לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

שנאת האחר? (דיווח מעיר הקודש א')


חבל שלא הבאתי את המלצמה שלי איתי, כך לא אוכל להעביר את הטעות היפה שיש בשלט.

דרוש שותף

דרוש שותף לדירה מרוהטת,

ברחוב בית וגן (ללדתים)

....

אולי זה רק אני שלא יודע ש"ללדתים" זה בעצם מה שכתוב במפורש באנגלית, והפתק כתוב גם באנגלית,

for non religious

נכתב על ידי , 18/6/2005 10:12   בקטגוריות כתבנו בשטח  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בחופי הירושימה שלי האסון כן קרה


זהו לא פוסט נוסטלגי.

בכלל לא.

הגעתי כמו שאמרו שצריך להגיע. בשתיים. אבל נפש חיה לא הסתובבה בחוף. שקר.

הסתובבו הרבה נפשות, אבל לא במתחם, כן בחוף, בים, במים. יזהר אשדות התחמם. כך זכיתי לביצוע של רחובות הירושימה שלי. חשבתי שהוא מופיע מול שני אנשים. שחר אבן צור הופיע לפני לא הרבה יותר.

בארבע זה התחיל באמת. יזהר אשדות שוב שר. הוא נחמד הוא נחמד.

שנה שעברה תיסלם (ויזהר אשדות) היו הופעת הסיום החגיגית!

בשש ומשהו התחילו משינה.

הרבה תובנות עלו לי בזמן משינה.

ביום שאתרגש ממשינה כנראה שאהיה מוכן להתחתן.

משינה תמיד מצליחים לא להפתיע.

קצת מעציב שלהקת רוק התחילה עם מסרים כה לא שמרניים כמו אמרו לא לסמים.

אפילו שירי המוות שלהם לא מרגשים.

-

כן, זה עוד סרח עודף של יום הסטודנט, פשוט שכחתי, קורה.

אז בשיאה של ההופעה של משינה, כאילו שהיתה כזו, הבחורה שלפניי כשהיא מזהה את צלילי השיר העומד להיות מושר אומרת:

"וייי, איזה שיר מדאייים!!!"

לא רק שתדאמה היתה בקולה אלא גם אפתאה מזה שאשיר אזה אומד לאיות מושר.

ואני חשבתי לעצמי, רכבת לילה לקהיר, הם תמיד שרים אותו, מה כל כך מפתיע ו/או מדאים בזה?

ואז היא הוסיפה בלי לחשוב:

"איך מתאים לי שווראמה עכשיו."

-

כיון שזה חוב מאתמול, בהמשך היום שאלה פוליטית חסרת מענה.

דודה מלכה.

לא, סיפור זה הוא לא על הבלוגרית המפורסמת שעונה לשם זה, אלא על בחורה בשם שנקרא לה מלכה שהכרתי פעם.

מלכה זו הייתה צעירה ממני במספר שנים, וצעירה ממני ברוחה שנות דור. הלכנו להופעה יחד, עם עוד איזה עז שנכנסה באמצע. מלכה, הצעירה ממני במספר שנים וצעירה ממני ברוחה שנות דור, הסתובבה איתנו, קנתה מכרה, מאוד נהנינו. ואז החלה ההופעה. הייתה הופעה משובחת יחסית. באמת, נהנינו, קפצנו, שרנו, כמעט השתוללנו (אני מעולם לא משתולל). אפילו שקלנו להישאר להופעת ההמשך שם הייתה אמורה להיות מסיבת ריקודים. ואז מלכה, הצעירה ממני במספר שנים וצעירה ממני ברוחה שנות דור, בשיר הלפני אחרון של ההופעה הכריזה: "טוב, הולכים, אני לא רוצה להיתקע בפקקים!". באותה תקופה חשבתי שמלכה, הצעירה ממני במספר שנים וצעירה ממני ברוחה שנות דור, טועה. אבל במחשבה של שנה לאחור, אחרי עוד הופעה משעממת של משינה הבנתי שהיא צדקה. 

הזכרונות המשיכו לתקוף אותי. לאותו יום סטודנט משובח. כן, לא הכל בו היה מושלם. כבר סיפרתי על דנה ברגר בקור המקפיא של ירושלים ב10 בערב. אבל באותו לילה שם בשעה ארבע לפנות בוקר היה את אהוד בנאי בזריחה. בניגוד למשינה בשקיעה (שהפליאו במיוחד עם שירים רומנטיים להפליא כמו "למה לי פוליטיקה עכשיו" שמשתלב נפלא עם השקיעה הרומנטית בחוף הים), אהוד בנאי בזריחה נתן הופעה של שלוש שעות (בניגוד לשעה וחצי שהוא נתן בטכניון, אין מה לעשות הקהל הירושלמי עדיף). עד שבע בבוקר נשארנו, ואז נסענו, ישנו, קמנו ב09:30 ונסענו להופעה של ברי. גם בעשר בבוקר ברי הוא מלך.

