לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

דע את היריב

Avatarכינוי: 

בן: 50

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

3/2011

איך האיפיון משתנה אחרי שהמידע מתחיל לזרום


בימים אלה שרית ואני משיקים את GoingOut, לוח להופעות מוזיקה ומסיבות. אם ראיתם פוסטרים בת"א עם תרנגול כחול למעלה, זה אנחנו. נעים מאוד!

 

האתר מתבסס על תוכן גולשים. האמנים ובעלי המועדונים מזינים את המידע פנימה. רצינו שלגולשים יהיה המידע המלא על ההופעה מצד אחד, ושלמקלידים את המידע פנימה יהיה נעים וקל מצד שני. להופעה יש הרבה נתונים: כותרת, תאריך, שעת התחלה, שעת סיום, רשימת משתתפים, ז'אנר, מחיר, פרטי רכישת כרטיסים ועוד. איך עושים את זה? איך מקלים ככל האפשר על מי שמקליד את האירוע?

 

דרך אחת היא לאפשר השלמות אוטומטיות בכל מקום שבו הדבר ישים. עלינו לאוויר בלי רשימת אמנים ובלי רשימת מקומות. למשתמשים הראשונים הייתה רק רשימת ז'אנרים ורשימת ערים לבחור ממנה, והם סללו את הדרך לאחרים. ככל שהוזנו למערכת יותר אירועים, כך היה קל יותר למשתמשים החדשים. אם משתמש כלשהו הזין כבר את רדינג3, הרי שהבא אחריו היה צריך רק לבחור את רדינג3 מהרשימה ופרטי המקום התמלאו אוטומטית: כתובת, אתר, טלפון.

 

עד כאן מדובר באיפיון פשוט יחסית ומוכר. כבר בניתי מערכות כאלה. אלא שככל שזרמו יותר ויותר נתונים למערכת, האיפיון החל להשתנות. השלמות אוטומטיות בהקלדה זה יפה, אבל פתאום נפתחו אפשרויות להשלמות אוטומטיות אחרות. לא חשבתי, למשל, שמרגע שהוזן אמן חדש והועלתה תמונה לאירוע, סביר שאותה תמונה יכולה לשמש גם בהופעות הבאות שלו. ויותר מזה: יש השלמות שאפשר לעשות על בסיס סטטיסטיקות. למשל, אם מוזן עכשיו אירוע של אסף אמדורסקי וב-80% מהאירועים הקודמים שלו בחרו המשתמשים את הז'אנר "אלקטרוני" בטופס, סביר שהז'אנר של האירוע החדש הוא אלקטרוני ולא צריך להטריד את המשתמש בבחירת ז'אנר. אם ברוב האירועים שמתקיימים בבית אבי-חי בירושלים האירועים מתומחרים ב-20 שקלים לסטודנטים ו-50 שקלים לאחרים (נתונים אמיתיים, אגב, יש שם מחירים מצויינים להופעות שוות), אז המערכת יכולה להציע את המחירים האלה באירוע חדש שמתקיים במקום.

 

ויד עוד אפשרויות שגלומות בנתונים. אחד מהדברים שאמרנו כבר בהתחלה היה שהדרך הכי טובה לחסוך לאנשים בהקלדת נתונים היא לא לדרוש זאת מהם בכלל. אם ההופעה הוזנה כבר לפייסבוק, אפשר לייבא אותה אלינו. האירועים בפייסבוק הם דלים במידע ואנחנו מבקשים מהמשתמשים להשלים אותם, אבל רוב המידע קיים. אחד הדברים הכי חשובים שחסרים באירוע בפייסבוק הוא שם האמן. לאירוע בפייסבוק יש כותרת ובדרך כלל היא מכילה את שם האמן. הראשונים שהעתיקו אירועים מפייסבוק אלינו נדרשו להקליד שוב את שם האמן בשדה המיועד לכך. אבל ככל שהיו לנו יותר אמנים במאגר, כך המערכת ידעה "לנחש" את שם האמן. אם הכותרת של האירוע היא "אל תחמיצו, אסף אמדורסקי בהופעה!!!" ואמדורסקי מופיע ברשימת האמנים אצלנו במאגר, אנחנו יכולים למצוא אותו בכותרת ולמלא את הפרט הזה עבור המשתמש. וכמו שהזכרתי קודם, מרגע שיש לי מספיק אירועים של אמדורסקי, אנחנו יכולים גם למלא עבור המשתמש את הז'אנר "אלקטרוני" בצורה אוטומטית.

 

חשבתי על הדברים האלה בשבועות האחרונים, אחרי שהנתונים התחילו לזרום. הייתי יכול לחשוב על זה קודם? יכול להיות. אין לי ספק שאני אחשוב על הדברים האלה כבר בשלב האיפיון הראשוני במערכת הבאה שאבנה. את הפוסט הזה כתבתי כדי להזכיר לעצמי וגם בגלל ש, לכו תדעו, אולי גם אתם תלמדו מזה משהו.

נכתב על ידי , 31/3/2011 15:59  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





86,791

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטובח בירי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טובח בירי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)