילטון ג'ולייף, שעוסק בבלוגים ובבלוגינג. משם התפשט הסיפור כמו שריפה בשדה קוצים, לבלוג הטכנו-גיקי rc3, לבלוג הסופר-פופולרי boing boing. ב-1 בנובמבר כבר עלתה על זה ידיעה ב-Wired.

עכשיו, נקודת הארכימדס של הסיפור הוא כמובן האווארד באשמן. אם לא הוא, אין בכלל מאיפה להתחיל את הסיפור. והאווארד באשמנים זה בדיוק מה שחסר ברשת בלוגספירה הישראלית. אין כאן משוגעים לדבר, אנשים שתחום העניין שלהם חורג מגבולות ה"אני ואני ואני ואני". איש כזה, שיש לו עשרה-עשרים-שלושים קוראים קבועים, שלחלקם יש בלוג שיכול להפיץ את הדברים היותר מעניינים שהוא מעלה, הם בדיוק מה אנחנו צריכים. אם למישהו יש רעיון איך להביא אנשים כאלה לבלוגספירה העברית, אני אשמח לשמוע אותו.

ובבניין הרשת ננוחם, כמו שנהגנו לומר אי אז.

נכתב על ידי , 14/1/2003 19:56  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

מין: זכר




50,281
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להצביק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הצביק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)