לפני שבוע סיפרתי איך ערוץ 10 הפך התחמקות מנומסת לכותרת זועקת, כשמנכ"ל יאהו, טרי סמל, מלמל משהו על "כשאחזור לארה"ב אכנס את החבר'ה שלי ונבדוק את האפשרויות שלנו בישראל" כשנשאל על פתיחת אתר ישראלי ליאהו. עכשיו אני קורא בגלובס (ויה קטעי קישור) שהוא גם מלמל "זה משהו שאבדוק אחרי החופשה" כששאלו אותו לגבי שת"פ עם ערוץ 10.
בניגוד לשני הקשקושים הנ"ל, יאהו דווקא עשויה למצוא שיתופי פעולה בישראל. ב-12/4 ערכו יוסי ורדי והמכון הישראלי לייצוא את כנס "Internet Opportunities – An Industry View", שנועד למינגול בין סטארטאפיסטים ישראליים לבין נציגי החברות האמריקאיות הגדולות. השתתפו שם סיימון לוין, Managing Director, Corporate Developement של יאהו; אד פיש, Senior VP and General Manager, Premium and Subscription Services ב-AOL, סטפי סרזני, Managing Director, Marketing and Communication בתאגיד המדיה המודפסים בורדה, ולויק לה מר, EVP, GM Europe בענק הבלוגים Six Apart.

יאהו מייל בטיימס סקוור. צילום: עידו קינן (CC)
לוין סיפר שיאהו חווה גידול עצום בשימוש ב-My Yahoo, כלומר בפרסונליזציה* של עמוד הבית של הגולשים, וכי 10 מיליון גולשים, שהם 3% מכלל הגולשים ביאהו, משלמים על שירות ביאהו באופן קבוע. "יאהו ואחרים", הוא אמר, "עשו טעות בהתחלה, גם ICQ, כששמו דברים בחינם".
ורדי המולטימיליונר שאל בחיוך: "ICQ עשו טעות?".
"כשטרי סמל מונה למנכ"ל", ניסטלג ורדי, "כולנו הרמנו גבות, כי הוא בא מהמדיה הישנה. אבל הוא עשה דברים מדהימים". הוא סיפר שפגש את סמל ואמר לו את הדברים האלה, וסמל השיב: "כולם חושבים ככה, אבל אתה היחיד שהיה לו האומץ להגיד לי את זה".
בשלב השאלה הזהה, כשלוין ופיש נשאלו למה כדאי לחברה להירכש על ידם (שוק של קונים; בועה או לא בועה?), אמר לוין: "אין לנו משרד בישראל. אשמח למצוא חברה בישראל כדי שנוכל להקים משרד ליד הים".
אחרי סבב קצר של שאלות מהקהל, יוסי ורדי שאל אם לעשות סבב נוסף, או לשחרר את האורחים להתמנגל עם הקהל. אנשים הרימו אצבעות בעד האופציה השניה יותר מהר מנערה שמעיפה את החזייה באמצע שינקין בשביל מכנסיים חינם ב-Kenvelo.
* מילה בעברית, מישהו?