בגילי, אני כבר לא זוכר, אבל בטוח כתבתי כאן על הקמפיין נגד תאונות דרכים שכינה את הנהגים שעוברים באור אדום "רוצחים".
אכן, השבוע ראיתי איזה רוצח אחד או שניים.
אבל אם הקמפיין הזה לא עובד, אז איך אפשר להחריף אותו?
ובכן, כולנו יודעים. ראינו ועכשיו גם התחלנו לשמוע.
מי שלא עוצר בעצור הוא מחבל. כך בפשטות נאמר. נאמר עוד שצריך להילחם בטרור בדרכים. כמובן שיש כאן המשך של טשטוש. אותו טשטוש מכוון של פשיעה מול תאונה עכשיו מוחרף לטרור מול תאונה.
אבל יש גם כמה דברים טובים בכך.
קודם כל, ש' טוענת שקמפיין זה יוביל להורדה במספר הנפגעים בתאונות דרכים. הטיעון שלה פשוט. היא אומרת שמחבלים מתאבדים לא סופרים. ואם נהג שעשה תאונת דרכים הוא מחבל, הרי נהגים שמתו בתאונות דרכים לא ייספרו. מכאן תהיה ירידה במספר ההרוגים כי כל הנהגים שגרמו תאונות ומתו לא ייספרו.
אני תהיתי האם מעתה לשוטרים יהיה מותר להרוג נהגים עבריינים כשהם נוהגים - הרי מותר להרוג פצצות מתקתקות. אז מי מכם שנוסע בכבישים, אנא הצטיידו בווסטים נגד כדורים טועים שמעתה יירו על עברייני תנועה. דין העובר באדום כדין מחבל מתאבד. ראו הוזהרתם.
אותי זה מילא קצת יותר אופטימיות. כי כולנו יודעים שטרוריסט של אחד הוא לוחם חירות של אחר. מכאן, קצרה הדרך לראות בנהגים הפרועים לוחמי חירות. אנרכיסטיים אמיתיים. אני תמיד הייתי בעד האנרכיסטים. אז כנראה שעתה אהפוך ללוחם חירות בכבישים. ראו הוזהרתן.
חוץ מזה, כמובן, אני נהנה גם מהתחלת התרעומת של הירוקים כנגד המאבק בתאונות דרכים. כמות המשאבים שמשקיעים כנגד 350 הרוגים בשנה עולה עשרת מונים על כמות ההרוגים מזיהום אוויר ושאר תחלואים סביבתיים, אבל אין קמפיין נגד בעיה זו. הסיבה פשוטה. האדם הבודד והחלש הוא זה שיוצאים נגדו בקמפין תאונות הדרכים. זה קל, זה זול, זה נוח, ואין שום סיכוי להתעמת אם הטיעון שהנהג הבודד הוא האשם. גם אין לובי לאנשים הפשוטים ולנהגים. לעומת זאת, לצאת כנגד חברות הענק המזהמות את האוויר זה מסוכן וקשה. יש להן אמצעים כלכליים ואחרים להשיב מלחמה שערה, ולכן אין קמפיינים נגד המזהמים שאחראים על מותם של פי שלושה יותר אנשים בשנה מאשר תאונות דרכים. אבל עכשיו הירוקים מתחילים להשמיע קול כנגד עיוות זה. מן הסתם זה לא יעזור. אבל כיוון שאין יותר לאן לקחת את קמפיין תאונות הדרכים אולי הקיצוניות שבו תביס את עצמו ותוביל לסופו.