וממלא דברים אחרים.
יש לי ללכת לדואר,
ולהתקשר לצעוק על האידיוטים מהארנונה,
ולקחת לחתול אנטיביוטיקה ולהחליף לו מים,
ולהמשיך עם הסמינר המזורגג ולסיים אותו כבר,
ולכתוב תווים מחדש של איזה שיר,
ולהרוג אנשים,
ולהתקלח, וכו'.
אבל במקום, אני כרגיל, בורח לפוסט, כי לפעמים עם ההתמכרות שלי ללחץ, לא בא לי לעשות בערך שום כלום ושום דבר. ומאחר וסיימתי את העונה השנייה של המתים המהלכים ואין לי שום כוונה להמשיך לשלישית, או להתחיל סדרה חדשה, אני מעדיף לכתוב פוסט חסר חשיבות של בריחה.
ומעניין מי ממכם יסבול את הקריאה שלו.
אני פתאום קולט שטליק חוגג עכשיו עשור. זאת אומרת שטליק התחיל בקושי שנה לפניי. וזאת אומרת שהילדים שלו מבוגרים בעשור. קטע דפוק.
מעניין, כשאני חושב על זה, חוץ מעמית האלמנה כמעט אף אחד לא הצליח להשאר כ"כ הרבה זמן (מעניין עמית, את עדיין קוראת פה בכלל?). כל הדור שידע את זרובבלה, את תום הממורמר (שהפך לסופרסטאר בגלל דברים גאוניים אחרים) ואת הארנב הרוסי (מעניין מה שלומך חבוב מצחיק) - מעניין לאן נעלם הדור הזה.
קטע.
הפוסט הראשון שקראתי של התימני שחובב דיפרנציאלי או דיסקרטית או כל דבר אחר ממה שמתמטיקאים אוהבים להגיד ולעשות (ואני לא מבין ולא עושה) היה על איך לכתוב פוסט כמו שצריך.
לא אהבתי את מה שהיה לו להגיד, פלוס שהוא חושב שאילן הייטנר סופר טוב.
כאן אנחנו בבעיה.
ואז ישר חשבתי, רגע, אולי אני אתן עצות לאנשים איך לכתוב?
אבל לפי איך שהבלוג הזה נראה,
ולפי העצלנות שלי בלהשקיע בדברים שאני רוצה לכתוב, או להוציא לפועל את הסיפורים-קצרים-הזויים שלי או לערוך את השירים שוב או גאד-נווז-וואט (ולהוציא לפועל את הרעיונות האדירים למחזות עם רותם וחלי).. אממ.. אולי כדאי שאשתוק ואשמור את העצות שלי לעצמי או משהו כזה.
נכון בסרטים הוליוודים תמיד יש את הקטעים האלה שיש איזה מונטאז' כזה עם מוזיקת רקע ואנשים עושים דברים או משהו כזה?
אז התחושה היא שאני תקוע באחד כזה, שעובר ממש לאט. כלומר, רואים אותי ליד המחשב כותב נניח את הסמינר (וזה ממש..ממש..לוקח..יותר..מדי..זמן) או כותב תווים לטרומבוניסט ורב בחזרות עם כל העולם ואחותו הצולעת (להוציא להורג, זמרים), או הולך למטופלת שלי ועושה איתה שיחות עידוד וסקירות תזונתיות וכיוצב' (נשמע מגניב, נכון? כן, פשוט יותר ממה שזה נשמע).
לא מגניב לי. לא, לא מגניב בכלל. אבל גם זה יעבור וגם זה יגמר ועוד רגע אני אהיה ברגע הזה שהמונטאז' נגמר, עם תואר ביד, מטופלת נפרדת ממני, השתכרות פרידה מהחבר'ה של האנסמבל, פרידה מהתלמידי פסנתר, מהמורה לגיטרה, וכיוצב'.
הממ.
לא רע, לא רע יחסית לתזונאיתלחוצה ממין זכר.
למה צריך להרוג זמרים.
אני חושב שיש לי בסדרה איפשהו כאן למה צריך להרוג גיטריסטים וסאונדמנים.