ולמלך הזה חיכינו עכשיו, אחרי היהודים. האמת הצרות התחילו כבר לפני היהודים. בניסיון להשיג שתייה ואוכל. הצלחתי להשיג שתייה, חמש דקות המתנה בתור לקבל פתק למשקה. ועוד רבע שעה לקבל את שליש הבירה שקניתי.

ואז אוכל. דוחק נורא ליד כל אחד מהדוכנים. והיו מעט מאוד דוכנים. החלטתי לנסות נקניקיה. התקרבתי, הצלחתי להתקרב לדוכן, התקרבתי עוד קצת. אבל אז אחרי 10 דקות הדוחק הכריעני. עשיתי סיבוב, אולי בפיצה יהיה יותר טוב. אין סיכוי. חזרתי לנקניקיה. שוב עמדתי, 5, 10 דקות. הדוחק שוב עמד למחוץ אותי. בעור שיניי נמלטתי להופעה של היהודים. באמצע היהודים תקפתני הבירה. תור לשירותים. בדרך חזור, עמידה נוספת בדוחק לנקניקיה, אין שום סיכוי. עוד הימלטות מפוחדת.

אחרי היהודים ניסיון נוסף לפיצה. עמידה של 15 דקות בתור, בשלב מסוים מחץ מאחור ומחיצה מקדימה, וכלום. בריחה כלעומת שבאתי. באתי עם 100 גרם שוקולד. לפחות זה.

ואז החלה ההמתנה לברי. בהתחלה ישבתי, אבל אז הקהל החל לעמוד בציפייה, בשביל זה באנו! השעה היתה 22:00 לערך. ב22:15 המשכנו לעמוד. ב22:30 חלק מהאנשים החלו לשבת מסביב. מדי פעם אנשים שעוברים היו דורכים על האנשים היושבים. טוב, זה מסוכן לשבת בתוך קהל כה גדול עצום ורב. ב22:45 החלו לדבר סביבי. ב23:00 זאת שלידי דיברה עם מישהי בטלפון. "יש יותר מדי אנשים" "המשטרה מפוצצת את האירוע" "סוגרים" "מצאו סמים" "ברי לא יופיע". הם הסתלקו החבורה שלידי. ב23:10 הבירה שוב תקפתני ושוב תור קצר לשירותים. בדרך חזור שאלתי שוטר, כן, יש יותר מדי אנשים, לא נותנים כרגע להופיע, לא ברי כנראה לא יופיע. ב23:20 איש צוות אומר דבר דומה.

נשברתי, הלכתי לתחנת האוטובוס כדי לגלות שאין אוטובוסים אחרי 23:25. למזלי, לסיפור יש סוף מעין טוב. תלמידה שלי נתנה לי טרמפ. בדרך היא סיפרה שכבר מ20:00 לא נתנו לאנשים להיכנס, אפילו שהיו להם כרטיסים. הרבה יותר מדי אנשים היו שם, כנראה שלא בדקו עם המשטרה כמה אנשים מותר שיהיו במתחם. בדרך לאוטו שמענו פיצוצים. היא אמרה לי שברי יופיע אבל ברור שלא נותנים לאנשים לחזור אחרי שהם יצאו, הרי היו יותר מדי אנשים בפנים. הזיקוקים הבהירו חד משמעית שברי מופיע. הם גם הבהירו שאביב גפן כנראה לא יהיה.

זה לא פוסט נוסטלגי, רק עושה רושם שהעבר היה טוב יותר.

נכתב על ידי , 3/6/2005 10:24   בקטגוריות כתבנו בשטח  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קורות בן הפרובינציה בלב העיר הגדולה


יש משהו מכמיר לב בנסיעה דרך יפו. מעורר נשכחות. מזכיר לי את עיבורה של לוס אנג'לס עיר המלאכים. עוני ועזובה, עזובה ועוני. וככל שמגיעים למרכז הזה, כך העוני נראה דומה. אולי זה בכלל אצלי הדמיון הזה קיים. אולי רק אני רואה אותו. אולי הוא לא קיים באמת. הז'אנר של העוני הוא הבעיה שלי, לא העוני עצמו. איך שהוא נראה. ומשום מה בעיניי הוא נראה אותו דבר. לא טוב. בכלל לא טוב. מוזנח. אז נכון, הביוב לא רץ ברחוב. אבל ביפו צינור הביוב כן רץ ברחוב. אבל הוא זמני. מצחיק. אנשים לא יכולים לעבור מצידו האחד של הרחוב לשני כי יש באמצע צינור ביוב. ירוק לפעמים. מכוער תמיד.

יש עוד כל מיני דברים. דמיינו את המשפט הבא:

מועדון מפוקפק עם תאים מפוארים לחומרים נתעבים.

קצת שמרנות. מה יש?

אז זה משפט שאני המצאתי אבל את המודעה הבאה ראיתי במו עיניי:

להשכרה, 2 קומות, 100 מר + 2 מר. מתאים למגורי עובדים.

