הגיע הזמן, אולי, לעשות קצת סדר בבלאגן.
מועדי בחינות:
כל שנה שני מועדי בחינות - חורף / קיץ - בחורף מקצועות חובה, בקיץ מקצועות חובה+בחירה
מועד ב' - קיץ, בדר"כ בחודש יולי - מתמטיקה / אנגלית
מחצית שלישית - יולי - אוגוסט
תלמיד בכיתה י' - נבחן רק במועד קיץ, מועד ב' אנגלית/מתמטיקה [לו ירצה], מחצית שלישית - לו ירצה
תלמיד כיתה יא - חורף/ קיץ, מועד ב', מחצית שלישית
תלמיד יב - חורף/ קיץ, מועד ב', מחצית שלישית [אם לא התגייס] + חורף שנה אחרי סיום, אם לא התגייס
סה"כ אפשרויות בחינה לתלמיד הבודד - 11 פעמים הוא יכול להיבחן במקצוע מתמטיקה/אנגלית, מקצוע חובה אחר - 9 פעמים, מקצוע בחירה - 7 פעמים, ותחשבו על זה היטב!
בואו ונראה כמה בחינות חובה יש לתלמיד -
מתמטיקה - 3 בחינות [ בחינה לכל יחידה]
אנגלית 4 בחינות - 3 בחינות בכתב + בחינה בעל פה [בחינה לכל יחידה, ובחינה בע"פ שהיא חובה לכל תלמיד]
ספרות - 1 בחינה
תנ"ך - 1 בחינה
לשון עברית - 2 בחינות [ בחינה לכל יחידה]
היסטוריה - 2 בחינות [בחינה לכל יחידה]
אזרחות - 1 בחינה +עבודה
סה"כ = 14 בחינות + עבודה
מקצוע חובה - טכנולוגי - 5 בחינות או 3 בחינות + עבודה
עיוני - 3 בחינות או 2 בחינות + עבודה
תלמיד ישראלי המעונין בתעודת בגרות רגילה, 21 יחידות, שתקנה לו זכאות לכניסה לאוניברסיטה חייב להיבחן, אם כך ב- 14 - 19 בחינות + 2 - 3 עבודות
תקציב בית הספר, כידוע, הוא לפי תלמיד ולא לפי מקצוע.
סולמות התקצוב השונים כפופים לנתיב טכנולוגי/ עיוני, מצב סוציו-אקונומי, מצב אישי [לקויות למידה], חינוך מיוחד וסלי טיפוח מהמשרד או מהרשות המקומית אם יש לה כסף בכלל.
חלוקת השעות בבית הספר כפופה לצרכי הבגרות ולניתוח מקצועות קשים / קלים, מקצועות חסם.
בתי ספר רבים ויתרו על הוראה במשך שלוש שנים, שיש בה תהליכים ארוכי טווח של הפנמה והרחבת הדעת, וממקדים את ההוראה לבחינות הבגרות בשיטת בתי הספר האקסטרניים - קורס מרוכז, בחינה, עברת? כל הכבוד, NEXT!
ערכים הנובעים מעיסוק בחומרי הלמידה -?
דיון עומק הנובע מחומרי לימוד?
תלמיד נכנס בור ויוצא בור
הוא יודע קרוא וכתוב, קריאת טקסט ברמה פשטנית ביותר, אסטרטגיות של ,איך עונים על השאלה כדי להצליח בבחינה?, מה שנקרא בעגה "אקדמאי בור".
מזל שאינני תלמיד בתיכון כיום.