בוא נחפש.
הנה. זה לא פוסט משהו אבל בסדר. שם ירדתי על גיטריסטים (לא בצורה מדוייקת) ועל סאונדמנים (גם לא) ועל מטיפי חב"ד וש"ס או מה.
מצחיק שכתבתי שם על היום הפתוח בתל חי. פחפח. איך הזמן עובר. טוב.
אז למה צריך להרוג זמרים?
טוב, כמובן - לא את כל הזמרים וכו', אני לא רוצה להכליל לכלל הקבוצה, ומאחר ועוד לא הרצתי כאן טי טסט כזה או אחר לזמרים כשאני מגדיר ציון של 1 עד 10 במוזיקאיות (לפי סקאלה כזו או אחרת) והוכחתי שיש להם ציון נמוך באופן מובהק (p<0.05), אני לא יכול להגיד גם שהתופעה מספיק מוכללת ולכן ההמנון הרגיל שיחזור כאן ותמיד הוא - further studies are required in order to asses the magnitude and significancy of thie phenomenon. כאמור, בהחלט יש זמרים שהם מוזיקאים, שלמדו קשה, שעבדו קשה, שיודעים על מה הם מדברים ושווים הערכה. על אלו, המשך הפוסט הזה לא מדבר בכלל.
כן.
אבל עדיין, מאלו שהכרתי, למה צריך להרוג אותם?
א. כי הם לא מוזיקאים אבל חושבים שכן - התיימרות היא מחלה נוראית. כשאדם שיש ליד השם שלו RN ולא RD (נאטורופאת ולא תזונאי קליני) הוא מתיימר לפעמים לדברים לא לו (כמו לאבחן אי ספיגת ברזל בגלל הליקובקטר בקיבה; כמו לתת כוחות ויתרונות לדיאטות שונות ומשונות ללא בסיס מדעי איתן וכו'). הנ"ל שווה לחלוטין לזמרים שלא למדו מוזיקה, שלא יודעים דברים בסיסיים (קריאת תווים, מרווחים, הבנת דינמיקה של הרכב, הבנת הגיון תזמורי, להשאר בסולם וכו'). הבעיה היא שזמר מתוקף היותו היחיד שמדבר בשפה כלשהי שקהל הדיוט, זוכה להמון קרדיט והמון כבוד, ברמה שעל פיו ועל דברו יקום ויפול שיר. לזה נגיע בסעיף אחר. בכ"א, מתוקף זכויותיו האינהרנטיות הנ"ל בתשלובת הבורות המוזיקלית, התוצאה היא בד"כ שהם הורסי חזרות קבועות עם דיעות משונות שלא קשורות למה שההרכב עושה, ובאופן כללי בעלי בעיית תקשורת קשה מאד עם מה שקורה בהרכב. כ"כ הרבה פעמים שמעתי זמרים מנסים לדבר במוזיקלית או להנחות את ההרכב למה שהם רוצים, רק שזה לא במוזיקלית, אלא בשפה אחרת ומעורפלת יותר שאת כוונותיה ניתן לפרש ביותר דרכים משאפשר להכין סלט ירקות. זה לא אמור להיות ככה. יש סיבה שמלמדים תווים, מרווחים, אקורדים, ושטויות בסיסיות אחרות - וזה כדי שאדם שעוסק במוזיקה, יוכל להעביר את המסר שלו בפשטות ובלי לזיין את השכל יותר מדי. זמרים לא מבינים את זה, ולא מבינים מה הם עושים. זה מעצבן. נורא.
ב. זמרים בוחרים שירים בהתבסס על המילים ולא בהתבסס על המוזיקה. אפשר לחשוב שאדם שעוסק איכשהו במוזיקה מבין איכשהו במה שקורה מעבר למילים ומעבר להגשה ולפוזה. אבל לא, זה לא קורה. נכון, להדיוט, שיר מורכב ממילים ומאיזה רעש אקראי שעובר באוזן, וזה בסדר. אבל אדם שעוסק בזה מקצועית אמור לדעת שהרעש מאחורה, העיבוד, האקורדים, המנגינה, הרציונל והווייב כולם יחדיו הם עבודה קשה מאד שצריך להתחשב בה. וכן, יש הבדל בין עיבודים גרועים לשירים של קרן פלס לבין כל דבר שיוני רכטר אי פעם נגע בו בערך, לדוגמא. זמרים מתעקשים לשכוח את זה שהם עושים מוזיקה ולא רק פוזות במה נוגות. זה מעצבן. נורא נורא.
