לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שאלות של תרבות


אנחנו חיים בזמנים מיתיים. השינויים המתרחשים בעולמנו פרנסו אֶפּוֹסים עתיקים, ועליהם לכונן אֶפּוֹסים מודרניים חדשים. בתוך החוויה האֶפִּית והמיתית הזו אני חי וכותב את הבלוג הזה.
Avatarכינוי:  אריק בנדק-חבי"ף

בן: 70

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

שבת, שמונה בבקר, הציר על הכיריים


 מומלץ מאוד להפעיל את הסרטון ולרקע הצלילים שעולים ממנו לקרוא את הפוסט, או להשאיר אותו  כרקע לקריאות אחרות.



חשוב לומר, שמי שמתאמץ גם מצליח לפעמים.



הנה למשל הבן שלי, לא אוהב קישואים, וכך ירדה לה לטמיון תוכנית פשדיטת הקישואים, אולי לא, אכין פשטידה קטנה .


והוא חשב שאני הולך להכין ארוחה חלבית


חלבית?


שבת בצהריים?


אולי חלבית מעורבת בבשרית, בוודאי


למה הפרה מארגנטינה לא המליטה את העגל מהגליל, אין ספק.


ובכלל עניני כשרות מענינים אותי כשלג דאשתקד.


יום יפה לא יהיה, גשם רוח וסערה


אבל הרבה מים, הרבה ירוק , הרבה ריח נהדר באוויר


בכלל


הרבה זה טוב :-)


 


נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 28/1/2012 08:04  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צופה מהצד* ב-28/1/2012 15:44
 



בעקבות הרצאה של פרופ' הירשפלד


 

אריאל הירשפלד הרצה לנו המורים לספרות על מגע מחודש עם ביאליק. הוא קונן את קינת השירה העברית, הביא את שנותיו כמורה לספרות כתנא דמסייע [רק שכח לציין שמרבית שנותיו היו עם תלמידי העשירון העליון במערכת החינוך] והראה לנו מורי העשירונים האמצעיים כמה אנחנו עלובים, כלומר לו נרצה לראות את עצמנו כעלובים.

שכח הפרופסור שהחוגים בהם הוא מלמד נמצאים בשפל שלא היה כמותו, ואי אפשר רק להאשים את בתי הספר או את "החברה", כדאי שהפרופסורים היקרים הללו יפשפשו היטב במעשיהם, מאמריהם, הדרך שלהם ל,קרב" אם בכלל את האמנות לקהל "הרחב", כי רמת הכתיבה שלהם, המאמרים שלהם הרי מיועדים לחברים שלהם, לא ל"קהל הרחב".

כך או אחרת, כיוון שדיבר על "הולכת את מעמי" שיר יפהפה שרחוק מעולמו של דובר עברית ממוצע, שעולמו הרוחני ספוג בקיטש האירוטי של הכתיבה, הרומנטית [גם מתאים לפטפטת הטיפוסית של הרומן הרומנטי ] החלטתי שהגיע הזמן שגם תלמידיי יהנו מתיאור האורגזמה שחווים השמים והארץ [ בהשפעת אבן גבירול - כתב סתיו, אלא מה?!] ובני האדם הרצים "מורעלים" מרוב תשוקה לא ממומשת.

החבר ה  נהנו מאוד

לא חיבבו הברה אשכנזית.

 

הוֹלֶכֶת אַתְּ מֵעִמִּי

 

הוֹלֶכֶת אַתְּ מֵעִמִּי  – לְכִי לְשָׁלוֹם

וִיהִי רְצוֹנֵךְ לְבַדּוֹ נֵר לִנְתִיבֵךְ,

וּמִצְאִי אֶת-הַשַּׁלְוָה בַּאֲשֶׁר תִּהְיִי.

אֲנִי? אַל-תִּתְּנִי לֵב – אֵינֶנִּי גַלְמוּד:

כָּל-עוֹד הַשֶּׁמֶשׁ יִיף בְּצֵאתוֹ וּבְבֹאוֹ

וְכוֹכְבֵי-אֵל לֹא-נִלְאוּ עוֹד מֵרְמֹז לִי –

עוֹד לֹא יָרַדְתִּי מִכָּל-נְכָסַי

וּמַעְיַן תַּנְחוּמוֹתַי עוֹד לֹא-דָלָל.

