אבל זה הכל באשמתי, לו רק ידעתי לשמור על מסמכים טוב יותר לא הייתי צריך להגיע לשם כלל. כך אני אומר לעצמי.
האמת, אזור התעשיה תלפיות תמיד דמה בעיניי לאזור מוכה אסון. משום מה תמיד נס שיוצאים משם בחיים.
גם המשרדים באזור זה מזכירים עולם שלישי יותר מכל מקום אחר בארץ. אולי אני מגזים, ישנן שכונות בירושלים שגם הן מזכירות מדינת עולם שלישי. בעצם, מתי בפעם האחרונה הייתי במדינת עולם שלישי שאני יודע על מה אני מדבר ומה קורה שם? ובכלל, האם המושג מדינת עולם שלישי לא מעיד על האנכרוניזם בו אני חי?
ודאי שכן, אבל אנכרוניזם זה הוא כאין וכאפס לעומת הקורה במשרד הרישוי בירושלים. בכלל, רצוי לו לשר התחבורה להגיע למשרדים אלה. מובן שיש שלושה שומרים בכניסה. מספר זה גדול ממספר הפקידים שעובדים בכל האשנבים. נכנסתי לתחילת התור. לידו כמובן שהיה מכשיר למתן פתקי תור. בפתק היה רשום המספר 721. כשהסתכלתי על המספר של האדם שאמור היה להתקבל באשנב הבא היה רשום 450. אכן, רק מעל מאה חמישים (אני לא יודע חשבון) אנשים היו לפני בתור זה. היו גם שתי פקידות באשנבים שטיפלו באנשים. הם עשו כמיטב יכולתן. גם השוטר שתפקידו היה לדאוג לסדר בין מאות האנשים שישבו והמתינו שם בתור עשה כמיטב יכולתו. מובן שזו לא כללה לטפל בתלונות האזרחים והתושבים המחכים. האזרחים התלוננו שיש ספסרות במספרים. שאנשים עוברים ומוכרים מספרים בתור. הם טענו שתפקידו של השוטר לדאוג לכך שזה יפסק. הוא טען שלא ראה כלום והוא לא יודע מכלום. גם אין זה מתפקידו. בכלל, לתלונה זו היה שמץ של רקע אתני. ניכר שהמתלוננים היו אזרחים לעומת רבים משאר האנשים שישבו שם. עליהם כבר לא יכולתי להגיד אם אזרחי המדינה הם או שמא רק תושביה, שכן הם היו ערבים. בכלל, היה קצת מתח, או שאולי הוא היה במוחי, בין שתי הקבוצות. התלונה הייתה של אזרחים יהודים כנגד הלא יהודים שישבו בשקט. אבל לשים מספר מאות אנשים לחכות לשירות שניתן על ידי שתי פקידות, כשבין מאות האנשים יש שתי קבוצות שלא קיימת בינן חיבה. טוב, אולי המתח רק בראשי.
אולי המתח גבר בגלל אופן מתן השירות. באשנב בו אני עמדתי, שלשמחתי נקרא אשנב המודיעין, עמדו רק חמישים איש. לא נצרכתי להמתין לכל 150 האנשים כמו בתור השני. לשמחתי. אולם, המחשבים לא עבדו מי יודע מה. היו שתי עמדות באשנב המודיעין. כל מה שעמדות אלה עשו הוא לתקתק מספרי תעודת זהות או רישיון נהיגה ולהדפיס מסמך. אולם, המחשבים קצת מיושנים. ולכן, על כל חמש דקות עבודה הם נחים חמש דקות. נתקעים המחשבים. או אז מטלפן הפקיד לתמיכה של המחשבים, ואלה נותנים לו להמתין. בסוף הם מטפלים במחשבים. שחוזרים לעבוד למספר דקות. לפתע הודעה: עקב בעיות חשמל לא יינתן שירות בדקות הקרובות. הנכם מתבקשים להתאזר בסבלנות. אז התאזרתי בסבלנות. לשמחתי, כנראה שמחשבים לא עובדים על חשמל, שכן מיד לאחר ההודעה הקצב באשנב שלי החל לרוץ.
לאחר ארבעים דקות המתנה, התחככות באי אלה אנשים שונים ומשונים קיבלתי את הטופס.
זה אותו הטופס שלו רק ידעתי לשמור על מסמכים טוב יותר לא הייתי צריך להגיע לשם כלל. כך אני אומר לעצמי עתה שהסיוט נגמר.
הפרק הבא: שיפור השירות בדואר - איך לבלבל את האויב