ג. זמרים שוכחים סולמות ומזיזים אותם כאוות נפשם. אוקי, זה מובן, צריך להתאים סולמות לפי זמר. הגיוני. הצרה היא שזמרים שוכחים שלא כל המוזיקאים עם זיכרון פסיכוטי ויכולת טרנספויזציה במצמוץ. למעטים בלבד יש את זה בשלוף, וגם לא בכל כלי זה כ"כ פשוט. גיטריסטים בד"כ צריכים להזיז פרט-קדימה-אחורה והם מסתדרים; פסנתרנים צריכים לחשוב 5 דק' או משהו כזה; אבל כלים אחרים בתסביך אחר לגמרי. וזה עוד יותר כואב לראש למעבד שעכשיו צריך לחזור לתווים שהוא שרבט ידנית...ולהעביר את כולם... חצי טון למטה. זה גוזל זמן יקר שהיה לא נגזל אם לזמר היה את הכבוד לתת לנגנים ולקבוע סולם שסופית הוא מסתדר בו, ואשכרה ל ז כ ו ר את הסולם הזה. אבל למה שזמר יזכור סולמות בע"פ? הוא גם ככה לא מוזיקאי ולא יודע להבדיל בין סקסטה לטרצה, בין מז'ור למינור, בין שחור ללבן.
ד. לחלקם יש את החוצפה לתת ביקורת. אחד הדברים שעצבנו אותי בזמרת שזכתה לא מזמן לפוסט משלה היה ועדיין - היכולת לבקר סתם. נכון, אילתרתי אקורדים כאלו ואחרים בהתקווה. אבל כשאמרת "יצאת מהסולם" רציתי להרוג אותך, ועדיף עם מסמר בקרוטידות שלך, ולחייך כשאני רואה אותך מפרפרת. לא עשיתי את זה כי אני מאד מאופק ואני בכלל לא אלים, אבל אין דבר יותר נוראי מזמר שאומר לי שאני לא בסולם, כשאני יכול להצביע לו בדיוק על איזו דרגה זה היה באיזה סולם זה היה, למה אם עשיתי מודולציה היא עדיין נשמעת טוב ותשמע טוב, למה זה, ובדרך גם לעשות את המקרנה. זה כי אני השקעתי הרבה יותר זמן מהחיים שלי כדי להבין לא רע בכלל מה זה סולם ואיך עובדים איתו. את לא. כנ"ל לאותה זמרת אחרת שניסתה להתחיל שיר איזה 10 פעמים ולהגיד לי שאני לא בסולם איתה, אחרי שקבענו סולם מבורזל אחרי שהחלפנו 3 סולמות. כלבה. את לא יודעת מה זה סולם. אז תסתמי את הפה ולפחות תשמרי על מה שעשינו. ואם לא נאה לך העבודה שלי, או שתגידי את זה במילים יפות ותכווני אותי טיפה בהגיון, או שתלכי ותחפשי מישהו אחר שיעשה לך את העבודה, כי תאמיני לי, אני מוותר עלייך בצ'יק.
