לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עניינימים


לראות את התמונה הקטנה
Avatarכינוי: 

בת: 53

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2010    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

12/2010

פאי שקדים ומייפל


אחד הדברים הראשונים שהוא אמר לי בתחילת הקשר שלנו זה שהוא לא אוהב פקאנים. מה לא אוהב? שונא עד עמקי נשמתו. הוידוי הזה מייד גרם לי לתהות האם בכלל יש עתיד לקשר הזה, כי לא רק שאני כן אוהבת פקאנים - מה זה אוהבת? מתה עליהם - אלא שאפילו גדלתי בצלו של עץ פקאן אחד שנתן פרי פעם בשנתיים, ודי נעלבתי בשבילו.

 

ואז, כשאמא שלו הביאה לנו שקית של שקדים מסוכרים, היה לי ברור מייד מה אני הולכת לעשות - פאי פקאן בלי פקאן. כלומר עם שקדים. גיגול מהיר העלה את המתכון הנבחר שעליו אאלתר. בעיקר בגלל שמדובר במתכון של רוני ונציה, שהיא הקונדיטורית האהובה עליי. בגלל שהשתמשתי בשקדים מסוכרים, ויתרתי על הסוכר במילוי, את סירופ התירס החלפתי במייפל וכן הוספתי מעט קינמון ותמצית שקדים. אם היה לי מרציפן גולמי לפורר על הבצק זה אפילו היה יותר טוב, אבל גם ככה יצא מהמם.

 

אה, ועוד דבר: למרות מה שנכתב, הכמות פה מספיקה לתבנית של 26-27. לתבנית של 24 זה היה יותר מדי ונאלצתי להכין עוד פאי בתבנית פאי חד פעמית שבמקרה היתה לי. ולהלן המתכון המאולתר השלם:

 

רכיבים לבצק:

2 כוסות קמח

שליש כוס אבקת סוכר

175 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

1 חלמון

3 כפות מים קרים

 

רכיבים למלית:

45 גר' חמאה מומסת

כוס ושליש סירופ מייפל

1 ביצה

3 חלמונים

1 כף ברנדי/וויסקי/ליקר שקדים

1 כפית וניל

חצי כפית קינמון

 

רכיבים נוספים:

200 גר' שקדים קצוצים

250 גרם שקדים מסוכרים חתוכים לחצאים אם יש לכם סבלנות או קצוצים קלות אם לא

אופציה: מרציפן גולמי מפורר

 

אופן ההכנה:

מערבבים את הקמח, הסוכר וקוביות החמאה עד לקבלת תערובת פירורית, מוסיפים את המים והחלמון וממשיכים לערבב עד שהתערובת מתאחדת לבצק.

מרדדים את הבצק ומרפדים תבנית פאי משומנת (רצוי עם תחתית נשלפת) כולל השוליים כמובן. מכניסים את התבנית עם הבצק למקרר לחצי שעה לפחות.

 

מוציאים את התבנית מהמקרר, מפזרים על הבצק שקדים קצוצים (אפשר בשלב הזה לפזר גם פירורי מרציפן גולמי) ועליהם את השקדים המסוכרים (לא סגורה לגמרי על הכמויות של השקדים. מה שכתוב פה זה קצת יותר ממה שאני השתמשתי בתבנית 24 שלי ואמור להספיק).

 

מערבבים את כל חומרי המלית ושופכים מעל הכל.

 

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לכ-45 דקות, עד שהמלית מתייצבת ושולי הבצק מזהיבים.

 

אחרי שמוכן מתאפקים חזק, ולמרות הריח מחכים עד שיתקרר, כדי שהכל יתגבש יפה.



והנה דוגמה לעוגה שגם עוד לא התקררה לגמרי וגם זה כל מה שנשאר ממנה

נכתב על ידי , 11/12/2010 13:38  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של michaly ב-27/9/2011 20:14
 





280,260
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmichaly אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על michaly ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)