רְאִי, חָסַרְתִּי אוֹתָךְ – אַךְ עֲדַיִן

לִי נִשְׁאַר רָב: לִי יֵשׁ עוֹד עוֹלָם מָלֵא,

הַיָּפֶה כְּמוֹ שֶׁהוּא בִּירַק אֲבִיבָיו,

בִּזְהַב סוֹף קֵיצָיו וּבְלַבְנוּנִית חֳרָפָיו;

וְלֵב עוֹד לִי – דְּבִיר חָזוֹן, קַן-הַחֲלוֹמוֹת,

וּכְאֵבִי עָצוּר שָׁם, יְגוֹן הַקֹּדֶשׁ,

וּמַלְאָךְ טָהוֹר עִמִּי – דְּמוּת דְּיוּקְנֵךְ,

הַחוֹפֵף עוֹד כְּחֶסֶד אֵל עַל-רֹאשִׁי

וְלוֹחֵשׁ בְּרָכָה, רוֹתֵת וּמִתְאַפֵּק

כְּדִמְעַת אֵם חֲשָׁאִית עַל נֵר שַׁבָּת

בְּדִמְמַת הַקְּדֻשָּׁה הַשַּׁאֲנַנָּה,

וּכְאוֹתוֹ כוֹכָב חָרֵד שָׁם בַּמָּרוֹם,

שֶׁמֵּצִיץ עוֹד עָלַי בְּעַיִן יָפָה

וּמוֹשִׁיט לִי בַחֹשֶךְ שַׁרְבִיט זְהָבוֹ.

 

וַאֲנִי יָדַעְתִּי,

עוֹד יִפְשְׁטוּ עַל-פְּנֵי הָאָרֶץ כֻּלָּהּ

בִּירִיעַת תְּכֶלְתָּם הַמְשֻׁבֶּצֶת זָהָב

כַּכּוּשִׁיּוֹת הַשְּׁחֹרוֹת – לֵילֵי קָיִץ,

מְתוּקֵי לֵילוֹת, קוֹדְחִים וּמַחֲרִישִׁים,

מְעֻלְּפֵי שְׁחוֹר וּכְלִילֵי הַכּוֹכָבִים,

כָּל-כּוֹכָב רִמּוֹן זָהָב, רִמּוֹן זָהָב;

וּרְוַת הִרְהוּרֵי חֵטְא וִיגֵעַת חֶמְדָּה

בְּחֵיק הַלַּיְלָה תִּרְבַּץ כָּל-הָאָרֶץ;

וּפִתְאֹם תָּקוּם דְּמָמָה גְדוֹלָה, רַבָּה,

וְרֶטֶט חֵשֶׁק יַחֲלֹף כָּל-הָעוֹלָם,

וְנִנְעֲרוּ כוֹכָבִים שְׁפָעוֹת שְׁפָעוֹת,

וְנִתְּכוּ הֵמָּה וּמְכִתּוֹתָם אָרְצָה

כִּנְפֹל שְׁלַל עֲלֵי זָהָב בַּשַּׁלָּכֶת;

וּקְלוּיֵי תַאֲוָה וַאֲכוּלֵי חֵשֶׁק

אִישׁ אִישׁ בִּרְעָבוֹ וּבִצְמָאוֹ יֵצֵא,

יְגַשֵּׁשׁ קִיר כְּעִוֵּר, יַחְבֹּק אָבֶן,

יִתְחַבֵּט אָרְצָה, יִזְחַל עַל-גְּחוֹנוֹ,

לְלַקֵּט רְסִיס פָּז אֶחָד, פֵּרוּר אֶחָד

מִמָּה שֶׁהִשְׁלִיךְ לוֹ מֵעָל כּוֹכָבוֹ

וְלִמְצֹא מְלֹא כַף אַהֲבָה, קֹרְטוֹב אֹשֶׁר –

בְּשָׁעָה זוֹ אִם-יִתְקְפוּךְ גַּעְגּוּעִים,

וְנוֹהָה וַעֲיֵפָה תֵּתַע עֵינֵךְ

וּתְשׁוֹטֵט חִדְלַת תִּקְוָה בָּעֲרָפֶל,

וְנַפְשֵׁךְ תֵּצֵא לֵאלֹהִים וּלְאֹשֶׁר –

כָּמוֹנִי שְׂאִי עֵינַיִךְ הַשָּׁמַיְמָה

וְלַמְּדִי-נָא מֵהֶם אֶת-לִבֵּךְ שַׁלְוָה:

רְאִי, כָּאֵלֶּה וְכָאֵלֶּה יֹאבְדוּ

כוֹכָבִים מִדֵּי לַיְלָה לַשָּׁמַיִם –

וְהֵם בְּעָשְׁרָם עוֹמְדִים וּבְשַׁלְוָתָם,

וְאֵינָם חָשִׁים כְּלָל בַּאֲבֵדָתָם,

וּכְמוֹ לֹא-נִגְרַע כְּלוּם מִכָּל-זְהָבָם.

 

האאג, אלול, תרס"ז.