ה. שוכחים שכמוהם יש עוד מליון, אבל בכל הכח מנסים להפוך להיות אותו עדר. זה דבר שמעולם לא הבנתי. בעצם, הבנתי, אבל למול ציבור המוזיקאים זה מוזר. מן עקרונות הברזל של המוזיקה והמוזיקאים באופן כללי הוא להיות מיוחד. לנסות למצוא את האמירה שלך. מוזיקאי טוב, מכל כלי, וגם זמר שהוא מוזיקאי (יש כאלו), חושבים על מקוריות. זמרים שהם לא מוזיקאים אוהבים לחשוב בכוכב נולד. אחד הדבריםהמעצבנים ביותר שהזמרי הרכב שלי עושים (יש הרבה כמו שאתם רואים), הוא כל הזמן להביא דוגמאות מכוכב נולד. עכשיו סלחו לי, לכוכב נולד יש המון תקציב ולכן בד"כ העיבודים שלהם עשויים טוב אבל הם משמימים, מרדדים, ממיינסטרימים ובד"כ מכוונים לבדיוק אותה קופסא של 4/4 טונאלית. כמובן מה אני יכול לצפות מתכנית מיינסטרים או מזמרים לא מוזיקאים - בטח לא לקבל מהם מייק פאטון בתשלובת עם אדגר וארז, בורדז אוף קנדה וקלוד דיביסי, כן? - אבל בכ"ז. כל הזמן, רק כוכב נולד? רק לשיר באותה מניירה, באותו גוון, באותה הגשה כמו ש כ ו ו ו ל ם עושים? אז מה הטעם?
ו. ובכל זאת הם מקבלים את כל התהילה. בימים שהיה איכפת לי מקרדיט ומאגו זה היה ממש מפריע לי. היום, כשהדבר האחרון שאיכפת לי ממנו זה להתפרסם כמוזיקאי/רוקסטאר/וואטאבר זה באמת לא מעניין אותי, אבל זה תמיד ישעשע אותי, איך שהפרונט, גם אם הוא לא יותר מזוג עיניים מרצדות וגוון נעים לאוזן (וגם זה לא תמיד) - ילהיב את הקהל. אחד הדברים המצחיקים זה לראות את המנכ"ל או היו"ר של המכללה או משהו כזה, בא כל הזמן לזמרת שלנו ומתלהב ממנה כי היא בוגרת רימון. פעם הבאה שהוא עושה את זה אני אשאל אותו בלי שום כבוד מה לעזאזל הוא תופס מרימון (בין השאר כי מתוך כמה וכמה אנשים, עד כדי עשרות שהכרתי או שמעתי עליהם שסיימו רימון, הכרתי רק שניים וחצי ששווים משהו) - אבל זה לא העניין. העניין הוא שהראשונים שבאים לתת להם מחמאות, כבוד, דיבור, הצעות עבודה, וכו' - זה הזמרים. זה שהמוזיקה נשמעת טוב, זה שהעיבוד גאוני, זה שהטרומבוניסט מלגאי קרן שרת, זה ש וזה ש וזה ש לא מעניין כבר. כאמור, בימי הזוהר של הפוזה הייתי נורא לוקח ללב. היום יותר עצוב לי על העובדה שיש הרכב שלם שקורע את התחת אבל אלו הדיליטאנטים מקדימה שלא יודעים להבדיל בין רבע לשמינית שמקבלים את הכבוד, ולא אלו שקרעו את התחת.
מצד שני,
אני מרחם עליהם, כי הם באמת, באמת לא יודעים כמה כיף זה לדעת ידע של מוזיקאי שעבד על זה. ואין להם שמץ מה זה לדמם כ"כ הרבה בשביל משהו שנראה כ"כ קטן, אבל כ"כ, כ"כ שווה. כי הם לא מבינים אח"כ איזה תענוג זה לשמוע את השירים שלך ולהבין כ"כ הרבה יותר לעומק את מה שאתה אוהב. כי כן, זה אולי מוציא החוצה המון שירים כיפיים וטיפשיים וגרועים-הרמונית נניח, אבל אלו הטובים? זה הופך את זה לעונג, היכולת לשמוע את הדברים הקטנים. זה עונג להבין ולדעת איך לכתוב מה שבא לך. איך לעשות להיטים ואיך לעשות דברים גאוניים לגמרי גם אם אף אחד בעולם הזה לא יעריך את זה או ישמע את זה. זה לא משנה כי אלו דברים שנעשים וזה החשוב.
והם לא יודעים את זה.
חבל קצת.
אחלה בזבוז זמן. מרגיש הרבה יותר טוב. יאללה מקלחת והמשך יום.
אהבות אמת
צרי