לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2018    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2018

שִׂיחַ לִי וְשׁוּחַ לוֹ


שִׂיחַ לִי וְשׁוּחַ לִי

שָׁרָשִׁים כְּבָר דּוֹפְקִים בִּי בַּכַּפּוֹת.

לֹא, זֶה לֹא חָתוּל

שֶׁנּוֹעֵל אֶת קְצוֹת עֲצַבַּי,

רַק צֵל חוֹלֵף

בִּצְלִילִים רַבִּים.

כַּפִּי הַקְטָנָה בְּכַף יָדְךָ הָעֲנָקִית,

מֻקֶּפֶת בַּעֲדַת פִּילִים מְגֵנִים.

עַתָּה, דַּלֶּקֶת שָׁרָשִׁים מַכָּה בִּי בְּאֶרֶץ זָרָה,

כּוֹבֶלֶת אֶת צְעָדַי.

הַשֶּׁמֶשׁ זוֹרַחַת צְלָלִים

וְקַר, כָּל כָּךְ קַר.

 

בֵּינוֹת לַצִּפִּיּוֹת לְיָדְךָ הַגְּדוֹלָה,

שָׁרָשִׁים נוֹעֲלִים אֶת שַׁרְשְׁרָאוֹת רַגְלַי.

מִדֵּי פַּעַם אֲנִי מְזַהֶה צְלִיל פָּחוֹת,

אֶצְבַּע שֶׁהֶחְלִיקָה.

* *

אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁעַתָּה אֲנִי מְגַבֵּב בְּשָׂדֶה אַחֵר.

אֵיזוֹ בּוּשָׁה אַבָּא,

אֲנִי כְּאוֹתָם בּוֹגְרִים שֶׁעוֹמְדִים בִּרְשׁוּת עַצְמָם

וְלֹא מְבִינִים כְּלוּם בַּמְּבֻגָּרִים שֶׁלָּהֶם.

כָּךְ הִפְסַדְתִּי עוֹד פִּסַּת זְמַן.

שִׂיחַ לִי וְשׁוּחַ לִי

זָקוּף כָּפוּף,

נָעוּץ בִּפְאַת שָׂדֶה,

מְכַתֵּת זְרָעִים שֶׁכְּבָר אֵין.

מְקַוֶּה לְמִקְוֵה שִׂמְחָה

שֶׁיִּפְרֹץ מֵהַצְּלָלִים שֶׁיֵּשׁ,

אֲנִי לוֹמֵד לְהִתְכּוֹפֵף בִּרְעָדָה לִדְבָרַי

שֶׁיּוֹצְאִים בְּלַחַשׁ -

 

אַבָּא.



נכתב על ידי , 31/5/2018 20:56  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-7/6/2018 18:37
 



חלום שחלמתי על מספרים


הלילה שוב חלמתי עליך סבא. כלכך טוב היה הביקור עם כל בני הדודים בצפון. הם חיבקו אותי ואימצו אותי לזרם דמם. ובלילה הכל התערבב בי. היינו, אתה סבא ואני, ברכבת איטית בדרך לעוד מקום. דיברת עם עוד יהודי על ערך אדמות ויערות. הרבה זלוטים ריחפו ביניכם ואני הלכתי לאיבוד, טבעתי בין המספרים. אני זוכר שהתכרבלתי בתוכך, מתכסה בזקן המשי שלך. בחלום היו עוד הרבה מלים על הזקן שלך סבא, אך הכל טבע בים הזלוטים. מלחמה כלכך ארוכה ומנוסה ביערות במשך שנים על שנים זה לא דבר פשוט. שעות שאני מזדחל לכאן, הזדחלות כואבת דרך קוצים ודרדרים. מעט דומה להזדחלות כשתפסנו שטח למארבים מול קלקיליה למשל. קלקיליה שהייתה פעם בשטח אוייב. אבל אתה סבא לא היית שם, רק אני הכרחתי אותך לבוא ולשכב לצידי. לחזק אותי. מאהבה.

אני לא כמוך, לא ידעתי לספור. הייתי ילד קטן איתך ברכבת שלא הצליח לספור אפילו עד שש.
שש כולל. ולא משנה מדרגות או מיליונים. אני תמיד מועד. מתבלבל בשפה. בחיי מועד ונופל.
הוא, אפילו שהיה איש של אלוהים ואני סתם ילד, שנינו לא הצלחנו להגיע לשש.
הוא כבר לא איתנו. איתי הוא רק בחלום ועל הגג.
מספר לי על כושית מאוקראינה שניחמה את זקנו שצימח שוב. על הדמעות שהשיל בין שדיה עם הסיפורים ששמע ביערות. היא חיממה את זקנו והוא אותה חיבק. בתמורה. הייתה זו מלחמה וסחר החליפין היה משונה. הוא רצה ללמוד למנות וכשל. גמני לא הצלחתי אפעם. כשל משפחתי חשבתי. פגם גנטי שאיני יכול לספור מעבר לשש. גם עם ששה אפסים זה לא מצליח לי. שישה מיליונים אומרים לי ואני מתחלק לתחילת התור. לנרצח הראשון ולא יכול לדמיין יותר משישה. הוא סיפר לי שאף פעם לא הצליח לכרות ביער יותר משישה קברים בפעם אחת. כשל שכזה הוא אמר והמליץ לי לא לנסות.
באמת, אני לא זוכר במלחמה שהצלחתי או בקורס ביד ושם.
בכלל גם בצופים ובפלוגה זה לא הצליח לי. פגם גנטי.
גם בחורה כושית מהיפות ביותר לא הצליחה ללמד אותו הוא מספר.
הוא ואני ממשיכים, אפילו שהגג זרוע אבנים חדות.
למדתי לחיות כך, ובכלזאת...

אני זוכר



נכתב על ידי , 2/5/2018 14:48  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-3/5/2018 17:43
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)