השלט הקטן הזה. אז יש בני אדם ויש עובדים. כולנו יודעים מה העובדים הזה. אה כן, זה ממש מעל לאותו מועדון מפוקפק, או מועדון מפוקפק אחר. וזה משתלב כל כך טוב כמעט רשמתי יפה. אבל זה אוקסימורון מחריד.

אתה מבין שאתה באזור בעייתי כשיש מחלוקת בין הסמכויות לבין האנשים ברחוב. ביפו זה ברור למדיי. נוותר על הדיון החוזר בצינור הביוב. אבל אחד הרחובות המרכזיים ביפו נקרא דרך שלמה. כך בשלטים הרשמיים. אני מובן קראתי זאת בתחילה דרך שלמה על שם שלמה המלך. אחרי שהתבוננתי בשלטי הרחוב באנגלית הבנתי שאולי תושבי הרחוב צודקים. באנגלית הרחוב נכתב SHALMA. אולם איך התושבים קוראים לרחוב? משום מה הם כותבים את שם הרחוב בס'. האמת, סלמה מובן לי יותר כsalma מאשר הכיתוב העברי. אבל, במקומות שכאלה הציבור ורשויותיו לא טורחים להסכים אפילו על שם אחיד למקום בו הם נמצאים וחיים. לשניהם לא איכפת, רק צד אחד נפגע מזה בטווח הקצר.

כן, משהו מכמיר לב לנסוע מתל אביב ליפו, כמו לנסוע ממערב לוס אנג'לס למרכזה ומזרחה. מעיר יפה ומטופחת למקום עני, עלוב עם דוכנים שנראים כמעט תמיד ריקים, סחורות שנראות בלויות, אנשים שנראים משומשים (לא זוכר ממי אני גונב את הביטוי הזה). אבל עוד יש תקווה, ביפו לפחות אין סימון איפה אפשר לישון ברחוב.
נכתב על ידי , 20/2/2005 11:49   בקטגוריות כתבנו בשטח  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קורות בן הפרובינציה בעיר הגדולה - ג'


כאשר מגיע בן הפרובינציה לעיר הגדולה הוא נתקף תדהמה ושיתוק. הוא שוב מכיר כמה קטן ופרובינציאלי הוא ועד כמה גדולה, תוססת, מלאת חיים היא העיר הגדולה.

עת יירגע לו בן הפרובינציה מחוויות ליל אמש הסוערות בעיר הגדולה, יישב ויעלעל בעיתון הסוקר את אירועי התרבות בעיר הגדולה ושוב תפרח נשמתו משפע אירועי התרבות והבידור, התיאטרון והקולנוע, הקניות והאוכל שיש לעיר הגדולה להציע ושלא קיימים בפרובינציה.

כך למשל יתהה בן הפרובינציה האם ההצגה "הזר" על סמך הספר של קאמי בתיאטרון תמונע ביום ו' הקרוב (היום) שווה צפייה.

אולם עת יגיע לפרסומות על אוכל, יבין עד כמה פרובינציאלי הוא ואינו מכיר את האנינות הקיימת בעולם. הוא למשל לתומו חשב שבלעדיים כותבים בע' ולא בא'. אולם מה מבין בן הפרובינציה במאכלי העיר הגדולה? האם יכול בן הפרובינציה לדעת מהו 'קונפי שום'? הרי הוא מכיר רק כונאפות ולא קונפי. וודאי לא יבן מדוע קונפי שום עם גרש וקונפי חבושים ללא גרש. ועוד ימשיך ויתהה בן הפרובינציה למה, למען השם, יירצה מישהו לאכול גזר סגול! גם טעמו של דג חרוך לא יערב לדמיונו של בן הפרובינציה, והוא יתהה האם אי אפשר לא לשרוף את הדג. ולמה זה "זביון זעפרן"  נכנס לו לתוך מרק השוקולד, ומה זה בכלל מזאטה? ובטח מזאטה מתוק.

או אז, ייאנח לו בן הפרובינציה אנחה גדולה ויאומר לעצמו: מטעמיה של העיר הגדולה, כמו שאר חוויותיה של העיר הגדולה, ובייחוד נשיה של העיר הגדולה, מטריפים מדי את חושיי. מוטב אחזור לי לחיי הנחת הדלים שלי, חיי המסודרים שם בפרובינציה הקטנה, חלקת האלוהים הקטנה שלי, ולא אשאל בנפלאות ממני.

או אז ישוב לו בן הפרובינציה אל מקומו ויהרהר בנפלאות העיר הגדולה, בנשיה אליהן יתאווה, בטעמיה המסחררים, בקיצבה מפעים החושים, ייאנח על ליבו ויילך לישון.

כאמור, הטרילוגיה מוקדשת בחיבה גדולה לה.

נכתב על ידי , 11/2/2005 13:40   בקטגוריות כתבנו בשטח  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



  
דפים:  
כינוי: 

בן: 21

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,152
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)