לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שושנת העמקים


אמא, סבתא, ספרנית, חובבת תרבות, דתייה, חושבת, אכפתית, ציונית, שואפת לגאולה ורוצה לבטא את דעותי המושתקות

Avatarכינוי:  שושנת העמקים

בת: 73

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2010

שנת 2010


"מאוחר מדי" (כמו בספרו החדש של צבי ינאי) נזכרתי לשפוך את הגיגי המותחים על השאלה "למה אני לא חוגגת את ראשית שנת 2010 (ואת ראשית השנה האזרחית בכלל)": מישהו בכלל ציפה ממני לחגוג אותה?? התעוררתי לכתיבה על הנושא בעקבות הפוסט של היפהפיה הנרדמת בו היא מברכת לשנה החדשה אבל אחר כך "מקללת" את מי שלא הגיב לה.

ובכן - בלי שום קשר לפוסט הקודם שלה, שהיה מושקע, ומעניין, אני לא נוהגת לברך לשנה האזרחית. אני חגגתי את ראש השנה לפני שלושה חודשים, וראש השנה אצלי נמשך כל חודש החגים - כי הם בעצם המשך אחד: ראש השנה, יום כיפור, סוכות, שמחת תורה: הם בעצם חגיגה של השנה שעברה, ושל תחילת השנה החדשה. כל זה בהשקעה רגשית מאוד גדולה. אז סליחה: שנה נמשכת אצלי 12 חודשים ולא שלושה!! אם מישהו מברך אותי (אישית) לשנה החדשה אני עונה לו, אבל זה חותך אותי מבפנים. זה נראה לי מלאכותי ביותר. גם מבחינת עונות השנה, זה מוזר לי לחגוג פתאום שנה חדשה באמצע החורף. אז כן, בצ'קים שלי אני צריכה להחליף שנה והדבר גם מתבטא בתלוש המשכורת שלי, ובעוד אי אלו עניינים טכניים כאלה, אבל בעיני - לחגוג את השנה החדשה בזמן זה, בעיני כאילו מבטל את חגיגת השנה החדשה מלפני שלושה חודשים!

עכשיו, אחרי מה שכתבתי, בצירוף מקרים אירוני: את הבלוג שלי התחלתי בדיוק בסוף השנה האזרחית 2006, אבל זה באמת במקרה: כתבתי על עשרה בטבת במוצאי עשרה בטבת, וזה יצא בדיוק ב-31 בדצמבר!

נכתב על ידי שושנת העמקים , 3/1/2010 23:33   בקטגוריות דת ואמונה, הגיגים, חגים ומועדים  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שושנת העמקים ב-19/9/2014 07:55
 





5,624

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשושנת העמקים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שושנת העמקים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)