לתוכן הענינים

לדף הראשי של פרויקט בן-יהודה


דף זה הוא חלק מפרויקט בן-יהודה, שמתקיים הודות לסיוע של מתנדבים.

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 26/1/2012 04:36   בקטגוריות שאלות של תרבות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כמה טוב שיש חורף ממש רציני


כל החדשות, השערוריות מתגמדות לכדי כוס בה משקה רותח או חם


צלחת מהבילה


וחם בבטן, וטוב בבטן


ואחר כך נכנסים למיטה החמה, כל אחד מחממהּ בדרכו שלו


מכסים את הראש


תרגולת בת יענה ידועה.


אלא מה?


יתכן שכאשר יציץ הראש מבעד לשמיכה


הכל כבר יהיה אחרת, ואיך נוכל אז להתלונן?


חשבתי למשל שבעקבות ההצעה הנלוזה של טייקוני רשתות המזון להוריד את מדבקות המחירים מכל פריט תקום סערה


אתם יודעים מה


אפילו בקבוצת הדיון בפייסבוק, זו שכותרתהּ מהפכה חברתית, מרד מחירים - דממה עמוקה


מדי פעם איזה מישהו מעלה משהו.


כלכך קר


כלכך נעים להיות בבית ולא באוהל


כלכך כדאי לדעת שיש משכורת בבנק, בטן מלאה ואולי גם זיון מובטח


מחאה?


זו בקיץ הבא


אולי יאיר לפיד יהיה המחאה, וכרגיל, תמיד האביר על הסוס הלבן מתגלה כאמפוטנט ברגע האמת


אין לו יכולת לעמוד על שלו, אין בו יכולת להתנגד לפיתויי השלטון והכיבודים והמעמד


צאו הביטו בנסיכה האחרונה של הישראלי הממוצע


ציפי לבני


לאן היא נעלמה צפורה לבית לבני? 


התקווה הישראלית, מי רוצה להחליף אותה, מופז, לא פחות.


 


ביי ביי לך דמוקרטיה אזרחית


יאיר לפיד הוא לא הגואל שלך.

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 21/1/2012 19:28   בקטגוריות אישי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צופה מהצד* ב-23/1/2012 04:48
 



בוקה ומבולקה, האמנם?


פיקחתי על שתי בחינות בגרות. האחת בתנ"ך [ 1203]  והשניה בלשון עברית ב' [11108].

אורך הבחינה בתנ"ך, שעתיים וחצי, אורך הבחינה בלשון שלוש וחצי שעות, לא פחות!!

פעם הציון בעברית היה מורכב ממבחן בלשון ומבחן בחיבור. היום המבחן בחיבור נדחף לתוך המבחן בלשון, כשמלמדים את הילדים לכתוב כתיבה "טיעונית" יעני, לכתוב טיעון. שום כתיבה אחרת כנראה לא רלוונטית בתרבות שלנו, אלא רק שיווק ושכנוע.

פעם כשעוד הייתי מורה לחיבור לימדי לכתוב מכתב, סוגי מכתבים. לימדתי לכתוב תיאור, כתבה, לבנות ראיון, לתכנן ולכתוב כתבה מבוססת על מידע, למדתי למזג טקסטים[מקורות] שונים.

אבל נייט, היום רק טיעון, שמטרתו המרכזית שכנוע או שיווק.

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 13/1/2012 06:48  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צופה מהצד* ב-13/1/2012 13:07
 



העונש של המורה לספרות


אחרי שבוע של בדיקה נמרצת של בחינות

הגיע תורו של המורה לכתוב מבחן

וכך באשמורת אחרונה של לילה, נים לא נים חלמתי על המבחן שעליי לכתוב.

המבחן כלל שאלת ענק בה היה עליי לכתוב על ההבדלים בין הוצאות לאור של ספרי מד"ב.

 

בחלום הצלחתי לענות רק על הומאה לאור אחת, אינני זוכר את שמה, שהמאפיין אותה הוא הסוגה הפוטורו-ריאליסטית

"יעני" ספרים שעיקרם תחזיות של העתיד, ואשר נכתבים על פי מיטב כללי הכתיבה הראליסטית.

המבחן היה בכתב יד, אם כי היו סביב אמצעי תקשורת וחיפוש מורכבים ומתוחכמים

ונדמה לי שהספקתי לכתוב כמות די נכבדה של עמודים, בוודאי שהתאמצתי ל"ברוח" מסיכומי תוכן" מייגעים.

 

נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 6/1/2012 04:54   בקטגוריות אישי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אריק בנדק-חביב ב-7/1/2012 19:48
 





81,311
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאריק בנדק-חבי"ף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אריק בנדק-חבי"ף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)